تدوین استراتژی برای بهبود فضای کسب کار

تصویر روز : رئیس اتاق بازرگانی گفت: تدوین استراتژی برای بهبود فضای کسب کار بسیار ضرورت دارد.
محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش اجرای برجام اظهار داشت: این موفقیت نه تنها یک چشم‌انداز در حوزه سیاسی است بلکه موفقیت بزرگ در ایجاد رفاه، انگیزه و سرمایه اجتماعی و نشان‌دهنده این است که کشور ایران اهل گفتمان و منطق و دارای استدلال است.
وی افزود: دلیل هم گرایی بخش غیراقتصادی ایران در قالب سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف نوید مسرت‌بخشی است که از اینجا به بعد به فعالان اقتصادی اطلاق می‌شود.

برجام را بایستی بدنه آغازین و بستر مهم برای اصلاح ساختار اقتصادی ایران دانست و همواره تجربه سال‌های گذشته نقاط ضعف آسیب‌پذیر را اقتصاد را نشان می‌دهد اما امروز برجام این راه را باز کرده تا با خصوصی کردن اقتصاد و رقابت‌پذیر کردن ایران در کشورهای منطقه بتوانیم در مردمی کردن اقتصاد و رونق سرمایه‌گذاری بکوشیم.

جلال‌پور با اشاره به نگاه جدی به شاخص فضای کسب و کار اظهار داشت: با توجه به اینکه اولویت اول اقتصاد رونق سرمایه‌گذاری است و به همین خاطر درخواست بخش غیردولتی نگاه جدی به شاخص فضای کسب و کار و رسیدن به رتبه زیر ۵۰ تا پایان برنامه ششم است و از طرفی لازم به ذکر است که ایجاد فضای مناسب نیازمند این است که در اقتصاد سرمایه‌گذاری کنیم و حال بایستی به مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نگاه جدی کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه یادآور شد: ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری مستلزم هماهنگی همه دستگاه‌ها است به طوری که اگر یک دستگاه به خوبی عمل نکند زحمت همه دستگاه‌ها بر باد خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه در فضای امروز اقتصاد بنگاه‌های کوچک رقابت‌پذیر نیستند، گفت: باید مسیر برای بزرگ شدن بنگاه‌ها فراهم شود اما نباید فراموش کرد که این امر نیاز به عزم و اراده دست اندرکاران دارد.
جلال‌پور تصریح کرد: وضعیت امروز بنگاه‌ها به سبب سوء‌تدبیر و شرایط تحریم در گذشته شکننده بوده و حال بایستی در این بنگاه‌ها با پذیرش سرمایه به بنگاه‌های بزرگ و رقابتی تبدیل شود زیرا به سبب مسائل تحریم در سال‌های گذشته فشار جدی بر بنگاه‌ها آمده و حال تدوین یک استراتژی برای بهبود فضای کسب و کار بسیار ضروری است.باشگاه خبرنگاران

بزرگترین سازندگان هواپیمای در تهران

تصویر روز : مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از حضور بزرگترین سازندگان هواپیمای آمریکایی و اروپایی به کشور در روزهای چهارم و پنجمن بهمن ماه خبرداد.

 رضا جعفرزاده اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی از جمله صنایعی محسوب می شود که در طول بیش از سه دهه همواره در معرض سنگین ترین تحریم ها قرار داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از یکسو در منطقه خاورمیانه که دارای بالاترین رشد در حمل و نقل هوایی برخوردار بوده، قرار دارد و از سوی دیگر بین دو قطب مهم حمل و نقل جهان یعنی آسیا- اقیانوسیه با حدود ۲۵ درصد و اروپا با ۲۷ درصد سهم جهانی، قرار گرفته است و از این لحاظ از موقعیت مناسبی در خصوص جذب و سرویس دهی به پروازهای عبوری، کوتاه شدن مسیر، امنیت هوایی و تبدیل شدن به نقطه ارتباطی بین شرق و غرب برخوردار بوده و دارای بازار مناسبی برای ورود سرمایه گذاری خارجی است.

جعفرزاده با بیان اینکه رفع تحریم ها راه را برای ورود سازندگان کلان هواپیمای جهان به بازار ایران باز کرده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و افول تحریم های صنعت حمل و نقل هوایی عرصه برای گسترش و توسعه کمی و کیفی فعالیت شرکتهای هواپیمایی فراهم شده و می توان با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل پیش روی به رشد چشمگیری در صنعت دست یابیم.

وی با بیان اینکه با رفع محدودیت های حضور شرکت های سازنده هواپیما اروپایی و امریکایی، چشم انداز امیدوار کننده ای برای توسعه روابط با کشورها در زمینه گردشگری فراهم شده است، افزود: برهمین اساس طی روزهای چهارم الی پنجم بهمن ماه جاری نخستین نشست بزرگ بین المللی هوانوردی ایران پس از ۳۵ سال با حضور حدود ۲۰۰تن از صاحبان صنایع هوایی، کارشناسان و روسای شرکت های هوانوردی سراسر جهان تشکیل و چگونگی ورود به بازار ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این رویداد تحت عنوان اجلاس “هوانوردی ایران ۲۰۱۶” که اولین اجلاس بین‌المللی در آستانه رفع تحریم‌هاست با همکاری مرکز هوانوردی آسیا- پاسفیک(کاپا) برنامه ریزی شده است و زمینه ساز تعامل صنعت بین المللی هوانوردی با جمهوری اسلامی ایران برای نوسازی و توسعه صنعت به عنوان عالی ترین ابزار توسعه اقتصادی کشور خواهد بود. ایسنا،

خودروسازان بزرگ دنیا به ایران می آیند

تصویر روز: مراسم رونمایی از سیستم سوخت رسانی یورو۶ خودرو در شرکت اورند پلاستیک با حضور مدیران ارشد صنعتی کشور برگزار شد.

 مراسم رونمایی از سیستم سوخت رسانی یورو ۶ با حضور محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت ، رضا نوروز زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران، مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، محمد هادی حیدرزاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران ارشد صنعت کشور برگزار شد.

در این برنامه مهندس محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: سیاست دولت در حمایت از تولید و کارآفرینی و توسعه زیرساخت های صنایع از جمله خودرو سازی است و بر همین اساس ارتقا و توسعه یکی از بخش های مهم در فرآیند زنجیره تامین خودرو می باشد.

وی افزود: بر همگان واضح است که پس از برجام و انجام توافقات شرکت های معتبر بین المللی در حوزه های خدمات پس از فروش، تولید و تامین قطعات به ایران خواهند آمد و خواهان همکاری با شرکت های خودروساز داخلی هستند البته در این مسیر نقش زنجیره تامین و بکار گیری فن آوری روز بسیار حایز اهمیت می باشد.

صالحی نیا گفت: بهره گیری ازتکنولوژی روز دنیا در تولید قطعات بسیار تاثیر گذار در همکاری با شرکت های بین المللی و مطرح دنیا است و در چارچوب اقتصاد مقاومتی از برنامه های اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد

وی تصریح کرد: بر اساس استراتژی تعریف شده نوسازی و به روز آوری صنعت در تمام حوزه از جمله خودروسازی در دستور کار است و در آینده بیش از این شاهد بهره گیری از این صنایع هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: استاندارد آلایندگی یورو ۶ امروز بر اساس برنامه ریزی انجام شده نیاز صنعت خودرو است وباید در این خصوص زیرساخت های آن را ایجاد کنیم و شرکت اروند پلاستیک هم با تولید سیستم سوخت رسانی یورو ۶ توانسته در این مسیر گام بردارد.

وی تاکید کرد قطعا خودروسازان کشور وظیفه خود می دانند سرمایه گذاری های خود در خصوص تامین زنجیره تامین را در جهت حمایت از این گونه سرمایه گذاری ها هدایت کنند.

در ادامه رضا نوروززاده معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با مهم دانستن صنعت خودرو کشور گفت: با انجام توافقات و در زمان پسا تحریم کشورهای خودروساز بزرگ دنیا به کشورمان خواهند آمد.

وی افزود: با ورود کاروان های اقتصادی باید سعی کنیم که این حضور و فرصت ایجاد شده در این صنعت باعث تهدید برای قطعه سازان کشور نشود و در این مسیر نباید به راحتی بازارهای خودمان را در اختیار این کشورها قرار دهیم.

نوروز زاده تصریح کرد: قطعا حضور شرکت های بزرگ خودروسازی در کشور و انجام مشارکت با آنها باید در قالب انتقال دانش و تکنولوژی باشد و صرفا بهره گیری از بازار کشور و فروش محصولاتشان نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در تولید و فروش خودرو در سال های گذشته در کشور ایجاد شده بود گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ توانستیم تولید خودرو را پس از گذشت چند سال مجددا افزایش و از مرز یک میلیون و ۲۰۰ دستگاه گذر کنیم و قطعا امسال نیز باید این روند را دنبال کنیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: وظیفه دولت است که موانع پیش روی صنعت داخلی را کاهش دهد و خودروسازان نیز در جهت ایجاد داخلی سازی بیشتر محصولات و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا که قابلیت رقابت با شرکت های بزرگ دنیا را داشته باشند برنامه ریزی و حرکت کنند.

در این مراسم مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز ضمن عرض تبریک انجام توافقات به دولت و مردم گفت: گروه سایپا تمام توان خود را به کار خواهد بست تا با همکاری قطعه سازان بتوانیم بخشی از آلودگی هوا را کاهش دهیم.

وی افزود: جای خوشحالی است که در روز هوای پاک یکی از شرکت های قطعه ساز کشور اقدام به تولید قطعه ای کند که در کاهش آلایندگی صنعت خودرو تاثیر گذار است و این روز بسیار مبارک است و امیدوارم مقدمه ای باشد تا خودروسازان در جهت کاهش آلودگی محیط زیست و بهتر شدن هوای شهرمان به مسئولیت های اجتماعی خود بهتر و بیشتر بپردازند.

تحقیق و پژوهش کلید موفقیت سایپا است

تصویر روز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های مطالعاتی و الگوبرداری از صنایع نوین روز جهان تاکید کرد.

دکتر مهدی جمالی در این بازدید از نزدیک در جریان مراحل پیشرفت پروژه های در دست اقدام این مرکز قرار گرفت و خواستار شتاب هرچه بیشتر در اجرای برنامه ها شد.

در این بازدید که با حضور مهندس اکبر شمسی لاهیجانی قائم مقام مدیرعامل، مهندس ناصر آقامحمدی مدیرعامل پارس خودرو و جمعی از مدیران ارشد و معاونین سایپا برگزار شد، دکتر جمالی با اشاره به اهمیت بالای مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، این مجموعه را کلید موفقیت سایپا در آینده دانست و تاکید کرد: علیرغم وجود مشکلات و محدودیت های مالی و اقتصادی، سرمایه گذاری بر روی پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی این مرکز هرگز متوقف نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به حضور کارکنان نخبه و چهره های دانشگاهی در مرکز تحقیقات و نوآوری، گروه خودروسازی سایپا امیدواری های بسیار زیادی در خصوص آینده این مجموعه داشته و به نظر می رسد با توجه به شرایط جدید صنعت خودرو، نوآوری و استفاده از دانش روز نقش زیادی در سال های آینده خواهد داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با قدردانی از تلاش ها و زحمات کارکنان این مرکز افزود: پروژه های جدیدی که اخیراً در این مرکز وارد فاز اجرایی شده، توانسته سهم بازار داخلی و خارجی سایپا را افزایش دهد و از همین رو همه باید با مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

دکتر جمالی خاطرنشان کرد: پروژه های پلت فرم sp100 و چندین پروژه جدید، می تواند جایگاه سایپا را در صنعت خودروسازی داخل و خارج متحول سازد.

وی تاکید کرد: از جمله ویژگی های بسیار مثبت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، استفاده از نظرات مشتریان و انجام پروژه های نظرسنجی است که در طراحی محصولات جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر این که آینده سایپا در این مرکز رقم خواهد خورد، گفت: مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در مسیر همکاری با شرکت های خارجی نیز نقش تاثیرگذاری خواهد داشت و می تواند به مرکز الگوبرداری و استفاده از دانش روز جهانی تبدیل شود.

دکتر جمالی در خاتمه خواستار توسعه و اجرای پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی در این مرکز شد و اظهار کرد: مرکز تحقیقات باید تبدیل به محور فعالیت ها در سطح گروه شده و تجربیات طراحی و مهندسی خود را توسعه بخشد.

پرفروش ترین خودروهای داخلی+ قیمت

 

خودرو

قیمت بازار

قیمت کارخانه

پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

۳۴میلیون و۷۰۰ هزارتومان

۳۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان

پژو ۲۰۶ . تیپ ۵

۳۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان

رنو تندر پیکاپ

۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۳۵ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان

رنو کپچر

۱۱۱ میلیون تومان

۱۰۵ میلیون تومان

هایما اس ۷ ( S7 ) . فول اتوماتیک

۸۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان

۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

راناLX

۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۳ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان

سایپا ۱۴۱ SE ( سفید )

۱۸ میلیون تومان

۱۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان

سایپا۱۳۱se

۲۲ میلیون تومان

۲۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان

تیبا ex

۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۲۴ میلیون و ۶۱۰هزار تومان

تیباSXیورو ۴

۲۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان

۲۴میلیون و ۲۱۰ هزار تومان

کولیوس تیپ ۲ مدل ۲۰۱۵

۱۵۲ میلیون تومان

۱۷۸ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان

رنو ساندرو – اتوماتیک

۵۱ میلیون و ۳۰۰هزار تومان

۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک

۸۵ میلیون تومان

۹۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

برلیانس ‌H230دستی

۳۸ میلیون و ۲۰۰هزار تومان

۳۸ میلیون تومان

MVM 110 S سه سیلندر

۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

لیفانX50دنده ای

۴۶میلیون تومان

۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

جکJ5

۴۹ میلیون و۷۰۰هزار تومان

۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

سابرینا هاچ بک . تیپ ۳

۴۷ میلیون تومان

۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

بایک سنوا

۱۰۶ میلیون تومان

۱۱۰ میلیون تومان

گران ترین گوشی های جهان + عکس

تصویر روز: در این گزارش می خواهیم گرانقیمت ترین و پر زرق و برق ترین گوشی های چهان را به شما معرفی کنیم.
یکی از جذاب ترین لیست هایی که امسال مورد توجه قرار گرفته است لیست برترین گوشی های هوشمندبود ،اما برتری این گوشی ها نه به واسطه فناوری پیشرفته آنها بلکه به واسطه قیمت و ارزش مالی هر کدام از این گوشی ها است.
Falcon SuperNova Pink Diamond iPhone 6
Super Nova نود و پنج میلیون و پانصد هزار دلار
پرزرق و برق ترین و گرانقیمت ترین گوشی های جهان
این آی فون گرانقیمت که بسیار زیبا طراحی شده است در رده اول گرانقیمت ترین گوشی های جهان قرار دارد. این گوشی با یک پوشش طلای ۱۸ عیاری پوشیده شده است اما چیزی که بیش از هر چیز جلب توجه می کند، الماس بزرگی است که در پشت آن قرار گرفته است.
یک الماس صورتی دیگر نیز در آن تعبیه شده که به خودی خود دلیلی برای این قیمت فوق العاده گران آن است. نسخه ارزانتری از این گوشی هم وجود دارد که شامل پوششی از پلاتین با یک الماس آبی در پشت این گوشی است اما نسخه ارزان این گوشی نیز چهل و هشت میلیون و پانصد هزار دلار قیمت دارد.
iPhone 5 Black Diamond
۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار
پرزرق و برق ترین و گرانقیمت ترین گوشی های جهان
الماس سیاه یکی از کمیاب ترین جواهرات در جهان است. Stuart Hughes توانست یکی از این الماس های سیاه را بیابد و سفارشی آن را در یکی از آیفون ها قرار دهد. البته الماس های کوچکتری هم در این گوشی وجود دارد. طلا، الماس و سنگ های دیگری که در این گوشی به کار رفته هر یک به طور جداگانه می توانند آن را به یکی از گوشی های گرانقیمت جهان تبدیل کنند و بنابراین این گوشی کلکسیونی از طلا و جواهرات کمیاب را به ارمغان می آورد.
داستان ساخت این گوشی از جایی شروع شد که یک تاجر چینی، یکی از این گوشی ها را در دستان یک تاجر روسی می بیند، پس از آن تصمیم می گیرد که یکی از مدل های منحصر به فرد و تک از اینها را داشته باشد. این تاجر به Stuart Hughes زنگ می زند و از او می خواهد که از این گوشی تنها یک نسخه منحصر به فرد و خاص آن را به صورت ویژه برای او بسازد. او به آرزوی خود می رسد و برای آن ۱۵ میلیون دلار هزینه می کند.
iPhone 6 Amosu Call Of Diamond
۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار
پرزرق و برق ترین و گرانقیمت ترین گوشی های جهان
اکثر ما گوشی های اپل را با لوگوی پشت آن می شناسیم. چیزی که این گوشی را خاص می کند، این است که این لوگو به طور کامل از الماس پوشیده است. در این گوشی بیش از ۶۰۰۰ الماس کوچک کار شده است. این گوشی ها را به طور محدود تولید می کنند چرا که فوق العاده گرانقیمت هستند و تنها تعداد معدودی از افراد استطاعت خرید این قبیل گوشی ها را دارند.
Diamond Crypto Smartphone
۱ میلیون و ۲۰۰ هزار
پرزرق و برق ترین و گرانقیمت ترین گوشی های جهان
دلارشاید در نگاه اول، این گوشی به عنوان بهترین گوشی های هوشمند دنیا به چشم نیاید، اما حقیقت چیز دیگری است و قدرت این گوشی نه در پردازنده آن بلکه در جواهرات کار شده در بدنه آن است؛ شما با داشتن این گوشی خاص دیگر نگران سرقت اطلاعاتی خود نیستید چرا که مسئله اصلی نه اطلاعات بلکه ارزش مادی این گوشی ها است. چیزی که ارزش این گوشی را به ۱٫۳ میلیون دلار می رساند، الماس هایی است که قسمت بیرونی این گوشی را احاطه کرده است.
در مجموع ۵۰ الماس روی قسمت بیرونی این گوشی کار شده است که آن را Peter Aloisson طراحی کرده است. قیمت این گوشی بدون این الماس ها، نهایتا ۶۰۰ دلار است اما آیا کسی این گوشی را بدون الماس های آن می خواهد؟!
Gresso Luxor Las Vegas Jackpot
۱ میلیون دلار
پرزرق و برق ترین و گرانقیمت ترین گوشی های جهان
تنها سه گوشی از این مدل توسط Gresso ساخته شده است. در حقیقت بر روی پانل چوبی در پشت این گوشی طلا کار شده است. چیز جالبی به نظر می رسد ولی آیا واقعا ۱ میلیون دلار می ارزد؟! با این قیمت می توانید با یک هواپیمای شخصی به بهترین نقاط دنیا سفر کنید و از بهترین تفریحات لذت ببرید!
Vertu Signature Cobra
به قیمت ۳۱۰٫۰۰۰ دلار
پرزرق و برق ترین و گرانقیمت ترین گوشی های جهان
این گوشی یکی از منحصر به فردترین گوشی های موجود در این لیست است. از این مدل تنها ۸ نمونه در جهان تولید شده است. در حقیقت یک مار بر روی لبه جلویی این گوشی پیچیده شده است اما شاید شما با خود بگویید که چگونه یک گوشی ماری اینقدر گران است؟ این مار تنها یک پلاستیک ساده نیست بلکه از الماس های برش داده شده ساخته شده است و یک جفت گوشواره ای الماس سفید هم از گوش این مار آویزان است. چشم این مار از زمرد کوچک ساخته شده و نزدیک به ۵۰۰ یاقوت در بدن این مار وجود دارد. تنها ۸ نفر می توانند این سوال را از خود بپرسند که داشتن یک گوشی با روکشی به شکل مار و کار شده با جواهر برای آنها ارزشمند است یا خیر.

بازیگر سریال کیمیا کنار همسرش + عکس

تصویر روز: عکسی از حضور رها و همسرش در کنسرت محسن یگانه در فضای مجازی منتشر شد.
گلوریا هاردی ملیتی ایرانی، فرانسوی دارد و نقش رها در سریال کیمیا را بر عهده دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران ، طبق اخبار منتشر شده، این بازیگر ایرانی-فرانسوی همسر ساعد سهیلی بازیگر جوان و عروس سعید سهیلی کارگردان سینما است.
عکس زیر این زوج جوان را در کنسرت محسن یگانه نشان می دهد.

رهای سریال کیمیا و همسرش+ تصاویر

رهای سریال کیمیا و همسرش+ تصاویر

خرید اولین هواپیما پس از برجام

تصویر روز: رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس از ورود یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ به کشور خبر داد و با بیان این‌که تا پایان سال ۵ فروند هواپیمای دیگر به شرط تامین مالی از سوی بانک‌های داخلی وارد کشور می شود، گفت: فقط در “حرف” از ایرلاین‌ها حمایت می‌شود.

عبدالرضا موسویان فزود: شب گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی زاگرس وارد کشور شد.

وی با بیان این‌که تا پایان سال ۵ فروند هواپیمای دیگر که تولید سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ میلادی هستند وارد کشور می‌شوند، تصریح کرد: البته ورود این هواپیماها به تامین مالی از سوی بانک‌ها بستگی دارد، یکی از گلایه‌های ما در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور این است که ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما با چالش‌های داخلی مواجه هتسند.

موسوی با بیان این‌که بانک‌ها هواپیما را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید برای خرید هواپیما سرمایه‌ای دداشته باشند و با آن ملکی را خریداری کنند و آنرا به‌عنوان تضمین در اختیار بانک قرار داده تا بتوانند هواپیما خریداری کنند.

وی با اشاره به این‌که در حرف خیلی از ایرلاین‌ها حمایت می‌شود اما در عمل چیزی دیده نمی‌شود، تاکید کرد: تا پیش از این شرایط کشور غیرعادی بود که خوسبختانه این شرایط عادی شده است، در این وضعیت شرکت‌های هواپیمایی با سرعت بیشتری در مسیر ارتقای استانداردها و کارهای حرفه‌ای حمل‌ونقل هوایی حرکت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس در ادامه با اشاره به این‌‌که خرید شش فروند هواپیما به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده استف بیان کرد: شب گذشته یکی از این هواپیماهای که ایرباس مدل ۳۱۹ تولید ۱۱۹۶ میلادی بود وارد کشور شد. در صورتیکه بحث منابع مالی ۵ فروند دیگر نیز حل شود تا پایان سال این هواپیماها نیز وارد کشور خواهد شد.

موسوی یادآور شد: پیش از این این نوع هواپیما در کشور نبوده و دارای ۱۴۲ صندلی است که از آن برای مسیرهای کوتاه و فرودگاه‌های دشوار استفاده می‌کنیم.

تحریم بابک زنجانی و شرکت‌هایش لغو شد

تصویر روز: وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران می‌گوید اطلاعات و شنیده‌هایشان حاکی از این است که بابک زنجانی و شرکت‌هایش از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند و وی برای بازگرداندن طلب مجموعه نفت، بهانه‌ای ندارد.

غلامرضا مهدوی با اعلام این خبر گفته است که اگر زنجانی تا الان در اظهاراتش صادق می‌بود باید می‌گفت پول وجود دارد اما تحریم‌ها اجازه انتقال را نمی دهد در حالی که او همیشه آدرس‌های غلط می‌داد.

به گزارش تسنیم وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: البته برای اولین بار در جلسه اخیری که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب داشتیم، زنجانی اعلام کرد در یک بانک چینی پول دارد و ما این مسئله را برای نخستین بار در سه سال گذشته شنیدیم. او از ما هم درخواست کرد یک شماره حساب به دادگاه اعلام کنیم که با کمک بانک مرکزی دنبال موضوع هستیم و این کار امروز یا فردا انجام می‌شود.

مهدوی افزود: امیدواریم زنجانی این بار صادق باشد و با معرفی شماره حسابی که از طریق بانک مرکزی انجام می‌شود این پول به کشور بازگردد اما سابقه‌ای که از وی سراغ داریم عدم صداقت است. امیدواریم زنجانی این بار در گفتار و کردارش صادق باشد ضمن اینکه دیگر نمی‌تواند بهانه‌ای را به عنوان تحریم مطرح کند.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران گفت: البته ما معتقدیم از آن زمانی که پول‌های دولت از طریق بانک مرکزی در اختیار زنجانی قرار گرفت تا زمانی که وی در دی ماه سال ۹۱ تحریم شد، ۵ ماه زمان وجود داشت و مرتب دستور پرداخت داده می‌شد. زنجانی اگر می‌خواست پول‌ها را برگرداند همان زمان که تحریم نبود به دستور پرداخت‌ها ترتیب اثر می‌داد. خوشبختانه تحریم‌ها از دیروز برداشته شد و بهانه تحریم برای مردم و دادگاه قابل قبول نیست.

مهدوی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت نفت و شرکت HK از فهرست تحریم‌ها خارح شدند یا خیر و اینکه می‌توانند در صورت اقدام زنجانی، پول را دریافت کنند یا خیر؟ گفت: بله. ما برای دریافت پول‌ها مشکلی نداریم.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا زنجانی و شرکت‌هایش نیز از فهرست تحریم خارج شدند یا خیر افزود: تا جایی که اطلاع داریم زنجانی و شرکت‌های وابسته به وی از لیست تحریم خارج شدند.البته اطلاعات ما شاید خیلی دقیق نباشد اما شنیده‌هایمان حاکی از این است که وی و شرکت‌هایش از لیست تحریم اتحادیه اروپا خارج شدند.

مهدوی همچنین درباره میزان فعلی بدهی زنجانی به مجموعه نفت با احتساب ضرر و زیان ناشی از تاخیر در تادیه گفت: محاسبات شرکت نفت ملی بر مبنای یورو است و آخرین محاسباتی که انجام دادیم و به دادگاه اعلام شده نزدیک سه میلیارد یورو است.

مهلت زنجانی برای پرداخت بدهی نفت یک ماه دیکر تمدید شده است.

توییتر از دسترس خارج شد

تصویر روز: شبکه اجتماعی توییتر دقایقی پیش از دسترس میلیون ها کاربر خارج شد.

شبکه اجتماعی توییتر در پیامی اعلام کرد که بدلیل نقص فنی از دسترس کاربران خارج شده است. به گزارش میزان در ادامه این پیام خطا آمده است: از اینکه متوجه اشکال شدید تشکر می کنیم. به زودی به وضعیت عادی برخواهیم گشت.

پایگاه خبری “ایندیپندنت” نوشت: شبکه اجتماعی توییتر بر روی کامپیوتر و نسخه موبایل آن از دسترس خارج شده است.

توییتر از دسترس خارج شد