سلطانی زاده

کانون صرافان: قانونی عمل کردیم و عقب نشینی نمی کنیم

در هفته‌های اخیر پس از صحبت اعضای کانون درباره‌ سیاست های ارزی و انتقاد به برخی سیاست ها، این اتفاقات افتاد

تصویر روز – دبیر کل کانون صرافان اعلام کرد: تصمیم بانک مرکزی برای انحلال کانون صرافان پس از آن اتفاق افتاد که کانون صرافان آگهی مجمع بازار متشکل ارزی را بر خلاف نظر بانک مرکزی بود پیگیری کرد .

کامران سلطانی زاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: سهامداران بازار متشکل ارزی ، کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و کانون بانک‌های دولتی و فرابورس هستند.

وی افزود: عملا سهامداران این بازار مردم هستند اما بانک مرکزی نسبت به انحلال دستوری این بازار اقدام و بازار مبادله‌ای را جایگزین کرده است.

این در حالی است که تمام سازوکار بازار متشکل ارزی در همان بازار مبادله‌ای برقرار است و از زیرساخت‌های بازار متشکل ارزی بهره می‌برد.

وی گفت: برای اینکه کانون صرافان نتواند حقوق اعضای خود را پیگیری کند، بانک مرکزی گامی به جلو نهاده و با فرار به جلو مجوز کانون صرافان را ابطال کرده است.

او ادامه داد: کانون صرافان در سال ١٣٩٠ ایجاد شده و در این دوره زمانی با چندین رییس کل بانک مرکزی کار کرده است و همواره تلاش این کانون کمک به ثبات و مدیریت بازار ارز بوده است.

وی تاکید کرد: این کانون در نوسانات ارزی نیز بسیار کمک بود اما در هفته‌های اخیر پس از صحبت اعضای کانون درباره‌ سیاست های ارزی و انتقاد به برخی سیاست ها، این اتفاقات افتاد در حالی که ما طبق وظیفه‌ ذاتی باید ایرادات را گوشزد کنیم و با پیش آگاهی جلوی خسارت را بگیریم.

او گفت: تمامی اقدامات ما بر اساس قانون بوده و از طریق قوه قضاییه حتما منافع صرافان را پیگیری می کنیم. وی تاکید کرد:از حقوق اعضای کانون صرافان در بازار متشکل ارزی عقب نخواهیم نشست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *