تصویر روز: با حضورمعاون رئیس جمهور و مدیر عامل بیمه “ما”؛ تفاهم نامه بیمه پلنگ ایرانی امضا شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه “ما”، در مراسمی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل بیمه “ما”، مدیر برنامه اجرایی سازمان ملل متحد و معاون زیست محیطی و مدیر کل دفتر صید و شکار تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی امضا شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم مهندس مجید صفدری مدیر عامل بیمه “ما”، با تاکید بر نگهداری سرزمین و محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم، اعلام کرد: این شرکت از حوزه اقتصادی درصدد برآمد تا وظیفه خود را در قبال محیط زیست و ایران زمین به اجرا در آورد و اولین قدم خود را به جهت ایفای مسوولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست، به وسیله طرح بیمه پلنگ ایرانی برداشت.
وی ادامه داد: بیمه “ما” و سازمان محیط زیست ساعتها جلسه برگزار کرده اند، کار کارشناسی انجام داده اند و به این جمعبندی رسیده ایم که با ورود یک شرکت بیمهگر بتوانیم اولاً فرهنگ بیمه را گسترش بدهیم و دوم آنکه از روستائیان محترم حمایت کنیم.
صفدری در این خصوص افزود: از سوی دیگر تلاش کردیم فرهنگی را ایجاد کنیم که روستاییان با اسلحه و غیره به پلنگ حمله نکنند و اگر پلنگ ایرانی دچار حادثه ای شد که ناشی از طعمه گذاری، تردد، بیماریها یا غیره بود ما در کنار دوستانمان در سازمان محیط زیست باشیم.
مدیرعامل بیمه”ما” همچنین ذینفع این بیمهنامه را دامداران و روستاییان دانست و افزود: پلنگ با حمله به دام و مزارع، به منظور تهیه خوراک، خسارتی جبران ناپذیر را به این قشر وارد می کند و البته دامداران و کشاورزان نیز برای حمایت از دارایی خود، اقدام به کشتن پلنگ می کنند که خسارتی از ۲ منظر مادی و معنوی به وجود می آید.
وی ادامه داد: در بخش مادی، دسترنج و سرمایه کشاورز و دامدار از بین می رود و در بعد معنوی نیز پلنگ ایرانی به عنوان یک سرمایه ملی نابود می شود.
صفدری با اشاره بر عدم وجود مقام اجرائی و یا نهادی که خسارت پلنگ را بر عهده بگیردگفت: شرکت بیمه “ما” تلاش کرد تا در تحقق این مهم راهکاری را پیدا، ارائه و اجرایی کند و با همکاری مسئولان و کارشناسان محیط زیست این مهم به سرانجام رسید. با این اقدام و فروش بیمه نامه علاوه بر ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی میتوان فرهنگ مصرف بیمه را در کشور توسعه داد.
وی اعلام کرد: یکی از اهدافی که در ایجاد بیمه نامه پلنگ ایرانی مهم ارزیابی می شود را میتوان توسعه فرهنگ مصرفی بیمه دانست. از این رو تسهیل در ارائه و صدور بیمه نامه پلنگ ایرانی، حتی در دورترین نقاط کشورمان از مهمترین اهداف بیمه “ما” به شمار میرود.
مجید صفدری مدیرعامل بیمه “ما” همچنین با ابراز تاسف از مرگ پلنگ ماده و قبل از امضای تفاهم نامه اعلام کرد: خسارت مرگ این پلنگ را در جهت ایفای نقش حمایتی خود از محیط زیست، بررسی و ارزیابی خواهیم نمود.
الگویی بین المللی
در ادامه این مراسم نیز معاون رییس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست معصومه ابتکار با اعلام اینکه پلنگ ایرانی بیمه شد، گفت: با مشارکت بخش بیمه ای کشور و در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی خود گام های مهمی را برداشته ایم و وارد تعاملات تاثیر گذاری می شویم که اتفاق مهمی برای کشور است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: امضای این تفام نامه می تواند الگویی برای دیگر کشورها به منظور حفظ تنوع زیستی در سطح بین المللی باشد. این موضوع نوعی جدید از تعامل با بخش بیمه ای کشور است که در راستای مسئولیت های اجتماعی خود گام های مهمی را برداشته است.
ابتکار در پایان تاکید کرد: این تعامل نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز دارای یک پیام مهم است و می تواند به الگویی جهانی تبدیل شود زیرا یکی از دغدغه های مهم جهانی، حفاظت از تنوع زیستی است. این تفاهم نامه میتواند کمکی باشد برای کاهش تلفات پلنگ، و افزایش توجه مردم به این گونه ارزشمند برای کاهش تنش هایی که بین پلنگ و جوامع محلی وجود دارد.
تجلیل نماینده سازمان ملل متحد از طرح “بیمه پلنگ ایرانی”
همچنین آخیم اشتاینر مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP با حضور خود در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی، گفت: بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم و خوشحالم که فعالان اقتصادی را در کنار محیط زیست می بینم.
اشتاینر با بیان اینکه یکی از وظایف بسیار مهم سازمان ما حفاظت از گونه های در معرض خطر است، افزود: مسئلهای که اینجا مطرح شد و تعارضی که بین انسان و این گونه های موجود در طبیعت وجود دارد، به حالت های خیلی بزرگ در کشورهای دیگر به عنوان یک معضل عمیق مطرح است.
مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تصریح کرد: پروژه ای که امروز امضاء می شود از سه بازنده، سه برنده می سازد. پلنگ هایی که احشام را می خورند و به این دلیل شکار می شوند، دامدارانی که ضرر می کردند و ضررشان جبران نمی شد و سازمان حفاظت محیط زیست که باید زیستگاه ها را حفظ کند و حفظ این زیستگاه ها همینطور مشکل تر می شد.
اشتاینر یادآور شد: من به عنوان مجری برنامه محیط زیست سازمان ملل، علاقه دارم خودم و سازمانم این تفاهم نامه و این کار را تعقیب کنیم و بر اساس این مدل، کشورهای دیگر هم وارد این فعالیت بشوند.
گفتنی است تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی میان فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مجید صفدری مدیرعامل شرکت بیمه “ما” و هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید همچنین بعد از امضای تفاهم نامه بیمه نامه پلنگ ایرانی به ابتکار تحویل داده شد.
تصویر روز: عامل اصلی قطع درختان جهانشهر کرج دستگیر شد .
دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت : خشک شدن درختان منطقه جهانشهر عمدی بوده است.
شاکرمی افزود : بعد از بررسی های به عمل آمده ، سازنده ساختمان مجاور به دلیل تخلفات متعدد ساختمانی و جلوگیری نکردن از قطع بی رویه درختان در پی شکایت سازمان پارکها بازداشت شد.
وی اضافه کرد : برای مشخص شدن علت اصلی خشک شدن درختان ، خاک پای آنها به آزمایشگاه فرستاده شد و پس از گزارش کارشناسان محیط زیست و جهاد کشاورزی مشخص شد در خاک پای درختان مواد نفتی وجود دارد.
وی همچنین در خصوص پلمپ ساختمان و جلوگیری از ادامه فعالیت آن گفت : مردم مطمئن باشند با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد و دستگاه قضا هرگونه تعرض به فضاهای سبز و محیط زیست را با جدیت پیگیری می کند .
تصویر روز: قطار پنج ستاره در مسیر شیراز – تهران از امروز رسما راه اندازی شد.
مدیر کل راه آهن فارس گفت: این قطار یک روز درمیان در مسیر شیراز- تهران حرکت می کند. به گزارش صدا و سیما مهرداد انصاری افزود : این قطار چهار تخته، با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد در ردیف قطارهای ۵ ستاره قرار دارد و امکانات آن به منظور رعایت سنت مهمان نوازی ایرانی طراحی شده است.
وی افزود: علاوه بر امکانات مطلوب این واگن ها، مهمانداران دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی بوده که در طول سفر پذیرای مسافران هستند.
مدیرکل راه آهن فارس گفت: اواخر سال ۹۴ سرعت قطارها در این محور به طور میانگین به حد نصاب ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و در ۲۵ درصد محور به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
انصاری افزود: بلیت این قطار هم اکنون از طریق دفاتر فروش بلیت و وب سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی قابل خرید است.
هم اکنون خطوط ریلی راه آهن فارس ۵۰۰ کیلومتر و سرعت قطار دراین استان به طور میانگین ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
تصویر روز: استقبال زیاد از خودروهای شاسیبلند و کراس آور در بین جوانان ایرانی باعث شده تا گروه سایپا در راستای توسعه محصول و تکریم مشتری خودرو CS35 با طراحی بیرونی و ظاهرزیبا وارد بازار کند.
این خودرو از شرکت چانگان یکی از بزرگترین و باسابقهترین خودروسازهای چینی به شمار میرود که توانسته با همکاری گسترده و طولانیمدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، تجربه قابل توجه در طراحی و ساخت خودروهای روز دنیا کسب کند.
کراس آور CS35از موتور چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری با قوای ۱۲۵ اسب بخار استفاده میکند و برای انتقال نیرو هم گیربکسهای ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار دارا میباشند.
این خودرو در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری خود این شرکت به فروش میرسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان در یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن انجام شده است.
در نگاه نخست چراغهای بزرگ و جلوپنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف و چراغها و سپرها بهخوبی صورت پذیرفته است. اسپویلر کوچک سقفی عقب بهگونهای با سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستونهای عقب، حالتی شناور به سقف داده است.
طراحی داخل کابین نیز جذاب و مدرن است. نورپردازی مناسب نمایشگرها، کلیدهای زیبا، فرمان با دکمههای روی آن با روکش چرم، دوخت صندلیها با روکش چرمی و کوک قرمزرنگ، همه در کنار هم میتوانند مورد توجه قرار گیرند.
از دیگر تجهیزات کامل در این خودرو میتوانید به چرخهای ۱۶ اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USB و ترمزهای ضد قفل ABS+EBD اشاره کرد.
تصویر روز: معاون کل نهاد ریاست جمهوری در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سایپا اصلاح ساختار مالی گروه سایپا را نتیجه مدیریت اثر بخش و داشتن نگاه تخصصی به این حوزه دانست.
دکتر مرتضی بانک معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری، از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و دستاوردهایی که در حوزه تحقیق و توسعه محصول در این گروه صورت گرفته بازدید و طی نشستی با مدیر عامل گروه و مدیران ارشد سایپا از برنامه های آینده سایپا مطلع شد.
در این نشست دکتر بانک با تشکر از کارگران، متخصصان و مدیران شرکت سایپا افزود: اصلاح ساختار مالی این شرکت نتیجه مدیریت هوشمند و نگاه تخصصی است که مدیران توانمند با تکیه بر متخصصین، برنامههای آینده نگر و توسعه محور صنعت خودرو ارائه داده اند. معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: متاسفانه در گذشته صنعت خودرو را به دلیل برخی سیاستها که بعضا احساس میشد به ضرر منافع ملی بوده به سمتی بردند که این صنعت ملی تبدیل به یک صنعت ضعیف شود تا پس از آن به سرمایه شخصی تبدیل شود.
وی افزود: درست است که سیاست دولت باید در جهت خصوصی سازی باشد اما نه اینکه یک صنعت ملی را تضعیف کنیم. خوشبختانه مدیران صنعت خودرو این صنعت تضعیف شده را دوباره به یک صنعت قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل کردند.
بانک افزود: بعضی دوستان بعضا اظهاراتی میکنند که شاید تا حدودی معتبر باشد. اما وقتی نقد میکنند که چرا بیش از پیش از صنعت خودرو حمایت میشود به نظر میرسد به جوانب مختلف این موضوع توجه ندارند و صرفا به تولید توجه میکنند.
وی خاطر نشان کرد: صنعت خودرو میتواند با در خدمت گرفتن نیروهای تخصصی اقتصاد کشور را در منطقه و دنیا مطرح کند و ارزش افزوده را در دانشگاهها بالا ببرد. این صنعت هر روز دچار تحول میشود و به سادگی نمیتوان از کنار آن عبور کرد. البته حتما باید به سمت تجاری شدن و اداره شدن به صورت خصوصی پیش برود اما از طرفی حتما باید چتر حمایتی برای آن به وجود بیاید.
معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید اجازه داد صنعت خودرو در کشور تضعیف شود، گفت: به نظر میرسد سیاستهای عمومی دولت دقیق بوده است و بر عکس کسانی در اواخر دورههای قبل، این صنعت را با مخاطراتی مواجه کرده بودند. من از دیدن آزمایشگاههای تخصصی و وجود متخصصین کارآمد در سایپا خوشحال شدم و توصیهام این است که به بخش تحقیق و پژوهش و برندسازی و نگاه به آینده با بهرهبری از فکر و اندیشه متخصصان اعتماد شود، چون اقتصاد مقاومتی یعنی همین که به سرمایه بزرگ داخلی که داریم نگاه و از آن استفاده کنیم و اجازه دهیم اندیشههای علمی و تخصصی بروز پیدا کند.
در ادامه دکتر جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی گفت: همگام با دولت “تدبیر و امید” و با نگاه استفاده از متخصصان داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی، سایپا نیز در شرایط جدید بعد از برجام به دنبال ایجاد شرایطی بوده تا صنعت خودرو کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال ۹۱ و بعد از تحریم های ناجوانمردانه گروه خودرو سازی سایپا با مشکلات عمده ای روبرو شد، به صورتی که از تولید ۸۰۰ هزار دستگاه در سال به ۳۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تحریم ها باعث شد تا فرصت های شغلی ، سرمایه گذاری داخلی و خارجی بشدت کاهش یابد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ تصمیمات مناسب در عرصه سیاسی و اقتصادی بارقه های امید بار دیگر به تولید برگشت و روند تولید شکل بهتری به خود گرفت.
وی یادآور شد: در سال ۹۳ با توجه به فشار تحریم ها در مسیر مذاکرات، تولید روند مناسبی داشت و در سال ۹۴ با جوسازی و اطلاعات غلطی که بعضی افراد از صنعت خودرو سازی به مردم دادند، باعث تضعیف این صنعت شد که خوشبختانه با تصمیمات و راهکاری های مناسبی که توسط دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف صورت گرفت باعث شد شرایط تولید روند مثبتی پشت سر بگذارد.
جمالی عنوان کرد: گروه خودرو سازی سایپا در سال ۹۴ با مساعدت های دولت و اتکا به توان متخصصان داخلی، توانست سال موفقی را پشت سر بگذارد و در حال حاضر با بستر مناسبی که دولت تدبیر و امید در عرصه سیاسی به وجود آورده است، امیدوارم همکاری های مشترک با شرکای تجاری خارجی در زمینه سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی بیش از پیش باعث رشد صنعت خودرو سازی کشور شود.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا از استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حضور شرکت های مطرح خودروسازی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر با سیتروئن و رنو مذاکرات خوبی انجام شده که در مراحل پایانی آن است و مطمئنا با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب در گروه سایپا در آینده ای نزدیک شاهد رشد تولید و حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی خواهیم بود.
قابل ذکر است در جریان بازدید معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری، مهندس علیرضا مصدقی مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گزارشی از عملکرد و برنامه های پژوهشی گروه سایپا که توسط متخصصان داخلی و مشاوران خارجی در این مرکز در حال اجرا می باشد را ارائه داد. همچنین از بخشهای مختلف مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا همچون، بخش طراحی و توسعه خودروهای جدید، بخش تحقیق و توسعه، واحد طراحی ساختار و بدنه، واحد طراحی ایمنی و استحکام خودرو، آزمایشگاههای منحصر به فرد تست خودرو، شبیهسازی جاده و ارتعاشات و سرما بازدید شد.
تصویر روز: بزرگترین نمایشگاه کالاهای تولیدی جمهوری اسلامی ایران مهرماه امسال در شهر رم ایتالیا برگزار می شود .
حسین اسفهبدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران در گفتگوی با صدا و سیما افزود : رقم قابل توجهی یارانه برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاههای خارجی پیش بینی شده است که این رقم برای حضور در نمایشگاههایی که شرکت نمایشگاهها برگزار می کند بالاتر است.
وی گفت : چون حضور ما در کشور هدف با برنامه ریزی قبلی انجام می شود بهتر می توانیم طرف تجاری را شناسایی کنیم.
اسفهبدی همچنین از برگزاری نمایشگاههای تخصصی ایران در کشورهای ترکیه ، عمان و برزیل خبر داد و افزود : امیدواریم سال پر رونقی را از نظر تعداد نمایشگاههای خارجی در پیش داشته باشیم چرا که برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور و اشنایی با توانمندی رقبای خارجی در نهایت به نفع واحدهای تولیدی و صادراتی خواهد بود.
تصویر روز: جدول قیمت انواع سکه و ارز روز شنبه در بازار منتشر شد.
نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید و قدیم امروز یکشنبه در بازار یک میلیون و ۲۱ هزار تومان، نیم سکه ۵۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۹۳ هزار تومان اعلام شد.
همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۰۴ هزار و ۲۹۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی (دیروز) ۱۲۳۳ دلار است. به گزارش مهر در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۴۷۲ تومان، هر یورو را ۳۹۱۶ تومان، هر پوند را ۴۹۹۸ تومان، لیر ترکیه ۱۲۴۰ تومان و درهم امارات را ۹۴۹ تومان اعلام کردند.
تصویر روز: محاسبات بانک مرکزی نشان میدهد که تورم در پایان فروردین ماه به ۱۱٫۲ درصد کاهش یافته است. مرکز آمار نیز اخیرا از تورم ۱۰٫۸ درصدی خبر داده بود.
نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به فروردینماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به فروردینماه سال گذشته (تورم سالانه)معادل ۱۱٫۲ درصد است.
این در حالی است که مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی اعلام آمار نیز در روزهای گذشته اعلام کرده بود که تورم سالانه به ۱۰٫۸ درصد کاهش یافته است. بر این اساس اختلاف نرخهای اعلامی بین دو مرجع که پیش تر تا دو درصد هم می رسید به کمتر از ۰٫۵ درصد کاهش یافت.
اما بانک مرکزی اعلام کرده که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در فروردین امسال به ۲۳۵٫۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۵ درصد افزایش دارد.
همچنین تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص در فروردین نسبت به ماه مشابه سال قبل) ۷٫۴ درصد گزارش شده است. مرکز آمار هم تورم ماهانه ۰٫۴ و نقطه به نقطه ۷٫۷ درصدی را برای ماه اول سال اعلام کرده بود. ایسنا
تصویر روز: رئیس سازمان ملی استاندارد در نهایت گزارش کیفیت بنزین در تهران را اعلام کرد که براساس این گزارش بنزین این شهر سالم بوده و گزارش هفت کلانشهر دیگر نیز تا پایان اردیبهشتماه اعلام خواهد شد.
نیره پیروزبخت با بیان اینکه نمونهبرداری از بنزین هشت کلانشهر اصلی کشور انجام شده است، اظهار کرد: نمونهها را برای آزمایش به آزمایشگاههای خود ارسال کردیم که بخش عظیمی از آن در آزمایشگاه بندرعباس است.
وی با بیان اینکه نتایج آزمایشات در تهران کامل شده و محرمانه هم نیست، تصریح کرد: نمونههایی که از پالایشگاهها و جایگاههای سوخت تهران گرفته شده نتایج خوبی داشته و مشکل خاصی در آنها به جز در یک مورد وجود ندارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: نمونههای آزمایش شده از نظر میزان گوگرد، هیدرکربورها، آروماتیکها، الفین و بنزن در شرایط استاندارد قرار داشتند و تنها در یک مورد به میزان بسیار کمی بنزن نمونه مورد نظر بالاتر از حد استاندارد بوده است؛ به طوری که برای مثال حد استاندارد بنزن در بنزین یک است که در این نمونه به ۱٫۲ رسیده است.
وی با بیان اینکه مشکل نمونه مذکور خیلی نگرانکننده نیست، اظهار کرد: ما در سالهای گذشته و در زمان بحران شاهد آن بودیم که بنزن برخی از بنزینها تا عدد پنج نیز بالا رفته است اما به هر حال این نمونه مربوط به یکی از جایگاههای سوخت شهر تهران است که نمیدانیم از کدام پالایشگاه بوده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه از این جایگاه بار دیگر نمونهبرداری و آزمایش میکنیم، تصریح کرد: در عین حال این مورد را به وزارت نفت نیز اعلام میکنیم و تذکرات لازم را به آنها هم میدهیم. اما در عین حال در دولت کمیتهای برای بحث آلودگی هوا به ریاست معاون اجرایی رئیسجمهور تشکیل شده که همه دستگاههای ذیربط از جمله سازمان استاندارد وزارت نفت نیز در آن حضور دارند که ما نتایج بنزین را در این کمیته اعلام میکنیم تا وزارت نفت مشکل مربوطه را ریشهیابی و آن را حذف کند.
به گفته پیروزبخت، بقیه موارد همگی در حد استاندارد بودند و همین توقع برای هفت کلانشهر دیگر نیز میرود که به محض آماده شدن نتایج و تکمیل شدن آنها اعلام عمومی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سعی میکنیم نتایج سایر کلانشهرها تا پایان اردیبهشتماه اعلام شود، گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد و پراکندگی نمونههای گرفته شده از این شهرها، جمعبندی آنها کمی زمان میبرد از سوی دیگر کار اداره بندرعباس به دلیل همزمانی با روزهای پایانی سال در تراکم کاری قرار گرفت که باعث شد مجبور شویم برای مدتی کار را متوقف کنیم. ایسنا