whatsap.3

هشدار فوری واتساپ به کاربران!

تصویر روز: واتساپ می‌گوید که هکرها سعی می‌کنند تا به اطلاعات حساب کاربران دسترسی پیدا کنند و این شرکت به دنبال تنظیم شکایت نامه ای علیه این هکرها است.

 واتساپ هشدار فوری درباره وب‌سایت‌های جعلی به کاربران داد. این پلتفرم می‌گوید در این باره شکایتی تنظیم خواهد کرد. طبق گزارش روزنامه انگلیس “express”، هکر‌ها برای دسترسی به حساب کاربران واتساپ از تکنیک جدیدی استفاده می‌کنند. این تهدید بزرگی است که تمامی کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند.

شرکت متا (فیسبوک سابق) گفت: “بیش از ۳۹ هزار وب سایت سعی می‌کنند، کاربران را متقاعد کرده تا بتوانند به واتساپ آنها، دسترسی پیدا کنند. همچنین این غول رسانه‌های اجتماعی توضیح داد که کلاهبرداری‌های اخیر فقط مربوط به واتساپ نمی‌شوند، بلکه هکر‌ها سعی کرده‌اند کاربران فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام را نیز فریب دهند.”

محتوای سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا کلاهبرداران جدید، قربانیان را به سمت وب سایت‌های جعلی جذب کنند. آن‌ها کاربران را متقاعد می‌کنند تا جزئیات حساب خود مانند رمز عبور یا آدرس ایمیل را در صفحه جعلی واتساپ وارد کنند. متا، نگران تهدیدات اخیر سایت‌های سرقت اطلاعات است و در تلاش است تا شکایتی علیه هکر‌ها تنظیم کند.

واتساپ

همچنین متا، از کاربران واتساپ خواست در صورت دریافت ایمیل و پیام متنی روی هیچ پیوندی کلیک نکرده یا جزئیاتی را وارد نکنند، مگر اینکه کاربر ۱۰۰ درصد مطمئن باشد از یک منبع رسمی پیام دریافت می‌کند. این شرکت می‌گوید: “اگر ایمیل یا پیام مشکوکی که ادعا می‌کند از فیسبوک، واتساپ یا اینستاگرام است، دریافت کردید، روی پیوند‌ها یا پیوست‌ها کلیک نکنید. همچنین به پیام‌هایی که رمز عبور، شماره تامین اجتماعی یا اطلاعات کارت اعتباری شما را می‌خواهند، پاسخ ندهید.”

نکاتی از متا برای جلوگیری از هک شدن حساب کاربری

اگر می‌خواهید به حساب خود وارد شوید، با بازنشانی رمز عبور و خروج از سیستم‌های غیرمالک، حساب خود را ایمن کنید.

اگر نمی‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید و نام کاربری یا رمز عبور شما کار نمی‌کند، دستورالعمل‌های متا را بخوانید تا نحوه بازیابی حساب خود را بیاموزید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدی البلد، اگر می‌خواهید بدانید که آیا اخیرا اتفاق عجیبی برای حساب شما افتاده یا خیر، یاد بگیرید که چگونه فعالیت‌هایتان را مرور کنید و ایمیل‌های ارسال شده توسط متا را با دقت بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *