daro.1

احتکار «آنتی‌بیوتیک‌ها» برای افزایش قیمت ها!

تصویر روز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه شاهد احتکار آنتی‌بیوتیک‌ها توسط شرکت های تامین کننده و توزیع کننده به منظور اعلام قیمت جدید و سوددهی بیشتر زیر سایه ضعف نظارت وزارت بهداشت هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، همایون سامه یح نجف آبادی، با انتقاد از کمیاب شدن برخی از داروها، گفت: در گفت و گویی که با برخی شرکت های دارویی داشتم مطرح شد که انبارها سرشار از دارو است اما به دلیل تغییر قیمت دارو مجوز فروش ندارند.

وی افزود: معمولا زمانی که قیمت دارویی افزایش می یابد شرکت های دارویی مبادرت به فروش دارو نمی کنند و داروها در کارخانجات دپو می شود تا قیمت جدید تعیین تکلیف و اعلام شود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم در مورد کمبود آنتی بیوتیک ها ادامه داد: اظهاراتی هم در مورد افزایش چندبرابری قیمت آنتی بیوتیک ها شنیده می شود و به همین دلیل تمایل و رغبت شرکت های دارویی نسبت به توزیع و فروش دارو به داروخانه ها به شدت کاهش یافته است.

نجف آبادی شد: با وجودی که وزارت بهداشت در جریان وجود این رویه در شرکت های تامین کننده و توزیع کننده قرار دارد و این اقدام به نوعی احتکار دارو برای سوددهی شرکت ها و کارخانجات دارویی به شمار می رود اما توجهی چندانی نمی کند.

عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: همانطوری که وزیر بهداشت اعلام کرد تا هفته آینده قیمت جدید آنتی بیوتیک‌ها اعلام می شود و به طور قطع با این اقدام شاهد فراوانی آنتی بیوتیک در داروخانه ها خواهیم بود؛ متاسفانه در حال حاضر با کمبود جدی شربت آنتی بیوتیک کودکان مواجه هستیم در حالی که با افزایش ابتلای کودکان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مواجه هستیم و نایاب شدن دارو به دلیل عدم اعلام قیمت جدید ناشی از کم کاری و ضعف نظارت وزارت بهداشت است.

وی با انتقاد از اینکه کمبود سرم به مشکلی دنباله دار تبدیل شده است، تصریح کرد: به دلایل مختلف مانند اختلاف قیمت بین تولید و فروش و همچنین سوددهی پایین، برخی کارخانجات تمایل چندانی به تولید نداشته و یا تولید را کاهش می دهند و بر همین اساس با کمبود سرم مواجه می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *