IMG

بانک صادرات ، بانک تخصصی صنعت پخش می شود

بانک صادرات برای ارائه انواع خدمات پولی و بانکی به فعالان این صنعت آمادگی کامل دارد

تصویر روز ـ رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در جمع مدیران و فعالان صنعت پخش گفت: نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت پخش می‌تواند آغازی بر توسعه همکاری دوجانبه بین بانک صادرات ایران و فعالان این صنعت باشد و این بانک می‌تواند بانک تخصصی صنعت پخش باشد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، یاسر مرادی با بیان این مطلب افزود: بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک ۷۲ ساله، برای ارائه انواع خدمات پولی و بانکی و به ویژه خدمات اختصاصی بانکداری الکترونیک برای رفع دغدغه‌های پرداخت و وصول مطالبات فعالان این صنعت آمادگی کامل دارد.
وی افزود: صنعت پخش به عنوان یک بخش مهم و اثربخش در اقتصاد کشور جایگاه مهمی دارد و بانک صادرات ایران برای ارائه خدمات تخصصی به این صنعت از تمامی ظرفیت‌های شعب گسترده داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌های ابزاری خود استفاده خواهد کرد.
مرادی اظهار کرد: این امر ملزوماتی دارد و با شناخت دقیق‌تر از ظرفیت‌های موجود بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی گفت: محصول نوین بانک با عنوان چکنو (چک الکترونیک بانک صادرات ایران) با قابلیت‌ها و مزیت‌های فراوان برای تسهیل خدمات پرداخت و نقل و انتقال و مراودات پولی، عرصه جدیدی برای توسعه همکاری‌های مشترک ایجاد خواهد کرد. روند رو به رشد کارکرد چک الکترونیک تا سال‌های آینده قطعاً چک کاغذی را از گردونه مبادلات حذف خواهد کرد و جایگاه ویژه خود را به دست خواهد آورد.
مرادی ادامه داد: چکنو مبتنی بر رفع نیازهای نظام توزیع کشور، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بیشتری را برای ارائه امتیازات ویژه بانک صادرات ایران در صنعت پخش به وجود خواهد آورد. شرایط و تعاریف جدید همکاری در استفاده از چکنو موجب رفع دغدغه وصول مطالبات در این صنعت فراهم خواهد کرد.
رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران رفع دغدغه تأمین مالی خریداران و مشتریان شرکت‌های صنعت پخش را از دیگر امکانات این محصول عنوان کرد و افزود: خدمات سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران در قالب خدمات ارز از طریق شبکه صرافی سپهر، خدمات کارگزاری، تامین سرمایه سپهر و خدمات شرکت پرداخت الکترونیک پاس و همچنین ارائه انواع محصولات از جمله انواع ضمانت‌نامه با حداقل پیش‌دریافت و کارمزد به این صنعت عملیاتی خواهد شد.
مرادی سابقه همکاری بانک‌ صادرات ایران با بخش‌های مختلف اقتصادی کشور از جمله نفت،گاز، پتروشیمی، فولاد، خودرو و سایر بخش‌‌ها را یادآور شد و افزود: بانک صادرات ایران به دنبال حمایت از این صنعت از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.
رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران همچنین در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش در جمع مسئولان، مدیران و فعالان این صنعت به آسیب‌شناسی و ریسک‌های مهم این صنعت پرداخت و گفت: عدم استفاده از تکنولوژی روزآمد موجب کاهش سودآوری شده و برای رفع این مشکل، ابزارهای نوین صنعت بانکداری برای تأمین مالی و همچنین از بین بردن ریسک نکول و وصول مطالبات و کمبود نیروی انسانی به کمک این صنعت خواهد آمد.
مرادی با تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های چکنو برای حل مشکلات صنعت پخش، افزود: بانک صادرات ایران با تهیه یک بسته ویژه برای حساب‌های متصل به پایانه‌های فروشگاهی تمهیدات مختلفی اندیشیده است و همچنین افراد می‌توانند به صورت هم‌زمان از چک‌های الکترونیکی و چک‌های کاغذی استفاده کنند و این امکان تنها در بانک صادرات ایران فراهم است.
وی گفت: خریداران از شرکت‌های پخش نیز می‌توانند از دسته چک‌های الکترونیکی ۱۰ تا ۳۰ برگی چکنو بهره‌مند شوند. حساب‌های ایجاد شده در قالب چکنو امکان دریافت تسهیلات تا ۷.۵ برابر معدل موجودی را خواهند داشت و خریداران نیز تا ۷.۵ برابر معدل موجودی از اعتبار در حساب جاری، برخوردار خواهند شد؛ مشکل نقدینگی شرکت‌ها در صنعت پخش و فروشندگان کالا از طریق دو محصول جانبی اعتبار در حساب جاری و خرید دین قابل حل است.

رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران در تشریح ویژگی‌های چکنو تاکید کرد: صدور چکنو نیاز به تأیید ذی‌نفع ندارد. مشکل مغایرت چک‌های کاغذی در کاریابی چک از بین رفته و انتقال وجه در هر زمان و مکان و بدون محدودیت مبلغ با استفاده از آن ممکن است.چکنو در مقایسه با POS کارمزد نداشته و برخی نگرانی‌های مالی را نیز شامل نمی‌شود.

مرادی آنلاین بودن و رقابت‌پذیر بودن در مقابل چک‌های کاغذی در نظام بانکی و همچنین از میان برداشتن محدودیت ساتنا و پایا را از دیگر مزیت‌های چکنو برشمرد.

وی در ادامه از عرضه دستگاه‌های پایانه فروش اندرویدی جدید ویژه صنعت پخش توسط شرکت پرداخت الکترونیک پاس در این نمایشگاه خبر داد و بسته ویژه بیمه سرمد برای پوشش ریسک انبارداری، حمل و نقل، محصولات، رانندگان و سایر ریسک‌ها در این زمینه را خاطر نشان کرد.
پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش برپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *