hadinezhad 768x512 1

راه اندازی سیستم آموزش مجازی در «آسمان»

تصویر روز: مدیر مرکزبهسازی و آموزش نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد: سیستم ارایه خدمات آموزشی مجازی با استفاده از ظرفیت های داخل کشور در این شرکت راه اندازی شد.

به تصویر روز به نقل از روایط عمومی شرکت آسمان ، آموزش الکترونیکی یک سامانه آموزش مبتنی بر فضای الکترونیکی می باشد که جایگزین آموزش های حضوری است و می توان با استفاده از رسانه ها، فضای مجازی و اینترنت، آموزش ها را به طور گسترده و به طیف وسیعی از اشخاص ارائه داد.
مهندس علی هادی نژاد با بیان این مطلب افزود: هدف از راه اندازی این سیستم مقابله با پاندمی کرونا و جلوگیری از توقف فعالیت های آموزشی متخصصان و کارکنان عملیاتی شرکت در حوزه های مختلف است.
وی می گوید: با بهره برداری از این سیستم ضمن تمرکز بر ظرفیت های داخلی، آموزش های مذکور با به خدمت گرفتن مدرسین صاحب صلاحیت شرکت اجرایی شد. در همین راستا، سعی شد دوره های بازآموزی نیز در بالاترین کیفیت و با هدف اثربخشی حداکثری به اجرا درآید.
به گفته وی یکی از مهمترین مزیت های سامانه آموزش مجازی این است که فرد می تواند بدون محدویت، در هر زمان و هر مکان به آموزش دلخواه خود دسترسی داشته و از آن بهره ببرد.
همچنین افراد می توانند با استفاده از سامانه آموزش مجازی هزینه کمتری برای آموزش و حمل و نقل پرداخت نماید که در این خصوص؛ تاکنون نفرات زیادی در سایر ایستگاه و شهرستانها توانسته اند از این مزیت بهره برداری کرده و دوره های بازآموزی سالیانه خود را با موفقیت سپری نمایند.
وی افزود: از نظر آماری، بیش از 800 نفر در طول سه ماه گذشته توانسته اند دوره بازآموزی سالیانه خود را با موفقیت سپری کنند.
مدیر مرکز بهسازی و آموزش نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان معتقد است: راه اندازی این سامانه در شرکت آسمان نوپا است.
وی گفت: با پیگیری و حمایت مدیریت ارشد شرکت و پشتیبانی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، سعی در ارتقای سطح کیفی و کمی این قبیل آموزش ها و متریال آموزشی بنا بر متداول ترین متد روز دنیا داریم تا علاوه بر کاهش هزینه های روزمره؛ کمترین آسیب متوجه کیفیت و کمیت آموزشها باشد.
وی افرود: سامانه آموزش مجازی فعلی در شرکت آسمان به صورت همزمان و غیر همزمان ارائه می گردد. به این ترتیب که در آموزش همزمان همه افراد از پیش معلوم و مطلع با هم وارد سامانه آنلاین می شوند و آموزش ها بصورت همزمان و کاملا الکترونیکی ارائه می گردد، بطوریکه تمامی انجام این فرآیند در سرور شرکت رکورد و قابل بازبینی می باشند.
به گفته وی در آموزش غیر همزمان که با کمک اپلیکیشن موودل برگزار شد، آموزش به صورت یک محتوای الکترونیکی که بصورت تعاملی، ویدئویی، صدا و اسلاید، شبیه سازی شده و موشن گرافیک تولید شده است. فراگیر در هر زمان ممکن که قابلیت آموزش پذیری را داشته باشد می تواند از محتواهای آموزشی بهره گیرد و در نهایت پس از اتمام مطالعه مفاد آموزشی بارگذاری شده؛ و یا گذر از مراحل امتحان و یا آزمون؛ برای ایشان گواهی پایان دوره ثبت و به فایل پرسنلی؛ ایمیل ارسال می شود.
وی افزود: در مرحله نخست، ارایه خدمات آموزشی یادشده بر روی بستر الکترونیکی و در زمینه آموزش های مرتبط با عملیات پروازی با موفقیت به مورد اجرا گذاشته شد که در تلاش هستیم تمام آموزش های بازآموزی سایر ادارات و حوزه های تخصصی نیز به کمک این سامانه به اجرا درآید.
وی در ادامه تصریح کرد: فعالیتهای آموزشی در بخش کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در سال 1399 در اجرای دوره های تایپ فنی بوئینگ 737 و ایرباس 320 نیز پیگیری و اجرایی شده است .
به گفته وی این بخش از فعالیت ها با اتکاء به دانش و تجربه کارکنان و مدرسین متخصص مرکز آموزش و همکاری مدیریت فنی و مهندسی و همچنین سایر ادارات پشتیبانی و مالی شرکت با رعایت پروتکل های بهداشتی ، کیفیت برتر آموزشی و با هدف سود آوری و ارتقاء سطح دانش تخصصی صنعت هوایی در کشور در حال اجرا است.
مهندس علی هادی نژاد تصریح کرد: در راستای ایجاد شرایط برگزاری برخی آموزش های خاص همچون آموزش SEPT ، تاکنون آمار زیادی در این خصوص پیگیری و به اجرا درآمده است.
به گفته وی بدلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده در بازگشایی استخرهای موجود در پایتخت در سال 1399 با توقف مواجه شد که با اتخاذ تدابیر لازم و توکل بر خداوند متعال؛ با جدیت پیگیر اجرایی شدن این مهم در شرکت هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *