دارائی نژاد
مصطفي دارائي نژاد خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی قيمت ميوه

توليدات ميوه امسال هم کيفيت بسيار مناسبي دارد و هم ميزان آن زياد است

تصویر روز ـ رئيس اتحاديه بارفروشان تهران در خصوص ميزان بار ميوه در سال جاري بيان کرد: هيچ سالي به مانند امسال سابقه خوبي در ميزان سردرختي ندارد. امسال ميوه به ميزان لازم در درخت‌ها و بازار وجود دارد و پيش‌بيني مي‌شود بر سر نخريدن ميوه سر درختي دعوا باشد. توليدات ميوه امسال هم کيفيت بسيار مناسبي دارد و هم ميزان آن زياد است.

مصطفي دارائي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: خرداد ماه ما هيچ مشکلي براي عرضه ميوه نداريم. همانطور که در بازار مشاهده مي شود افت ۳۰ درصدي قيمت گوجه سبز را داريم. گوجه سبز در ميادين از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش مي رود. زردآلو نوبرانه تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش مي رفت؛ اما امروز زردآلو کاشان ۱۶۰ هزار تومان به فروش رفت.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران بيان کرد: از سه روز گذشته واردات موز از سر گرفته شده است. از روز دوشنبه روزانه ۲ تا ۳ هزار تومان افت قيمت را شاهد خواهيم بود. هفته آينده قيمت موز به زير ۷۰ هزار تومان ميرسد.

وي در خصوص گراني موز در ميادين ميوه و تره‎بار گفت: موز اکوادور و فيليپين از طريق ترکيه و امارات وارد ايران مي شود که به دليل تعطيلات عيد فطر در اين کشورها واردات چند روزي متوقف شده بود. تنها بار موز از هند به صورت مستقيم وارد کشور مي شود. در زمان توقف واردات، تمام موزي که در گرمخانه ها و سردخانه ها موجود بود به بازار ارائه و عرضه شد. ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به روزهاي معمولي موز کمتر در بازار عرضه شد که باعث گراني اين ميوه در بازار و ميادين ميوه و تره بار شده است.

افت ۲۰ درصدي قيمت موز 

وي ادامه داد: از سه روز گذشته واردات موز از سر گرفته شده و شبي ۳۰ تا ۴۰ کانتينر در مرز بازرگان وارد مي شود. موز به صورت سبز وارد مي شود که در گرمخانه بايد رنگ آوري شود. از دوشنبه همين هفته موز حداقل ۲۰ درصد افت قيمت خواهد داشت. امروز موز اکوادور رنگ آميزي شده در ميدان ميوه و ترهبار ۷۶ هزار تومان فروخته شد. همچنين موز هندي۷۳ و موز فيليپيني ۷۵ هزار تومان در بازار قيمت دارد. از روز دوشنبه روزانه ۲ تا ۳ هزار تومان افت قيمت را شاهد خواهيم بود. عرضه ۲ الي ۳ برابر خواهد شد. هفته آينده قيمت موز به زير ۷۰ هزار تومان مي رسد.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران پيرامون ميوه هاي نوبرانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر زردآلو و گيلاس نوبرانه در بازار وجود دارد. هفته آينده هلو و شليل گرگان به بازار مي آيد. خرداد ماه ما هيچ مشکلي براي عرضه ميوه نداريم. همان طور که در بازار مشاهده مي کنيد افت ۳۰ درصدي قيمت گوجه سبز را در بازار داريم. گوجه سبز در ميادين از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش ميرود. زردآلو نوبرانه تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش ميرفت؛ اما امروز زردآلو کاشان ۱۶۰ هزار تومان به فروش رفت.

وي تصريح کرد: هندوانه کيلويي۲۰ هزار تومان به فروش مي رفت؛ اما امروز در ميدان ميوه و تره بار ۵ هزار تومان به فروش رفت. همچنين ملون که کيلويي ۳۰ هزار تومان بود امروز ۱۸ هزار تومان به دست مغازه‎داران رسيد.

دارايي نژاد در پاسخ به اين سؤال که کاهش قيمت ها چرا در سطح شهر به چشم نمي خورد اظهار کرد: اتحاديه خرده فروشان موظف است طبق فاکتور ۳۰ درصد بر روي قيمت ميوه سود ببرند؛ اما متاسفانه اين اتفاق رخ نمي دهد. تمهيداتي صورت گرفته است تا مغازه داران را ملزم کنيم فاکتور ميدان را بر تابلوهاي خود نصب کنند تا نهايتاً ۳۰ درصد سود بر محصولات خود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *