تصویر روز: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید علی قربانی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در محمد شهر کرج برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی قربانی صبح امروز در محمد شهر کرج برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات نظامی و انتظامی ، مدیران استانی، مسئولان محلی و مردم برگزار شد پیکر پاک این شهید مدافع حرم از مقابل مسجد باب الحوائج محمدشهر تا گلزار پنج شهید گمنام مسجد جامع محمد شهر تشییع و سپس در گلزار شهدای بیبی سکینه به خاک سپرده شد.
شهید علی قربانی از مدافعین حرم لشکر فاطمیون طی چند روز گذشته در سوریه به دست نیروهای تروریستی تکفیری داعش به فیض عظیم شهادت نائل آمد. تسنیم
تصویر روز: سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیامی صادر نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ،سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیامی صادر نمود.
در متن این پیام آمده است:
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم سال ها مى گذرد حادثه ها مى آید
نیمه خرداد یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق بنیان گذار انقلاب اسلامی و آغازگر نهضت عظیم بیداری اسلامی است و همچنین، یادآور آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر(ص)، ظهورِ بیداری اسلامی را نوید دادند و الگوی ایستادگی در برابر قدرت های ستمگر را برای ملتهای مستضعف جهان ترسیم کردند و تسلیمناپذیرى و ایستادگى ملت بزرگ ایران را چراغ راه آنان قرار دادند.
خردادماه تداعیگر خاطره رهبر و معمار بزرگ انقلاب، احیاگر اسلام ناب محمدی و حکیم فرزانه و عارف و سیاستمداری است که نه تنها ایران اسلامی بلکه همه مسلمانان و انسانهای آزاداندیش و حقیقتجوی عالم به نحوی مدیون اندیشه عالمانه و تدبیر روشنگران ایشان هستند. هدف اصلی و حرکت ایشان احیای اسلام و ارزشهای دینی در جامعه بود. جامعهای که سالیان سال در زیر سلطه و اقتدار صاحب زر و زور قرار داشت.
حضرت امام خمینی (ره ) ابر مرد تاریخ است که عاشقانش در جای جای میهن اسلامی ضمن تاسی به آرمان های الهی و اقتدا به سیره ولایی وی ، با بزرگداشت یاد و خاطره آن بزرگ مرد، همه ساله عشق وارادت خود را به وی به نمایش می گذارند.
بی شک عزت و اعتلای امروز ایران اسلامی به رهبری جانشین برحق امام خمینی (ره )، حضرت ایت الله خامنه ای ، ثمره اقتدای مردم ایران به مکتب اسلام و سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره ) است .
اهالی فرهنگ ، هنر ، اصحاب محترم رسانه و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران و کلیه مسلمین بیدار جهان با آرمانهای امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق میکنند و دوشادوش امت شهید پرور ایران خصوصا” خانواده های معظم شهداء و ایثارگر در فراغ یار به سوگ خواهند نشست.
۱- در یک نگاه: مشخصات ظاهری
اگر به شکل سختگیرانه قضاوت کنیم، فلسفه ساخت و مونتاژ ساندرو نسل اول در ایران این است که متوجه شویم خودرویی زشت تر از تندر ۹۰ هم وجود دارد. با این حال تندر هیچ وقت ناامید نشد و کم نیاورد. در عوض ماند و ثابت کرد که از نظر فنی خودرویی قابل اعتماد است. تندر ۴۲۵۰ میلیمتر طول دارد و عرض آن به ۱۷۴۰ میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو روی سایت رسمی ایران خودرو ۱۵۲۵ میلیمتر ذکر شده است. فاصله بین دو محور چرخ های عقب و جلو هم ۲۶۳۰ میلیمتر قید شده و وزن خالص آن ۱۱۵۵ کیلوگرم است. با توجه به اینکه تندر خودرویی سدان محسوب می شود، فکر می کنیم بهتر است حجم فضای صندوق آن را هم در نظر بگیریم.
در مقابل ساندرو ۵۰۲۰ میلیمتر طول دارد. عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه ها به ۱۷۴۶ میلیمتر می رسد و ارتفاع آن ۱۵۳۴ میلیمتر قید شده است. جالب اینکه فاصله چرخ های جلو و عقب در مدل اتومات ۱۰ میلیمتر بیشتر است و به ۱۴۸۰ میلیمتر می رسد. در سایت گروه سایپا وزن خالص این خودرو ۱۱۴۶ کیلوگرم قید شده است.
۲- مصرف سوخت
نمی توانید دل به دریا بزنید و بدون توجه به ظرفیت باک و مصرف سوخت، سوار هر خودرویی شوید. در سایت ایران خودرو تندر ۹۰ اتومات در هر ۱۰۰ کیلومتر فضای شهری، حدود ۱۱٫۱ لیتر سوخت مصرف می کند. اگر با همین خودرو به خارج شهر بروید، مصرف تان در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به ۶٫۶ لیتر می رسد اما مهم مصرف سوخت در سیکل ترکیبی است که برای تندر ۹۰ اتوماتیک خود کارخانه سازنده روی عدد ۸٫۳ لیتر تاکید دارد. حساب و کتابش را بگذارید برای بعد، حجم باک این خودرو ۵۰ لیتر است که یعنی برای هر بار پر کردن باک آن باید یک تراول ۵۰ هزار تومانی خرج کنید.
حالا به سراغ ساندروی دنده اتومات برویم که سایپا ترجیح داده در بخش مصرف سوخت تنها به سیکل ترکیبی اشاره کند. آنها می گویند دنده اتومات جدیدشان در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی ۸٫۳ لیتر سوخت مصرف می کند. جالب بود، نه؟ دقیقا همان چیزی که برای تندر ۹۰ اتومات وجود دارد. خبر دیگر اینکه پر کردن باک ساندرو هم ۵۰ هزار تومان خرج روی دست تان می گذارد. چه رقابت کلافه کننده ای!
۳- آنچه در زیر پنهان است، مقایسه توانایی موتور
ساندرو اتومات از گیربکس چهار سرعته بهره می برد و به موتور خطی از نوع K4MC6 مجهز است. موتور این خودرو چهار سیلندر است و ۱۶ سوپاپ دارد. حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی قید شده که طبق رسم بازار با کمی ارفاق باید همان ۱۶۰۰ سی سی در نظر گرفته شود. تا یادمان نرفته بگوییم این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۴ را گرفته و حداکثر قدرت موتورش برابر است با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه.
حالا بیایید نگاهی به زیر در موتور تندر ۹۰ بیندازیم. آنجا که موتور مشابه K4M با حجم ۱۶۰۰ سی سی آرام گرفته است. برای اینکه خیال تان را راحت کنیم باید از همین حالا بدانید حداکثر قدرت این موتور به ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه می رسد و اینجا هم با استاندارد آلایندگی یورو ۴ روبرو هستیم. جعبه دنده ها هم مشترک هستند. در تندر ۹۰ اتومات با همین مشخصات روبرو هستیم؛ ترمزهای ABS و EBD (چهار کاناله) شامل ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری و ترمز عقب کاسه ای. فرمان هم از نوع هیدرولیکی است. واقعا مقایسه کسالت آوری شده است.
۴- مقایسه سرعت؛ خودروی چابک کدام است؟
شکل و قیافه هر دو خودرو داد می زند که نمی توانید با آنها در مسابقات رالی شرکت کنید. حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. اگر پای تان را روی پدال گاز فشار دهید و ترمز دستی را بخوابانید، می توانید ظرف مدت ۱۱٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید.
ساندروی اتومات هم برای عاشقان سرعت گزینه ایده آلی نیست و بیشتر خودرویی برای راننده های با حوصله مناسب به نظر می رسد. با این تفاوت که چسباندن پدال گاز تا انتها، نهایتا سرعت را به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. پر کردن صفر تا صد این خودرو ۱۱٫۵ ثانیه زمان می برد.
۵- مشخصات فرمان و ترمز
ساندرو به فرمان دنده شانه ای به تقویت کننده هیدرولیکی مجهز است. سیستم تعلیق جلوی آن از نوع مستقل مک فرسون با بازوی جناقی انتخاب شده و در سیستم تعلیق عقب با مدل پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچ روبرو هستیم. ترمز جلو از نوع دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب از نوع کاسه ای انتخاب شده اند.
۶- تجهیزات ایمنی
هر دو خودرو سه ستاره ایمنی اروپا را گرفته اند و با شرایطی کاملا مشابه پای به میدان رقابت می گذارند. ساندروی اتوماتیک به کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو مجهز است و سوییچ غیرفعال کردن آن هم در جلوی دست تان قرار دارد. سیستم ضد سرقت ایمولایزر رویش نصب کرده اند و کمربند ایمنی از نوع سه نقطه ای برای سرنشین های ردیف عقب وجود دارد. با این حال لازم است مراتب خجالت و شرمساری اش را به اطلاع تان برسانیم چون به عنوان خودروی اتومات ۵۰ میلیون تومانی هنوز باید سیستم تهویه مطبوع اش را به شکل دستی کنترل کنید. در عوض بالاخره چشم مان به کنترل سیستم صوتی در زیر فرمان روشن شده و آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن هستند. خبر خوب اینکه در مدل دنده اتومات، آینه ها، زه جانبی و دستگیره ها به رنگ بدنه عرضه می شوند.
حالا نزدیک تر بیایید تا به تندر ۹۰ اتومات خیره شویم. برای این خودرو دو عدد کیسه هوا در نظر گرفته اند. یکی برای راننده و دیگری برای سرنشین جلو. همچنان باید برای سیستم تهویه مطبوع دستی اش غصه بخوریم. هر چند که آینه ها به شکل برقی کنترل می شوند و صندلی ها این امکان را به راننده می دهند تا با اندازه گودی کمرتان تنظیم شان کنید.
تفاوت های تندر ۹۰ و ساندرو اتومات
همان طور که می دانید هر دو خودرو برند رنو را یدک می کشند و انتظار نداریم که مشخصات شان خیلی با هم متفاوت باشد اما برای راننده ایرانی تفاوت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
تصویر روز: آمازون، سامسونگ، گوگل، اپل و مایکروسافت در حال حاضر دارای پنج مورد از بهترین تبلتهای بازار هستند.

نسل جدید رایانههای همراه قدرتمند هستند و قادرند از عهده نیازهایی از جمله کار و بازی برآیند و در گزارش وبسایت گاردین، پنج مورد از بهترین تبلتهای موجود در بازار به همراه ویژگیهایشان آمده است.
آمازون فایر، با قیمت ۵۰ یورو

تبلت آمازون فایر یک آیپد نیست و تلاش هم نمیکند که باشد. این تبلت با سیستم عامل اندروید اجرا میشود البته نه اندروید گوگل و بنابراین اپلیکیشنهای گوگل و یا پلیاستور در آن اجرا نمیشود.
در عوض این تبلت به اپلیکیشنها و خدمات متعدد آمازون از جمله رسانه، کتاب و موزیک دسترسی دارد، همینطور اپلیکیشنهای خرید و تبلیغات بر روی صفحه (که حذف کردنشان ۱۰ یورو هزینه دارد).
این تبلت تنها با یک گیگابایت رم راهاندازی میشود، بنابراین با اجرای اپلیکیشنهای متعدد و یا بازیهایی با گرافیک فشرده میتواند به چالش کشیده شود.
با وجود صفحه لمسی تنها ۱۷٫۷ سانتیمتری (هفت اینچی) این تبلت تقریبا سنگین است و صفحهای با وضوح تصویر نسبتا پایین، دوربینهای نسبتا ضعیف و تنها یک بلندگو دارد. همچنین یک کارت حافظه میکرو اسدی برای ذخیرهسازی بیشتر وجود دارد و در نهایت آمازون فایر OS 5 برای تامین نیازهای پایهای تبلت تقریبا مناسب است.
سامسونگ گلکسی S2 8.0 Tab، با قیمت ۲۹۵ تا ۳۷۰ یورو

سامسونگ گلکسی Tab S2 صفحه ۲۰٫۳ سانتیمتری (هشت اینچی) دارد که البته نسخه ۲۴٫۶ سانتیمتری آن هم موجود است.
گلکسی Tab S2 همچنین یکی از باریکترین و سبکترین تبلتهای اندرویدی موجود است که خواندن از روی صفحه را مطبوع میکند. پردازنده معقول، رم سه گیگابایتی و حافظه ۳۲ گیگابایتی به علاوه کارت میکرواسدی به این معناست که دست شما در عملکرد باز است.
اسکنر اثر انگشت در جلوی تبلت، باز کردن قفل را آسان میکند، در حالی که دوربینهای مناسب در پشت و جلویی تبلت در صورت لزوم و در شرایطی که گوشی هوشمندتان در دسترس نیست، کارتان را راه میاندازد.
سامسونگ اندروید گوگل را اجرا میکند که اخیرا به آخرین نسخه ۶٫۰٫۱ مارشمالو بهروز شده است و شما میتوانید تمامی اپلیکیشنها و بازیها را از طریق گوگل پلیاستور دانلود کنید.
گوگل Pixel C، با قیمت ۳۹۹ تا ۴۷۹ یورو

اولین تبلت اندرویدی گوگل با برند خودش، با بدنه تمام آلومینیومی که آن را از بسیاری تبلتهای دیگر متمایز میکند، صفحه درخشان و بلندگوهای استریو مسلما از بهترینهاست. این تبلت همچنین آخرین نسخه اندروید را اجرا میکند و ضمانت شده که بهروزرسانیها را سریعتر از هر وسیله دیگر دریافت کند.
این تبلت دارای USB-C هم برای شارژ و هم برای انتقال اطلاعات است، باتریای دارد که تقریبا همه روز میماند و پردازندهای دارد که میتواند تقریبا از پس هر کاری که میخواهید انجام دهید برآید.
دوربینهای جلو و پشت برای یک تبلت مناسب هستند، در حالی که میتوانید هر یک از حافظههای ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی را انتخاب کنید، اما کارت حافظه میکرواسدی برای اضافه کردن به این تبلت وجود ندارد.
گوگل Pixel C همچنین فاقد اسکنر اثر انگشت است. یک صفحه کلید اختیاری (با قیمت ۱۲۰ یورو) میتواند به صورت مغناطیسی به پشت این تبلت اضافه شود و آن را به یک لپتاپ اندرویدی تبدیل کند.
اپل iPad Pro، با قیمت ۴۹۹ تا ۱۰۱۹ یورو

آخرین تبلت اپل، آیپد پرو در دو اندازه ۲۴٫۶ سانتیمتری (۹٫۷ اینچ) و ۳۲٫۸ سانتیمتری (۱۲٫۹ اینچ) آمده است. هر دوی آنها پردازنده و حافظه ذخیرهسازی یکسانی دارند، در حالی که آیپد بزرگتر رم دو برابر به اندازه چهار گیگابایت دارد.
هر دوی تبلتها مسلما از قدرتمندترین تبلتها در بازار هستند، مثل آیفونها و یا آیپدهای قبلی، سیستم عامل iOS گوشی موبایل در آنها اجرا میشود. هر دوی آیپدپروها در حدود یک روز باتری، صفحههای عالی، بدنههای آلومینیومی دارند و از پورت اتصال هوشمند جدید اپل برای اتصال اختیاری صفحه کلید برخوردار هستند.
آیپد پروی بزرگتر، بهترین تبلت صفحه بزرگ است، اما به اندازه تبلتهای کوچکتر سبک و قابل حمل نیست.
مایکروسافت Surface Pro 4، با قیمت ۷۴۹ تا ۱۷۹۹ یورو

اگر شما احتیاج به یک کامپیوتر کامل در یک تبلت دارید، سرفیس Pro 4 نقطه اوج تبلتهای ویندوز ۱۰ است. برخلاف تبلتهای iOS یا اندرویدی، Surface Pro 4 میتواند هم اپلیکشینهای تبلت و هم اپلیکیشنهای کامل ویندوز دسکتاپ را اجرا کند.
این تبلت یک صفحه عالی با وضوح تصویر بالا، بلندگوهای استریو و یک باتری ۹ ساعته برای مصرف رسانهها و همچنین صفحه کلید اختیاری دارد و از مجموعهای کامل از نرمافزارهای ویندوز و نیز پردازندههای تمامهستهای اینتل برای مدیریت کردن بیشترین کاری که شما ممکن است با یک لپ تاپ قدرتمند انجام دهید، برخوردار است. سرفیس Pro 4، ۷۸۶ گرم وزن دارد، بنابراین به عنوان یک تبلت خیلی سبک نیست، اما برای کامپیوتر شخصی بودن بسیار سبک است. ایسنا
تصویر روز: اگر دوست دارید تا گزینهی جدیدی را به عنوان سرویس پیامرسان در سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود مورد استفاده قرار دهید، پس وایبر یکی از بهترین گزینههای موجود است، چراکه این شرکت نسخهی ویندوز ۱۰ پیامرسان خود را بصورت عمومی منتشر کرده است.
به گزارش zoomit.ir ، در صورتی که دوست دارید گزینههای بیشتری را به عنوان سرویسهای پیامرسان در ویندوز ۱۰ خود اعم از گوشی هوشمند یا پیسی استفاده کنید، بهتر است وایبر را نیز در نظر داشته باشید، چراکه این کمپانی نسخهی ویندوز ۱۰ اپلیکیشن خود را بصورت عمومی در اختیار کاربرانش قرار داده است.
پس از آنکه نسخهی ویندوز اپلیکیشن وایبر سال گذشته معرفی شد، حال وایبر اعلام کرده که این اپلیکیشن برای کاربران سیستم عامل ویندوز روی پیسی و گوشیهای هوشمند قابل استفاده است. براساس اطلاعات ارائه شده اپلیکیشن جدید برای ویندوز ۱۰ موبایل بصورت یک بروزرسانی برای اپلیکیشن وایبر که برای ویندوز ۸.۱ ارائه شده بود، دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
وایبر ماه گذشته این اپلیکیشن را تحت نسخهی بتا برای کاربران موبایل و پیسیهای مبتنی بر ویندوز منتشر کرده بود، اما طبق وعدهای که این کمپانی برای عرضهی نسخهی یونیورسال داده بود، حال شاهد انتشار این نسخه از وایبر هستیم. از جملهی ویژگیهای این اپلیکیشن میتوان به رابط کاربری بهبود یافته برای نمایش روی گجتهای مختلف، سیسم کدگذاری امنتر و سایر ویژگیها اشاره کرد.
وایبر برای نمایش قابلیتهای نسخهی جدید اپلیکیشن خود که برای ویندوز ۱۰ توسعه یافته، ویدیویی را نیز منتشر کرده است. هرچند شاید وایبر در کشورهای غربی و مخصوصا آمریکای شمالی به اندازهی واتساپ محبوب و پراستفاده نباشد، اما در شماری از کشورها، بسیار کاربردی است.
تصویر روز: تندباد همراه با گردوخاک عصر پنجشنبه استان البرز ازجمله کلانشهر کرج را در نوردید. این پدیده طبیعی حدود ساعت ۱۹ روز پنجشنبه سبب کاهش افق دید شد.
هواشناسی استان البرز سرعت وزش باد را در این استان حدود ۴۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد. تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی این پدیده جوی دریافت نشده است .
حدود ۱۰ روز پیش وزش باد شدید در کرج سبب سقوط درخت برروی خط ریلی تهران – تبریز و انسداد حدود یک ساعت و نیم این مسیر شد. همچنین براثر سقوط درخت چهار دستگاه خودرو در کرج خسارت کلی دیدند.
مدیرکل هواشناسی البرز ظهر پنجشنبه اعلام کرد که ساکنان استان شاهد وزش باد شدید در عصر امروز خواهند بود. منصور رحمانیان اظهار کرد: امشب هوای این استان در پاره ای نقاط با بارش پراکنده باران همراه است. وی خاطرنشان کرد: دمای هوای استان البرز در ۲ روز آینده بین ۱۱تا ۳۳درجه بالای صفر است .
این مسئول گفت: هوای استان البرز به لحاظ کیفیت از امروز پنجشنبه تا روز جمعه سالم است . ایرنا
تصویر روز: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آنها، بالا و گران است.
ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: با قیمتهای فعلی میتوان خودروهای با کیفیتتری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمیافتد.
وی با بیان اینکه برخی از خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای جهانی فاقد کیفیت بوده و منسوخ شده محسوب میشوند، خاطرنشان کرد: در زنجیره تامین قطعات خودرو مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بیکیفیت با قیمت بالا میشود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بیکیفیت و گران است.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در چند سال اخیر مزیت اقتصادی صنعت خودروی ایران بر پایه تولید چند مدل خودروی قدیمی با تیراژ بالا استوار بوده است در حالیکه مزیت اقتصادی در صنعت خودروی جهان بر پایه تولید خودروهای متنوع با مدلهای متعدد، استوار است.
وی افزود: یکی از دلایل این وضعیت آن است که در سالهای اخیر سرمایهگذاری لازم بر روی زنجیره تامین قطعات خودرو برای ارتقای سطح دانش فنی، افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها، صورت نگرفته است.
خلخالی با بیان اینکه برای خروج از این وضعیت باید در زنجیره تامین قطعات خودرویی سرمایهگذاری و سطح تکنولوژی قطعهسازان ارتقاء یابد، تصریح کرد: قطعهسازان داخلی باید با قطعهسازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمتهای بالا و گران در کشور خواهیم بود. ایسنا
تصویر روز: دولت ارمنستان از لغو روادید سفر میان ایران و کشورش خبر داد.
دولت ارمنستان تایید کرد که توافقنامهای برای لغو روادید دوطرفه میان ایران و ارمنستان امضا شده است.
به نوشته خبرگزاری «ارمنپرس» معاون وزیر خارجه ارمنستان گفت امضای این توافق روابط دوجانبه میان تهران و ایروان را تقویت کرده که باعث بهبود منافع اقتصادی، تجاری و دیگر روابط دوطرفه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این توافق با هدف برطرف کردن مسئله دیدارهای دوطرفه شهروندان ایرانی و ارمنی صورت گرفته، افزود: «این مسئله اجازه میدهد که شهروندان دو کشور با گذرنامههای شهروندی و دیپلماتیک به ارمنستان و ایران بدون نیاز به روادید سفر کنند.»
معاون وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به مدت ۹۰ روزه این اقدام طی ۶ ماه آینده، تاکید کرد: «امضای این توافقنامه توسعه گردشگری میان دو کشور را تسریع کرده و شرایط مطلوبی را برای دیدارهای دوطرفه فراهم میآورد.»
در این توافق تلاش شده است تا به گسترش روابط میان ۲ کشور توجه شود و به این ترتیب منافع مشترک اقتصادی، بارگانی و دیگر روابط افزایش یابدکه در این راستا ایجاد شرایطی برای تردد آسان شهروندان ۲ کشور مد نظر قرار دارد. فارس
تصویر روز: معاون اول رییس جمهور روز گذشته بصورت سرزده از کارخانجات سام الکترونیک بازدید کرد.
به گزارش تصویر روز در این مراسم مهندس اسحاق جهانگیری، که خود سابقه مدیریت صنعتی در بالاترین رده ها را دارد، ضمن بررسی روند و مدلهای تولیدی، گزارشاتی مبنی بر افزایش تولید طی سال جاری و سرمایه گذاری برای افزایش تولیدات را از مدیرعامل این شرکت دریافت نمود.
براساس گزارشات ارائه شده، این شرکت تمام مساعی خود را در راه بومی سازی گام به گام تولیدات همزمان با انتقال تکنولوژی از سامسونگ الکترونیک بعنوان بزرگترین شرکت الکترونیک جهانی بکار بسته است. تمرکز اصلی سام الکترونیک تولید همزمان با سایر کشورهای جهان و دسترسی به بازارهای صادراتی با حمایت سامسونگ الکترونیک است.
در این بازدید سرزده، بخشهای مختلف شرکت مورد بازدید قرار گرفت که مهندس جهانگیری، ضمن ابراز رضایت از تولید نزدیک به ۲۵۰۰ شغل مستقیم در این کارخانه و مجموعه های تولیدی سامسونگ در ایران، راهکارهایی برای استفاده حداکثری از پتانسیل بازارهای منطقه ارائه نمود.
سام الکترونیک خود را در آستانه مسیری میداند که پایان آن میتواند تبدیل این صنعت در کشور به قطب منطق های تولید پیشرفته و ارزآوری برای کشور از این رهگذر باشد.