نعمت زاده از شورای حقوق و دستمزد کنار گذاشته شد

تصویر روز: پس از اظهارات جنجالی وزیر صنعت و معدن در جمع فعالان اقتصادی یاسوج هیئت وزیران ،عزل یکی از منتخبین خود را از شورای حقوق و دستمزد تصویب کردند.
نعمت زاده از شورای حقوق و دستمزد کنار گذاشته شد طبق یکی از اولین مصوبات دولت روحانی در مهرماه سال ۹۲، وزیران آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت به عنوان دو وزیر منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد تعیین شده بودند؛ مصوبه آن روزها مدتی است که ازسوی هیات دولت کمی دچار تغییر شده است.
بر این اساس هیات دولت تصمیم به عزل یکی از ۲ وزیر منتخب خود در این شورای مهم گرفته است که بر این اساس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان عضو منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد، جایگزین نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است؛ این اتفاقی به هر دلیل نامشخص یا مشخص، پس از جنجال حقوق های نجومی و اظهارات نعمت زاده صورت گرفته است.
تاکنون دولت ، تصمیمی در خصوص دیگر عضو منتخب وزیران در این شورا نگرفته است، باید منتظر ماند و دید دلیل اعلام یا اعمال کابینه برای حذف نعمت زاده از این نهاد و جایگزین ربیعی چیست وزرایی که در قضیه فیش های حقوقی، عملکرد و رفتاری نسبتا عکس یکدیگر داشته اند.
گفتنی است بر اساس ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی، “شورای حقوق و دستمزد” با عضویت رئیس سازمان مدیریت، وزیر اقتصاد و دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران و رئیس دستگاه ذیربط و مجموعا دو نفر نماینده از کمیسیونهای اجتماعی و برنامه‌ و بودجه‌ و محاسبات مجلس (به عنوان ناظر) تشکیل می ‌شود.
بر این اساس، کلیه‌ دستگاههای اجرایی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذیربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تأیید رئیس جمهور قابل اجرا است.باشگاه خبرنگاران
1

نرخ سود بانک ها ۲۰ درصد شد؟!

تصویر روز: برخی شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی، با اتخاذ راهکارهایی، عملاً مصوبه کاهش نرخ سود ۱۵ تا ۱۸ درصدی را دور می‌زنند.
هرچند توافق تعدادی از بانک‌ها و اقدام آنها برای کاهش نرخ سود بانکی از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد سرانجام منجر به مصوبه شورای پول و اعتبار و عمومیت یافتن این اقدام مفید به حال اقتصاد کشور شد و کل سیستم بانکی و انواع بانک‌ها و موسسات اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی ملزم به رعایت این نرخ شدند اما با مراجعه به برخی از شعب بانک‌ها و موسسات می توان دید که در حال حاضر امکان دریافت سودهای بالاتر از ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد نیز درصورت اصرار و پافشاری سپرده‌گذار یا از طریق افزودن بر حجم سرمایه‌گذاری وی وجود دارد.
البته این مراجعه صرفاً برای تمام شعب انواع بانک‌های خصوصی و دولتی نبوده است و به‌طور نمونه و برای یافتن پاسخی برای این پرسش بوده که آیا می‌توان با استفاده از روش‌های گوناگون به سودهای با نرخ بیش از ۱۵ درصد بدون تحمل ریسک بالا و تفاوت ملموس در ریسک سرمایه‌گذاری دست یافت یا خیر.
لازم به ذکر است نشست مشترکی که اخیرا میان رئیس کل بانک مرکزی با وزیر کشور، استانداران (استان‌های کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی) تشکیل شد، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تک رقمی شدن نرخ تورم، بیان کرد: نرخ ۱۵ درصدی برای سپرده هم بالاست، چرا که اگر نرخ تورم ۹ درصد باشد، نرخ سود سپرده باید بین ۱۰ تا ۱۲ درصد در نظر گرفته شود و بیش از این هم لازم نیست.
**سود ۲۰ درصدی در یک بانک خصوصی
وقتی از متصدی یکی از شعب یک بانک خصوصی درباره شرایط سود سپرده زیاد مانند ۵۰۰ میلیون تومان می پرسیم ابتدا پاسخ آن است که اگر چنین سپرده ایی دارید بهتر است آن را وارد صندوق سپرده گذاری ما کرده و سود آن را به صورت روز شمار استفاده کنید البته کارتی به شما تعلق نمی گیرد معمولا مبالغ بالا با سود ۲۰ درصدی محاسبه می شود و هر زمانی هم که به پول خود احتیاج داشتید می توانید با هماهنگی شعبه مربوطه از یک روز قبل پول خود را دریافت کنید.
**سود ۱۵ تا ۲۰ درصدی یک موسسه مالی
درادامه به یکی از شعب یک موسسه مالی مراجعه می کنیم و همان درخواست برای شرایط سود سپرده گذاری را تکرار می کنیم  متصدی شعبه اعلام می کند مصوبه ای که در این رابطه از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده به این صورت است که اگر سپرده گذار در این موسسه تا یک سال سرمایه گذاری کند تا ۲۰ درصد سود به آن تعلق می گیرد اگر زیر شش ماه سرمایه گذاری کند ۱۵ درصد و اگر از شش ماه تا زیر یک سال قرارداد ببندد ۱۷ درصد سود به آن تعلق می گیرد اما اگر به طور کامل یک سال سپرده گذاری کند ۲۰ درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت.
**سود ۱۷٫۵ درصد به شرط شش ماه سپرده گذاری
اما با مراجعه به یکی از شعبه های یک بانک دیگر متصدی در ارتباط با شرایط سود سپرده بانکی اعلام می کند در این بانک ما یک حساب ثابت شش ماهه ۱۷٫۵ درصدی داریم بانک ما دارای صندوق نیست زیرا صندوق ها معمولا با بورس همکاری می کنند و خاطر جمع نیستند اما در سپرده گذاری سندی به شما داده می شود و شما را خاطر جمع می کند و هر زمان هم که قصد برداشت از پول خود را داشته باشید می توانید آن را برداشت کنید.
*** تعیین نرخ سود بانکی ربا است
محمد رجایی باغ سیایی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی نمی تواند سود قطعی را تعیین کند چرا که در بانکداری بدون ربا که نرخ سود براساس عقود مبادله ای و مشارکتی است، این امر خلاف قانون است.
وی افزود: نرخی که از سوی شورای پول و اعتبار تعریف می شود از طرف سپرده گذار سود علی الحساب و از طرف گیرنده نرخ سود مورد انتظار تلقی می شود و از این رو باید گفت که نرخ سود واقعی تنها در پایان دوره مالی مشخص می شود.
رجایی با اشاره به آنکه بانک مرکزی به عنوان دستگاه ناظر باید بر عملکرد بانک ها نظارت داشته باشد، بیان کرد: براساس قراردادی که میان افراد و سیستم بانکی منعقد می شود، لذا بانک ها موظف به اجرای تهعدات هستند و باید در صورت تخلف بر عملکرد سیستم بانکی با آنها برخورد شود.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعیین نرخ سود قطعی خلاف قانون و شرع محسوب می شود چرا که این امر همانند ربا است.
***کانون بانک ها محلی برای تبانی بانک ها
محمد کهندل کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: معمولا تعیین نرخ توسط بانک از طریق قانون عملیات بانکی بدون ربا امکان پذیر است؛ بانک ها نرخ سود علی الحساب را تعیین و پرداخت می کنند این سود عملا به عنوان هزینه تهیه پول محسوب می شود، در صورتی که پول در بانکداری اسلامی هزینه بر نیست.
 وی افزود: با توافقی که کانون بانکها با بانک مرکزی داشت قرار بر آن شد نرخ بانکی پنج درصد بالاتر باشد اما بانک مرکزی سه درصد اعلام کرد.
کهندل در ادامه یادآور شد: این موضوع چند نکته دارد اینکه که آیا بانک های تجاری باید نرخ ها را تعیین کنند و اگر قرار بر تعیین نرخ سود باشد این کار باید توسط بانک مرکزی تعیین شود  و نباید با توافق بانک ها صورت گیرد؛ بانک مرکزی باید با اقتدار تصمیمات خود را عملیاتی کند.
وی در پایان افزود: بانک مرکزی نباید اقتدار خود را در دست بانک های تجاری بدهد، و می بایست بر اساس قانون بدون ربا عمل کند و بانکداری را به سمت بانکداری اسلامی سوق دهد.باشگاه خبرنگاران
5

کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس + تصاویر

تصویر روز: شاسی‌بلند-کراس‌اورها رفته‌رفته بخش عمده‌ای از خودروهایی هستند که در جاده‌ها وخیابان‌ها تردد می‌کنند و به نظر می‌رسد که این روند ادامه داشته باشد.  بخشی از بازار که قبلاً‌به سدان‌های لوکس جمع‌وجور اختصاص داشته، اینکه تحت نفوذ کراس‌اورها قرار گرفته است. به گزارش وب سایت پدال، هر مشتری در بازار خودرو، فارغ از بودجه و ذائقه‌ای که برای خرید دارد، می‌خواهد یکی از این شاسی‌بلندهای کاربردی و احتمالاً عضلانی را داشته باشد. انتخاب‌های متنوع پیش‌روی این مشتریان در بازار، کم نیستند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
در ادامه، بهترین مدل‌های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ از کراس‌اورهای لوکس کامپکت را که هم‌اکنون در بازار خودرو در دسترس هستند، مرور می‌کنیم.
۱۵) کادیلاک SRX
>کادیلاک SRX یک گزینه پیشرو در کلاس خودرویی‌ای است که قبلاً توسط مدل محافظه‌کارانه لکسس RX پایه‌گذاری شده است. خریداران می‌توانند از بین دو نوع سیستم دیفرانسیل جلو و تمام‌چرخ متحرک، و همین‌طور دو آپشن مختلف سیستم تعلیق با درجه صلبیت متفاوت، انتخاب خود را داشته باشند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
تعویض دنده‌ها در گیربکس‌ ۶ دنده اتوماتیک، گاهی اوقات آن‌چنان نرم نیست و موتور ۳/۶ لیتری V6 سر و صدای زیادی در هنگام شتاب‌گیری ایجاد می‌کند. این در حالی است که در سرعت‌های معمول، کابین SRX از شرایط آرام و ساکتی برخوردار است.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
SRX علی‌رغم سطح عملکرد پایین‌تر نسبت به سایر رقبا، به عنوان گزینه محبوب در بین مشتریان کراس‌اورها مطرح است. با این حال، رابط کاربری اعصاب‌خردکن در نمایشگر لمسی و تجربه رانندگی ناامید کننده، موضوعاتی نیستند که بتوان به‌سادگی از کنار آنها گذشت. مدل ۲۰۱۶، آخرین نسخه از کادیلاک SRX خواهد بود و قرار است که با مدل جدید XT5 جایگزین گردد. بنابراین، احتمالاً نمایندگی‌های کادیلاک ظرفیت مذاکره بیشتری را در هنگام معامله داشته باشند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۱۴) ولوو XC70
XC70 چیزی بین یک شاسی‌بلند و یک استیشن‌واگن است، امّا ولوو علاقه دارد که آن را با عنوان یک «شاسی‌بلند» ارائه کند؛ هر چند که این مدل قرابت بیشتری با یک «استیشن‌واگن» دارد. گزینه‌های پیشرانه از یک موتور توربوی چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر و قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار شروع می‌شود که با استفاده از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، قدرت خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. اگر بخواهید یک مدل دو دیفرانسیل داشته باشید، یک موتور توربوی پنج سیلندر دریافت می‌کنید که قدرتی برابر ۲۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
فاصله خودرو از سطح زمین به میزان مناسب ۲۱۱ میلی‌متر است. امّا این حقیقت که XC70 یک نسخه «قدبلندتر» از V70 واگن است، به این معناست که ارتفاع رانندگی در این مدل به اندازه رقیبانش نیست. به سبک سایر محصولات ولوو، مجموعه‌ای از امکانات ایمنی در دسترس قرار می‌گیرند؛ از جمله سیستم ترمز اضطراری که می‌توان از بسیاری از برخوردها با وسایل نقلیه دیگر و عابران پیاده جلوگیری کند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۱۳) ولوو XC60
XC60 به عنوان یک گزینه جذاب برای آلمانی‌های حاضر در این کلاس، یک خودروی اسپورت محسوب نمی‌شود، ولی از یک سواری راحت، یک کابین هوشمند و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی برخوردار است. نسخه‌های دیفرانسیل جلو از این مدل، یک متور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار دریافت می‌کنند و این در حالی است که یک موتور توربوی ۲/۵ لیتری پنج سیلندر به همراه سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک عرضه می‌شود.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
همچنین خریداران مدل‌های دو دیفرانسیل می‌توانند از یک موتور با توربوشارژر و سوپرشارژر  ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۳۰۲ اسب‌بخار نیز استفاده کنند. هر دو نوع موتور چهار سیلندر در کنار یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و موتور پنچ سیلندر در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس قرار می‌گیرند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
سبک اسکاندیناوی و مجموعه‌ گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی باعث می‌شود که مالکان XC60 احساس راحتی و امنیت مناسبی داشته باشند. شاید یکی از نقاط ضعف پیشرانه محجوب XC60، سیستم استاپ‌-استارت اتوماتیک باشد که برای کاهش مصرف سوخت استفاده می‌شود؛ سیستمی که عملکرد آن کاملاً قابل‌لمس است و البته، خوشبختانه می‌توان ‌آن را از کار انداخت. قرار گرفتن این مدل از ولوو در نزدیکی‌های پایین‌ترین رده کلاس خودرویی، احتمالاً به این دلیل است که مدت زیادی از معرفی آن در سال ۲۰۰۹ می‌گذرد.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۱۲) اینفینیتی QX50
یک سواری آرام و خونسرد، شاسی متعادل و یک پیشرانه کاریزماتیک به QX50 کمک می‌کند تا گزینه‌ای ورزشکارانه برای مشتریان باشد. شاید تنها در چیزی که در میان، درنظر گرفته نشده، ارتباط مؤثر فرمان است. یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 با قدرت ۳۲۵ اسب‌بخار و یک سیستم گیربکس خشک ۷ سرعته اتوماتیک، تنها گزینه پیشرانه QX50 را تشکیل می‌دهند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
این مدل در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و این در حالی است که امکان انتخاب دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز وجود دارد. QX50 که قبلاً دارای کابین مجهزی بوده، برای مدل ۲۰۱۶ طول بیشتری پیدا کرده و در نتیجه، میزان فضای پاها در عقب به میزان ۱۰۴ میلی‌متر افزوده شده است.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
صفحه نمایش ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اینفینیتی QX50 از بسیاری از نمونه‌های مشابه در مدل‌های رقیب کوچکتر است و همین‌طور، طرح‌های گرافیکی در آن قدیمی به نظر می‌رسند. این در حالی است که آپشن‌هایی مانند سیستم راهبری، کروز کنترل انطباقی و هشدار برخورد از جلو، موقعیت مناسبی را برای آن ایجاد می‌کنند. امّا در هر صورت، QX50 نیاز به یک بازنگری کامل در طراحی خود دارد تا بتواند همچنان در صحنه رقابت باقی بماند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۱۱) آکورا RDX
RDX برای کسانی که برای ویژگی‌های چون راحتی، ایمنی و تکنولوژی بیشتر از دینامیک رانندگی، ارزش قائل هستند، یک کراس‌اور لوکس محسوب می‌شود. در این مدل، موتور ۳/۵ لیتری V-6 قدرتی معادل ۲۷۹ اسب‌بخار تولید می‌کند و چرخ‌های جلو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به همراه پدل‌شیفتر به حرکت می‌اندازد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت یک آپشن عرضه می‌شود.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
آکورا RDX مصرف سوخت مناسبی دارد و شاسیِ آن برای یک رانندگی آرام تنظیم شده است. همچنین تجهیزات ایمنی هوشمندی شامل کروز کنترل انطباقی و هشدار برخورد از جلو در این مدل ارائه شده‌اند. آنچه در اینجا فراموش می‌شود، نبود هر گونه علاقه به رانندگی محصولات آکورا ست که باعث می‌شود که RDX نتواند در رده‌های بالایی کلاس خودرویی‌اش حضور داشته باشد.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۱۰) لندروور دیسکاوری اسپورت
طراوت بیشتر در چهره ظاهری دیسکاوری اسپورت باعث می‌شود که برخی قابلیت‌های مهم این خودرو در خارج از جاده، از نگاه‌ها پنهان باقی بماند؛ موضوعی که باعث می‌شود که این مدل از بسیاری از رقبایش متمایز شود. البته شاید یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته شاید همیشه زوج خوشبختی نباشند؛ چرا که برخی اوقات واکنش‌ها نسبت به پدال گاز با اندکی تأخیر همراه است. لندروور دیسکاوری اسپورت در حالت استاندارد، به صورت دو دیفرانسیل است و این در حالی است که یک سیستم ۴ حالته «واکنش به مسیر»، آن را برای حالت‌های مختلف، اعم از ماسه، برف، سنگ و گِل، آماده می‌کند.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
در دیسکاوری اسپورت امکان انتخاب آپشن ردیف سوم صندلی‌ها با ابعاد کوچک وجود دارد که ظرفیت خودرو به صورت اسمی، به ۷ سرنشین می‌رساند. در حالی ردیف سوم صندلی‌ها ممکن فضای خفه‌کننده‌ای داشته باشد، ولی صندلی‌های ردیف دوم شرایط مناسبی دارند. هندلینگ  دیسکاوری اسپورت با سایر رقبا قابل‌مقایسه است، ولی وضعیت سواری ممکن است چندان راحت نباشد؛ به‌ویژه با استفاده از چرخ‌های ۲۰ اینچی.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی، شرایط متوسطی دارد و نسبت به برخی از سیستم‌های مشابه مدل‌های رقیب، در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۹) لینکلن MKX
MKX با استفاده از یک طراحی منحصر به فرد در بدنه و سطح بالای تجهیزات استاندارد، سعی بر این دارد که خود را از فورد اِج متمایز کند؛ مدلی که بر اساس آن ساخته شده است. پیشرانه استاندارد این مدل، یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۳ اسب‌بخار است و این در حالی است که امکان استفاده از آپشن دو توربوشارژر ۲/۷ لیتری V-6 با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار نیز وجود دارد. هر دوی این موتورها با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه خواهند شد که به صورت استاندارد، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در این مدل به صورت آپشن عرضه می‌شود.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
کابین MKX مملو از امکانات لاکچری است؛ از جمله صندلی‌های نرم چرمی و یک آپشن سیستم صوتی Revel با ۱۹ اسپیکر. البته برخی لبه‌های سخت نیز در طراحی کابین یافت می‌شوند. همچنین این کابین سکوت و آرامش مناسبی دارد؛ موضوعی که به لطف استفاده از شیشه‌های آکوستیک و عایق صوتی هوشمند محقق شده است. امّا قیمت‌گذاری سطوح بالاتر تریم لینکلن MKX، شاید بسیار جاه‌طلبانه باشد.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)

۸) لکسس RX
نگذارید که طراحی افراطی لکسس RX شما را به اشتباه بیندازد؛ چرا که این همان کراس‌اور مجللی است که قبلاً بوده و کمتر با تصوری که از طراحی ظاهری خودرو در ذهن ایجاد می‌شود، مطابقت می‌کند. RX به صورت استاندارد از یک موتور ۲۹۵ اسب‌بخاری V-6، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند و در عین حال، امکان انتخاب یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز وجود دارد.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
علاوه بر این، یک نسخه گران‌قیمت هیبرید نیز از لکسس RX در دسترس مشتریان قرار دارد. این مدل همراه با آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، مصرف سوخت ناامیدکننده‌ای ۱۰/۷ لیتر در تست‌ها نشان داده است که فاصله زیادی با تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به میزان ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. کابین RX از متریال‌هایی گران‌قیمت بهره می‌برد و مدل F اسپورت نیز علاوه بر سایر آپگرید‌ها، یک سری صندلی‌های نرم و راحت دریافت می‌کند. البته رابط کاربری «ریموت تاچ» در لکسس که با آپشن سیستم راهبری در دسترس قرار می‌گیرد، شرایط استفاده راحت و ساده‌ای ندارد.
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
16 7 1 1 1

صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه

تصویر روز: روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه‌ اول خود را به موضوعات مهم داخلی و خارجی اختصاص دادند که برخی از آنها در زیر می‌آید
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
photo_2016-07-17_06-38-57
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
photo_2016-07-17_06-39-27
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
از ترکیدن حباب امپراطوری تا رونمایی از جدیدترین فیش های حقوقی نجومی!
139504260806069668142654

گردشگران ایرانی فعلا به ترکیه نروند

تصویر روز: دفاتر خدمات مسافرتی تا اطلاع بعدی از نام نویسی و اعزام گردشگر به ترکیه خودداری کنند.

در پی حوادث و نا امنی‌های اخیر در ترکیه و ایجاد شرایط فوق‌العاده و صدور بیانیه‌های نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در ترکیه، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با انتشار بیانیه‌ای از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری دوباره امنیت و آرامش، از هرگونه نام نویسی و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کنند.

به گزارش تصویر روز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، این سازمان ضمن رایزنی‌ با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت امن و تدریجی گردشگران ایرانی است که به علت نا آرامی‌های دیشب نتوانسته‌اند در زمان مقرر، ترکیه را ترک کنند.

بدیهی است دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مرتبط باید تمام تلاش و مساعی خود را در جهت تمهید شرایط اضطرار برای این قبیل گردشگران در خاک ترکیه انجام دهند ، همکاری و مساعدت لازم را با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشور برای حفظ سلامت و خروج تدریجی آنان به عمل آورند.

tair

هشدار پلیس‌ درباره خرید لاستیک‌های وارداتی

تصویر روز: در پی ترکیدگی لاستیک و حریق یک دستگاه اتوبوس در محور قم، رییس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: لاستیک‌های وارداتی بی کیفیت و ناایمن عامل بروز حوادث و حریق‌های رانندگی خصوصا در ایام گرما و فصل تابستان است.

به گزارش تصویر روز به نقل از سایت راهور، سرهنگ حمیدی با اشاره به حریق یک دستگاه اتوبوس در آزادراه قم که بر اثر ترکیدگی لاستیک و برخورد آن به گاردیل وسط مسیر و تیر چراغ برق رخ داد افزود: متاسفانه یکی از عوامل اصلی بروز حوادث خصوصا در فصل تابستان و گرمای هوا، ترکیدگی لاستیک است.

وی با اشاره به این که بعضا رانندگان خودروها خصوصا در بخش عمومی برای کاهش هزینه‌های ماهانه خود اقدام به خرید لاستیک‌های وارداتی بی کیفیت یا لاستیک‌های بازسازی‌شده می‌کنند گفت: شاید این لاستیک‌ها از ظاهر خوبی برخوردار باشند اما قطعا مقاومت لازم را ندارند که این مقاومت در فصل تابستان با افزایش دما کمتر می‌شود.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: کاهش مقاومت این لاستیک‌ها موجب می‌شود در سرعت به ناگاه ترکیده یا دچار حریق شده و موجبات حوادث ناگوار را رقم بزنند.

وی با اشاره به این که یکی از مسایل مهمی که رانندگان باید هنگام خرید لاستیک مدنظر داشته باشند تاریخ تولید و انقضای لاستیک است افزود: لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد لذا توصیه می‌کنیم هم رانندگان و هم دستگاه‌های مسوول در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

maskan

شرط تاریخ ازدواج از تسهیلات مسکن حذف شد

تصویر روز: متقاضیان تسهیلات خرید مسکن بدون اعمال محدودیت در تاریخ ازدواج می توانند از این خدمات بهرمند شوند.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با موافقت هیات مدیره بانک مسکن و تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک از سه درصد به پنج درصد ، مشتریان بانک با انتخاب روش پلکانی سالانه به جای روش قسط ثابت برای باز پرداخت تسهیلات ۸۰۰میلیون ریالی خرید خانه در شهر تهران ، از این پس به جای مبلغ حدود ۱۰میلیون و ۳۰هزار ریال در سال اول، ماهانه حدود هشت میلیون و ۵۰هزار ریال به عنوان قسط پرداخت می کنند که در سال دوم و بعد از آن هرساله پنج درصد به مبالغ اقساط افزوده می شود.

بر اساس این گزارش با تغییر این ضریب در روش پلکانی سالانه جدید (ضریب پنج درصد) نسبت به روش پلکانی سالانه قدیم(ضریب سه درصد)، میزان اقساط سال اول با ۹درصد کاهش به هشت میلیون و ۵۰هزار ریال رسید.

این گزارش حاکی است مشتریان بانک مسکن در زمان انتخاب روش بازپرداخت اقساط تسهیلات خود علاوه بر روش های تقسیط ساده و پلکانی سالانه می توانند روش پلکانی چهارساله را نیز انتخاب کنند.

بر این اساس در روش پلکانی چهارساله مبلغ اقساط در چهار سال نخست، ۸میلیون و ۷۱۰هزار ریال بوده و هر چهارسال یک بار به میزان ۲۰درصد به اقساط آنها افزوده می شود.

شایان ذکر است استفاده از روش تقسط پلکانی سالانه جدید در تسهیلات پرداختی از محل امتیاز صندوق پس انداز مسکن یکم در تمامی مناطق شهری(تهران،مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت و سایر شهرها)امکان پذیر است.

همچنین محدودیتی برای تاریخ ازدواج زوجین متقاضی تسهیلات مسکن وجود ندارد و صرفا عدم استفاده متقاضی از تسهیلات مسکن برای دریافت وام کمک هزینه خرید مسکن کفایت می کند.

forodgah

اعزام ۲۰ هواپیما برای بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه

تصویر روز: پس از صدور مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ، حدود ۲۰ هواپیما تا ظهر فردا برای بازگرداندن مسافران ایرانی به ترکیه اعزام می شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران پس از کودتای شب گذشته در ترکیه ، فرودگاه های این کشور به تصرف نیروهای ارتشی شورشی درآمد که این امر لغو پروازها و سردرگمی مسافران را به همراه داشت.

اما پس از فراخواندن مردم از سوی اردوغان و شکست کودتا، فرودگاه ها باز شده و با صدور مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اجازه پرواز به ایرلاین ها برای بازگرداندن مسافران ایرانی داده شده است.

بر همین اساس فتاحی مدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:پس از صدور مجوز سازمان هواپیماییی کشوری تصمیم بر این شد تا ایرلاین هایی که در ترکیه مسافر دارند برای بازگرداندن آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان صدور مجوز تا کنون ۶ هواپیما به ترکیه اعزام شده گفت: حدود ۶ هواپیمای دیگر تا پایان امشب عازم می شوند و این پرواز ها تا فردا ظهر ادامه دارد وتعداد آن به ۲۰ پرواز می رسد.

وی تصریح کرد:در ضمن امروز هواپیمای فلایت چک بر فراز آسمان فرودگاه امام خمینی برای چک کردن دستگاه های ناوبری به پرواز درآمد و اعتبار فنی این دستگاه ها را تایید کرد.

رصد فرودگاه های ترکیه برای ادامه پروازها

جعفرزاده روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: برای شرکت های هواپیمایی که در ترکیه مسافر دارند مجوز صادر شده تا پرواز برای بازگرداندن آنها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اعزام هواپیما به ترکیه به منزله از سرگیری پروازها نیست گفت:برقراری پروازها منوط به فراهم شدن شرایط امن خواهد بود و به این منظور فرودگاه های این کشور رصد می شوند.

اعزام مسافران آسیای میانه به ترکیه

در ادامه این گزارش مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت:شرکت هایی که طبق برنامه به ترکیه پرواز داشتند برای بازگرداندن مسافران ایرانی پرواز خواهند داشت چراکه فرودگاه های این کشور بازگشایی شده و پرواز ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فقط پروازهای تفریحی و ثبت نام شده از طریق تور لغو شده است افزود:مسافرانی که از کشورهای آسیای میانه به تهران عزیمت کرده اند و مقصد بعدی آنها ترکیه بوده و حتی افرادی که به صورت انفرادی اقدام به خرید بلیت کرده اند می توانند با هواپیماهای ارسالی عازم ترکیه شوند.

پرواز ۲ هواپیمای قشم ایر به ترکیه تا پایان امشب

مسیبی روابط عمومی قشم ایر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:برای بازگرداندن مسافران ایرانی ۲ مجوز برای شرکت ما صادر شده که تا پایان امشب این پروازها انجام می گیرد.

وی افزود: اولین پرواز ساعت ۲۰ امشب به مقصد استانبول صورت گرفته ودر بازگشت ساعت ۳ بامداد فردا در تهران فرود می آید.

مسیبی ادادمه داد:پرواز دیگر ساعت ۲۳:۳۰ امشب به مقصد اسپارتا انجام می گیرد که ۶:۴۵ صبح فردا در تهران به زمین می نشیند. وی تصریح کرد: این ۲ پرواز با ۲ هواپیمای ایرباس ۳۰۰_۶۰۰ و بدون مسافر به این کشور اعزام می شود.

euro 500

توقف چاپ اسکناس ۵۰۰ یورویی

تصویر روز: چاپ اسکناسهای ۵۰۰ یورویی تا آخر سال ۲۰۱۸ متوقف خواهد شد.

بانک مرکزی اروپا با اعلام این مطلب دلیل این تصمیم خود را مبارزه موثرتر با نقل و انتقالات مشکوک و ایجاد مانع برسر راه هرنوع قاچاق و جرایم سازمان یافته عنوان کرده است.

همزمان اتحادیه اروپا تحت فشار فرانسه تدابیر خود برای مبارزه علیه تروریسم و تامین منابع مالی تروریستها را تقویت خواهد کرد.

میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه در این رابطه می گوید:”اسکناسهای ۵۰۰ یورویی بیشتر برای پنهان کردن چیزی بکار می روند تا برای خرید. طبیعی است که امروز درباره استفاده از این اسکناسها از خود سوال کنیم”.

کشورهای آلمان و اتریش برخلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا مراتب نگرانی خود را از توقف چاپ اسکناسهای ۵۰۰ یورویی اعلام کرده اند. به اعتقاد این کشورها این اقدام می تواند مقدمه ای برای حذف کامل اسکناس باشد.

در حال حاضر اسکناسهای ۱۰ هزار دلاری آمریکا و سنگاپور جزو درشترین اسکناسهای در گردش در دنیا محسوب می شوند. ۱۰ هزار دلار سنگاپور معادل ۶ هزار و ۴۴۲ یوروست. ایالات متحده از سال ۱۹۶۹ چاپ اسکناسهای ۱۰ هزار دلاری را متوقف کرده است.

براساس آمار بانک مرکزی اروپا تا ماه مارس سال جاری حدود ۶۰۰ هزار قطعه اسکناس ۵۰۰ یورویی در گردش پولی بوده است. این رقم معادل ۳.۲ درصد کل اسکناسهای در گردش است.

lira

سقوط ارزش لیر ترکیه

تصویر روز: به دنبال انتشار خبر کودتا در ترکیه، ارزش لیر ترکیه بیشترین کاهش ۸ سال اخیر را در برابر دلار آمریکا تجربه کرد.

به گزارش بلومبرگ، به دنبال انتشار خبر کودتا در ترکیه، ارزش لیر ترکیه بیشترین افت خود در ۸ سال اخیر را تجربه کرد و ارزش اوراق خزانه داری آمریکا بالا رفت. ارزش سهام در بورس آمریکا نیز کاهش یافت.

بعد از تحولات نیمه شب گذشته ترکیه، ارزش لیر ۴٫۶ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به ۳٫۰۱۵۷ در برابر هر دلار رسید که بیشترین کاهش از سال ۲۰۰۸ تاکنون بود.

در بازارهای آسیا ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا نیز تقویت شد و به ۱۰۴٫۸۸ در برابر هر دلار رسید.

در حالی که شاخص های سهام آمریکا که معاملات آنها در ساعت ۴ بعد از ظهر دیروز به پایان رسید، تغییر اندکی را شاهد بود، پس از انتشار خبر کودتا در ترکیه، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ شاهد کاهش بود.

در همین حال، بانک جهانی با انتشار گزارشی اعلام کرده که به رغم افزایش مصرف داخلی در ترکیه، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست سال کند شده است. بر این اساس، رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ در مقایسه با سه ماهه پایانی ۲۰۱۵ به ۳٫۳ درصد رسیده، در حالی که این رقم در کل سال ۲۰۱۵، ۴ درصد بوده است.

بانک جهانی خاطر نشان کرده که نرخ تورم ترکیه در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته که عمدتا ناشی از کاهش تورم مواد غذایی بوده است. نرخ تورم ۱۲ ماهه با ۱٫۹ درصد کاهش نسبت به بالاترین رقم خود در ژانویه ۲۰۱۶ به ۷٫۶ درصد در ماه ژوئن رسیده است.

بانک جهانی پیش بینی کرده که رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه در کل سال ۲۰۱۶ به ۳٫۵ درصد برسد که نیم درصد کمتر از کل سال ۲۰۱۵ خواهد بود. تسنیم