farahani.1

جشنواره فروش نوروزی اصناف از ۲۰ اسفند

تصویر روز: رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به مزيت هاي برگزاري جشنواره فروش نوروزي اصناف گفت: از اتحاديه واحدهاي صنفي مختلف در تهران، واحدهاي صنفي حدود ۵۰ اتحاديه در اين جشنواره مشارکت فعالي کرده اند.

قاسم نوده فراهاني اظهارداشت: طبق برنامه ريزي قرار است اين طرح از ۲۰ اسفندماه سال جاري در تهران آغاز شود، اما اعلام کرده ايم اگر واحدهاي صنفي آمادگي داشته باشند، مي توانند از ۱۸ اسفند ماه کار خود را آغاز کنند.

وي با بيان اينکه مشارکت برخي از اتحاديه ها در اين جشنواره ضروري نيست، گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره فروش کالا و خدمات به قيمت مناسب به مردم در ايام شب عيد است، لذا به تمام اتحاديه هاي صنفي ابلاغ کرده ايم هر واحد صنفي بخواهد مي تواند در اين جشنواره مشارکت کند و هيچ محدوديتي براي صدور مجوز شرکت در اين جشنواره قايل نشده ايم.

فراهاني در پاسخ به سوال مبني بر اينکه در مجموع چند واحد صنفي در اين جشنواره در تهران مشارکت دارند گفت: با توجه به تقاضاي پرشمار آمار دقيق آن پس از جمع بندي نهايي ارائه خواهد شد و تاکنون بي نهايت مجوز صادر شده و هيچ محدوديتي براي اصناف در اين جشنواره وجود ندارد و هر کسي درخواست کرد مجوز لازم صادر مي شود، اما تاکيد شده است که با نظارت دقيق و جامع نبايد اجازه دهيم کسي از اين شرايط سوء استفاده کند.

رئيس اتاق اصناف تهران تاکيد کرد: در اين جشنواره واحدهاي صنفي مشارکت فعالي دارند که مردم براي خريد کالاهاي آنها به خصوص در اسفندماه هر سال نياز دارند و هدف ما از برگزاري آن عرضه کالا و خدمات با قيمت مناسب و سود کمتر به مصرف کنندگان است.

فراهاني با بيان اينکه در جشنواره فروش نوروزي اصناف فقط کالاهاي توليد داخل به هموطنان عرضه خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده در اين جشنواره از فروش کالاهاي قاچاق جلوگيري مي شود و قرار است در اين طرح برخي از واحدهاي صنفي با تخفيف ۱۵ تا ۲۰ درصدي و يا برخي ديگر با سود کمتر کالاهاي خود را به مردم عرضه کنند.

وي تاکيد کرد: در اين جشنواره فروشندگان پوشاک، کيف و کفش، مواد غذايي، قنادي، فرش فروشي ها، مبل، لوازم خانگي، آجيل فروشان و به خصوص ميوه فروشان مشارکت فعال دارند، زيرا در اين ايام مردم به خريد اين کالاها نياز دارند و تاکيد شده است که نظارت بر ميوه فروشي ها بيشتر شود، تا ميوه به قيمت مناسب در بين مردم توزيع شود.

رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به قيمت ميوه در کشور گفت: معمولا قيمت ميوه را عرضه و تقاضاي بازار تعيين مي کند و طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با اتحاديه يارفروشان و اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي در تهران از فردا بازرسان بيشتري در اختيار اين اتحاديه ها قرار مي گيرد تا با کنترل بيشتر ميوه با قيمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

وي اظهارداشت: قرار است که جشنواره فروش نوروزي اصناف تا ۱۵ فروردين ماه سال ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد و از فردا بازرسان اتاق اصناف تهران کار خود را در اين زمينه آغاز مي کنند و اگر نياز باشد تعداد گشت هاي بازرسي خود را در سطح شهر تهران افزايش خواهيم داد.

فراهاني در خصوص اينکه براي اجراي بهتر اين جشنواره چه تعداد گشت هاي بازرسي در سطح شهر فعال خواهند شد، گفت: هر سال در اين ايام بيش از ۲۰ گشت بازرسي در سطح شهر فعال مي شدند، اما امسال تعداد آن افزايش قابل توجهي داشته است، ضمن اينکه بازرسان تمام اتحاديه هاي صنفي در تهران با ما همکاري خواهند کرد تا اين جشنواره آن بازدارندگي هاي خود را داشته باشد و از تخلفات احتمالي اصناف جلوگيري شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *