تصویر روز : رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد : اعتبار صنعت بیمه به تبلیغ نیست به ایفای تعهد است.
محمدابراهیم امین در جمع اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیران شرکت سهامی بیمه البرز گفت : اعتبار صنعت بیمه به تبلیغ نیست بلکه به منش و رفتار مناسب در قبال مردم است و شرکت بیمه ای خوب است که پاسخگو و به تعهداتش پایبند باشد و خسارت بدهد.
وی افزود : بیمه مرکزی به دلیل اشراف اطلاعاتی که به کل صنعت بیمه دارد، میتواند بر اساس آن اطلاعات نسبت به عملکرد یک شرکت و ادارهکنندگان آن (که البته بیشترین نقش را مدیران دارند، ولی نمیتوان نقش کارشناسان و کارکنان را انکار کرد) و هم در مورد نمایندگان و تمامی کسانی که واسطه ارتباط شرکت با جامعه و مردم هستند؛ قضاوت، اظهار نظر و داوری کند.
امین گفت : وقتی که ما در داخل یک شرکت کار میکنیم به تناسب اینکه در چه جایگاه و مسئولیتی هستیم طبیعتا آن کارکرد روزمره و وظایفی که بر عهده ماست، نگاهمان را به مجموعه میسازد. پس اینکه یک شرکت خوب چه شرکتی است بستگی دارد به اینکه چه کسی قضاوت میکند. کارکنان، مدیران، نمایندگان، سهامداران، نهاد ناظر، مردم، جامعه و رسانهها؟ کدامیک؟ و معیارها چیست؟
به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ایران ، وی تصریح کرد : معیارهای کارکنان این است که اگر با ما منصفانه رفتار شود و به انگیزههای مادی و معنویمان توجه شود و فضای مناسبی برای کار در اختیارمان باشد و در برخورد با ما تبعیض و بی عدالتی نباشد، سازمان خوبی خواهیم داشت.
امین گفت : مدیران شرکت با مسایل دیگری روبرو هستند باید جواب سهامداران ، نمایندگان، نهاد ناظر، دولت، سازمان مالیاتی، ممیزان و حسابرسان را بدهند و تعادلی در همه اینها برقرار کنند که رضایت آنها را جلب کنند، پس خوب و بد شاخصهای دیگری برای آنها دارد. مردم میگویند شرکت بیمهای وقتی خوب است که هنگام خرید بیمهنامه آدمهای مرتب و باشخصیت جواب ما را بدهند؛ راهنمایی و مشاوره کنند و با احترام بیمهنامه را به ما تحویل بدهند و اگر خسارت رخ داد به همین شیوه با ما برخورد شود و خسارت منصفانه و سریع پرداخت شود. سهامدار هم اگر متناسب با بازده ای که انتظار دارد به او سود داده شود میگوید شرکت خوب اداره میشود. اما از چشم نهاد ناظر معیارها چیز دیگری است.
رئیس بیمه مرکزی اظهار داشت : نهاد ناظر بر اساس قانون و مقررات وظیفه آن را دارد که از حقوق بیمهگذاران حمایت کند و در یک صنعت بیمه چگونه میتوان اطمینان حاصل کرد که بیمهگذاران حقوقشان حفظ شده است؟ حقوق بیمه شدگان چیست؟ وقتی بیمهنامه ای خریده است پس تعهدات بیمهنامهاش باید روشن، شفاف و مشخص باشد. انتظارات و توقعات باید روشن باشد. حق بیمه هم باید اقتصادی باشد یعنی هم جبران خسارت را بکند و هم هزینههای بیمهگری را جبران کند و در نهایت بازده سهامداران نیز باقی بماند.
امین گفت : پس اگر بدنه فنی یک شرکت بیمه در صدور بیمهنامه بی مبالات باشد و تحت تاثیر فشار نمایندگان و غیره بیمهنامه صادر کند و مهم نباشد حق بیمه را بگیرد یا کم بگیرد یا اصلاً نگیرد و به اندازه واقعی حق بیمه دریافت نکند و تخفیف دهند و موقع خسارت نتوانند پرداخت کنند ، از دیدگاه نهاد ناظر حقوق بیمهگذار به خطر افتاده است.
وی اظهار داشت : پس نهاد ناظر وارد ملاحظات فنی میشود که از حقوق بیمهگذار محافظت کند ، از آن طرف هم حقوق بیمهگذار یک امر مجزا نیست و به هر دو طرف بستگی دارد. حق بیمه واقعی باید گرفته شود که شرکت بیمه هم درآمد داشته باشد و پایداری آن حفظ شود. منتها این پایداری بلندمدت است نه کوتاه مدت و اینجاست که تفاوتهای مدیران در شرکتها ی بیمه مشخص میشود. مدیر کوتاهنگر فکر میکند که تا میتوانم دو سه سال در بازار بیمه نامه بفروشم، حق بیمه جذب کنم و سهم بازارم را بالاتر ببرم و دو سه سال دیگر که نیستم تعهدات برای دوره بعدی میماند.
امین گفت : در دنیا تنها تجارتی که تعهدات آن بلند مدت است، بیمه است و نه تنها حق بیمه بلکه خسارت هم قابل برآورد نیست. یعنی دو طرف ترازنامه شرکتهای بیمه برآوردی است. پس وقتی بخواهیم بین دو امری که هر دو برآوردی هستند ( درآمد ها و هزینه ها) تعادل بر قرار کنیم بین منابع و مصارف، کار پیچیدهای است که تحلیل فنی، مالی و اقتصادی میخواهد، خوب ما باید اینها را همین گونه بدون سیستم، ساختار و سازمان رها کنیم!؟ از هر کدام از مدیران عامل اگر بپرسید که آیا مدریت ریسک درست و دقیق بوده است، کمتر کسی پاسخاش مثبت خواهد بود. همه میدانیم که چگونه این بیمهنامهها را تهیه میکنیم و در بازار میفروشیم. اگر هیات مدیره، مدیر عامل و مدیران ارشد به این مسائل توجه نداشته باشند، مسائل به آینده موکول میشود.
رئیس بیمه مرکزی گفت : شرکت خوب شرکتی است که تعهداتی که در دست مردم دارد بتواند پاسخ دهد و نهاد ناظر میگوید که من حافظ حقوق بیمهگذاران هستم. برای چه ذخیره میگیریم برای اینکه خسارت بدهیم، اگر ذخیره کسری داشته باشد یعنی نخواهیم توانست از محل ذخایر خسارت بدهیم، پس از محل حق بیمههای دریافتی همان سال باید خسارت را پرداخت کنیم. پس به این معناست که آینده را در حال حاضر پیشخور کرده ایم. مگر اینکه مدیران شرکتهای بیمه تصمیم بگیرند در فرایند سه یا چهار ساله اصلاح کنند؛ اول، حقبیمه به اندازه کافی بگیرند، دچار بازی رقابت در بازار نشوند، اگر کسی حق بیمه واقعی نمیدهد بیمهنامه نفروشند، دوم، به تدریج این ذخایر و سرمایههای لازم را در عرض دو یا سه سال افزایش دهند؛ صنعتی که نتواند به تعهدات خود پایبند باشد نمیتواند رشد کند، نمیتواند توسعه پیدا کند، آیا این خیانت نیست به مردم!؟ در بیمه های اجباری خیلی شاید مهم نباشد چون سالیانه است و خسارتشان هم سالیانه پرداخت می شود اما در بیمههای عمر باید دقت کرد.
چه اتفاقی در پرتفوی صنعت بیمه افتاده است ، اتفاق عجیبی افتاده است، زمانی بیمههای باربری، آتشسوزی و مسئولیت بالای ۶ یا ۷ درصد پرتفو را تشکیل میدادند. در سال ۸۳در بیمه البرز بیمههای آتشسوزی ۱۲ درصد، باربری هم همین حدود و مسئولیت هم درصد بالایی را تشکیل می داد. در حال حاضر اینها به یک یا دو درصد پرتفوی صنعت بیمه رسیدهاند. ۳۵ درصد از پرتفوی صنعت بیمه را بیمه ثالث و ۳۹٫۴ درصد آن را درمان تشکیل داده، یعنی ۶۴٫۴ درصد پرتفوی صنعت بیمه را این دو رشته با محدودیت و تعرفه و مشکلات خاص خودشان تشکیل داده است که هر دو زیانده هم هستند. سال ۹۳ ضریب خسارت شخص ثالث ۱۰۴ درصد و درمان۱۱۷ درصد بوده است. تنها در درمان ۴۰۰۰ میلیارد تومان خسارت داده شد و ۳۰۰۰ میلیارد تومان حق بیمه گرفته شد. این دو رشته عصاره و ذخیره مالی شرکت های بیمه را می بلعد. در سال های قبل درمان ۱۰ یا ۱۲ درصد پرتفوی صنعت بیمه را تشکیل می داد بعد این رقم شد ۱۸ درصد اما به یکباره شد ۳۰ درصد. پرتفوی بیمههای عمر ۱۰٫۷درصد شده است که با مجموع بیمههای درمان و ثالث میشود ۷۵٫۱ درصد، اگر حوادث راننده و بدنه خودرو را هم اضافه کنیم حدود ۵٫۴ درصد اضافه میشود به پرتفوی صنعت بیمه، یعنی حدود ۲۰ درصد برای بیمههای اموال باقی مانده است! چرا این اتفاق افتاده است؟ جنگ قیمت باعث پایین آمدن حق بیمهها شده است و به خاطر رکود اقتصادی، گردش مالی و تحرک و فعالیت بنگاهها کاهش یافته است و به تبع آن تقاضا برای بیمه اموال کم و محدود شده است.
همه دچار کمبود نقدینگی هستند، پس تا رکود برطرف نشود چشم اندازی برای بیمه های اموال نیست که حتی با برداشتن تحریم ها و برطرف شدن رکود، ۳ سال دیگر آثارش را در بیمه شاهد هستیم. پس فقط بیمه های خودرو، درمان و عمر باقی می ماند که باید در بیمه های عمر یک بازنگری جدی بکنیم، کاری نکنیم که به خاطر رقابت برای جذب فروش بیمه نامه، چند سال بعد یک شرکت بیمه که سرمایه و سرنوشت هزاران نفر به آن بسته است یکباره با تعهداتی روبرو شود که نتواند آن را پوشش بدهد.
اگر حادثه فاجعه آمیزی اتفاق بیفتد تمام شرکتهای بیمه را با وضعیتی که دارند درو می کند! بیمه مرکزی از چشم نهاد ناظر بررسی میکند که کدام شرکت بیمه فنی تر عمل میکند، حق بیمه درست تری میگیرد، اسیر تبلیغات بازار نشده است، اسیر فشار نمایندههایش نشده است، با جذب نماینده بیشتر دردسر بیشتری برای خودش به وجود نمیآورد. نماینده شرکت در بازار با اتکاء به چه چیزی میخواهد بیمه نامه بفروشد، به اتکاء برند شرکت باید بیمه نامه بفروشد، اگر شرکت فاقد برند باشد چطور بیمه نامه بفروشد؟ تخفیف؟! چون چیز دیگری غیر از تخفیف ندارد.
وی ادامه داد : ما باید سعی کنیم کالاهای واسطه ای یا سرمایه ای را وارد کنیم .
افخمی راد گفت: توان تولید کالای صادراتی را باید افزایش دهیم.
افخمی راد گفت: اکنون هیئتی حدود ۴۰ نفره از تجار و بازرگانان ایرانی با مسئولیت معاونت سازمان توسعه و تجارت در کشور روسیه حضور دارند و جلساتی خوبی را با تجار و بازرگانان روس برگزار کردند.
وی افزود: روسیه تسهیلاتی را قرار داده است تا بتوانیم فرآورده های دامی را به این کشور صادر کنیم.
تصویر روز : از زمان اعلام برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران، شرکتهای چندملیتی فعال در بخشهای اقتصادی مختلف مشتاق ورود به بازار ایران هستند و شرکت هواپیماسازی کانادایی بمباردیه از این قاعده مستثنی نیست.
به گزارش ایسنا، بمباردیه که تولیدکننده هواپیما و قطار است، با وجود چالشهایی که برای همه شرکتهای کانادایی راغب به معامله با ایران وجود دارد، در حال بررسی چگونگی ورود به بازار است.
یک منبع آگاه در این باره به شبکه سی بی سی نیوز گفت: مقامات بمباردیه در شش ماه گذشته برای ارزیابی فضای تجاری در دوران پساتحریم به ایران دو بار سفر کرده اند.
با اینهمه بمباردیه این سفرها را تایید نمیکند اما روشن است این شرکت که ۷۴ هزار کارمند در سراسر جهان دارد، علاقمند به فعالیت تجاری در جمهوری اسلامی است.
ماریانلا دلاباررا، مدیر ارتباطات بخش هواپیمای تجاری بمباردیه در این باره اظهار کرد: ما یک تیم پیش بینی و استراتژی داریم که به ارزیابی فرصتهای قابل توجه در ایران میپردازد.
بر اساس این گزارش، ناوگان هواپیماهای مسافربری ایران که طبق آمار منتشر شده در رسانههای داخلی، شمار آن به حدود ۲۵۰ فروند میرسد در وضعیت مناسبی نیست و ایرلاینهای ایرانی در دوران تحریمها ناچار بودند برای یافتن قطعات یدکی و تعمیر هواپیماهایشان به بازار سیاه متوسل شوند.
گفته شده ایران به حدود ۶۰۰ هواپیمای جدید در یک دهه آینده نیاز دارد.
شرکت سازنده هواپیمای اروپایی ایرباس هفته جاری پس از اعلام برداشته شدن تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران، از قرارداد با ایران ایر برای فروش ۱۱۴ هواپیما به این ایرلاین خبر داد و سخنگوی این شرکت اعلام کرد گروه ایرباس آماده پشتیبانی از توسعه صنعت هواپیمایی و حمل و نقل شامل بالگردهای مورد استفاده پلیس و نهادهای کنترل مرزی ایران در دوران پساتحریم است.
به گفته مدیر ارتباطات بمباردیه، این شرکت فرصتهایی را در بازار هواپیماهای منطقه ای کوچک و بزرگتر C Series میبیند که به شرکتهای هواپیمایی ایرانی امکان میدهد در مسیرهای داخلی و در سراسر خاورمیانه پرواز داشته باشند.
فروش هواپیماهای جدید به بمباردیه که سال گذشته یک میلیارد دلار کمک مالی از دولت ایالت کبک دریافت کرد، کمک خواهد کرد.
همچنین تهران خدمات ریلی خود را ارتقا میدهد و واحد حمل و نقل بمباردیه به دنبال بهره برداری از بازار ایران است. اما بمباردیه مانند سایر شرکتهای کانادایی برای دسترسی به بازار ایران با موانعی روبروست.
دولت سابق کانادا سفارت این کشور در تهران را در سال ۲۰۱۲ تعطیل کرد از این رو هیچ مقامی بازرگانی کانادایی در ایران برای کمک به شرکتهای کانادایی به منظور بررسی مقررات و شرایط بازار ایران وجود ندارد.
در حالیکه آمریکا و اروپا تحریمهایشان علیه صنعت هسته ای ایران را برداشته اند اما کانادا چنین اقدامی نکرده است و تحریمهای کانادایی که تجارت مربوط به فعالیت هسته ای را ممنوع میکند به قوت خود باقی مانده است. همچنین تجارت در صنایع مختلف شامل نفت و گاز، حمل و نقل و ارتباطات ایران برای شرکتهای کانادایی ممنوع مانده است.
مقامات کانادایی اعلام کرده اند بازبینی تحریمهای کانادا در جریان است و این کار به زودی انجام خواهد گرفت و شرکتهای کانادایی در انتظار نخواهند ماند.
تصویر روز : وزیر صنعت با بیان اینکه اولویتبندی خاصی برای گشایش ۱۰۰۰ السی در کار نیست، گفت: در این گشایشها صنعت خاصی مورد حمایت قرار نمیگیرد اما مواد اولیه بیشترین سهم گشایش اعتبارات اسنادی را دارند.
محمدرضا نعمتزاده درباره گشایش ۱۰۰۰ ال سی در روزهای ابتدای اجرای برجام گفت: تقاضا بر هر اساسی که باشد، اعتبارات اسنادی گشایش میشود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد اما برای گشایش ۱۰۰۰ السی تعریف شده، مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید و صنعت، بیشترین حجم را به خود اختصاص دادهاند، ضمن اینکه بخشی از این گشایش السی برای واردات ماشینآلات است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان برای موافقت با گشایش ۱۰۰۰ السی، تمرکز خاصی نداریم و این کار جاری بانکها است که قبلا به صورت غیرمستقیم انجام میدادند اما اکنون با برداشته شدن تحریمها، به صورت مستقیم این کار صورت میگیرد.
وی تصریح کرد: در خصوص ۱۰۰۰ ال سی که به مروز بعد از برداشته شدن تحریمها در حال گشایش است، صنعت خاصی مورد حمایت نبوده و همانطور که گفتم این کار جاری بانکها است که براساس تقاضاهای وارده، گشایش ال سی صورت میگیرد.
در همین حال، ولیاله سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه «گشایش» اعتبار اسنادی از روند رو به رشدی برخوردار شده است، گفته است: آمار اعلامی ریاست جمهوری در ارتباط با «گشایش» یک هزار اعتبار اسنادی از منظر عملیاتی مورد تایید بانک مرکزی و صحیح است؛ بانکهای کشور بیش از هزار پرونده را دریافت و گشایش کردند و با برقراری ارتباط با بانکهای کارگزار خارج از کشور، فرآیند اجرایی شدن اعتبار اسنادی عملیاتی شد.
سیف با بیان اینکه پرونده های این اعتبارات اسنادی در روز یکشنبه گشایش و بخش عمده ای از آن تا به حال ابلاغ شده و بقیه در شرف ابلاغ به کارگزاران ذیربط در کشورهای مختلف است، افزوده است: بانک مسقط یکی از این کارگزارهاست و روز یکشنبه، روز کاری آنها محسوب میشود
تصویر روز : دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و عمان از امروز به منظور نهایی کردن قرارداد صادرات گاز با سفر وزیر نفت به مسقط آغاز شد.
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران امروز (پنجشنبه یکم بهمنماه) در نخستین سفر خارجی خود پس از اجرای برجام، در صدر هیاتی به منظور دیدار با مسئولان نفتی عمان، به این کشور عربی سفر کرد.
بر اساس این یادداشت تفاهمی که نزدیک به سه سال قبل بین وزیران نفت و انرژی ایران و عمان امضا شده بود، دو طرف توافق کردند که در مدت بسیار کوتاهی عملیات احداث خط لوله گاز ایران به عمان آغاز شود.
حجم این قرارداد ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال است و قرار است خط لوله صادراتی گاز ایران از طریق رودان در استان هرمزگان به «صحرای سهار» در عمان وارد میشود و بعد به شبکه داخلی گاز عمان متصل شود.
از سوی دیگر، بهمن ماه سال ۹۲ با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت یکی از پیمانکاران فراساحلی صنعت نفت مامور انجام مطالعات به منظور ساخت تاسیسات و خطوط لوله دریایی به منظور صادرات گاز ایران از بستر خلیج فارس به عمان شده بود.
از این رو، یکی از پیمانکاران صنایع فراساحلی نفت و گاز ایران مسئول انجام مطالعات ساخت خطوط لوله زیر دریایی و تاسیسات فراساحلی به منظور انتقال گاز میادین ایران همچون کیش به عمان از بستر خلیج فارس شده است.
در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت یکی از مهمترین سیاستهای ایران به منظور صادرات گاز به عمان را حضور در بازار خرده فروشی گاز عنوان کرده و تاکید کرده است: با صادرات گاز به عمان امکان فروش گاز طبیعی ایران به سایر کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای آسیایی فراهم می شود.
علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز هم اخیرا با بیان اینکه قرارداد گازی با عمان دو مرحله دارد، یکی بحث مطالعات مهندسی پایه و مهندسی دریایی که این قرارداد امضا و پیمانکار انتخاب شده است، گفته است: پس از اینکه کار مهندسی ساخت خط لوله دریایی انتقال گاز ایران و عمان به پایان برسد، دو طرف باید نسبت به انتخاب یک شرکت پیمانکار اقدام کنند، تا بحث ساخت خط لوله اجرایی شود.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حدود ۲۵ درصد ظرفیت تولید LNG کارخانه های عمان خالی است، تصریح کرده: برنامه ریزی شده است بخشی از گاز صادراتی ایران که بتواند این ظرفیت خالی را تکمیل کند به LNG اختصاص دهیم، به عبارت دیگر، به نوعی وارد توافق جدید گازی با عمان می شویم که به نوعی هزینه حق العمل کاری به مالک کارخانه LNG در عمان از سوی ایران پرداخت خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرده: کل ظرفیت خالی تولیدی کارخانه LNG عمان حدود ۱.۵ میلیون تن در سال است که بخشی از این ظرفیت تولید در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.
به گزارش مهر، پیش از این عمان برای تامین خوراک واحدهای LNG و صنایع خود درخواست روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز از ایران کرده بود که مذاکرات مربوط به توسعه میدان کیش و صادرات گاز به دلیل اختلاف نظر دو طرف بر روی فرمول فروش از پیشرفت قابل توجهای برخوردار نبوده است.
طرح صادرات گاز میدان کیش به عمان شامل یک خط لوله ۲۰۰ کیلومتری است که بخش عمدهای از آن زیرآب خواهد بود. در فاز نخست پروژه گاز معادل یک میلیارد فوت مکعب و با توسعه فازهای بعدی به سه میلیارد فوت مکعب در روز قابل افزایش است.مهر
تصویر روز : کاربران از طریق بخش ناحیههای آفلاین اپلیکیشن گوگلپلی، میتوانند مکانهای اطراف خود را حتی وقتی که آفلاین هستند جستجو و مسیر خود را پیدا کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از تایم، از دست دادن ارتباط اینترنتی هنگام نقل و انتقال میتواند شما را ناامید کند، مخصوصا اگر به تلفن همراه خود برای پیدا کردن آدرس وابسته هستید. این قطع ارتباط اینترنتی میتواند وقتی باشد که در ایستگاه مترو و زیر زمین هستید، یا هنگام رانندگی به یک ناحیه روستایی دور سیگنال خود را از دست دادهاید. همه ما حداقل یک بار در چنین شرایطی بودهایم.
ایدهی خوبی است که برای چنین شرایطی چارهای اندیشید و راهحل مناسب، دانلود کردن نقشه برای استفاده آفلاین در اپلیکیشن نقشه گوگل (Google Maps) است. وقتی که شما نقشه یک ناحیه را دانلود کنید، حتی بدون اتصال به اینترنت قادر خواهید بود مسیرها و نقاط مورد نظر خود را را دریافت کنید.
نکته مهم دیگر این است که به خاطر داشته باشید تاریخ انقضای این نقشههای دانلودشده سرانجام به پایان خواهد رسید، زیرا گوگل باید نقشهها را بهروز و از دقت آنها اطمینان حاصل کند. برای اینکه ببینید چه ناحیههایی را ذخیره کردهاید و چه زمانی منقضی میشوند، اپلیکیشن نقشه گوگل را باز کنید و از قسمت منو، ناحیههای آفلاین (Offline areas) را انتخاب کرده و آنگاه مناطقی را که به شما پیشنهاد شده است، دانلود کنید.
چطور میتوانید نقشه آفلاین را دانلود کنید؟
اپلیکیشن نقشه گوگل را بر روی آیفون یا اندروید خود اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که به حساب گوگل خود وارد شدهاید. سپس شهری که میخواهید دانلود کنید را جستجو کنید و روی نواری که در پایین صفحه و با نام مکان مورد نظر شما وجود دارد و آن را جستجو کردهاید، ضربه بزنید و آنگاه قسمت دانلود را انتخاب کنید.
پس از آن گوگل نقشه ناحیهی مورد نظرتان را به شما نشان خواهد داد و از شما میپرسد که میخواهید نقشه را دانلود کنید؟ و شما میتوانید با انتخاب دوباره گزینه دانلود، دانلود را آغاز کنید.
باید توجه داشت دانلود ناحیههای آفلاین در برخی مناطق امکانپذیر نیست که ممکن است به دلایل محدودیت در قراردار، عدم پشتیبانی از یک زبان، قالب آدرس و یا دلایل دیگر باشد.
تصویر روز : قائم مقام وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برای سرمایهگذاری در صنعت آب و برق در طول سال نیازمند ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه است تا بتواند در این صنعت کارهای مفیدی انجام دهد.
ستار محمودی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به گونههای مختلفی که به دست میآید تنها ۶۰ تا ۶۵ درصد میزان واقعی نیاز وزارت نیرو تامین میشود، اظهار کرد: حوزه آب و برق از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به حمایتهای مجلس و دولت برای تخصیص بودجه به وزارت نیرو تاکید کرد: تاکنون مجلس و دولت عنایت خاصی به صنعت آب و برق داشته است، اما علیرغم اینکه هر سال نسبت به سال گذشته میزان بودجه وزارت نیرو افزایش پیدا میکند باز هم باید گفت که نسبت به نیازها کافی نیست.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: استهلاک تجهیزات، مسائل خشکسالی و بازسازی مواردی که هنوز از دوره جنگ تحمیلی به جای مانده است، موجب شده تا وزارت نیرو به سرمایه بیشتری نیاز داشته باشد.
محمودی ادامه داد: اگر از منابع عمومی دولت سهم کمتری بهرهمند شویم با مجوزهای قانونی میتوانیم از بخش خصوصی، اوراق مشارکت و سرمایهگذاریهایی به شکل BO و BOT دریافت کنیم که معمولا این مجوزها نیز اخذ میشود.
وی در خصوص لایحه بودجه برای وزارت نیرو اظهار کرد: ماهیت وزارت نیرو چه در حوزه آب و چه در حوزه برق همواره بر مبنای اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.
به گفته قائم مقام وزیر نیرو، مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری بر افزایش و ارتقاء تولیدات داخل، کاهش تلفات و هزینهها و همچنین فراهمآوردن امکان صادرات محصولات و تجهیزات داخلی داشتهاند به همین دلیل هدف ما تاکید بر این موارد است.
محمودی با بیان اینکه در عرصه آب و برق هر سه این زمینهها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمینههای اقتصاد مقاومتی در صنعت آب و برق به وضوح دیده میشود بهطوری که در زمان جنگ نیز ارائهی خدمات بهطور کامل صورت گرفته، لذا باید به این صنعت توجه ویژهای شود.
وی ادامه داد: ما معتقدیم زمانی که دستمان به تحقیقات و دانش روز برسد، قطعا با ایجاد سرمایهگذاری میتوانیم این پایه را مقاومتر کنیم.
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه حوزههای آب و برق به دلیل اینکه مرزهای کلیدی هستند برای کل کشور اهمیت دارد، اظهار کرد: به دلیل وضعیت توزیع جغرافیایی، افزایش جمعیت، شهرنشینی پتانسیلهای مختلفی که به خاطر توسعه در سراسر کشور وجود دارد ضرورت امنیت و توسعه پایدار در کشور در حوزه آب باید بیشتر از حوزههای دیگر و یا حداقل همپای دیگر تجهیزات کشور باشد.ایسنا،
تصویر روز: پلیس دوبی علت حریق در یکی از هتل های بزرگ این امیرنشین در شب سال نوی میلادی را ایراد در سیستم برق رسانی اعلام کرد.
به گزارش روسیا الیوم، پلیس دوبی اعلام کرد که علت حریق گسترده یکی از هتل های بزرگ این امارت در شب سال نو میلادی ایراد در سیستم برق بوده است.
«خمیس مطر المزاینه» فرمانده کل پلیس دوبی با اعلام اینکه آتش سوزی این هتل در نتیجه ایراد در سیستم برق رسانی و اتصال برق رخ داده است، گفت: هیچ کس در این رابطه بازداشت نشده است. حادثه جنبه جنایی نداشته و اهمالی نیز صورت نگرفته است.
به گزارش مهر «احمد محمد احمد» کارشناس پلیس دوبی نیز تصریح کرد که این آتش سوزی در بین طبقات ۱۴ و ۱۵ این هتل ۶۳ طبقه روی داده است.
لازم به ذکر است که یکی از هتل های بزرگ دوبی در شب سال نو میلادی دچار حریق گسترده شد. این آتش سوزی در یک هتل ۶۳ طبقه در نزدیک برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) روی داد و براساس گزارش رسانهها دست کم ۲۰ طبقه از این برج دچار حریق شد و چندین نفر نیز بر اثر این آتش سوزی زخمی شدند.
هر چند شایعه شده که داعش در این آتش سوزی دست داشته اما پلیس دبی وقوع این آتش سوزی را در نتیجه ایراد در سیستم برق خوانده است