تصویر روز ـ موفق شدیم در خصوص یک سری اصول و اهداف به تفاهم بهتری برسیم. قرار شد مذاکرات ادامه یابد و وارد مرحله بعدی شود و جلسات کارشناسی شروع شود.
عراقچی اظهار کرد : از چهارشنبه مذاکرات فنی در سطح کارشماسی در عمان آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد : مذاکرات بعدی شنبه برگزار می شود.
عراقچی تاکید کرد : مذاکرات در فضای سازنده برگزار شد.
عراقچی گفت : امیدواریم بعد از جلسات فنی در امکان بهتری برای رسیدن به توافق قرار داشته باشیم، الان با احتیاط سخن می گوییم.
تصویر روز ـ به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی، رئیسکل بیمه مرکزی، روز پنجشنبه در چارچوب برنامه بازدید از ظرفیتها و توانمندیهای شعب و نمایندگیهای فروش بیمه در سطح استانها، به استان مرکزی سفر کرد. هدف از این بازدید، بررسی مسائل و چالشهای موجود و گفتوگو با فعالان صنعت بیمه در این منطقه بود.
در جریان این بازدید، رئیس شعبه استان مرکزی بیمه ملت با ارائه گزارشی از اقدامات، دستاوردها و عملکرد همکاران خود در سطح استان، به تبیین ظرفیتها و توانمندیهای بیمه ملت در منطقه پرداخت. وی همچنین به برخی چالشها و موانع پیشروی توسعه فعالیتهای بیمهای در استان اشاره کرد و بر لزوم حمایتهای ساختاری و تعامل مؤثر میان نهادهای بیمهای برای بهرهبرداری از پتانسیلهای موجود تأکید نمود.
شایان ذکر است در این بازدید، جمعی از مدیران کل بیمه مرکزی و اعضای هیأت رئیسه سندیکای بیمهگران استان، رئیسکل بیمه مرکزی را همراهی کردند.
گفتنی است با پایان این سفر، نخستین دور بازدیدهای استانی رئیسکل بیمه مرکزی که با سفر به استانهای غرب و جنوبغرب کشور آغاز شده بود، به پایان رسید.
تصویر روز ـ به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی با بیان این مطلب در مراسم پانزدهمین سال تأسیس شرکت توسعه ساختمان سپهر تهران، افزود: وضعیت بانک صادرات ایران امروز با تلاش تمامی همکاران بانک و شرکتهای تابعه، شرایط قابل دفاعی است و تلاش میکنیم تا خدمات شرکتهای زیرمجموعه بانک به مردم و اقتصاد کشور، با قدرت ادامه یابد.
وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران همواره یکی از قطبهای اقتصادی کشور بوده و باید به جایگاه شایسته خود بازگردد و در این راستا از شرکتهای وابسته و ابزاری بانک انتظار میرود که همانند گذشته پرقدرت و پرتوان به فعالیت و همافزایی خود برای تحقق اهداف عالی بانک ادامه دهند.
مراسم پانزدهمین سال تأسیس شرکت توسعه ساختمان سپهر تهران با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و مدیرعامل اسبق بانک، محمدرضا پیشرو و محمد جهرمی مدیران عامل اسبق بانک صادرات ایران، ارسلان فتحیپور عضو اسبق هیئتمدیره و همچنین مهدی اقبالیراد و محمد وطنپور اعضای هیئتمدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک و مدیران شرکتهای تابعه بانک برگزار شد.
سهام شرکت توسعه ساختمانی سپهر تهران به عنوان یک شرکت سهامی عام از اسفندماه سال گذشته به عنوان ششصد و بیست و پنجمین شرکت در بورس تهران پذیرفته شد و در بخش انبوهسازی، املاک و مستغلات با نماد «ثپهران» در فهرست نرخهای تابلو اصلی بازار دوم بورس و اوراق بهادار تهران جا گرفت.
تصویر روز ـ گروه خودروسازی سایپا فروش فوری محصولات زامیاد را از ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 1404/01/30 به صورت اینترنتی آغاز خواهد کرد.
بر این اساس هموطنان عزیز می توانند از تاریخ مذکور با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
شایان ذکر است متقاضیان میتوانند جهت تسهیل در فرآیند ثبت نام، قبل از زمان شروع ثبت نام، به آدرس قید شده مراجعه و نسبت به ثبت و یا بروز رسانی اطلاعات شخصی و دریافت كد كاربری و رمز عبور اقدام کنند.
گفتنی است ثبت نام در این طرح فروش، صرفاً از طریق آدرس فوق الذكر امكان پذیر بوده و در صورت استفاده از سایر آدرسها، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.
تصویر روز ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز چندی پیش از تدوین لایحهای دوفوریتی برای حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد خبر داد؛ اقدامی که در صورت تصویب نهایی، حدود ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را از فهرست یارانهبگیران حذف خواهد کرد.
به گزارش اعتمادآنلاین، ملاکهای تعیین سه دهک پردرآمد شامل شاخصهایی همچون مالکیت ملک با ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان، خودروهای بالای ۳ میلیارد، درآمد و تراکنشهای بانکی غیرمتعارف، اقامت یا سفرهای خارجی متعدد اعلام شده است. میدری تاکید کرده در صورت رد اعتراض متقاضیان، افراد نهتنها از یارانه نقدی، بلکه از سایر حمایتهای دولت نیز محروم خواهند شد.
در راستای شفافسازی وضعیت اقتصادی خانوارها و ارائه خدمات هدفمند یارانهای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان استعلام دهکبندی خانوار را از طریق سامانه حمایت فراهم کرده است. متقاضیان میتوانند با مراجعه به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir و ورود از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، با وارد کردن شماره ملی و تایید شماره همراه سرپرست خانوار، از دهک اقتصادی خود مطلع شوند.
تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی در بازار به ۷۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان رسید. البته هر قطعه سکه بهار آزادی ریزش یک میلیونی قیمت را تجربه کرد و ۷۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان شد.
به گزارش خبرآنلاین، اما همراه با کاهش اندک قیمت دلار در بازار، قیمت طلا هم ریزشی شد. هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با کاهش ۳۵ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان به فروش رفت.
قیمت انواع سکه و طلا را در ساعت ۱۱ و نیم ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ را مشاهده میکنید:
نوع | قیمت (تومان) |
سکه تمام بهار آزادی | ۷۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان |
سکه امامی | ۷۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان |
نیم سکه | ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
ربع سکه | ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
سکه گرمی | ۱۳ میلیون و ۸۰۰ تومان |
هر گرم طلای ۱۸عیار | ۶ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان |
هر گرم طلای ۲۴ عیار | ۹ میلیون و ۱۱۲ تومان |
هر مثقال طلا | ۲۹ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان |
هر اونس طلا | ۳۳۲۷.۵۴ دلار |
تصویر روز ـ وی با بیان اینکه این تصمیم با قانون حمایت از جوانی جمعیت مغایرت دارد، گفت مجلس در حال پیگیری موضوع و بررسی راهکار بازگشت یارانه این خانوارها در کمیتههای تخصصی است. به گفته او، چارچوب حل این مشکل تنظیم شده و احتمال بازگشت یارانه وجود دارد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یارانه خانوار نباید به دلیل درآمد فرزندانشان قطع شود، گفت: پیگیر حل این مساله در مجلس هستیم و احتمال بازگشت یارانه این خانوار وجود دارد.
علی بابایی کارنامی در گفتوگو با شفقنا در رابطه با حذف یارانه خانوار و کالابرگ به دلیل درآمد فرزندان، اظهار داشت: ما هم موافق این امر نیستیم که یارانه خانوار به دلیل درآمد فرزندان، قطع شود؛ اما گزارشات جدیدی به دست ما رسیده که یارانه برخی از خانوارهایی که فرزندان بالای ۱۸ سال سن دارند و بنا به هر دلیلی ازدواج نکردند، قطع شده است که در کمیته های مربوطه کمیسیون اجتماعی، پیگیری حل این مساله هستیم.
وی افزود: هر چند این سیاست، مغایر قانون جوانی جمعیت است اما چون شرایط ازدواج باید فراهم شود لذا ما پیگیر حق و حقوق خانوارهایی که یارانهشان به دلیل درآمد فرزندانشان قطع شده، هستیم.
بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: چارچوب کاری آن تنظیم شده و احتمال بازگشت یارانه برخی از این خانوار وجود دارد.
تصویر روز ـ پیش از این بسیاری از کارشناسان از بالا بودن و همچنین زمینگیر بودن ناوگان هوایی کشور گلایه مند بودند و از سوی دیگر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی از بالا بودن و همچنین کمبود ناوگان هوایی کشور در یک برنامه تلویزیونی خبر داده بود و اعلام کرده بود بخش عمده ای از عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضای بلیت به دلیل کمبود ناوگان هوایی کشور است.
طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی حسین پور فرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعداد کل ناوگان مسافری کشوری ۳۳۵ فروند، تعداد هواپیماهای فعال ۱۸۲ فروند و تعداد هواپیماهای سرخط ۱۳۹ فروند است.
در همین راستا پیش از این هم اعلام شده بود که عزم شرکتهای هواپیمایی برای خرید ناوگان هوایی کشور جزم شده و در تلاش برای خرید ناوگان هوایی هستند به طوری که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود خبرهای خوب هوایی در راه است
پور فرزانه گفت: از ابتدای سال برای نوسازی ناوگان هوایی کشور گامهای موثری برداشته ایم و تعدادی هواپیما وارد کردهایم.
در همین راستا هم روز گذشته تصاویری از ورود دو فروند ایرباس پهن پیکر ۳۳۰ برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه مهرآباد تهران منتشر شد. این دو فروند هواپیما با رجیسترهای EP-IJC و EP-IJD از مبدأ مسقط به ایران منتقل شدند.
گفتنی است ایرباس A۳۳۰-۲۰۰ به موتور Rolls-Royce Trent ۷۰۰ مجهز است و ظرفیت آن بستگی به پیکربندی شرکت هواپیمایی دارد، ولی به طور معمول در پیکربندی دوکلاسه (بیزنس + اکونومی) حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ نفر و در پیکربندی تککلاسه (فقط اکونومی) حداکثر تا ۴۰۶ نفر ظرفیت دارد.
که در همین راستا هم مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی در فضای مجازی اعلام کرد دو فروند هواپیمای ایرباس پهن پیکر ۳۳۰ و اضافه شدن به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر ملت بزرگ ایران مبارک. این یکی از پروژههای توسعه ناوگان هوایی کشور است که توسط شهید جمهور پیگیری و نهایی شده بود و به لطف خدا به ثمر رسید.
همچنین روز گذشته هم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خبرهای خوش هوایی در راه است و ما گام های بسیار خوبی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور برداشته ایم که به زودی به ثمر میرسد و کارهای خود را به گفته مقام معظم رهبری به برجام گره نزده ایم.
براساس این گزارش حال امیدواریم با اجرای این اقدامات گام های خوبی برای صنعت هوایی کشور برداشته شود و شاهد نوسازی این بخش باشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
تصویر روز ـ به نقل از تسنیم، در سالی که گذشت، صنعت بیمه ایران با حجم قابل توجهی از شکایات بیمهگذاران مواجه شد. آمارهای رسمی نشان میدهد که بیش از ده هزار شکایت در سال 1403 به ثبت رسیده است.
اما سوال اینجاست: آیا این میزان شکایت، زنگ خطری برای صنعت بیمه محسوب میشود؟ کدام شرکتها و رشتههای بیمهای بیشترین سهم را در این نارضایتی داشتهاند؟
بر اساس آمار شکایات دریافتی در 12 ماهه سال 1403، بازار بیمه با چالشهایی در زمینه رضایت مشتریان مواجه بوده است. این گزارش به بررسی شرکتهایی میپردازد که بیشترین میزان شکایت را داشتهاند و علل احتمالی این شکایات را مورد بررسی قرار میدهد.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایتهای در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در سال گذشته آمار ثبت شده 10890 فقره شکایت را نشان میدهد.
بر اساس این گزارش، از کل تعداد 10890 شکایت ثبت شده، شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با 4758، در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان با 2540 و بدنه اتومبیل با 1804 به ترتیب در ردههای بعدی، بیشترین آمار را به خود اختصاص دادهاند.
رشتههای بیمهای پر شکایت: شخص ثالث و بدنه در صدر
بر اساس آمار، رشتههای بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص دادهاند:
بیمه شخص ثالث: با 4758 شکایت ثبت شده، این رشته در صدر قرار دارد. از این تعداد، 2900 شکایت وارد و 1403 شکایت ناوارد تشخیص داده شدهاند.
بیمه بدنه اتومبیل: با 1804 شکایت ثبت شده، در رتبه دوم قرار دارد. از این تعداد، 992 شکایت وارد و 648 شکایت ناوارد تشخیص داده شدهاند.
آمار کلی شکایات:
مجموع شکایات ثبت شده: 10890 شکایت
شکایات مختومه: 9776 شکایت
شکایات در حال رسیدگی: 1114 شکایت
شکایات وارد: 6016 مورد (حدود 61%)
شکایات ناوارد: 3760 مورد
نکته: بالا بودن تعداد شکایات ناوارد میتواند نشاندهنده عدم آگاهی کافی بیمهگذاران از شرایط بیمهنامه یا ارائه اطلاعات نادرست در هنگام خرید بیمه باشد.
رشتههای بیمهای پر شکایت:
بیمه شخص ثالث: 4758 شکایت (2900 وارد، 1403 ناوارد)
بیمه بدنه اتومبیل: 1804 شکایت (992 وارد، 648 ناوارد)
بیمه درمان: 2540 شکایت (1329 وارد، 911 ناوارد)
بیمه زندگی: 548 شکایت (186 وارد، 293 ناوارد)
بیمه مسئولیت: 355 شکایت (166 وارد، 160 ناوارد)
بیمه شخص ثالث: با 4758 شکایت ثبت شده، این رشته همچنان صدرنشین جدول شکایات است. بیش از 60 درصد از شکایات در این رشته، دارای وجاهت قانونی بودهاند.
بیمه بدنه اتومبیل: با 1804 شکایت ثبت شده، در رتبه دوم قرار دارد. نسبت شکایات وارد به ناوارد در این رشته نیز قابل توجه است.
بیمه درمان: مجموع 2540 شکایت ثبت شده که 1329 مورد آن وارد بوده است. چالشهایی در زمینه فرآیندهای رسیدگی به خسارت، عدم پوشش کامل و طولانی شدن روند پرداخت خسارتها وجود دارد.
بیمه زندگی: 548 شکایت که 293 مورد ناوارد بوده است.
شرکتهای بیمه با بیشترین شکایات (به ترتیب تعداد کل شکایات):
بیمه دانا: 2243 شکایت
بیمه ایران: 1263 شکایت
بیمه آرمان: 1075 شکایت
بیمه ملت: 541 شکایت
بیمه آسیا: 509 شکایت
بیمه سامان: 499 شکایت
بیمه دی: 489 شکایت
بیمه تعاون: 404 شکایت
بیمه معلم: 392 شکایت
بیمه پارسیان: 379 شکایت
شرکتهای بیمه با بیشترین شکایت در رشتههای اصلی:
بیمه شخص ثالث:
بیمه دانا: 1034 شکایت (791 وارد، 120 ناوارد)
بیمه ایران: 681 شکایت (248 وارد، 404 ناوارد)
بیمه آرمان: 639 شکایت (536 وارد، 49 ناوارد)
بیمه بدنه اتومبیل:
بیمه دانا: 211 شکایت (146 وارد، 45 ناوارد)
بیمه ایران: 214 شکایت (88 وارد، 112 ناوارد)
بیمه آرمان: 191 شکایت (132 وارد، 46 ناوارد)
بیمه درمان:
بیمه دانا: 775 شکایت (534 وارد، 94 ناوارد)
بیمه ملت: 274 شکایت (131 وارد، 125 ناوارد)
بیمه سامان: 192 شکایت (93 وارد، 79 ناوارد)
جمعبندی و پیشنهادات:
نیاز به شفافیت و پاسخگویی بیشتر: شرکتهای بیمه باید با افزایش شفافیت در فرآیندهای خود و اطلاعرسانی دقیق به بیمهگذاران، از بروز سوءتفاهمها و در نتیجه، کاهش شکایات ناوارد جلوگیری کنند.
اهمیت آموزش و ارتقای دانش: آموزش کافی به نمایندگان و کارشناسان شرکتهای بیمه، در خصوص قوانین و مقررات بیمهای و همچنین نحوه برخورد با مشتریان، میتواند به کاهش شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک کند.
بررسی دقیق علل شکایات: شرکتهای بیمه باید با بررسی دقیق علل شکایات در هر رشته و شرکت، نسبت به رفع نواقص و بهبود فرآیندها اقدام کنند.
توجه به شکایات ناوارد: بررسی دلایل شکایات ناوارد و ارائه راهکارهایی برای کاهش آنها، میتواند به بهبود عملکرد شرکتها و افزایش رضایتمندی مشتریان منجر شود.
بهبود سرعت رسیدگی: سرعت و شفافیت در رسیدگی به شکایات و پرداخت خسارتها نیاز به بهبود دارد.
این گزارش نشان میدهد که صنعت بیمه در سال 1403 با چالشهایی در زمینه رضایت مشتریان مواجه بوده و لازم است تا شرکتهای بیمه به این چالشها توجه ویژهای داشته باشند. شرکتهای بیمه باید با ارائه خدمات بهتر و پاسخگویی مناسب، تلاش کنند تا اعتماد مشتریان را جلب کرده و رضایت آنها را افزایش دهند.