forodgah najaf

هزینه خدمات فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است

تصویر روز : رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خدمات هندلی فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است و این برای شرکت های هوایی مقرون به صرفه نیست.

به گزارش ایرنا، «علی عابدزاده»  درباره تصمیم شرکت های هوایی ایران در انتقال پروازهای خود از فرودگان نجف به بغداد گفت: علت این کار مباحث اقتصادی است و هیچ مساله سیاسی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: تصمیم انتقال پروازها از نجف به بغداد مربوط به شرکت های هواپیمایی است و شرکت ها این اختیار را دارند که هرجا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بود، فعالیت کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی اضافه کرد: علاوه بر خدمات هندلینگ، هزینه سوخت در نجف بالاست و تصمیم جا به جایی بیشتر از منظر اقتصادی مطرح است.
وی بیان کرد: البته شرکت ها برای جابه جایی پروازها در حال مذاکره با مسئولان فرودگاه نجف هستند و اگر این فرودگاه همکاری کند، انتقال پروازها انجام می شود.
«مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تابستان امسال با مسئولان فرودگاه نجف جلسه ای برگزار شد که متاسفانه هیچکدام از دستاوردهای این نشست برای اعمال تخفیف در عوارض هندلینگ فرودگاهی عملی نشد و ۱۰ شرکت هواپیمایی ایرانی تصمیم گرفتند پروازهای خود را از نجف به بغداد منتقل کنند.
به گفته وی به ازای هر مسافر باید پنج دلار به عنوان عوارض امنیتی پرداخت شود، عوارض گمرکی را از ۱۰۰ دینار به ۱۵۰ دینار تغییر دادند و قیمت سوخت را نیز از ۹۸ سنت به یک دلار و ۴۲ سنت افزایش دادند.
به گفته این مسئول صنعت هواپیمایی ایران، همچنین به تازگی نرخ سوخت هواپیما نیز از ۸۹ سنت به ۱٫۲۴ دلار رسیده که چهار برابر نرخ فرودگاه های ایران است
دبیر انجمن شرکت هوایی ایران اعلام کرد که شرکت های هوایی ایران به منظور رفاه حال مسافران تصمیم گرفته اند پروازهای خود از فرودگاه های کشور را به جای فرودگاه نجف، به فرودگاه بغداد انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *