chabahr

ساخت ترمینال جدید مسافری در جوار چابهار

تصویر روز : مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از تشکیل کنسرسیوم چند ملیتی با حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای تامین زنجیره لجستیکی محور شرق کشور خبر داد و گفت: درکنار فرودگاه نظامی چابهار، ترمینال جدید مسافری ساخته می‌شود.
به گزارش  تسنیم، عبدالرحیم کردی با اشاره به این‌که در سال ۹۵ از ۱۴ هزار هکتار منطقه آزاد چابهار فقط ۱۴۰۰ هکتار طرح تفصیلی داشت، اظهار کرد:‌ این در حالی است که در سال جاری برای ۹۴۰۰ هکتار طرح تفصیلی تهیه شد که البته شاید این کار به دلیل حجم تقاضاها و احساس نیاز برای تامین زیرساخت‌ها بوده است.

وی با اشاره به ۱۳۰۰۰ نفر ساعت آموزش فعالان اقتصادی گردشگری و صنعت توسط منطقه آزاد چابهار مهم‌ترین ماموریت این منطقه را بسترسازی برای ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترانزیت اعلام کرد و افزود: مزیت محور شرق کشور ترانزیت است که در این راستا کنسرسیوم چند ملیتی با حضور سرمایه‌گذارانی از عمان، افغانستان، هند، ازبکستان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد:‌ با این مجموعه زنجیره لجستیکی محور شرق تشکیل شده و در آینده نزدیک می‌توانیم در تقویت این مسیر و فعال شدن ترانزیت این محور حرکت کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با یادآوری این‌که از دو سال پیش پیگیر ره‌اندازی فرودگاه چابهار هستیم، اظهار کرد: درحال حاضر در ۳۵ کیلومتری چابهار یک فرودگاه نظامی داریم که از آن برای انجام پروازها استفاده می شود، امکان سنجی را برای ساخت فرودگاه انجام دادیم که از محدوده منطقه آزاد خارج است.

کردی ادامه داد:با توجه به ین مسئله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متولی امر شده و تملک اراضی توسط این شرکت صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که مطالعات ساخت فرودگاه در حال پیگیری است، افزود: مذاکرات برای حضور بخش خصوصی در این پروژه آغاز شده و امیدواریم هرچه زودیر عملیاتی اجرایی فرودگاه شروع شود.

وی یادآور شد: با نیروی هوایی ارتش برای ساخت ترمینال جدید در کنار فرودگاه نظامی به توافق رسیده‌ایم و در انتظار تحویل زمین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *