تصویر روز: گروه خودروسازی سایپا طی اطلاعیه ای از تمامی هموطنان به خصوص مالکان خودروهای این گروه به عدم خرید یا نصب تجهیزات گازسوز بر روی خودروی خود خارج از شبکه های نمایندگی مجاز گروه سایپا تاکید کرد.
در پی انتشار اخبار انفجار یکدستگاه خودرو پراید متعلق به یکی از هموطنان شریف در جایگاه شارژ گاز سی-ان-جی گروه سایپا ضمن درخواست اکید از کلیه هموطنان به خصوص مالکان خودروهای این گروه به عدم خرید یا نصب تجهیزات گازسوز بر روی خودروی خود خارج از شبکه های نمایندگی مجاز این گروه اضافه نمود که باتوجه به مشخصات ظاهری خودرو در فیلم مذکور مشاهده می گردد که محل شارژ گاز خودرو در سمت محل شارژ بنزین (درب باک بنزین) خودرو قرار داده شده و این موضوع مؤید این است که این خودرو در کارگاه های سطح شهر مجهز به مخزن و سیستم سی-ان-جی گردیده و تجهیزات آن تجهیزات اصلی کارخانه ای نیست از این جهت مجددا” درخواست می گردد هموطنان تنها از طریق نمایندگی های رسمی گروه سایپا نسبت به خرید خودرو و تجهیزات یدکی اقدام نمایند و به هیچ وجهی اقدام به خرید تجهیزات سی-ان-جی خودرو خارج از شبکه های نمایندگی مجاز ننمایند .
لازم به ذکر است در خصوص ایمنی خودروهای تولیدی گروه سایپا، کلیه خودروهای دوگانه سوز میکسری و انژکتوری تولید شده در این گروه مجهز به واحد کنترل الکترونیکی سیستم سوخت رسانی گاز هستند و کنترل گاز خروجی از مجموعه رگلاتور گاز توسط این قطعه صورت می گیرد و علاوه بر آن رگلاتور های گاز سیستم سوخت رسانی مجهز به شیر های قطع کن برقی در مدار های فشار بالا و پایین بوده و کلیه شیر های مخازن مورد استفاده در شرکت سایپا مجهز به فیوزهای کنترلی فشار و دما هستند و در صورت بروز هرگونه نقص و یا نشتی احتمالی ، مسیر جریان گاز خروجی از مخازن به طور کامل تحت کنترل قرار می گیرد و در صورت لزوم قطع می گردد.
تصویر روز: در حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ایساکو، شهرام صالحی به عنوان مدیرعامل شرکت امدادخودرو ایران منصوب و معرفی شد.
در مراسم معارفه، سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت ایساکو، جایگاه ایران خودرو در صنعت خودروسازی کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و ضمن اشاره به این که خدمات پس از فروش آخرین حلقه از زنجیره ارزش خودروسازی است گفت: ایران خودرو برندی است که همه مردم انتظار ویژه ای از آن دارند و ما به عنوان ویترین شرکت ایران خودرو باید وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در ادامه گفت: ایساکو و شرکت های زیر مجموعه آن، شرکت های امداد خودرو ایران، شرکت همگام خودرو، شرکت کارت ایران خودرو و …بر اساس این که خدمات پس از فروش، بخش عمده ای از رضایت مندی مشتریان را تشکیل می دهد، خود را موظف می دانند که برای پاسداشت انتخاب مشتری،خدماتی در خور و شایسته ارایه دهند.
وی امدادرسانی را از وظایف اصلی شرکت امدادخودرو ایران دانست و گفت: ما باید با ارایه بهترین خدمات و برخوردمناسب با مشتری از او مراقبت و محافظت کنیم تا او تبدیل به مشتری وفادار ایران خودرو شود.
حسینی، ارایه خدمات نوین و متفاوت را از رویکردهای اصلی شرکت ایساکو عنوان کرد و گفت: خواست امروز مردم درمواجهه با شرکت های امدادی تغییر کرده و ما هم باید همگام با آن خود را ارتقا دهیم تا انتظارات مشتریان را برآورده کنیم.
وی تاکید کرد: شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، همواره در تلاش و تکاپو ست تا با به کارگیری روش های نوین و خلاق خدمات مطلوب و متفاوتی را ارائه کند.
حسینی افزود: ایساکو تحولات زیادی را در بخش خدمات پس از فروش ایجاد کرده و هم سو با سلایق و خواست مشتریان، به دنبال ارایه خدمات نو و مورد انتظار آنان است.
مدیر عامل شرکت ایساکو تاکید کرد: امدادخودرو ایران با استفاده از توانمندی های فعلی و با حضور مدیران و کارکنان باتجربه و متعهد می تواند موجب اعتلای گروه صنعتی ایران خودرو شود.
حسینی در پایان ضمن تشکر از زحمات سید علی جعفری، مدیر عامل پیشین شرکت امدادخودرو ایران، شهرام صالحی رابه عنوان مدیرعاملی امداد خودرو ایران معرفی کرد.
مزیت رقابتی ایران خودرو
در این جلسه شهرام صالحی مدیرعامل جدید امدادخودرو ایران ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین مدیرعامل ایساکو اظهار کرد: امداد خودرو ایران و ظرفیت ها و توانمندی های آن مزیت رقابتی ایران خودرو به شمار می رود.
وی ضمن اشاره به سهم ۵۴ درصدی ایران خودرو در بازار و عرضه محصولات جدید در آینده ای نزدیک گفت: فعالیت های امداد خودرو ایران در راستای ایجاد مزیت های رقابتی و افزایش سهم بازار ایران خودرو نقش بسیار مهمی را دارد و ما باید با کار تیمی اهداف و برنامه های مصوب گروه صنعتی ایران خودرو را در قالب شاخص های عملیاتی به نتیجه برسانیم.
صالحی تاکید کرد: کاهش مراجعات برای تعمیر، برخورد و رفتار امدادگر از عوامل تاثیرگذار بر تصویر ذهنی مشتریان است که باید از فرصت های موجود برای بهبود و ارتقای رضایت مشتریان بهره برداری کنیم.
افزایش ۵۰ درصدی ناوگان امدادی
در این جلسه سیدعلی جعفری مدیرعامل پیشین امداد خودرو ایران نیز گزارشی از عملکرد این شرکت در سال های گذشته ارایه کرد.
وی ضمن اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعداد ناوگان امدادی گفت: تعداد ناوگان از عدد ۱۰۰۰ در سال۸۸ به ۱۵۰۰ در سال گذشته رسیده است که با کمک نیروهای مجرب و متخصص این ناوگان روزانه بیش از دو هزار و۵۰۰ فعالیت امدادی ارایه شده است.
مدیر عامل سابق امداد خودرو ایران مهم ترین شاخص شرکت امدادرسان را مدت زمان انتظار مشتری دانست و گفت:میانگین این عدد در حال حاضر کم تر از ۳۰ دقیقه است که برابر با استانداردهای جهانی است.وی افزود: در برخی ازشهرها موفق شده ایم میانگین زمان انتظار مشتری را به عدد ۲۷ برسانیم.
گفتنی است شهرام صالحی از در سال ۷۶ فعالیت خود را در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز کرده و پس از کسب تجربه در مدیریت حوزه تولید ایران خودرو و معاونت برنامه ریزی مواد و قطعات شرکت ساپکو، فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل شرکت امداد خودرو آغاز کرده است.





تصویر روز: سرپرست بانک دی با بیان اینکه روسای شعب باید توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند بر پرداخت فعالانه تسهیلات به ویژه در حوزه پشتیبانی از صنایع خرد و متوسط تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی علیرضا عاطفیفر در دیدار با روسای شعب استان تهران ضمن بررسی عملکرد شعب در چهار ماه گذشته اظهار کرد: روسای شعب باید با جدیت مشکلات مردم را پیگیری کنند، اکنون شعب مجوز پرداخت وامهای خرد را دارند، این وامها مشکل بسیاری از مردم را حل میکنند، مشتریان ما به این وامها نیاز دارند و باید در پرداخت آنها تسریع شود.
سرپرست بانک دی یکی از وظایف اصلی روسای شعب را بازاریابی دانست و با بیان اینکه رییس شعبه نباید منتظر مشتری باشد تاکید کرد که رسالت و محوریت کار وی بازاریابی و انتخاب مشتری است.
عاطفیفر “خدمت به مردم” را در اولویت فعالیتهای بانک دی دانست و با اشاره به تدوام فعالیت نیروهای بازنشسته در بانک خاطرنشان کرد: ما در بانک دی مفتخر به همکاری با عزیزانی هستیم که سالیان طولانی تجربه بانکداری دارند و امیدواریم بتوانیم از تجربیات آنها به نحو مطلوبی بهره ببریم.
وی در ادامه با توصیه به روسای شعب به رعایت کامل قوانین و مقررات و با بیان اینکه بانک دی در زمینه سود ترجیحی همواره طبق بخشنامههای بانک مرکزی عمل کرده است، ادامه داد: امسال حتی یک مورد سود ترجیحی نداشتهایم و حتما این روند را ادامه خواهیم داد. نرخ سود تسهیلات هم به همین نحو پایین آمده و مشتریان هم از تثبیت عملکرد بانک راضی هستند.
وی در ادامه گسترش فعالیت در حوزه بانکداری اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: عقود مختلف بانکداری اسلامی در حال جاری سازی در بانک دی است و نیاز است از آنها بهره بیشتری گرفته شود به طور مثال عقد مرابحه یکی از بهترین عقودی است که میتواند در خدمت مشتریان و نظام بانکی باشد.
سرپرست بانک دی همچنین از اخذ تاییدیه نهایی شرعی شش طرح سبد ارزش آفرین شامل حساب جاری، جهش، شکوه، آذین، سرمایهگذاری آتیه و سرمایهگذاری آتیه کودک و نوجوان در شورای فقهی بانک دی خبر داد.
تصویر روز: آگهی بانک شهر با عنوان “تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی” بار دیگر رتبه برتر آگهیهای تلویزیونی در تیرماه را به خود اختصاص داد.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابطعمومی بانک شهر، “تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی” عنوان آگهی اخیر این بانک در رسانه ملی است که از سوی پایگاه آگهیهای تلویزیونی به عنوان آگهی برتر در تیرماه معرفی شد.
بر این اساس، ایده جدید و خلاقانه، استفاده از تصاویر مینیاتوری و ریتم موسیقی مناسب، از دلایلی است که موجب شده طرح تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی، سرآمد تیزرهای پخش شده در تیرماه از تلویزیون باشد.
طرح ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی از سوی بانک شهر، در سه اپیزود تهیه شده که هماهنگی موسیقی و کوتاه بودن این تیزر از دلایل موفقیت آن در بین سایر تیزرهای تلویزیونی در تیرماه بوده است.
تصویر روز: طبق مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن، مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مربوط به سال ۹۳ تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، با موافقت هیات مدیره بانک، مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادر شده طی سال ۱۳۹۳ (مقطع زمانی ۱۵ فروردین تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۳) از تاریخ اعتبار درج شده بر روی برگه تاییدیه مالکیت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به مدت ۶ ماه تمدید شد.
بر این اساس اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (اوراق تسه) مربوط به فروردین ۹۳ تا ۱۵ مهرماه قابل خرید و فروش است و به دنبال اوراق مربوط به هر یک از ماه های سال ۱۳۹۳ به مدت شش ماه قابل خرید و فروش است.
شایان ذکر است، متقاضیان استفاده از تسهیلات سپرده ممتاز از محل خرید اوراق تسه می توانند با مراجعه به بخش “تسهیلات مسکن” سایت فرابورس ایران به نشانی www.ifb.ir نرخ نمادهای اوراق تسه را ملاحظه کنند.
تصویر روز: مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه هر خط تلفن ثابت در شهری مانند تهران بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، گفت: اکنون بیش از یک و نیم میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در این شهر وجود دارد.
علیرضا صیدی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: هزینه هر خط تلفن ثابت بر بستر سیم مسی بالغ بر یک میلیون تومان است و در بسیاری موارد کارکرد این خطها حتی به اندازهای نیست که ما بتوانیم هزینه نگهداری آن را به پیمانکار مربوطه پرداخت کنیم. بر همین اساس باور ما این است که اقدام کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در زمینه در نظر گرفتن هزینهای ثابت برای مشترکانی که از تلفن خود استفاده نمیکنند، اقدام درستی است، چراکه اگر این دسته از مشترکان نیاز به آن خط ندارند، میتوان از خط آنها برای واگذاری به افراد مانده در صف انتظار بهره گرفت.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به این سئوال که در آستانه آغاز به کار شرکتهایFCP آیا این اقدامات باعث نارضایتی مشترکان مخابرات و هجرت آنها به سمت شرکتهای FCP نخواهد شد؟ عنوان کرد: ارائه خدمات شرکتهای FCP زمانی محقق میشود که مشترک حداقل یک خط سیم مسی را در اختیار داشته باشد. زمانی که افراد یک خط تلفن سیم مسی داشته باشند در آینده میتوانند بر بستر IP دهها خط با شماره جدید را بدون نیاز به سیم مسی استفاده کنند، در صورتی که اگر این خطها نباشد امکان برقراری هیچ سرویسی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: بر پایه این خطوط با استفاده از سرویسهای IPمحور بدون نیاز به سیم مسی مجزا، میتوان حتی ۱۰ خط دیگر را با هزینههای کمتر واگذار کرد.
صیدی درباره دریافت مبلغ ثابتی که قرار است از ابتدای مردادماه در قبض تمام مشترکان لحاظ شود، گفت: این رقم برای افرادی که از تلفن خود استفاده میکنند هیچگونه مشکلی ایجاد نمیکند، چراکه جزئی از قبض آنها محسوب شده و به ازای آن مکالمه کرده اند، اما درباره افرادی که منتقدند چرا باید بدون استفاده از خط خود هزینهای پرداخت کنند هم در اصل ما باید این انتقاد را مطرح کنیم که چرا این افراد خط خود را بلااستفاده گذاشته و سرمایه ما را خواباندهاند!؟
مدیرعامل مخابرات استان تهران در ارتباط با میانگین مصرف مشترکان تهرانی نیز اظهار کرد: البته این مبالغ معمولا محرمانه است، اما در کل درحال حاضر میانگین مبلغ قبضهای مشترکان تهرانی حدود ۸۰۰۰ تومان است.
تصویر روز: گردهمایی حمایت از صنایع کوچک، اولویت اقتصاد مقاومتی به میزبانی بانک صنعت و معدن برگزار شد.
در این نشست مهندس نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش بانکها در راهاندازی واحدهای تولیدی ناکارآمد و ایجاد خوش بینی واقعی اقتصادی در کشورمان گفت: خوشبختانه عملکرد بانک صنعت و معدن، مورد رضایت بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رتبه برتر بانک صنعت و معدن در میان بانکهای کشور، رونق تولید و افزایش میزان صادرات را از اهداف اقتصادی دولت برشمرد.
وی گفت: کشور ما در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۱ درصد افزایش صادرات داشته و اگر افزایش صادرات تحقق پیدا کند بخش صنعت نیز به دنبال آن فعال خواهد شد. نعمتزاده سهم بانک صنعت و معدن را در عقد قرارداد پرداخت تسهیلات در ماههای نخست امسال نسبت به بانکهای دیگر قابل ملاحظه دانست و عملکرد بانک را قابل تقدیر و الگویی برای دیگر بانکهای کشور توصیف کرد.
وی با اشاره به طرح رونق تولید که از سوی دولت و برای حل مشکل طرحهای اقتصادی نیمهتمام، با میزان پیشرفت بالای ۶۰ درصد که باید تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات لازم را دریافت کنند، به اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: پس از پایان شهریورماه و تمام شدن پرداختها باید بررسیهای دقیق برای اطمینان از موفقیت طرحها و تحقق تولید انجام گرفته و از سوی دیگر در مورد تحریک تقاضا نیز اقدام لازم صورت گیرد.
مهندس نعمتزاده گفت: در صورتی که طرح حل مشکل ۱۰ هزار واحد تولیدی نیمه تمام و مشکلدار در سال جاری با موفقیت همراه شود این طرح در سال آینده برای ۱۰ هزار واحد دیگر و با تجربه و روش بهتر به اجرا درخواهد آمد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: موجی که با تحقق طرح رونق تولید به راه خواهید انداخت بهطور قطع چرخهای صنعت و تولید را در صنایع بزرگ نظیر فولاد، خودرو سازی، پتروشیمی و…. به حرکت درخواهد آورد.
وی با تکیه بر این که تولید و صادرات باید محور فعالیت بانکی قرار گیرد خواستار فعالیت همسوی بانکها در استانها و در هماهنگی با استانداران و مسئولان استانی شد.
تصویر روز: ۲ هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس فرسوده در استان های تهران و البرز به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی از رده خارج می شوند.
علی اکبرعبدالمحمدی مدیرعامل شرکتی که اجرای این طرح را بر عهده دارد، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح اتوبوس و مینی بوس های بالای ۳۰ سال با استفاده از تسهیلات بانکی جایگزین می شوند.وی افزود: این طرح با هماهنگی ستاد حمل و نقل سوخت، شرکت ایران خودرو دیزل و همکاری بانک ملت توسط این شرکت به مورد اجرا گذاشته شده است.
عبدالمحمدی توضیح داد: اکنون در این طرح هر دستگاه اتوبوس فرسوده با ۲۷۰ میلیون ریال اسقاط می شود و رانندگان با استفاده از تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی باید آورده ۲۱۰ میلیون ریالی داشته باشند.
وی گفت: متقاضیان می توانند با تامین یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال (۱۳۸ میلیون تومان) خودروی خود را تحویل بگیرند و اقساط آن را در مدت ۶۰ ماه به بانک عامل پرداخت کنند.
مدیرعامل این شرکت مجری گفت: این شرکت آمادگی دارد با اسقاط اتوبوس های فرسوده به رانندگانی که توان مالی بیشتری دارند اتوبوس نو تحویل دهد، اما با بررسی و مذاکرات با رانندگان اتوبوس ها بیشتر آنها به دریافت مینی بوس علاقمند هستند، زیرا قیمت اتوبوس حداقل بیش از چهار میلیارد ریال ( ۴۰۰ میلیون تومان) و قیمت مینی بوس نو بسیار کمتر از آن است.
عبدالمحمدی یادآور شد: رانندگان با مراجعه به این شرکت و تکمیل فرم های مربوطه برای اسقاط اتوبوس های خود به مراکز اسقاط معرفی می شوند و پس از انجام اسقاط برای دریافت تسهیلات بانکی و تحویل خودرو با معرفی نامه اقدام می کنند و در نهایت طی یک ماه خودرو خود را تحویل می گیرند.
وی اظهارداشت: خروج هر دستگاه اتوبوس فرسوده، سالیانه ۴۰۰ میلیون ریال از نظر مصرف سوخت صرفه جویی دارد و طبق هماهنگی های به عمل آمده در صورت پیمایش هر یک از این مینی بوس های جایگزین، از کمک های بلاعوض ستاد بهینه سازی مصرف سوخت برخوردار می شوند که در این صورت سود تسهیلات بانکی آنها بین هفت تا ۱۸ درصد در نوسان خواهد بود.
مدیرعامل این شرکت تامین خودرو با بیان اینکه اکنون هر دستگاه اتوبوس فرسوده در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳۸ لیتر گازوییل مصرف می کند، گفت: این در حالی است که هر مینی بوس جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت بین ۱۴ تا ۱۵ لیتر گازوییل مصرف می کند.
عبدالمحمدی خاطرنشان کرد: با رصد پیمایش این خودروها رانندگان آنها هر سه ماه یک بار به ستاد بهینه سازی مصرف سوخت معرفی می شوند تا از یارانه های دولتی به ازای پیمایش خود استفاده کنند.
وی گفت: ۸۰ درصد آلودگی های هوا در کلانشهرها به خودروهای فرسوده اختصاص دارد و با از رده خارج کردن آنها علاوه بر رفع تدریجی آلودگی هوا با حفظ مسایل زیست محیطی شاهد تردد خودروهای فرسوده در شهرها نخواهیم بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۲۱ هزار اتوبوس در کشور تردد می کنند که یک سوم این خودروها فرسوده و باید از رده خارج شوند و رفت و آمدها در مسیرهای مختلف علاوه بر مصرف سوخت بسیار بالا رانندگان آن هزینه های زیادی را بابت تامین قطعات یدکی متحمل می شود.