پرچم ترکیه

قیمت مسکن در ترکیه ۱۳۲ درصد افزایش یافت

قیمت خانه در ترکیه پس از زلزله بیش از دو برابر شده است

تصویر روز ـ قیمت خانه در ترکیه پس از زلزله بیش از دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، بر اساس شاخص جهانی قیمت خانه که توسط مشاور املاک نایت فرانک منتشر شده است، قیمت ملک در ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

قیمت مسکن در آنکارا، ازمیر و استانبول به ترتیب ۱۳۵.۳، ۱۳۳ و ۱۲۷.۳ درصد رشد کرد که بیشترین افزایش را در سراسر این کشور به ثبت رساند.

جهش شدید قیمت ملک پس از وقوع زمین لرزه قدرتمند در منطقه مرزی ترکیه و سوریه در ماه فوریه ثبت شده است و این زلزله منجر به کشته شدن بیش از ۵۱ هزار نفر در ترکیه شد. آنکارا هزینه خسارات وارده را بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.

ترکیه در رتبه‌بندی جهانی افزایش قیمت املاک قرار دارد و پس از آن مقدونیه شمالی و کرواسی قرار گرفتند که قیمت‌ها به ترتیب ۱۸.۸ درصد و ۱۶.۶ درصد در سه ماه اول سال افزایش یافته است. مجارستان (۱۶.۶درصد) و لیتوانی (۱۵.۳درصد) نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس داده‌های ردیابی شده توسط نایت فرانک، یونان، ایسلند و مکزیک به ترتیب شاهد افزایش ۱۴.۵ درصدی، ۱۳.۴ درصدی و ۱۱.۷ درصدی قیمت مسکن بوده‌اند، در حالی که پرتغال (۱۱.۴ درصد) و سنگاپور (۱۱.۳ درصد) نیز در رتبه‌بندی ۱۰ کشور اول مشاهده می‌شوند.

مشاوره املاک نایت فرانک افزود که بازار جهانی املاک شاهد رشد سالانه قیمت ۳.۶ درصدی در ژانویه تا مارس بوده که نسبت به رشد ۵.۷ درصدی در سه ماهه قبل کاهشثبت کرده است.

شاخص جهانی قیمت خانه، پویایی میانگین قیمت املاک مسکونی را در ۵۶ کشور در سراسر جهان دنبال می‌کند. قیمت‌ها به صورت اسمی ارائه می‌شوند و برای تورم تعدیل نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *