تصویر روز ـ به نقل از فارس، شورای وزاری اقتصاد عراق دیروز دوشنبه تصمیم به توقف موقت واردات محصولات کشاورزی از جمله هندوانه، خربزه، بادمجان، و گوجهفرنگی گرفت.
بنا بر اعلامیه این شورا، توقف موقت این محصولات کشاورزی با هدف حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از اشباع بازار با محصولات وارداتی انجام شده است.
ایران یکی از صادرکنندگان اصلی محصولات کشاورزی به عراق محسوب میشود. بر اساس گزارشهای منتشر شده، در سال ۱۴۰۲، ایران حدود ۸۳۱ هزار تن هندوانه به ارزش ۱۸۱.۵۷۳ میلیون دلار به ۳۵ کشور از جمله عراق صادر کرده است.
همچنین، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، صادرات هندوانه ایران به ۱۲۸ میلیون دلار رسید.
گزارشهای دیگر نشان میدهند که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، صادرات غیرنفتی ایران به عراق به حدود ۳ میلیارد دلار رسید که نشاندهنده افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در این میان، هندوانه و گوجهفرنگی از جمله محصولات عمده صادراتی به عراق بودهاند.
با توجه به اینکه عراق یکی از بازارهای اصلی برای محصولات کشاورزی ایران است، کاهش یا توقف واردات میتواند منجر به افزایش عرضه در بازار داخلی ایران و در نتیجه کاهش قیمتها شود.
از سوی دیگر، این اقدام میتواند فرصتهایی برای توسعه بازارهای جدید برای محصولات کشاورزی ایران فراهم کند. با توجه به کیفیت بالای محصولات ایرانی، امکان صادرات به کشورهای دیگر منطقه و حتی فراتر از آن وجود دارد.
تصویر روز ـ «مجید رضاپناه» رئیس اداره حمایتهای کنسولی و قضایی وزارت امور خارجه درباره وضعیت شهروند بازداشتشده ایرانی در عربستان (حجتالاسلام قاسمیان) گفت: بخش کنسولی وزارت امور خارجه در راستای وظائف ذاتی خود در حمایت از حقوق اتباع ایرانی در اقصینقاط جهان، بعد از اطلاع از بازداشت یکی از اتباع ایرانی به نام غلامرضا قاسمیان در مکه مکرمه، مراتب را از طریق کنسولگری کشورمان در جده پیگیری نموده است.
رضاپناه در خصوص آخرین وضعیت نامبرده تصریح کرد: از دقایق نخست بازداشت ایشان نمایندگی سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی در عربستان وارد عمل شده و با صدور یادداشت رسمی خواستار آزادی ایشان شده است. خوشبختانه با پیگیریهای فشرده نمایندگی، نماینده سرکنسولگری جمهوری اسلامی در جده تاکنون دوبار با ایشان ملاقات داشته و مقرر است تا ساعاتی دیگر نیز سومین ملاقات کنسولی با وی انجام گردد.
گفتنی است، حجت الاسلام «غلامرضا قاسمیان» مجری برنامه تلویزیونی «محفل» پس از انتشار ویدیویی انتقادی علیه مقامات عربستان سعودی در مدینه منوره بازداشت شد.
«علیرضا بیات» رئیس سازمان حج و زیارت روز دوشنبه با اشاره به فلسفه حج و ضرورت توجه به وحدت مسلمین، خصوصا در این ایام به زائران توصیه کرد: همه باید توجه کنیم از هر اقدامی که باعث تفرقه و چنددستگی میشود پرهیز کنیم و سفارش همیشگی ما به زائران احترام به مقررات کشور عربستان است.
منبع: ایرنا
تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با افزایش ۲۸۵ هزار تومانی، ۷۳ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان شد.
به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با کاهش ۱۱ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان به فروش رفت.
قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز ششم خرداد ۱۴۰۴ را مشاهده می کنید:
نوع | قیمت |
سکه امامی | ۷۳ میلیون و ۲۹۵هزار تومان |
سکه بهار آزادی | ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان |
نیم سکه | ۴۲میلیون تومان |
ربع سکه | ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان |
سکه گرمی | ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
گرم طلای ۱۸ عیار | ۶ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان |
گرم طلای ۲۴ عیار | ۸ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان |
مثقال طلا | ۸میلیون و ۳۱ هزار تومان |
اونس طلا (دلار) | ۳۳۰۸.۳۰ |
تصویر روز ـ علی شیخزاده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه معاونین و مدیران ارشد تولیدی امروز از خطوط تولید شرکت ایدکوپرس و شرکت ایرانکاوه بازدید کرد.
در این بازدید ضمن بررسی آخرین وضعیت تولید، ظرفیتهای موجود برای افزایش تولید و بهرهوری نیروی انسانی، افزایش سهم بازار قطعات تولیدی به شرکتهای خارج از گروه خودروسازی سایپا مورد ارزیابی قرار گرفت.
شیخ زاده در این بازدید تاکید کرد: باید تمام ظرفیتهای موجود تولیدی و نیروی انسانی برای افزایش تولید و بهرهوری به کار گرفته شود تا بتوانیم از این طریق ضمن افزایش سود، از زیان انباشته شرکتهای گروه بکاهیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به لزوم تلاش همه جانبه در راستای افزایش تولید، کیفیت و بهرهوری گفت: باید ضمن افزایش تولید ، تلاش بی وقفه در راستای اصلاح فرآیند تولید و افزایش کیفیت قطعات و محصولات تولیدی داشته باشیم و این مهم با جدیت توسط معاونین تولیدی و کیفیت گروه مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد.
شیخ زاده ادامه داد: هر کدام از شرکتهای گروه خودروسازی سایپا باید در حوزه تولیدی خودشان پیشرو اصلی بازار قطعات و محصولات باشند.
باتوجهبه اینکه آمار سرقت خودروها رو به افزایش است، استفاده از یک ردیاب خودرو دیگر یک گزینه لوکس نیست، بلکه ضرورتی حیاتی برای محافظت از وسیله نقلیه و حفظ آرامش خاطر رانندگان محسوب میشود. یک ردیاب ماشین حرفهای این امکان را فراهم میکند تا موقعیت لحظهای خودرو را ردیابی کرده، مسیرهای طیشده را مرور کنید و حتی در شرایط اضطراری، خودرو را از راه دور خاموش نمایید. اگر به دنبال راهی مطمئن برای ردیابی خودرو و پیشگیری از سرقت هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا دو مدل محبوب و پرفروش یعنی TS500 وTS550 را بررسی کنیم و گزینهای متناسب با نیازتان انتخاب کنید.
در شرایطی که امنیت خودروها بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید قرار دارد، استفاده از یک ردیاب ماشین دقیق و قابلاعتماد، نهتنها یک انتخاب هوشمندانه بلکه یک ضرورت برای هر مالک خودرو محسوب میشود. ردیاب خودرو با اتصال به ماهوارههای GPS و بهرهگیری از اینترنت، امکان موقعیتیابی لحظهای خودرو را فراهم میکند و به شما این توانایی را میدهد که در هرلحظه، از هر نقطهای، از مکان دقیق وسیله نقلیه خود آگاه شوید.
اما مزایای ردیابی ماشین به همینجا ختم نمیشود. بسیاری از مدلهای پیشرفته ردیاب، امکانات کاربردی و امنیتی دیگری مانند شنود داخل کابین برای نظارت صوتی، خاموش کردن خودرو از راه دور در مواقع اضطراری، هشدارهای حرکتی و ورود غیرمجاز، اعلان سرعت غیرمجاز و همچنین ثبت و بازبینی مسیرهای پیمودهشده، ارائه میدهند. این قابلیتها باعث میشوند که نهتنها امنیت خودرو افزایش یابد، بلکه مدیریت استفاده از آن نیز بهینهتر شود.
با افزایش تقاضا برای ردیاب خودرو، بازار این محصولات بسیار متنوع شده و انتخاب یک گزینه مناسب، نیازمند دقت و شناخت دقیق از نیازهای شماست. پیش از خرید هر نوع ردیاب ماشین، باید چند عامل کلیدی را درنظر بگیرید تا مطمئن شوید که انتخاب شما دقیقا با نوع استفاده، میزان امنیت موردنیاز و بودجهتان مطابقت دارد. در ادامه، مهمترین نکاتی را که باید در فرآیند انتخاب یک ردیاب مدنظر قرار دهید، بررسی میکنیم.
ردیابهای سیمی (ثابت) بهصورت دائمی روی خودرو نصب میشوند و مستقیما به برق ماشین متصل میشوند. این نوع ردیاب معمولا در داخل داشبورد یا نقاط مخفی خودرو نصب شده و برای خودروهای شخصی، تاکسیهای اینترنتی و ناوگان حملونقل بهترین انتخاب هستند. در مقابل، ردیابهای آهنربایی یا پرتابل دارای باتری داخلی قابل شارژ هستند و بدون نیاز به سیمکشی یا نصب فنی، به سادگی روی قسمتهای فلزی خودرو متصل میشوند. این مدلها برای استفاده موقتی، بررسی خودروهای اجارهای یا مانیتورینگ کوتاهمدت مناسبترند.
بسته به سطح نیازتان، امکانات مختلفی در مدلهای گوناگون ردیاب وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. برای مثال، شنود داخل کابین مناسب برای نظارت بر امنیت محیط داخلی خودرو است و رله خاموشکن از راه دور، امکان قطع برق ماشین از طریق پیامک یا اپلیکیشن را فراهم میسازد. هشدار ورود و خروج از محدوده جغرافیایی (Geo-Fence) نیز خروج خودرو از محدودههای تعریفشده را اطلاعرسانی میکند. هشدار سرعت غیرمجاز، روشن/خاموش شدن خودرو و ضربه خوردن، و همچنین، ردیابی مسیرهای طیشده در گذشته نیز از قابلیتهای پرمصرف این محصول است که با نصب اپلیکیشن و پنل اختصاصی فارسی مدیریت آسانی را از طریق گوشی یا رایانه ارائه میدهد.
برخی ردیابها مستقیما از برق خودرو تغذیه میکنند و به محض روشن شدن خودرو فعال میشوند. این مدلها مناسب برای نصب دائمی هستند. برخی دیگر دارای باتری داخلی پشتیبان هستند که در صورت قطع برق خودرو، همچنان به کار خود ادامه میدهند و موقعیتیابی را متوقف نمیکنند. وجود باتری پشتیبان، یک امتیاز مهم در زمانهای بحرانی مانند سرقت یا دستکاری برق خودرو بهشمار میرود.
ردیاب، وسیلهای الکترونیکی است که نیاز به پشتیبانی فنی، آموزش نصب و گاهی تعمیر دارد. خرید از برندهای معتبر با گارانتی معتبر و پشتیبانی سریع، خیال شما را در زمان نیاز آسوده میکند. برندهای معتبر با ارائه خدمات پشتیبانی حرفهای و محصولات باکیفیت، از قابلاعتمادترین گزینهها در بازار ایران محسوب میشوند.
برای افزایش امنیت، بهتر است ردیاب خودرو بهگونهای نصب شود که افراد غیرمجاز قادر به شناسایی یا دسترسی به آن نباشند. مدلهایی با ابعاد کوچک، بدون آنتن خارجی و طراحی ضددستکاری، امکان نصب کاملا مخفی را فراهم میکنند. همچنین، سهولت در نصب (چه توسط کاربر و چه توسط نصاب) میتواند در وقت و هزینه شما صرفهجویی کند.
در این بخش، دو مدل محبوب و پرفروش از برندی معتبر را معرفی میکنیم که هرکدام با ویژگیهای خاص خود، پاسخگوی نیاز گروههای مختلف کاربران هستند و شما میتوانید متناسب با نوع نیاز خود، ایدهآلترین گزینه را انتخاب کنید.
دقت مکانیابی | شنود | قطعکن | نصب مخفی | مناسب برای | مدل ردیاب |
بسیار بالا | ❌ | ❌ | ✔️ | شخصی و موتورسیکلت | TS500 |
بالا | ✔️ | ✔️ | ✔️ | خودرو شخصی/اداری | TS550 |
مدل TS500 یکی از خوشساختترین ردیابهای اقتصادی بازار است که بهدلیل طراحی کوچک و قابل نصب در نقاط مخفی خودرو، برای خودروهای سواری، موتورسیکلت و حتی دوچرخههای برقی مناسب است. این دستگاه با پشتیبانی از ردیابی لحظهای از طریق اپلیکیشن یا وبسایت، امکان کنترل کامل موقعیت وسیله نقلیه را فراهم میکند. همچنین باتری داخلی آن در زمان قطع برق خودرو تا ۴ ساعت دوام میآورد و قابلیت ثبت مسیرهای طیشده، هشدار خروج از محدوده جغرافیایی و هشدار روشن/خاموش شدن خودرو را ارائه میدهد.
این ردیاب جمعوجور با قابلیت اتصال به اینترنت، امکان ردیابی لحظهای وسیله نقلیه را از طریق وب یا اپلیکیشن فراهم میکند. باتری داخلی آن در مواقع قطع برق تا ۳ تا ۴ ساعت فعال میماند و هشدار خروج از محدوده جغرافیایی تعیینشده را ارسال میکند. همچنین میتوان مسیرهای طیشده قبلی را بازبینی کرد. طراحی مینیاتوری آن برای نصب مخفی مناسب است و با قیمت حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، گزینهای کاربردی برای کاربران خانگی، رانندگان تاکسی اینترنتی و موتورسواران محسوب میشود.
اگر امنیت خودرو برای شما در اولویت است و به امکانات پیشرفتهتری مانند شنود و خاموش کردن خودرو از راه دور نیاز دارید، TS550 یکی از بهترین گزینههاست. این مدل مجهز به میکروفون داخلی برای شنود داخل کابین و رله خاموشکن الکترونیکی است که به شما اجازه میدهد حتی از صدها کیلومتر دورتر خودرو را خاموش کنید. همچنین نرمافزار فارسی این دستگاه با گزارشگیری کامل از مسیر، توقفها و سرعت خودرو، آن را به گزینهای عالی برای ناوگان حملونقل و خودروهای گرانقیمت تبدیل کرده است.
این ردیاب حرفهای با قابلیت شنود لحظهای صدای داخل کابین، امکان قطع برق خودرو از راه دور، گزارشگیری دقیق از مسیر، توقفها و سرعت، و هشدارهایی مانند سرعت غیرمجاز یا روشن و خاموش شدن خودرو را ارائه میدهد. اپلیکیشن فارسی و کاربرپسند آن استفاده را ساده کرده و با قیمت تقریبی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، گزینهای مناسب برای مدیران ناوگان، دارندگان خودروهای لوکس، و کسانی است که خودرو را در اختیار دیگران میگذارند.
برای مدلهای سیمی مانند TS500 و TS550، ابتدا دستگاه باید به برق خودرو متصل شده و در محلی امن مثل زیر داشبورد یا صندلی نصب شود. سپس با قرار دادن سیمکارت دارای اینترنت و پیامک فعال در دستگاه، اپلیکیشن اختصاصی این برند را از Google Play یا App Store نصب کرده و با وارد کردن کد IMEI، دستگاه را در پنل کاربری فعال میکنید. در نهایت، با انجام یک تست موقعیتیابی، ردیاب آماده استفاده خواهد بود.
خرید برترین مدلهای جی پی اس خودرو، میتواند خیالتان را از بابت کنترل از راه دور ماشین و ردیابی آن در زمان سرقت، آسوده کند. محصولات قابل ارائه توسط شرکت پیام جیپیاس (payamgps.com)، از چند منظر موردتوجه عموم هممیهنان و شرکتهای بزرگ عرضه اتومبیل قرار گرفتهاند.
تلفن پشتیبانی: 26760494-021 – 26760447-021.
واحد فروش: 88563259-021 – 26760035-021.
استفاده از یک ردیاب خودرو پیشرفته، یکی از بهترین تصمیمهایی است که میتوانید برای حفظ امنیت، آرامش خاطر و مدیریت بهتر وسیله نقلیهتان بگیرید. ردیابها نهتنها امکان موقعیتیابی لحظهای را فراهم میکنند، بلکه با امکاناتی مانند ثبت مسیرها، هشدارهای امنیتی، کنترل از راه دور و حتی شنود داخل کابین، به شما کمک میکنند تا همیشه از وضعیت خودروی خود آگاه باشید. شرکت پیام جیپیاس با سابقهای درخشان درزمینه تولید و عرضه ردیاب ماشین، پشتیبانی حرفهای، خدمات پس از فروش قوی و تنوع بالای محصولات، یکی از معتبرترین برندها در بازار ایران بهشمار میرود. اگر قصد دارید خریدی مطمئن داشته باشید و از جزئیات دقیق مدلها، قیمتها و قابلیتها مطلع شوید، همین حالا به وبسایت رسمی شرکت به آدرس payamgps.com مراجعه کنید و با اطمینان انتخاب کنید.
تصویر روز ـ به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، این رویداد از تاریخ ۸ تا ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود و غرفه بیمه ملت در سالن ۱۰-۱۱، میزبان بازدیدکنندگان، فعالان صنعت خودرو و علاقهمندان خواهد بود.
بیمه ملت که برای پنجمین سال متوالی به عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور شناخته شده است، در این نمایشگاه با ارائه خدمات مشاورهای، معرفی دستاوردها و طرحهای نوآورانه بیمهای و پاسخگویی به نیازهای تخصصی صنعت خودرو، حضوری هدفمند و مؤثر خواهد داشت.
تصویر روز ـ به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، بر اساس ابلاغیه جدید، از اول خردادماه سال جاری، حداقل مبالغ عملیاتی سامانه ساتنا یک میلیارد ریال بدون سقف تعیین شده و برای سامانه پایا حداقل یک ریال و حداکثر دو میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
بر اساس این دستورالعمل، دستور پرداختهای ساتنا و پایا با مبدأ یا مقصد بانک مرکزی و همچنین دستور پرداخت مربوط به پرداختیاران، از شمول محدودیتهای مبلغی ذکر شده مستثنی شده است. همچنین برای انتقال مبالغ یک میلیارد ریال تا دو میلیارد ریال حسب درخواست مشتری امکان ارسال دستور پرداخت ساتنا یا پایا وجود دارد.
حداقل مبلغ برای سامانه پل، یک ریال و حداکثر مبلغ استفاده از این سامانه به صورت حضوری روزانه یک میلیارد ریال و غیرحضوری روزانه 500 میلیون ریال است. در این زمینه، حداکثر تعداد دستور پرداخت قابل دریافت هر شخص ذینفع و تعداد مجاز ورودی به هر حساب در سامانه پل، روزانه پنج دستور تعیین شده است.
بنا براین گزارش، چرخه زمانی تسویه سامانه ساتنا در روزهای شنبه تا چهارشنبه، همزمان با شروع به کار شعب تا ساعت 14:30 و در روزهای پنجشنبه تا ساعت 13:30 تعیین شده است. ساعتهای تسویه در سامانه پایا در روزهای شنبه تا چهارشنبه، در ساعتهای 03:45، 10:45، 13:45 و 18:45 و در روزهای پنجشنبه و تعطیل، ساعت 13:45 اعلام شده است. تبادل تراکنشها در سامانه پل به صورت لحظهای است.
زمان تسویه تراکنشهای شاپرکی POS و IPG روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت 03:45 و در روزهای پنجشنبه، 13:45 است.
زمان پایان واگذاری چکهای عادی در روزهای شنبه تا چهارشنبه 10:30 و در روزهای پنجشنبه 9:30 در نظر گرفته شده و بر این اساس زمان پایان واگذاری چکهای رمزدار در روزهای شنبه تا چهارشنبه 11:30 و در روزهای پنجشنبه10:30 است.
تصویر روز ـ به گزارش روابطعمومی بانک گردشگری، تفاهمنامه همکاری میان بانک گردشگری و شرکت صنایع پتروشیمی خلیجفارس به امضای محمدرضا فهمی، مدیرعامل بانک گردشگری و محمد شریعتمداری مدیرعامل هلدینگ خلیجفارس رسید.
بر اساس این تفاهمنامه تأمین مالی و تسهیلات لازم برای سازندگان، تأمینکنندگان ماشینآلات، تجهیزات و قطعات صنعت پتروشیمی مرتبط با هلدینگ خلیجفارس فراهم میشود.
همچنین ارائه خدماتی مانند ایجاد خطوط اعتباری فاینانس خارجی، صدور انواع ضمانتنامهها، صدور اوراق گواهی اعتبار مولد و انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه و تأمین مالی پروژهها از دیگر مفاد این تفاهمنامه به شمار میرود.
تصویر روز ـ عباس باصفا، مدیر سامانه هوشمند سوخت در گفتوگو با تسنیم، اظهار داشت: در قانون بودجه سال جاری آمده امکان انتقال سهمیه سوخت از کارت سوخت به کارت بانکی برای صاحبان خودرو فراهم شود که این بهمعنای حذف کارت سوخت نیست؛ بلکه میتواند با فراهم شدن امکان انتقال سهمیه سوخت به کارت بانکی، از کارت بانکی هم کنار کارت سوخت برای سوختگیری بهعنوان یکی از ابزارهای سوختگیری، استفاده کرد.
پیادهسازی 4 روش مختلف برای دریافت بنزین
باصفا با بیان اینکه “فراهمسازی امکان انتقال سهمیه سوخت به کارت بانکی در دستور کار است”، گفت: بازطراحی معماری سامانه هوشمند سوخت با هدف بالابردن ضریب امنیت سامانه، بِروزرسانی تجهیزات، امکان استفاده از روشهای نوین سوختگیری، مدیریت مصرف و تسهیل در انجام فرآیند سوختگیری برای مردم از سال گذشته با همکاری سازمان پدافند غیرعامل انجام شده است، در آنجا با ابزارهای مختلفی، روشهای سوختگیری را متنوع کردیم.
وی ادامه داد: در بازطراحی صورتگرفته شرایطی از نظر فنی مورد توجه قرار گرفت که امکان سوختگیری با کارت سوخت، کارت بانکی، توکن و اپ موبایل فراهم شود؛ بعد از آن قانون بودجه آمد که تأکید بر امکان سوختگیری با کارت بانکی داشت که یکی از این 4 ابزاری بود که قبل از این در بازطراحی سامانه سوخت مورد توجه قرار گرفته بود.
مراسم روز یکشنبه پایلوت حذف کارت سوخت نبود
مدیر سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه “برگزاری مراسم روز یکشنبه، بهمعنای آغاز پایلوت حذف کارت سوخت نبوده است”، گفت: روز یکشنبه این هفته در مراسمی از یکی از ابزارهای سوختگیری از طریق اپ موبایل که توسط یک شرکت دانشبنیان پیادهسازی شده است رونمایی شد، البته این روش بهطور کامل توسط این شرکت پیادهسازی نشده است ولی گامی مؤثر برای شروع اجرای قانون است؛ ما در زمان حاضر با چندین شرکت دیگر جهت اجرای روشهای مذکور در حال همکاری هستیم و محدود به این شرکتها هم نخواهیم بود.
وی افزود: شرکت ملی پخش از شرکتهای داخلی دعوت میکند در صورت تمایل و توانمندی میتوانند در اجرای این طرح با این شرکت همکاری داشته باشند؛ لذا لازم است این شرکتها طرحهای خود را در خصوص هر کدام از ابزارها ارائه دهند تا پس از بررسی موارد فنی و امنیتی و پس از انجام فرآیندهای قانونی نسبت به ادامه همکاری اقدام گردد.
آغاز اجرای پایلوت حذف کارت سوخت خبر اشتباهی است که در برخی رسانهها منتشر شده
باصفا خاطرنشان کرد: در زمان حاضر هیچ برنامهای برای حذف کارت سوخت وجود ندارد و آغاز اجرای پایلوت حذف کارت سوخت هم خبر اشتباهی است که در برخی رسانهها منتشر شده است، طبق تأکید قانون بودجه، بهدنبال فراهمسازی بستر انتقال سهمیه از کارت سوخت به کارت بانکی هستیم تا بهعنوان یکی از روشهای سوختگیری بتوان از کارت بانکی هم استفاده کرد، منتها این مسئله نیازمند تدوین و تصویب آییننامه اجرایی و موافقت بانک مرکزی است.
در زمان حاضر هیچ برنامهای برای حذف کارت سوخت وجود ندارد و سهمیه سوخت موجود در کارتها هم حفظ میشود و هیچ تغییری در اعمال سهمیه یا روشهای سوختگیری تا امروز نهایی نشده است، پس مردم نگرانی بابت حذف کارت سوخت نداشته باشند.
وی ادامه داد: آییننامه مربوطه در کمیسیون اقتصادی دولت با حضور تمامی ذینفعان از جمله بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت درحال بررسی است و هنوز به نتیجه نرسیده است.
مردم نگرانی بابت حذف کارت سوخت نداشته باشند
مدیر سامانه هوشمند سوخت خاطرنشان کرد: در زمان حاضر هیچ برنامهای برای حذف کارت سوخت وجود ندارد و سهمیه سوخت موجود در کارتها هم حفظ میشود و هیچ تغییری در اعمال سهمیه یا روشهای سوختگیری تا امروز نهایی نشده است، پس مردم نگرانی بابت حذف کارت سوخت نداشته باشند.
وی افزود: اگر در آینده هم تصمیمی برای حذف کارت سوخت گرفته شود، این امر مستلزم اجرای کامل انتقال سهمیه به کارت بانکی و استفاده از سایر روشهاست که نیازمند مطالعات و بررسیهای جدی و تکمیلی فنی ـ امنیتی است.