تصویر روز ـ حبیبالله طاهرخانی با حضور در خبرگزاری ایسنا، در تشریح طرح مسکن استیجاری اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح استیجار و به اتکای املاک و داراییهای عموماً لوکس در اختیار وزارتخانه که فروخته یا تهاتر میشوند تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد مسکونی را تملک میکند و در اختیار زوجهای جوان متقاضی بازار اجاره قرار میدهد.
وی افزود: این ۱۰ هزار واحد در برنامه کوتاه مدت ما است. موضوع مسکن استیجاری بعضا در دولتهای گذشته مطرح بوده اما عملا به ظهور و بروز نرسیده تا مردم آثار این کار را ببینند. در حالی که به اعتقاد ما این طرح یکی از موضوعاتی است که میتواند در تشویق به ازدواج و فرزندآوری بسیار موثر باشد. این ۱۰ هزار واحد به عنوان برنامه کوتاه مدت برای این منظور اجرا میشود که آثار آن را ببینیم. مخاطبان این طرح نیز زوجهای جوانی هستند که حداکثر پنج سال از زمان ازدواج آنها گذشته است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: وجه دوم طرح استیجار عمومی، برنامه میانمدت است. به این صورت که ما اراضی و زمینهای مجموعه وزارت راه و شهرسازی را اهرم خواهیم کرد و از طریق همکاری با بخش خصوصی، انبوهسازان، سازندگان، نهادهای عمومی غیردولتی و خیرین این سیاست را دنبال میکنیم.
طاهرخانی با بیان اینکه در حال حاضر در سامانه تِم (سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن) در حال برنامهریزی طرح مسکن استیجار عمومی هستیم، گفت: همه استانها کار را شروع کردهاند و ظرفیتهای خود را اعلام میکنند. متقاضیان میتوانند در سامانه ثبت نام کنند. با توجه به شرایط که برای نامنویسی وجود دارد صف هم ایجاد نمیشود؛ زیرا به طور مثال فرد اگر متاهل نباشد، بیش از پنج سال از زمان ازدواجش بگذرد یا جزو دهکهای بالا باشد نمیتواند وارد شود.
وی تصریح کرد: ارزیابی شرایط، اولویتبندی نفرات و دیگر موارد به صورت شفاف از طریق سامانه انجام میشود تا امکان مداخله افراد در آن وجود نداشته باشد. سپس افراد مشمول به واحدها متصل میشوند و برای اقدامات بعدی و تنظیم قرارداد مراجعه میکنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان ثبت نام مسکن استیجاری گفت: انشاالله تا یکی – دو ماه آینده قطعا موضوع ثبت نام در طرح مسکن استیجار عمومی آغاز میشود. حتی نامنویسی در برخی استانهای پیشرو ممکن است زودتر از زمان مذکور انجام شود.
تصویر روز ـ به دنبال تأکید رئیسجمهور برای بررسی و پیگیری پیشنهادها و ایدههای مرتبط با مدیریت آبهای جوی کشور و با وزیر نیرو، جلسهای با حضور آقای شهرام پروین در وزارت نیرو برگزار شد.
پروین طی ماههای اخیر با انتشار چندین کلیپ در شبکههای اجتماعی، مدعی شده بود که روشهایی در اختیار دارد که میتواند به حل مشکل کمبود بارش در کشور کمک کند. بر اساس تصمیم جلسه، مقرر شد وی پس از بازدید میدانی از نقاط مختلف استان تهران، پیشنهاد مکتوب خود را ارائه کند.
ایسنا نوشت، لازم به توضیح است که این بازدیدها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته انجام شد. بدیهی است پس از مشخص شدن پیشنهاد مذکور، سازمان فناوریهای نوین آبهای جوی آمادگی دارد آن را برای راستیآزمایی و صحتسنجی بررسی و اعلام نظر نماید و در صورت اثبات کارکرد فناوری مدنظر و تأیید آن توسط کارگروه ملی، بستر لازم برای بهرهگیری از این فناوری فراهم خواهد شد.
تصویر روز ـ به گفته دو مقام ایرانی آگاه، دولت ترامپ روز یکشنبه یک هواپیمای چارتر حامل شهروندان ایرانی را به کشور بازگرداند؛ این دومین باری است که ایالات متحده چنین کاری انجام میدهد.
ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دو مقام ایرانی خواستند نامشان فاش نشود، گفتند این هواپیما حامل حدود ۵۰ شهروند ایرانی و همچنین شهروندانی از کشورهای عربی و روسیه از فرودگاهی در «مسا» آریزونا، حرکت کرده و در مصر و کویت توقف خواهد داشت.
این دومین هواپیمای چارتری حامل ایرانیهایی است که به کشور بازگردانده میشوند. اولین هواپیمایی که ایرانیها را به کشور برگرداند، در سپتامبر پرواز داشت.
به عنوان بخشی از پیگیریها برای بازگرداندنهای دستهجمعی، واشنگتن با تهران به توافقی رسید تا بازگشت شهروندان ایرانیِ در معرض اخراج را هماهنگ کند و آنها را با هواپیماهای چارتر به تهران بفرستد. در گذشته، ایالات متحده ایرانیان را به صورت انفرادی و با هواپیماهای تجاری به کشور مبدا برمیگرداند.
یکی از مقامات ایرانی گفته شهروندان روس و عرب که در این هواپیمای چارتری هستند، در قاهره از این هواپیما پیاده میشوند و ایرانیها سپس به کویت میروند و از آنجا با یکی از خطوط هوایی چارتری کویت به تهران میآیند.
«مجتبی شصتی کریمی» مدیر کل خدمات کنسولی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه به رسانههای خبری محلی گفت که ایران انتظار دارد در روزهای آینده ۵۵ شهروند ایرانی از آمریکا وارد کشور شوند.
وی افزود اعضای این گروه به دلیل «سیاستهای نژادپرستانه و ضد مهاجرتی» دولت ایالات متحده، تمایل خود را برای بازگشت به ایران ابراز کرده و گفتند که تهران گزارشهایی از رفتار «غیرانسانی» با ایرانیانی که در بازداشتگاههای اداره مهاجرت و گمرک نگهداری میشوند، دریافت کرده است.
اولین پرواز حامل شهروندان ایرانی که به کشور برگردانده شدند، در ماه سپتامبر انجام شد و در اوایل اکتبر، از طریق قطر، در تهران فرود آمد.
تصویر روز ـ به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، در این همایش که با حضور حجتالله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و فرشاد محمدپور معاون تنظیمگری و نظارت بانک مرکزی همراه بود، یاسر مرادی با تأکید بر اینکه تسلط بر تغییرات جدید در مدلهای کسبوکار وط آشنایی کامل با قوانین و مقررات در حوزه فناوریهای نوین صنعت مالی و حسابداری، مهمترین الزام برای تعامل بیشتر بخشهای مالی و حسابداری با بانکهاست، افزود: سرعت فناوری اطلاعات در حوزه مالی به اندازهای است که هر چند ماه با تأسیس یک نهاد جدید ارائه خدمات مالی روبهرو میشویم.
او با بیان اینکه بانکها دیگر صرفاً واسطهگر وجوه نیستند و باید در فضای فناوریهای نوین مالی با رقبای جدیدی دستوپنجه نرم کنند، تأکید کرد: حسابداران باید شناخت بیشتری نسبت به این تحولات داشته باشند تا بتوانند نقش موثری در تامین مالی سازمان متبوع خود داشته باشند.
نقش رمزارزها، فینتکها و نئوبانکها در تغییرات مالی کشور
عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به حجم بالای مبادلات رمزارزها در کشور گفت: حجم معامله یک روز رمزارزها در کشور از منابع در گردش بسیاری از صنایع مالی سنتی مثل لیزینگ ها بالاتر است.
او با اشاره به نقش پر رنگ ابزارهای نوین مالی افزود: در گذشته بانکها حجم گستردهای از دادههای مالی را در اختیار داشته و رصد میکردند، اما امروز بسیاری از این اطلاعات از طریق لندتک ها؛ نئوبانکها؛ کارگزاران رمزارز و…. مبادله می شود و نقش بانکها نهایتا به درگاه پرداخت شان محدود شده است؛ به همین دلیل اعتبارسنجی این نهادها در آینده از اعتبارسنجی بانکی پیشی خواهد گرفت.
تحول در فرآیند اخذ وثایق و تضمینهای بانکی
مرادی سپس به تغییرات مهم در حوزه وثایق برای تامین اعتبار اشاره کرد و گفت: در گذشته اخذ ضمانت برای دریافت تسهیلات زمان بر؛ سلیقه ای و محدود به دارایی های سنتی بود، اما امروز با بهره برداری از ظرفیت قانون جدید تامین مالی و استفاده از سامانه ست در بانک صادرات ایران و سامانه جامع وثایق در وزارت اقتصاد، امکان توثیق غیرحضوری ۳۵ نوع وثیقه فراهم شده است.
او همچنین با اشاره به ابزارهای جدید تأمین مانند برات الکترونیک؛ فکتورینگ و اوراق گام افزود: امروز ادبیات تأمین مالی هم نسبت به گذشته کاملاً متفاوت است و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی بنگاهها از طریق بازار پول انجام میشود؛ چاره ای جز استفاده از ابزارهای مشترک بین بازار پول و بازار سرمایه نداریم؛ چراکه این ابزارهای جدید نظارت جدی بازار سرمایه و قدرت بالای تامین مالی بازار پول را توامان دارند.
نهادهای جدید مالی و وضعیت حقوقی رمزارزها
عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران درباره نهادهای مالی جدید گفت: کارگزاری رمزارز و نهادهای امین دارایی در قانون تامین مالی از نهادهای تازهتأسیسی هستند که باید همه فعالان بازار با فعالیت آنها آشنا بود.
او با اشاره به اینکه استفاده از هرگونه رمزارز به عنوان ابزار پرداخت ممنوع است؛ افزود: استخراج رمزارز طبق مصوبه هیئت وزیران و با پرداخت هزینه برق صادراتی مجاز است، اما در قبال خرید و فروش و معاملات رمزارزها ، بانک مرکزی صراحتا اعلام کرده که هیچ مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد و فعالان این بازار باید با علم به این موضوع؛ ریسک لازم را بپذیرند.
مرادی درباره نهادهای امین دارایی نیز توضیح داد: «سپردهگذاری مرکزی، بانکها، صندوقهای تأمین اجتماعی، بانک کارگشایی، بیمه مرکزی؛ شرکت های تلفن همراه و نهادهای مشابه، همگی نهادهای امین دارایی هستند که با اتصال به سامانه جامع وثایق، امکان استفاده از این دارایی های راکد را برای دریافت اعتبار فراهم می کند.
پیشتازی بانک صادرات ایران در حذف چک کاغذی و توسعه چک دیجیتال
عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به حذف چک کاغذی گفت: بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه از سال ۱۴۰۵ در کشور چک کاغذی نخواهیم داشت.
او افزود: نخستین چک دیجیتال نظام بانکی با عنوان چکنو در بانک صادرات ایران ایجاد شد و تاکنون حدود ۱۰ میلیون چک دیجیتال صادر شده است.
مرادی با برشمردن مزایای چک دیجیتال اظهار داشت: نبود امکان سرقت، جعل و تقلب، سرعت بالای صدور و وصول و کارسازی ۲۴ ساعته از مزایای اصلی این سند تجاری الکترونیک است.


تصویر روز ـ سید محمد اتابک وزیر صمت از رونمایی خط تولید جدید خودروهای هیبریدی خبر داد و گفت: تا پایان سال خط تولید خودروهای هیبریدی در ایران رونمایی خواهد شد. این تحول، گامی بزرگ به سوی بهبود صنعت خودروسازی داخلی و کاهش آلایندههای زیستمحیطی است. افتتاح اولین خودروهای هیبریدی که توسط خودروسازان داخلی تولید میشود، در برنامههای آینده قرار دارد.
وی افزود: تولید خودروهای هیبریدی به میزان تقاضای بازار بستگی دارد. بنابراین، با خریداری این خودروها، ظرفیت خط تولید نیز به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.
اتابک در مصاحبه تلویزیونی اضافه کرد: این افزایش ظرفیت میتواند به بهبود دسترسی مشتریان به خودروهای هیبریدی کمک کند و همچنین منجر به کاهش قیمتها شود.
وزیر صمت گفت: اکثر خودروهایی که در حال حاضر در حال ساخت هستند، از موتورهای جدید بهرهمند خواهند بود. این موتورها به گونهای طراحی خواهند شد که مصرف سوخت آنها به زیر ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برسد، بر اساس دستورات رئیسجمهور، این تغییرات به بهبود کارایی و کاهش هزینههای سوخت برای کاربران کمک خواهد کرد.
وی گفت: در صورتی که خودرویی با موتور هیبریدی جدید به بازار عرضه شود، مصرف سوخت آن میتواند به میزان قابل توجهی نسبت به خودروهای قدیمی کاهش یابد.
اتابک اظهار کرد: در کنار تولید خودروهای جدید، بنزینهایی که تستهای ۸۵ گانه و ۱۲۵ گانه را با موفقیت پشت سر میگذارند، همچنان به تولید خود ادامه خواهند داد. این تستها به منظور اطمینان از کیفیت و کارایی بنزینها انجام میشود و به خودروسازان این امکان را میدهد که از سوختهای با کیفیت بالا استفاده کنند.
منبع: مهر
تصویر روز ـ جواد نیستانی با اشاره به آثار اجتماعی و زیستمحیطی افزایش مصرف سوخت بهویژه در کلانشهرها اظهار داشت: مصرف بالای سوخت علاوه بر افزایش فشار بر منابع تأمین انرژی و تحمیل هزینههای سنگین، موجب رشد آلایندهها و افزایش بیماریهای قلبی و تنفسی میشود. از اینرو، کاهش مصرف سوخت در خودروهای تولیدی یکی از اولویتهای جدی گروه سایپا به شمار میرود.
وی با بیان اینکه استاندارد مصرف سوخت، مبنای اصلی رتبهبندی خودروها از A تا G است، افزود: نسخه جدید این استاندارد اکنون در دومین دوره سالانه خود قرار دارد و اجازه تولید خودروهای خارج از رده G را نمیدهد. سایپا نیز طی سالهای گذشته با تدوین نقشه راه مشخص، کاهش مصرف سوخت محصولات خود را بهطور هدفمند دنبال کرده است.
کاهش مستمر میانگین مصرف سوخت ناوگان سایپا
مدیر مهندسی قوای محرکه گروه خودروسازی سایپا گفت: تمامی محصولات فعلی سایپا در بازه مجاز استاندارد یادشده قرار دارند و میانگین مصرف سوخت ناوگان محصولات سبک این گروه طی سالهای اخیر بهصورت مستمر کاهش یافته است؛ بهطوری که این رقم در سال ۱۴۰۲ معادل ۷.۱۵ لیتر، در سال ۱۴۰۳ برابر با ۶.۸۵ لیتر و اکنون به حدود ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.
وی تصریح کرد: این ارقام بر اساس نتایج آزمونهای رسمی مصرف سوخت (در سیکل رانندگی NEDC و با شرایط رانندگی استاندارد) و با لحاظ تیراژ تولید خودروها محاسبه شده و طبیعی است که مصرف واقعی خودروها به دلیل شرایط رانندگی، ترافیک، شیب مسیر، تعداد سرنشین، روشن بودن مصرف کننده ها و فشار باد تایر …با نتایج آزمایشگاهی کمی متفاوت باشد.
کسب رتبه نخست کشور در بهینهسازی مصرف سوخت
مدیر مهندسی قوای محرکه سایپا با اشاره به گزارش اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) گفت: بر اساس این گزارش، سایپا رتبه نخست کشور در بهینهسازی مصرف سوخت و کاهش انتشار کربن محصولات سواری را به دست آورده است؛ موفقیتی که حاصل مجموعهای از اقدامات مؤثر طی سالهای گذشته است.
وی، ارتقای موتور M15 به M15I در محصولات خانواده کوییک، اطلس و سهند، جایگزینی موتور ME16 در خانواده شاهین به جای M15TC و بهبود ضریب درگ (آیرودینامیک) در محصولات از نسل پراید تا شاهین را از مهمترین اقدامات سایپا در این حوزه برشمرد.
نیستانی افزود: توسعه نسخههای دوگانهسوز ساینا و سهند، همچنین عرضه محصولات وارداتی و مونتاژ داخل کم مصرف از دیگر برنامههای گروه سایپا در راستای کاهش مصرف سوخت است.
توسعه خانواده موتورهای جدید و محصولات کممصرف
مدیر مهندسی قوای محرکه سایپا اعلام کرد: این گروه در حال برنامهریزی برای خرید و مونتاژ خانواده موتورهای ۱.۵ لیتری با فناوریهای روز دنیا در نسخههای تنفس طبیعی، توربوشارژ و توربوشارژ با تزریق مستقیم است. در نخستین گام، محصول شاهین با چهره جدید و موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تا پایان سال آینده وارد خط تولید خواهد شد.
وی درباره پروژهی خودروی آریا هیبریدی با مصرف ترکیبی ۲.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز گفت: این پروژه که مهرماه سال جاری رونمایی شد، در مرحله توسعه قرار دارد. دیگر محصول جدید سیتروئن C3-XR با موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری، توان ۸۵ کیلووات و گشتاور ۱۹۰ نیوتنمتر است که مصرف سوختی در حدود ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
چشمانداز کاهش بیشتر مصرف سوخت
نیستانی در پایان تأکید کرد: با ورود نسل جدید موتورهای سایپا، تولیدی شدن آریا هیبریدی و افزایش تیراژ محصول C3-XR، میانگین مصرف سوخت ناوگان محصولات سبک سایپا در سالهای آینده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با افزایش نزدیک به دو میلیون تومانی به قیمت ۱۳۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.
به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با افزایش ۱۵۵ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان به فروش رفت.
قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز ۱۶ آذرماه ۱۴۰۴ را مشاهده میکنید:
| نوع | قیمت |
| سکه امامی | ۱۳۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان |
| سکه بهار آزادی | ۱۲۴ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان |
| نیم سکه | ۶۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان |
| ربع سکه | ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
| سکه گرمی | ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
| گرم طلای ۱۸ عیار | ۱۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان |
| گرم طلای ۲۴ عیار | ۱۶ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان |
| مثقال طلا | ۵۴ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان |
| اونس طلا (دلار) | ۴۱۹۷.۱۳ |
تصویر روز ـ مهدی صانعی در گفتوگو با تسنیم درباره بیشترین شکایت مطرحشده در حوزه قصور پزشکی گفت: در شش ماه اول امسال در تهران، بیشترین شکایت در حوزه زیبایی بوده است.
وی ادامه داد: حدود ۲۰۰۰ پرونده در حوزه زیبایی داشتیم که حدوداً ۱۰۰۰ پرونده در حوزه جراحی پلاستیک بوده و هزار پرونده دیگر در زمینه پوست، جراحی فک و صورت و گوش و حلق و بینی بوده است. همین آمار گویاست که ۱۰۰۰ پرونده به تنهایی در حوزه جراحی پلاستیک بوده و هزار پرونده در سه شاخه دیگر پزشکی یعنی فک و صورت، پوست و گوش و حلق و بینی بوده است. یعنی خود حوزه جراحی پلاستیک به تنهایی به اندازه سه شاخه دیگر شکایت داشته است.
بازپرس دادسرای جرایم پزشکی تهران گفت: اینکه میگویم جراحی پلاستیک به این معنا نیست که شکایت از جراحان پلاستیک به تنهایی هزار مورد بوده بلکه به این معناست که شکایت در حوزه جراحی پلاستیک و عملهای زیبایی مربوط به جراحی پلاستیک به این تعداد بوده که حالا این شکایت ممکن است از جراح پلاستیک، مداخلهگر در این حوزه که عمل میکند یا از پزشکان بوده باشد که صلاحیت عمل جراحی در حوزه جراحی پلاستیک نداشتند بوده باشد. مثلا یک فردی، پزشک عمومی بوده و بدون صلاحیت جراحی لیفت صورت انجام داده است.
صانعی گفت: درباره شکایات مربوط به جراحی پلاستیک هم به ترتیب، لیفت صورت، ماموپلاستی و ابدومینوپلاستی بیشترین شکایات را به خود اختصاص دادهاند.
تصویر روز ـ به نقل از ایرنا، هایما اس ۵ ( S۵ ) پرو با ۴۰ میلیون تومان افزایش، به ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسید که دارای بیشترین افزایش قیمت بود.
خودروی پیکاپ فوتون (اتوماتیک) نیز روز شنبه ۱۵ آذر با رشد قیمت ۲۰ میلیون تومانی به سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان رسید.
پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک (TU۵P) نیز با ۲۰ میلیون تومان افزایش در قیمت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان معامله شد.
همچنین دنا پلاس MT۶ (رینگ فولادی) با ۱۸ میلیون تومان، تارا دستیV۱ با ۱۷ میلیون تومان، راناپلاس TU۵P با ۱۶ میلیون تومان، هایما اس ۷ ( S۷ ) پرو با ۱۵ میلیون تومان روند افزایشی را به همراه داشت.
دنا پلاس MT۶ ، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، تارا اتوماتیک V۴، پژو ۲۰۷ موتور TU۳، پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P و سورن پلاس (XU۷P) نیز افزایش ۲ تا ۱۱ میلیون تومانی را تجربه کردند.
خودروی ری را با پنج میلیون تومان افت قیمت یک میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان معامله شد، هر چند این خودرو در آغاز هفته گذشته به ارزش یک میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان عرضه شده بود.
در روز گذشته همچنین سورن پلاس دوگانهسوز (کپسول بزرگ)، سورن پلاس دوگانهسوز (کپسول کوچک) و وانت آریسان کاهش سه تا پنج میلیون تومانی را ثبت کردند.
در گروه خودروسازی سایپا، شاهین GL با ۲۰ میلیون تومان افزایش به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید.
اطلس G، وانت زامیاد، وانت زامیاد (رادیال) هر کدام ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان، اطلس GLو شاهین اتوماتیک Gبا ۱۰ میلیون تومان، شاهین اتوماتیک پلاس با هشت میلیون تومان، وانت زامیاد گازسوز با ۶ میلیون تومان و وانت زامیاد گازسوز (رادیال) و کوییک S نیز چهار میلیون تومان افزایش یافت.
در گروه خودروهای مونتاژی چانگان CS۵۵ (مونتاژ) با ۱۰ میلیون تومان افزایش به سه میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید و در مقابل چانگان CS۳۵ (مونتاژ) کاهش ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و در قیمت ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومانی معامله شد.
شاهین اتوماتیک پلاس با ۹ میلیون تومان افزایش بیشترین افزایش قیمتی را نسبت به سایر خودروهای این شرکت داشته است و در قیمت یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

تصویر روز ـ این دومین بازگردانی ایرانیهای مهاجر پس از توافق نادر بین واشنگتن و تهران در بحبوحه فشار شدید دولت ترامپ برای بازگردانی مهاجران بدون مدرک محسوب میشود.
ایسنا به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، این اقدام از سوی واشنگتن در حالی صورت میگیرد که شورای ملی ایرانیان آمریکا، یک سازمان غیرانتفاعی از دولت این کشور خواسته تا پرواز را متوقف کند.
به گفته یک منبع آگاه از پرواز امروز برای بازگردانی ایرانیهای بیشتر به کشورشان، انتظار میرود این پرواز در مسیر خود به ایران در کویت توقف داشته باشد. اولین پرواز در ماه سپتامبر انجام شد.