مسیر شهر هوشمند از گذرگاه هوشمندسازی اقتصاد

 

download

تصویر روز: معاون فناوری اطلاعات بانک شهر محور فرصت هایی که هوشمندسازی اقتصاد در خدمت به شهر و شهروندان ایجاد می کند را مسیر رسیدن به شهر هوشمند برشمرد.

به گزارش روابط عمومی بانک شهر، حسام حبیب الله در سومین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران ، فرصت ها از گذرگاه اقتصاد هوشمند را مسیر جهش اقتصادی و عامل برون رفت از رکود و پست رفت دانست و گفت: محور فرصت هایی که هوشمند سازی اقتصاد در خدمت به شهر و شهروندان ایجاد می کند، مسیر و گذرگاه رسیدن به شهر هوشمند است.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها با ایجاد مراکز نوآوری سعی در ارائه نقش خود در حوزه اقتصاد هوشمند دارند افزود: ذات هوشمند شدن اقتصاد تمرکز زدایی و داده‌های غیرمتمرکز است و این نقطه مقابل بانکداری سنتی است.
حبیب‌الله در این نشست با بیان اینکه هوشمندسازی برای اقتصاد کشور فرصت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: هوشمندسازی بر پیشرفت اقتصاد مؤثر است و اقتصاد دنیا بر ریل جدید حرکت می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: سال‌هایی در میان ۵۰۰ شرکت برتر دنیا شرکت‌های سخت‌افزاری، پتروشیمی، خودروسازی و انرژی با فاصله زیاد نسبت به بقیه حوزه‌ها حضور داشتند، اما دو دهه است فضا عوض شده و شرکت‌های برتر در حوزه فناوری با فاصله زیاد نسبت به سایر حوزه در صدر هستند.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر عنوان کرد: بنابر گزارش‌ها، ۵۰ درصد اقتصاد دنیا تا سال ۲۰۳۰ بر مبنای اقتصاد دیجیتال و هوشمند خواهد بود، اما با توجه به سرعت گسترش اقتصاد دیجیتال احتمال اینکه این پیش‌بینی زودتر محقق شود زیاد است.
حبیب‌الله ادامه داد: افزایش سهم اقتصاد هوشمند به معنای کم شدن حجم اقتصاد در بخش‌های سخت نیست، بلکه به معنای بزرگ شدن انفجاری بخش نرم در اقتصاد دنیا است.
حبیب الله در ادامه گفت: در تعاریف اقتصاد هوشمند به حوزه فناوری اشاره می‌شود، چنانچه اقتصاد از این مسیر حرکت کند، دستاوردهای زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه رکن اصلی هوشمند شدن اقتصاد فناوری است، تصریح کرد: در این بخش سرمایه‌گذاری زیادی شکل گرفته است و بانک‌ها هزینه‌های زیادی را برای تجهیز خود در زمینه هوشمندسازی متقبل می‌شوند.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر تاکید کرد: اقتصاد هوشمند به معنای حرکت از اقتصاد دیجیتال به سمت اقتصاد مبتنی بر هوشمندی بوده و ذات آن با یادگیری و خودتطبیقی درونی است.
حبیب‌الله تصریح کرد: سهم اقتصاد هوشمند در دنیا با ضریب بالایی رشد می‌کند، اما سهم اقتصاد هوشمند در کشور ما وضعیت خوبی ندارد و میزان آن کمتر از ۱۰ درصد است.
وی گفت: اقتصاد هوشمند ذی‌نفعان مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها شهر و شهروند است. چنانچه به سمت اقتصاد شهری هوشمند حرکت کنیم، یکی از پایه‌های کلیدی اقتصاد هوشمند را استحکام بخشیده‌ایم.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر افزود: بانک‌ها با ایجاد مراکز نوآوری و استارتاپ سعی در ارائه نقش خود در حوزه اقتصاد هوشمند دارند، اما نکته مهم آن است که ذات هوشمند شدن اقتصاد تمرکز زدایی و داده‌های غیرمتمرکز است و این نقطه مقابل بانکداری سنتی است و به دلیل استقبال از اقتصاد هوشمند بسیاری از سرمایه‌ها از سیستم سنتی خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *