تصویر روز: مهمانداران ایرفرانس استفاده از پوشش حجاب را هنگام توقف در تهران رد کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مهماندارانی که در شرکت هواپیمایی “ایرفرانس” کار می کنند استفاده از پوشش حجاب را در توقفهای خود در تهران رد کردند.
بر اساس اعلام اتحادیه کارکنان شرکتهای هواپیمایی فرانسه قرار است پروازهای این شرکت فرانسوی به تهران از ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) ازسرگرفته شود.
“کریستوف پیه،” رئیس اتحادیه کارکنان شرکتهای هواپیمایی، به فرانس پرس گفت مدیریت این شرکت در راستای آمادگی برای ازسرگیری پروازها بین پاریس و تهران یادداشت اداری را منتشر کرده است که در هنگام خروج از هواپیما پوشیدن شلوار، پیراهن بلند و پوششی که موها را بپوشاند برای کارکنان زن اجباری شده است.
وی افزود : هر روز تماسهایی از طرف مهمانداران زن به ما می شود که ابراز نگرانی می کنند و می گویند با پوشش حجاب مخالفند.
این مسئول سندیکایی از مدیریت شرکت ایرفرانس خواست سفر مهمانداران زن به تهران برای آسیب نرسیدن به آنچه آزادی آنها (در پوشیدن یا نپوشیدن حجاب) خوانده، اختیاری باشد.
پیه افزود : مدیریت این شرکت به موضع خود پایبند است و از اعمال مجازات بر مهماندارانی که از پایبندی به دستورات سرپیچی کنند سخن گفته است.
وی اضافه کرد : این شرکت زمان کافی برای آمار گرفتن از مهماندارانی که تمایل دارند به شروط این شرکت پایبند باشند و کسانی که ممکن است تعداد آنها زیاد نباشد در اختیار دارد.
مدیریت ایرفرانس در پاسخ به سوال فرانس پرس گفت : کارکنان این شرکت مانند همه خارجیها باید به قوانین کشوری که به آن
می روند احترام بگذارند.
این مسئول ایرفرانس افزود : قانون ایران استفاده از پوششی که موها را در اماکن عمومی بپوشاند برای همه زنان در خاک این کشور اجباری کرده است. این قانون بر مهمانداران زن در سفرشان در آسمان اعمال نمی شود و همه شرکتهای هواپیمایی بین المللی که به تهران پرواز دارند آن را اجرا می کنند.
وی همچنین افزود پوشش حجاب در برخی مقصدهای خاص تازه نیست و در پروازها به عربستان سعودی نیز اجرا می شود. ایرفرانس اعلام کرد:از هفدهم آوریل پروازهای خود را به تهران ازسر می گیرد.
این شرکت در پی اعمال تحریمهای بین المللی بر ضد ایران پروازهای خود را در سال ۲۰۰۸ به حال تعلیق درآورده بود.
تصویر روز: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده واحدهای صنفی از واژههایی مانند «sale» و «off» را ممنوع اعلام کرد و خواستار بهکارگیری معادلهای فارسی حراج و تخفیف برای واژههای مذکور شد.
به نقل از اتاق اصناف،احسانالله حجتی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۴ در نامهای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار اجرای قانون ممنوعیت بهکارگیری اسامی و عناوین و اصطلاحات بیگانه در این حوزه شد.
متن نامۀ مذکور بدین شرح است:
بسمهتعالی
جناب آقای فاضلی
رئیس محترم اتاق اصناف ایران
با سلام و احترام، در ارتباط با اجرای قانون ممنوعیت بهکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و با توجه به روزهای پایانی سال جاری و فروش واحدهای صنفی و تجاری، اشعار میدارد حسبِ مشاهدات و گزارشهای رسیده، برخی از واحدهای صنفی اقدام به استفاده از واژههای بیگانه مانند «sale» و «off» و اعداد لاتین مینمایند. بر این اساس لطفاً مقرر فرمایید، ضمن اطلاعرسانی به اتحادیههای ذیربط، ترتیبی اتخاذ شود تا ممانعت لازم از این امر صورت گرفته و از معادل فارسی واژههای مذکور (مانند حراج و تخفیف) استفاده شود. پیشاپیش از همکاری انجامشده کمال تشکر را دارم.
تصویر روز: شرکت چینی هوآوی در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ماقبل با ۳۷ درصد افزایش به ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار(۳۹۵ میلیارد یوآن) رسیده است.
به نقل از ترید عربی، سود خالص هوآوی در سال گذشته نیز با ۳۳ درصد افزایش به ۳۶٫۹ میلیارد یوآن رسیده است.
گو پینگ، نایب رییس هوآوی گفت: هوآوی رشد طولانیمدت خود را به حجم بزرگ بازار ICT که عامل محرک اقتصادهای دیجیتال در سرتاسر جهان است مدیون است، اما رشد ما همچنین نتیجه مستقیم تمرکز استراتژیک و سرمایهگذاری سنگین در تجارت اصلیمان بوده است. طی سه الی پنج سال آینده ما روی تقویت ارتباطات و توسعه صنایع ورتیکال و تعریف مجدد توانمندیهای شبکه تمرکز خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به یک رویکرد باز و گروهی و تعهد به موفقیتهای مشترک ما به همکاری نزدیک با مشتریان و شرکا برای به حداکثر رساندن فرصتهای توسعه این صنعت ادامه خواهیم داد. ما با همکاری هم یک دنیای مرتبط بهتر را خواهیم ساخت. در بیانیه این شرکت آمده است: سه بخش تجارت هوآوی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
اپراتور بی.جی متعلق به این شرکت ۲۳۲٫۳ میلیارد یوآن درآمد سالانه داشته که ۲۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
همچنین درآمد دیگر اپراتور این شرکت موسوم به اینترپرایز بی.جی ۲۷٫۶ میلیون یوآن بوده که نسبت به سال قبل ۴۴ درصد افزایش نشان میدهد که ناشی از رشد سریع بخشهای حملونقل، انرژی، دارایی و ایمنی عمومی بوده است.
اپراتور کانسیومر بی.جی، بخش عمده فعالیت هوآوی را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده و درآمد سالانه ۱۲۹ میلیارد یوآن داشته که ۷۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان میدهد.
این افزایش نتیجه مستقیم افزایش تقاضا برای محصولات باکیفیت بالا است که تجربه کاربری بالایی را ارائه میدهند و همچنین نفوذ روزافزون هوآوی به عنوان یک برند مصرفی بوده است.
سابرینا منگ مدیر مالی هوآوی گفت: ما سال ۲۰۱۵ را با وضعیت مالی قابل توجهی به پایان رساندیم و جریان نقدینگی باثباتی از فعالیتهای اپراتوری خود داشتیم. در سال ۲۰۱۶ ما به تمرکز روی استراتژی مشتری محور و پروژه های تحول مدیریت برای تدارک بهتر برای آینده و ادامه دادن به تقویت بهره وری فعالیت های خود به منظور تضمین رشد پایدار ادامه خواهیم داد. ایسنا
تصویر روز: لیونل مسی بازیکن آرژانتینی باشگاه محبوب بارسلونا سفیر جهانی برند هواوی شد.
شرکت هواوی بزرگ ترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین و سومین تولید کننده برتر گوشی در جهان، روز ۱۷ مارچ ۲۰۱۶ بهترین بازیکن فوتبال جهان را به عنوان جدیدترین سفیر جهان خود برگزید.
کوین هو، مدیر کسب و کار گوشی هواوی درباره این همکاری گفت: لیونل مسی به برند ما کمک خواهد کرد تا مردم بیشتر بر روی پیشرفت، عظمت و تلاش هواوی تمرکز کنند. هواوی و لیونل مسی هر دو مفتخر هستند که در مسیری که موفقیت های بسیاری در آن به دست آورده اند، با هر چالش جدید، تعهد جدیدی را برای خود ایجاد کرده اند.
وی با اشاره به اینکه برای بزرگ شدن ما همواره احساسات خود را به مشتریان خود نشان داده ایم افزود: این رویه نیز انعکاس حرفه و زندگی لیونل بوده است، چرا که او و خانواده اش هر کاری که در توان داشته اند کرده اند از جمله ترک کردن کشورشان ،فقط برای اینکه آرمان ها و آرزوهای فوتبال حرفه ای لیونل محقق شود.
همچنین تیرونه لیو، مدیر کسب و کار لوازم الکترونیکی مصرفی آمریکای لاتین هواوی در این باره گفت: ما از همکاری با این بازیکن استثنایی فوتبال بسیار خوشحالیم. لیونل مسی الهام بخش تمامی مردم جهان برای روبه رو شدن با چالش ها و در نهایت رسیدن به آرزوهایشان و پیشرفت روزافزون است. مردی که همیشه به دنبال فرصت های جدید برای دستیابی به عظمت بیشتر است اکنون بسیاری از ارزش های خود را با برند هواوی به اشتراک گذاشته است.
همچنین لیونل مسی در این باره گفت: شما باید برای رسیدن به رویایی که در سر دارید بجنگید. شما مجبور هستید برای رسیدن به قله های موفقیت چیزهای زیادی را قربانی کنید. روزی که فکر می کنید چیزی برای ساختن پیشرفت وجود ندارد باید دست از کار بکشید و روی دستاوردهای دیگر تمرکز کنید.
بر اساس این گزارش، هواوی معتقد است ورزش بهترین راهی است که مردم می توانند خلا های زندگی شان را پر کنند. همین امر باعث شده تا هواوی همیشه در مورد ورزش به خصوص فوتبال که بسیار ورزش قدتمندی است حساسیت نشان دهد. در چند سال اخیر هواوی سرمایه گذاری های بسیاری روی تیم های فوتبال مثل América، Santa Fe، Sporting Cristal، Arsenal، Atlético de Madrid و AC Milan انجام داده است. این تیم ها و بازکنانی چون رابرت لواندوسکی و اکلسیز سانچز و حالا مسی همواره الهام بخش موفقیت مردم جهان بوده اند.
گفتنی است شرکت هواوی هم اکنون سومین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان است. این شرکت با محصولاتی با کیفیت فوق العاده و طراحی بسیار عالی از سری Mate و P وG اکنون تبدیل به یکی از محبوب ترین برندهای گوشی های هوشمند در بین کاربران حرفه ای در جهان شده است. از جمله گوشی های پیشرفته هواوی می توان به Mate 8 اشاره کرد که برای مدیران حرفه ای و هوشمند کسب و کار طراحی شده است. هواوی از زمان عرضه این محصول یعنی اواخر نوامبر تا کنون در حدود ۳ میلیون دستگاه Mate 8 روانه بازار کرده است.
تصویر روز: ایرانسل در بهار ۹۵، کمپین عکس و فیلم اینستاگرامی را با جوایز ارزنده برگزار میکند تا انگیزه مخاطبانش را برای ارتقای سبک زندگی و دستیابی به اهدافشان افزایش دهد.
پس از برگزاری کمپینهای اینستاگرامی #یک_مهربانی_بیشتر با موضوع ماه مبارک رمضان، #بهاردرشهرمن با موضوع انتشار حال و هوای شهرها در نوروز ۹۴ و #بهارانتظاردرشهرمن با موضوع به تصویر کشیدن حال و هوای شهرها در ایام برپایی جشنهای ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)، این اپراتور با انتشار فراخوانی از علاقمندان به عکاسی و فیلمبرداری دعوت کرد تا از هدفهایی که در سال جدید در زندگی خود دارند عکس یا فیلمی خلاقانه تهیه کرده و با انتشار آن به همراه یک متن مرتبط با هشتگ #بهاروبساز در شبکه اجتماعی اینستاگرام در این کمپین شرکت کنند.
عبارت «بهاروبساز» از حروف سرواژه: «بهترین هدف امسالت رو بساز» تشکیل شده است. هدف از برگزاری این کمپین ترغیب جامعه به هدفگذاری و کمک در جهت تغییر سبک زندگی آنها بهطور هدفمندتر بوده و بر این اساس، ایدههای قابل ارائه در کمپین میتوانند متفاوت باشند. به عنوان مثال شرکتکنندگان میتوانند بر اساس خلاقیت خود از المانهای مرتبط با هدفشان عکس بگیرند و یا حتی با نوشتن اهدافشان روی کاغذ و یا گوشی موبایل هدفشان را به تصویر کشیده و به اشتراک بگذارند.
براساس فراخوان کمپین «#بهاروبساز»، زمان برگزاری مسابقه از عید نوروز تا عید نیمه شعبان بوده و شرکتکنندگان تا دوم خرداد، روز میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) فرصت دارند تا عکس یا فیلم موردنظر خود را با هشتگهای #بهاروبساز و #ایرانسل و منشن کردن صفحه ایرانسل (@irancell) به اشتراک بگذارند و شانس خود را برای بهرهمندی از جوایز میلیونی این کمپین بیازمایند. از جمله جوایز این کمپین میتوان به جایزه ۱۰ میلیون تومانی برای فرد برنده به قید قرعه و نیز جایزه ۶ میلیون تومانی برای شرکتکننده با بیشترین طرفدار (لایک) اشاره کرد.
برندگان این کمپین از طریق صفحه رسمی ایرانسل در اینستاگرام به نشانی http://instagram.com/irancell معرفی خواهند شد.
براساس قوانین این کمپین، لازم است که شرکتکنندگان صفحه رسمی ایرانسل در اینستاگرام را دنبال کنند. همچنین شرکتکنندگان باید عکس یا فیلمی را بارگذاری کنند که خود صاحب آن باشند، در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی به عهده ارسالکننده خواهد بود. عکسها و فیلمهایی که بعد از زمان کمپین ارسال شوند، در کمپین شرکت داده نخواهند شد.
ایرانسل در فراخوان خود برای شرکت در این کمپین تصریح کرده اگر صفحه اینستاگرام کاربر در حالت «خصوصی» (private) قرار داشته باشد، امکان مشاهده آثار وی و شرکت در این کمپین وجود نخواهد داشت و تنها آثاری در کمپین شرکت داده میشوند که کاملا مطابق با موازین اخلاقی و اسلامی و مرتبط با موضوع کمپین باشند.
ایرانسل در حال حاضر در رسانههای اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، کلوب، لنزور، آپارات و توییتر با نام کاربری irancell و در لینکدین با mtnirancell حضور دارد. همچنین ربات تلگرامی ایرانسل با شناسه irancellbot اطلاعات لازم درباره آخرین خدمات و محصولات و راهنماییهای مورد نیاز مشترکان این اپراتور را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.
اطلاعات بیشتر در خصوص کمپین #بهاروبساز ایرانسل از طریق صفحه ویژه رسانه های اجتماعی ایرانسل قابل مشاهده است.
تصویر روز: بهای هر اونس طلا در بازار های جهانی امروز به هزارو ۲۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.
به گزارش پایگاه خبری تصویر روز امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید نیز یک میلیون و ۲۰ هزار تومان فروخته می شود.
بر پایه این گزارش، هر قطعه نیم سکه نیز ۵۳۶ هزار تومان ، ربع سکه ۲۸۵ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۱۹۴ هزار تومان بفروش می رسد.
همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰۰ هزار و ۴۵ تومان است. بنابراین گزارش امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد ۳۴۹۶ تومان ، یورو ۳۹۵۸ تومان ، پوند نیز ۴ هزار و ۹۷۰ تومان ، درهم امارات ۹۴۸ تومان ، لیر ترکیه ۱۲۵۳ تومان و هر درام ارمنستان نیز ۹ تومان می باشد.
تصویر روز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: پیش بینی می کنیم در سال ۹۵ ؛ کشور به رشد اقتصادی ۵ درصدی برسد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، محمدباقر نوبخت امروز در نخستین نشست شورای برنامه ریزی گیلان در سال ۹۵ با بیان اینکه دولت از تمام ظرفیتها و امکانات موجود برای تحقق رشد اقتصادی ۵ درصد بهره می گیرد، گفت: بخش خصوصی نیز با حمایت دولت در این بخش نقش تاثیرگذاری خواهد داشت .
وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع مالی در کشور گفت : باید در سال جدید از فرصت پساتحریم بهره بگیریم و با اجرای اقتصاد مقاومتی شاخص اقتصادی کشور را افزایش دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین به تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام عمرانی هم اشاره کرد و افزود : اولویت دولت در این بخش بهره برداری از طرح هایی با توجیه اقتصادی واشتغالزایی بالاست.
استاندار گیلان هم در این نشست به مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت: نیمی از مصوبات سفر ریاست جمهوری از جمله طرح های صنعتی – گردشگری و کشاورزی محقق شده و تلاش می کنیم تا امسال هم با اولویت بندی ، طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم .
محمد علی نجفی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان گیلان گفت : گیلان پارسال رتبه پنجم کشور را در صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی کسب کرد.