رحیم زارع
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نباید از نقش صرافی‌ها در شرایط تحریم چشم پوشی کرد

نباید از نقش صرافی‌ها در تبادل مالی در شرایط تحریم چشم پوشی کرد از این رو لازم است در خصوص تصمیم لغو فعالیت آن ها نیز تجدیدنظر شود

تصویر روز – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ضرورت ساماندهی وضعیت بازار ارز خبر داد و گفت: لغو فعالیت برخی صرافی ها به تک نرخی شدن ارز و ساماندهی بازار منتهی نشد.

رحیم زارع در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید بر ضرورت ساماندهی ارزی، گفت: بازار ارز وضعیت نابسامانی را تجربه کرده و این امر تاثیر نامطلوبی بر معیشت مردم داشته است.
نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حذف برخی صرافی ها از سوی بانک مرکزی با هدف کمک به ساماندهی ارزی و تک نرخی کردن آن بوده است، تصریح کرد: متاسفانه این اقدام نیز چاره ساز نشده و اکنون ۷ نرخ برای ارز در بازار وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با نرخ تالار اول و سنا با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، نرخ تالار دوم و نرخ نیما، نرخ اسکناس بازار متشکل، نرخ ets بانک مرکزی، نرخ بانک ملی، نرخ مداخله و نرخ بازار آزاد مواجه هستیم در حالی که قراربود ارز تک نرخی شود، ادامه داد: انتظار ما از بانک مرکزی ورود با فوریت به وضعیت بازار و ساماندهی هر چه سریع تر آن است.

زارع با تاکید بر اینکه مجلس آماده هر گونه کمک به دولت برای ساماندهی وضعیت معیشت مردم و بازارهای مرتبط با این موضوع است، گفت: بانک مرکزی باید تصمیم قاطعی در خصوص ساماندهی ارزی اتحاذ کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید از نقش صرافی‌ها در تبادل مالی در شرایط تحریم چشم پوشی کرد از این رو لازم است در خصوص تصمیم لغو فعالیت آن ها نیز تجدیدنظر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *