بیشترین و کمترین ساعت کاری در جهان

تصویر روز: سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از بیشترین و کمترین ساعت کاری در جهان گزارش داد.

به گزارش پایگاه خبری «دیجیتال لوک»، براساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در سال گذشته میلادی مکزیکی ها و آلمانی ها به ترتیب بیشترین و کمترین ساعات کاری را به خود اختصاص دادند.

در همین حال، میانگین ساعات کاری ژاپنی ها، بریتانیایی ها و آمریکایی ها یکهزار و ۷۶۶ ساعت در سال ۲۰۱۵ میلادی بوده، این در حالی است که مکزیکی‌ها با میانگین ۲ هزار و ۲۴۶ ساعت بیشترین ساعت کاری و آلمانی ها با میانگین یکهزار و ۳۷۱ ساعت کمترین ساعت کاری را به خود اختصاص دادند.

کشورهای کاستاریکا، کره جنوبی، یونان و شیلی هر کدام به ترتیب با میانگین ۲ هزار و ۲۴۶ ساعت، ۲ هزار و ۱۱۳ ساعت، ۲ هزار و ۴۲ ساعت و یکهزار و ۹۸۸ ساعت بعداز مکزیک به عنوان چهار کشور پرکار جهان شناخته شدند.

البته کشورهای هلند، نروژ، دانمارک و فرانسه هر کدام به ترتیب با میانگین یکهزار و ۴۱۹ ساعت، یکهزارو ۴۲۴ ساعت، یکهزار و ۴۵۷ و یکهزار و ۴۸۲ ساعت بعد از آلمان به عنوان کشورهایی که کمترین ساعات کاری در جهان را دارند، معرفی شدند.

گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با مطالعه بر روی ساعت کاری ۳۸ کشور جهان انجام شده است. مهر

ارزان ترین خودروهای جهان + تصاویر

تصویر روز: خرید خودروی ارزان در اکثر موارد یک معامله‌ی سودآور به نظر می‌آید اما همیشه هم این‌گونه نیست. ما درباره‌ی خودروهای ارزان صحبت می‌کنیم. آیا درسی برای یادگرفتن وجود دارد؟ آیا خودروهای ارزانی که برخی خودروسازان ارزان می‌کنند کاملاً ارزشمند هستند؟
به گزارش تصویر روز به نقل از وب سایت پدال ، خودروهای ارزان‌قیمت صفرکیلومتر از گارانتی کارخانه و اعتمادی بالاتر سود می‌برند. البته که ارزان‌ترین خودروهای جدید در مقایسه با خودروهای کارکرده‌ی ارزان، راه و روشی متفاوت را برای خرید طلب می‌کنند. در بازار انگلستان حداقل ۶ هزار پوند برای خرید ارزان‌ترین خودرو نیاز دارید و البته باید این را هم گفت که این مدل‌ها انتظارات کاملاً متفاوتی را ایجاد می‌کنند.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
خودروسازان مدل‌های پایه‌ی خودروهای ارزان را برای جلب‌توجه خریداران پیشنهاد می‌کنند و خریدار با مراجعه به نمایندگی‌ها و دیدن بروشورهای تبلیغاتی و همچنین نوشیدن یک فنجان قهوه تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ممکن است که مدل گران‌تری را بخرند!
در بسیاری از نمونه‌ها، بزرگ‌ترین چالشی که خودروهای ارزان پیش روی خود می‌بینند، وجود خودروهای دست‌دوم با امکانات و تجهیزات بیشتر است که با قیمتی مشابه، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. در این‌گونه موارد برخی نشان و تجهیزات بیشتر را ترجیح داده و خودرویی دست‌دوم می‌خرند اما افرادی هم هستند که گارانتی و قابلیت اعتماد خودروی صفرکیلومتر را اولویت اصلی خود می‌دانند.
خب با این تفاسیر ما ارزان‌ترین خودروهای انگلستان را برای شما لیست کرده‌ایم. خودروهایی که هم اکنون در حال فروش هستند. البته درنظر داشته باشید که قیمت خودروها در انگستان بالاتر از قیمت جهانی همین خودروهاست. با ما همراه باشید.
۱٫ داچیا ساندرو – ۵۹۹۵ پوند (۸۵۶۰ دلار)
داچیا در سال‌های اخیر موفقیت‌های عظیمی را تجربه کرده است. برند موردحمایت رنو با پیشنهاد محصولاتی ساده و کم حاشیه به همراه قیمت‌هایی شگفت‌انگیز خریداران را راضی نماید.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ساندرو ارزان‌ترین خودروی انگلستان بوده اما سوپرمینی فول سایزی است که بسیاری از خودروهای شهری را پشت سر می‌گذارد. سادگی، راحتی و کاربردی بودن ساندرو موردعلاقه‌ی آن‌هایی است که خودروی بی حاشیه و بدون حیله‌ای را می‌خواهند.
فضای داخلی خودرو جادارتر از بسیاری از رقبای ساندرو است و هزینه‌های رانندگی خودرو هم پایین بوده و مسائل مکانیکی این خودرو نیز کم بوده که نشان می‌دهد ساندرو خودرویی قابل اعتماد است.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ریشه‌های ساندرو به نسل دوم رنو کلیو معرفی شده در سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. اگرچه که این سخن به معنی شاسی قدیمی خودرو است اما پیشرانه‌ی خودرو از برخی تکنولوژی‌های جدید رنو استفاده می‌کند و باعث می‌شود تا این خودرو بسیار کم‌مصرف و پاک باشد.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016

۲٫ رنو توئیزی – ۶۸۹۵ پوند (۹۸۴۰ دلار)
آیا توئیزی یک خودرو است؟ این وسیله‌ی نقلیه‌ی دو سرنشینه ی کوچک ۴ چرخ، شبیه کانسپت های آینده‌نگرانه‌ است و برای راندن آن نیازمند گواهینامه رانندگی هستید. مدل پایه‌ی این خودرو دومین مدل ارزان‌قیمت بوده و ۶۸۹۵ پوند قیمت دارد.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
توئیزی تنها ۲٫۳۲ متر طول،۱٫۱۹ متر پهنا و ۱٫۴۶ متر ارتفاع دارد. توئیزی فاقد درب‌های جانبی است اما می‌توان درهای جانبی و پنجره‌های زیپی را برای آن سفارش داد. فضای بار ۳۱ لیتری آن نیز تنها یک کیف‌دستی را در خود جای می‌دهد. علیرغم همه‌ی این موارد، توئیزی برای اکثر خریداران غیرعملی است.
توئیزی از پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۷ اسب بخاری با ۵۷ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و سقف سرعت آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شارژ خودرو با برق خانگی در سه ساعت و نیم صورت می‌گیرد. تریم های Urban،Colour و Technic برای خودرو قابل سفارش هستند و رنو یک نسخه‌ی تجاری از این خودرو را نیز ارائه می‌کند!
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016

۳٫ داچیا لوگان – ۶۹۹۵ پوند (۹۹۹۰ دلار)
تعجبی ندارد که ساخته‌ی دیگری از داچیا را در این لیست ببینیم اما شوکه کننده آن است که لوگان MCV فضای بسیار زیادی را با پول پرداختی آن در اختیار شما می‌گذارد. لوگان ارزان‌ترین استیشن بازار انگلستان است و تریم پایه‌ی آن تنها ۶۹۹۵ دلار قیمت دارد.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
نقطه‌ضعف خودرو این است که با این مقدار پرداختی باید از مواردی چون شیشه‌های برقی، رادیو و پشت‌سری‌های عقب چشم‌پوشی کنید مگر اینکه بخواهید به‌صورت آپشن آن‌ها را سفارش دهید. مدل‌های سطح متوسط نیز قیمت زیر ۸ هزار پوند دارند و از تجهیزات بیشتری سود می‌برند. مدل فول آپشن لوگان نیز حول‌وحوش ۹ هزار پوند قیمت دارد.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
علیرغم این معامله‌ی ارزان، لوگان MCV هم شبیه سایر ساخته‌های این خودروساز است. لوگان سواری راحتی دارد و کنترل آن آسان است.
جذابیت دیگر این خودرو به کاربردی بودن آن بازمی‌گردد. لوگان فضای بار ۵۷۳ لیتری دارد و اگر خواهان همین مقدار فضا در دیگر رقبا باشید، باید مبلغ بسیار زیادی را برای خودروهایی چون فولکس گل استیت و فورد فوکوس استیت بپردازید.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016

۴٫ سوزوکی سلریو – ۶۹۹۹ پوند (۹۹۹۵ دلار)
این خودرو از اوایل سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد و جایگزین هر دو خودروی شهری آلتو و اسپلش شده است. فضای داخلی سلریو بزرگ‌تر از اشکودا سیتی گو بوده و تجهیزات استاندارد بیشتری را نسبت به هیوندای i10 ارائه می‌دهد و هزینه‌های سواری آن از سئات Mii کمتر است. این آغاز خوبی است اما کیفیت و تجربه رانندگی سلریو در مرتبه‌ی پایینی قرار دارد.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
قیمت خودرو از زیر ۷ هزار پوند آغاز می‌شود و همه‌ی مدل‌ها به رینگ آلیاژی، سیستم تهویه، اتصال بلوتوث و رادیوی DAB مجهزند. با پرداخت مبلغ اضافی می‌توانید تریم SZ4 با شیشه‌های عقب برقی و سیستم صوتی با ۴ بلندگو را به دست آورید. کیفیت خودرو در حد رقبای اروپایی نیست اما هیچ خودروی شهری موجود در بازار چنین تجهیزاتی را با این قیمت ارائه نمی‌کند.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
پیشرانه‌ی ۳ سیلندر بنزینی خودرو هم کم‌مصرف بوده و در هر صد کیلومتر ۳٫۵ لیتر سوخت می‌سوزاند. همان‌طوری که انتظار دارید، پرفورمنس اولویت اصلی خودرو نیست و سلریو برای شهر طراحی شده است.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016

۵٫ پروتون ساوی – ۷۹۹۵ پوند (۱۱۴۰۰ دلار)
قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۱٫۲ لیتری ساخت رنو است و با این قیمت کارایی برجسته‌ای را ارائه می‌دهد. سواری ساوی در اکثر اوقات پذیرفتنی است.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
با کابینی جادار و موقعیت رانندگی مناسب، این خودروساز مالزیایی می‌تواند یک برنده باشد. متأسفانه کوچک‌ترین پروتون در جنبه‌های کلیدی‌ای چون کیفیت ساخت ناامیدکننده عمل می‌کند و گیربکس این خودرو نیز یکی از بدترین نمونه‌های آزمایش شده است.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
پروتون ساوی ارزان و کاربردی است؛ چیز دیگری وجود ندارد.
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016
ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016

مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی + تصاویر

تصویر روز: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی کارگردان سینما بعد از تشییع پیکرش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قبرستان ترک‌مزرعه در لواسان انجام شد. ( فرارو )

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

عکس: مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی

toyota

تویوتا در رضایت خدمات پس از فروش سبقت گرفت

تصویر روز: بر اساس تازه ترین گزارش بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQIدر ارتباط با سنجش رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش، شرکت ایرتویا توانست بالاتر از شرکت هایی همچون اطلس خودرو و پرشیا خودرو مقام نخست را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ما، با تحقیقات و بررسی هایی که این شرکت در زمینه ارائه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو های سواری در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۴ صورت گرفته است، شرکت ایرتویا به عنوان نماینده انحصاری تویوتا در ایران با کسب بالاترین امتیاز در میان سایر شرکت های عرضه کننده خودرو شامل وارد کنندگان و تولید کنندگان خودرو، عنوان برترین شرکت در رضایت مندی مشتریان از خدمات پس از فروش را به خود اختصاص داد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در سال ۱۳۶۸ با هدف ارائه خدمات فنی، مهندسی، مشاوره ای و تحقیقاتی جهت ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تدوین استانداردهای مورد نیاز صنایع و نظارت بر حسن اجرای پروژه ها و حسن ارائه خدمات تاسیس شد و این شرکت تحقیقات خود را از جهت بازرسی و نظارت بر اجرای استانداردها به منظور ارتقاء کیفیت در دوره های مشخصی انجام می دهد.

 پیش از این ایرتویا در دوره های متعددی موفق به کسب چندین عنوان برتری شده است و این شرکت در نظر دارد با پیگیری های مستمر و ارتقای مستمر سطح کیفی خدمات رسانی به مشتریان، همواره جایگاه نخست خود را در بین تمامی عرضه کنندگان حفظ کند.

وزیر صنعت: منتظر خبرهای خوش سایپا باشید

تصویر روز: نعمت زاده گفت: سایپا از نظر توسعه محصول موفق عمل کرده و با نمونه هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت ان شاالله خبرهای خوبی در اواخر امسال و سال آینده خواهیم داشت.

به گزارش تصویر روز به نقل از سایپا نیوز، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن وتجارت به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارت خانه از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا بازدید کرد.

نعمت زاده در سومین بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا گفت: در بازدیدی که انجام شد عملکرد برنامه ها بیانگر این موضوع است که فعالیت های مرکز نسبت به گذشته توسعه یافته است و این توسعه هم در طراحی و مهندسی و هم در توسعه و تکمیل آزمایشگاه های مرکز صورت گرفته است.

وی افزود: باعث خوشحالی است که همکاران سایپا مسلط به طراحی خودرو شده اند اگر چه در طراحی پلتفرم از چند شرکت خارجی در ابتدا کمک گرفته شد ولی در ادامه، بر کار طراحی نیز تسلط یافته اند و در حال حاضر نیز همکاری هایی با شرکت های اروپایی جهت کنترل طراحی ها صورت گرفته، انجام می دهند که بسیار مناسب است و در طراحی های انجام شده از استانداردهای روز دنیا بهره می برند که خودرو سازان معتبر اروپا از آن استفاده می کنند.

وی افزود: اگر سایپا بخواهد از مشکلات نجات پیدا کند باید در حوزه تحقیق و توسعه تمرکز کند و حیات این گروه خودروساز وابسته به طرح هایی است که در این شرکت طراحی می شود.

وزیر صنعت ضمن اظهار رضایت از فعالیت های انجام شده در این مرکز گفت: با توجه به گستردگی حضور نیروهای متخصص در طراحی و مهندسی مرکز تحقیقات سایپا که نزدیک به ۷۰ درصد نیروهای این شرکت را شامل می شود می توان ادعا کرد که این مرکز نسبت به دیگر مجموعه های تحقیقات خودرویی در کشور گسترده تر و تخصصی تر می باشد.

وی تصریح کرد: خودرویی که امروز مورد بازدید قرار گرفت در اواخر امسال به بازار می آید که ظاهری بسیار زیبا دارد و عملکردش هم ان شاالله رضایت بخش خواهد بود. بر همین اساس تست های انجام شده بر روی آن جهت کنترل عملکرد ایمنی و کیفیت در آزمایشگاه های این مرکز در حال انجام است.

وزیر صنعت خاطر نشان کرد: دراواخر سال آینده دو خودرو با پلتفرم جدید وارد بازار خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی خواهان ورود زودتر از موعد آن به بازار هستیم.

وی با تاکید بر تولید خودروهای ارزان قیمت و کوچک درداخل کشور گفت: باید تاکید تولید بر خودروهای ارزان قیمت با تیراژ وسیع باشد تا بتوان نیاز کشورهای دیگر را تامین و صادرات این محصولات به راحتی صورت پذیرد.

وی افزود: بر اساس اصلاح ساختار جدید گروه سایپا که از یک سال پیش آغاز شده در حوزه صنعت و مخصوصا در تحقیق و نوآوری اتفاقات خوبی صورت پذیرفته و همکاری هایی که با دانشگاه ها و شرکت های معتبر خارجی خواهند داشت می تواند باعث تولید محصولات ارزشمند هم برای بازار داخلی و هم برای بازار صادراتی شود.

نعمت زاده در خصوص مرکز تحقیقات سایپا گفت: خودروهای تیبا۱، تیبا۲ و ساینا محصول این مرکز می باشد چراکه در سال های تحریم هیچ گونه دسترسی به شرکت های خارجی وجود نداشته است و اگر شرایط کشور به صورتی بود که از صنعت خودروسازی حمایت معنوی بیشتری انجام می شد بدین نحو که اعتماد بیشتری به محصولات داخلی وجود داشت قطعا وضعیت تحقیق و تولید بهتر از حال بود.

وی در خصوص مراکز تحقیقات سایر شرکت های خودروساز داخلی نیز گفت: در عمکرد آن مراکز توقفی ایجاد شده که باعث شده مرکز سایپا با توجه به عملکرد و فعالیت در تولید محصولات جدیدش پیش رو باشد و باید دقت کرد که تنها راه نجات صنعت خودروسازی اهمیت به تحقیق و توسعه می باشد و همگی باید در این مسیر مصمم باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده حدود ۱٫۷ درصد از فروش سایپا صرف هزینه مرکز و انجام تحقیقات شده که باید این رقم را افزایش داد و هزینه های منطقی و معقولی را در جهت توسعه محصول انجام داد.

وی افزود: سایپا از نظر توسعه محصول موفق بوده و با نمونه هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت ان شاالله خبرهای خوبی در اواخر امسال و سال آینده خواهیم داشت.

نعمت زاده در خصوص صادرات خودرو در پسا برجام نیز گفت: باید خودروهای مقبول بازارهای جهانی را تولید کنیم و دقت کنیم آنچه را که امروز تولید می کنیم از بازار محدودی برخوردار است و با سرمایه گذاری مشترک و تولید محصولات جدید و پلتفرم های جدیدی که در سایپا در حال تولید است به دنبال توسعه صادرات هستیم و بر اساس چشم انداز سال ۱۴۰۴ یک سوم تولید خودرو که حدود یک میلیون دستگاه می باشد به کشورهای دیگر صادر شود و ۲ میلیون دستگاه نیز برای بازارهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این کار یک حرکت بسیار گسترده ای را می طلبد که باید هم از سوی مراکز تحقیقات خودرویی و هم از سوی طراحی مهندسی قطعه سازان توسعه پیدا کند و از طرفی ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیشتر از گذشته شود و توان بازرگانی صادراتی نیز دراین موضوع تاثیر گذار است و در این راه باید بازارهای صادراتی را بشناسیم و سلایق کشورهای هدف نیز مورد توجه قرار گیرد و رقبا نیز شناسایی شود و به طور کلی علاوه بر انجام تحقیقات مهندسی و نوآوری در حوزه صنعت باید در خصوص تحقیقات بازارها هدف نیز دقت و بررسی شود.

در این بازدید مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گروه سایپا در طول یکسال اخیر گفت: سال گذشته بحرانی ترین سال از نظر مالی، اقتصادی، تولید و فروش را از ابتدای تاسیس سایپا تاکنون پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه با تدبیر انجام شده تمامی این تمهیدات به فرصت تبدیل شد.

وی افزود: در سال ۹۴ تولید گروه سایپا به ۸۰۰ دستگاه در روز و میزان فروش خودرو نیز به حداقل ممکن رسیده بود و به لحاظ مالی بسیار دچار مشکل بودیم، علاوه بر این کمپین نخریدن خودرو صفر باعث شد میزان انصراف دادن از خرید خودرو نیز زیاد شود و این دلیلی مضاعف بر ایجاد مشکلات مالی شد.

جمالی تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر انجام شده سایپا توانست با گذر از شرایط سخت در ۶ ماه اخیر وضعیت مناسبی در بازار سرمایه به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: در طول یکسال اخیر با وجود مشکلات متعدد مالی همواره یکی از اولویت های گروه سایپا حضور مستمر در حوزه توسعه محصول و انجام تحقیقات(R&D) بوده است و بر همین اساس تا کنون حدود ۷۵ درصد از بودجه مورد نظر برای این حوزه پرداخت شده است.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ۱٫۷ درصد از مجموع خالص فروش گروه سایپا در حوزه تحقیقات صرف شده است البته این عدد نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است ولی از مجموع بودجه سایپا قابل قبول می باشد و این مبلغ از منابع مالی و پر هزینه در حوزه بازار به این امور اختصاص داده شده است.

جمالی گفت: بر اساس سیاست های کلی گروه سایپا در خصوص محصولات تولیدی این گروه، همواره کلاس خودروهای ارزان قیمت مد نظر می باشد که در طراحی جدید نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص منابع تخصیص یافته به مرکز توسعه و تحقیق سایپا گفت: مراکز تحقیقات در همه جای دنیا با هزینه های دولتی یا عمومی به دست می آید و مرکز تحقیقات سایپا در سال های گذشته بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان صرف کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی برای تولید محصولات جدید کرده است و امیدواریم با حمایت های دولت محترم هزینه های تحقیقاتی با مقدار کمتری صورت پذیرد.

مدیر عامل گروه سایپا گفت: در بخش صادرات نیز سایپا در ۹ سال گذشته برند اول صادرات خودرویی کشور را داشته و این در حالی است که عمده بازار های صادراتی در کشورهای عراق، سوریه و ونزویلا مورد حمله دشمنان کشور و مورد تهدید قرار داشته اند.

وی افزود: در حوزه بازارهای آفریقا مطالعات خوبی صورت گرفته و برنامه خوبی را در الجزایر طراحی کردیم و امیدواریم که امسال بتوانیم سایتی را در این کشور ایجاد کنیم و این سایت توان تولید ۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد و تا دو سال آینده راه اندازی خواهد شد.

سایپا در توسعه محصول موفق عمل کرده است

سایپا در توسعه محصول موفق عمل کرده است

سایپا در توسعه محصول موفق عمل کرده است

سایپا در توسعه محصول موفق عمل کرده است

سایپا در توسعه محصول موفق عمل کرده است

14 3 scaled

جوایز تابستانی فیلیپس + توضیح

تصویر روز: تابستان گرم‌ترین فصل سال است و بدون شک حضور در کنار ساحل و آب، می‌تواند آن را تبدیل به خاطره‌ای خنک و خاص کند!

حال، شرکت‌های فیلپیس و شکوفا الکتریک تصمیم گرفتند تا با برگزاری یک مسابقه از تاریخ ۱۶ تیر تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۵ و اهدای یک عالمه جایزه ارزشمند، جذابیت را نیز به این خاطره خنک اضافه کنند. پس اگر شما هم دوست دارید تا بخشی از این رقابت شیرین باشید، به مسابقه اینستاگرامی یک تابستان خنک ساحلی بپیوندید.
چگونه در این مسابقه شرکت کنیم؟

برای این کار تنها کافی است که یک گوشی و اکانت در اینستاگرام داشته باشید، چیزی که این روزها اکثر کاربران دارند. پس از آن، یک عکس خلاقانه در کنار ساحل دریا، دریاچه، رودخانه و خلاصه مکانی که سرشار از آب و خنکی است، از خودتان یا دوستان‌تان بیاندازید. راستی به این مورد هم توجه داشته باشید که اگر در تصاویر ارسالی، از محصولات پیرایش و اصلاح فیلیپس استفاده کنید، میزان خلاقیت‌تان نزد ما به حد اعلای خودش می‌رسد!

پس از گرفتن عکس، هشتگ #philipsaheli را در زیر آن قرار داده و حداقل سه نفر از دوستان‌تان را منشن (mention) کنید (با قرار دادن علامت @، نامشان را در زیر تصویر بیاورید) تا آن‌ها نیز از هنر عکاسی شما باخبر شوند!

برای شرکت در مسابقه به نکات زیر توجه کنید:

• برای تعداد عکس‌های گرفته شده، محدودیتی وجود ندارد اما تلاش نمایید که کیفیت را فدای کمیت نکنید!
• تصاویر گرفته شده فقط از طریق هشتگ (#) داوری می‌شوند و برای همین دقت نمایید تا به درستی از #philipsaheli در زیر تصویر استفاده کنید.
• صفحه اینستاگرام شما نباید در تمام طول مسابقه در حالت خصوصی یا Private باشد (به منظور مشاهده تصویر گرفته شده توسط شما).
• دقت داشته باشید که عکس‌های خودتان را از ۱۶ تیر تا پایان ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ در اینستاگرام قرار دهید تا در این رقابت شرکت داده شوید.
• لطفا در عکس‌هایی هم که می‌گیرید، موازین و شئونات مربوط به جامعه را رعایت فرمایید، در غیر اینصورت عکس شما در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

جوایز چه هستند و چگونه اهدا می‌شوند؟

برای این مسابقه، ما ۱۰ جایزه ارزشمند را در نظر گرفته‌ایم که ریش‌تراش فیلیپس S7370 هستند. این دستگاه یکی از بهترین‌ و پیشرفته‌ترین محصولات بهداشت شخصی است که به طور حتم عاشق آن خواهید شد به خصوص اگر پوستی حساس دارید! این جوایز پس از اتمام زمان مسابقه و تعیین برندگان در تاریخ ۳۰ مرداد ماه در همین بلاگ، اعلام خواهد شد.

• ۵ نفر از کسانی که بهترین و خلاقانه‌ترین عکس‌ها را گرفته و توسط تیم داوری فیلیپس و شکوفا الکتریک به عنوان برترین‌ها انتخاب شوند.
• ۵ نفر از کسانی که عکس آن‌ها بیشترین تعداد لایک را کسب کرده باشد.
تذکر: افرادی که به روش‌های غیر معمول اقدام به افزایش لایک کنند، از مسابقه حذف خواهند شد!

نکات پایانی

در هتل نارنجستان محمود آباد و در تاریخ‌های ۱۸، ۲۴ و ۳۱ تیرماه و ۷ مردادماه، محصولات فیلیپس در کنار سرگرمی‌های مهیج به معرض دید عموم گذاشته می شوند، شما می‌توانید عکس‌های خود را از این مکان گرفته و شانس‌تان را برنده شدن افزایش دهید.

با شرکت در این رقابت، شما به شکوفا الکتریک (نماینده رسمی محصولات فیلیپس در ایران) این اجازه را می‌دهید تا از عکس‌های به اشتراک گذاشته در این مسابقه، استفاده تبلیغاتی نیز بکند.

آغاز دور جدید حراج سکه از فردا

تصویر روز: همزمان با افزایش قیمت سکه در بازار، بانک کارگشایی از فردا دوشنبه دوباره حراج سکه را آغاز می‌کند.

با افزایش قیت سکه در بازار طی روزهای اخیر، بانک کارگشایی از فردا حراج سکه را آغاز خواهد کرد. براین اساس قرار است این بانک سه روز در هفته در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه حراج سکه را انجام دهد.

در عین حال این سکه در ابعاد ۲.۵ و ۵ بهار آزادی حراج خواهد شد. بانک کارگشایی مجموعه های سکه را با قیمت بازار به حراج خواهد گذاشت.

در چند سال اخیر حراج سکه در بانک کارگشایی متوقف شده بود. در این دوره از حراج سکه های ضرب شده سال ۸۵ و مجموعه های یاد بود بانک ملی نیز عرضه خواهد شد.

سکه های پنج بهار آزادی که برای اولین بار حراج و وارد بازار می شود با طرح حرم حضرت علی (ع) دارای عیار ۹۰۰، وزن ۴۰.۷ گرم و قطر ۴۰ میلیمتر است. این سکه ها در قالب سه مجموعه به حراج گذاشته می شوند که مجموعه اول شامل سکه پنج بهار آزادی، ۲.۵ بهار آزادی، یک بهار آزادی و نیم بهار آزادی می باشد.

مجموعه دوم شامل سه نوع سکه در دو بخش است. بخش اول شامل سه نوع سکه ۵ بهار آزادی با ضرب های مختلف و بخش دوم شامل سکه های پنج بهار، ۲.۵ بهار و یک بهار آزادی است.

قیمت سکه پنج بهار آزادی حدود پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه ۲.۵ بهار حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، یک بهار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم بهار هم حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. ارزش یک مجموعه پنج تایی سکه شامل ۵، ۲.۵، ۱ و نیم بهار آزادی حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

علاوه بر حراج مجموعه های سکه، بناست سکه های پنج و ۲.۵ بهار آزادی به همراه سکه های گرمی نیز به حراج گذاشته شوند. در این بخش، سکه های ۵ بهار در بسته های ۱۰ تایی، سکه های ۲.۵ بهار در بسته های ۲۰ تایی و سکه های گرمی هم در بسته های ۲۰ تایی فروخته می شود.

عکسی که منجر به اخراج یک خبرنگار شد

تصویر روز: انتشار عکس یک خبرنگار ۲۴ ساله مکزیک در شبکه های اجتماعی این کشور منجر به اخراج او از بنگاه رسانه ای اش شد.

سی ان ان گزارش داد؛ ” لیدیا کومینگز” خبرنگار شبکه تلویزیونی ” آزتسا پوئبلا ” مکزیک که برای پوشش خبری سیل به یکی از استان های مکزیک رفته بود به دلیل سوار شدن روی دوش دو تن از شهروندان محلی برای خیس نشدن لباس هایش در سیل، با انتقاد بخش گسترده ای از کابران شبکه های اجتماعی در این کشور مواجه شد.

عکسی که منجر به اخراج یک خبرنگار شد

انتشار تصویر سواری گرفتن این خبرنگار از دو شهروند محلی برای خیس نشدن لباس هایش ،  بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی مکزیک یافت و بسیاری از کاربران مکزیکی این اقدام خبرنگار را توهین به شهروندان محلی دانستند. به گزارش عصر ایران برخی از کاربران مکزیکی نیز در انتقاد از این خبرنگار نوشتند او می خواسته لباس ها و کفش گران قیمتش خیس نشود و برای  همین سوار بر دوش دو شهروند محلی شده است.

عرضه سهام عدالت در بورس

تصویر روز: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران می گوید در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مشکلات موجود رفع شود، این سهام به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

محمد فطانت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس تصویب شود و مشکلات مربوط به آن حل شود این سهام را در بورس عرضه خواهیم کرد.

او ادامه داد: حجم معاملات بورس تهران درحال حاضر به ۵۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر برای معامله اوراق بهادار کد معاملاتی دریافت کرده اند. درحالی که در سال ابتدای دولت تدبیر و امید این رقم ۶ میلیون و۵۰۰ هزار نفر بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: حجم و ارزش معاملات در ۳ سال اخیر ۲ برابر ۸ سال گذشته خود شده است. علاوه بر این عدد تامین مالی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم قابل قیاس با دوره قبل از دولت تدبیر و امید نیست.

وی ادامه داد: روز های گذشته مصادف بود با نامه‌ای که رئیس جمهور خطاب به معاون اول در خصوص توسعه بازار اولیه در بازار سرمایه نوشت و در حال حاضر پس از پیگیری‌های انجام شده مفتخریم بگوییم که حجم بازار صکوک به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر این اوراق خزانه اسلامی پذیرفته شده و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی پذیرفته شده که امیدواریم در کوتاه مدت بازار صکوک و بدهی رشد کند و به بازار سهام برسد.

او در مورد نمایشگاه بورس نیز اظهار کرد: بیش از ۳۴۱ شرکت در نمایشگاه حضور دارند. در نمایشگاه بنگاه‌ها می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دهند.

فطانت اضافه کرد:رقابت شرکت‌ها برای رسیدن به قدرت بالاتر معطوف شده به اینکه مکانیزم بازارهای مالی ارتقا پیدا کند. سیستم بانکی از طریق سپرده‌ها و سیستم بیمه از طریق بیمه های عمر تامین مالی می کنند. به دلیل پیچیدگی‌های داد و ستدهای بورس ما این امکان را فراهم کردیم که آشنایی کاملی درباره بازار سرمایه شکل گیرد و این بازار توسعه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران افزود: همانطورکه رهبری فرمودند صنعت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد درآمد ملی برسد. در نتیجه ما به دنبال افراد خلاق در دانشگاه ها گشتیم و بیش از ۲ هزار نفر از این افراد برای همکاری اعلام آمادگی کردند و اخیرا نهمین نهاد مالی تحت عنوان صندوق های سرمایه گذاری جسورانه تدوین کردیم و این موضوع ابزار خوبی بود تا جوانان بتوانند خود را مطرح کنند.

او با بیان اینکه در ۳ روز نمایشگاه، همایش‌های مختلفی برگزار خواهد شد گفت: نهاد ناظر شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند و مقام ناظر کره جنوبی در یکی از همایش‌ها سخنرانی خواهد کرد. ایسنا

وزیر اقتصاد از مردم عذرخواهی کرد

تصویر روز: طیب‌نیا حساسیت مردم در ماجرای فیش‌های حقوقی را ارج نهاده و اظهار کرد: ابایی از عذرخواهی از مردم بابت آنچه که در مورد فیش‌های حقوقی منجر به رنجش خاطر مردم شد، ندارم.

به گزارش ایسنا وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بورس، بانک و بیمه که امروز بیستم تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، ضمن تشریح آنچه تاکنون وزارت اقتصاد در زمینه‌ برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی انجام داده اظهار کرد: من به عنوان عضوی از دولت در زمینه فیش‌های حقوقی که منجر به رنجش مردم شده است عذرخواهی می‌کنم و به حساسیت مردم ارج نهاده و ابایی از عذرخواهی بابت قصوری که در جریان ارائه خدمت به مردم رخ داده است ندارم.

وی همچنین درباره‌ موضوع فیش‌های حقوقی اظهار کرد: چالش‌های اخیر مربوط به فیش‌های حقوقی نشان‌دهنده آن است که کاستی‌هایی در نظام دستمزد کشور وجود داشته که نه سیستم پرداختی و نه مدیریت کشور دیگر تداوم این کاستی‌ها را نمی‌پذیرد و این چالش منجر به اقداماتی از دولت و وزارت اقتصاد برای ساماندهی نظام پرداخت در ایران شد.

طیب‌نیا از جمله این اقدامات به تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه ساماندهی دستمزد بانک‌ها و بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی اشاره کرد و گفت: این پیش‌نویس در مردادماه سال گذشته به هیات وزیران ارائه و تصویب شده بود و در فروردین‌ماه برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال و از آن طریق به دستگاه‌ها ابلاغ شد. همچنین تدوین ضوابط اجرایی ماده ۴۱ بودجه ۱۳۹۵ درباره پرداخت‌ها به شرکت‌های بیمه‌ای و دولتی انجام گرفت و اقدام دیگر ما تعیین سقف برای دریافتی‌های مستمر و غیرمستمری‌های شرکت‌های دولتی بود.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: ما وظیفه داشتیم با کسانی که تخلف کرده قاطعانه برخورد کنیم، این برخورد در قالب معرفی به مراجع مربوطه و واریز وجوهی که خارج از ضوابط دریافت شده بود به خزانه انجام گرفت و طبق فرمان رییس جمهوری اقدام به تغییر مدیرانی کردیم که دریافت‌های غیرمتعارف داشتند.

وی ادامه داد: برخورد قاطعانه با تخلفات نشان‌دهنده عزم دولت برای زدودن ابهام و حمایت از مدیران خدوم است.

طیب‌نیا در ادامه تاکید کرد: هم به دلیل اعتقادات دینی خود و هم به دلیل مسوولیت در دولت، نسبت به قضیه ماجراهای فیش‌های حقوقی حساسم و ابایی از عذرخواهی از مردم ندارم.