bandpei.2

ورود و خروج از استان تهران مانعی ندارد

تصویر روز: استاندار تهران اعلام کرد: ورود و خروج از استان تهران با توجه به زرد بودن آن مانعی ندارد.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه همایش استانداران در جمع خبرنگاران؛ گفت: درخواست ما از هموطنان این است که از این فرصت تعطیلات کمتر برای مسافرت استفاده کنند تا در موفقیت‌های که درباره کنترل بیماری کرونا در کشور به دست آمده است دچار مشکل نشویم و وارد اوج بیماری در مزحله بعدی نشویم.
وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر، مصوب و ابلاغ شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و در سایر شهر‌ها این محدودیت‌ها برداشته شود.
استاندار تهران افزود: به هر حال برخی از استان‌ها امکان دارد یکی دو شهرشان نارنجی باشد، اما شهر‌های دیگرشان رنگ بندی زرد و آبی داشته باشند بنابر این آن شهری که نارنجی است ورود به آن شهر ممنوع است و مسافران می‌توانند از کمربندی برای ورود به شهر‌های زرد و آبی استفاده کنند.
آقای محسنی بندپی گفت: همچنین یک دستورالعمل نیز برای سفر‌های ضروری و اضطراری برای شهر‌های قرمز و نارنجی توسط کمیته امنیتی – اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور به فرمانداری‌ها اعلام شد که براساس آن فرمی مشخص شده است تا افرادی که براساس ضرورت نیاز به سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی را دارند آن فرم را پر کنند و دلایل خود را برای سفر به جا‌هایی که ممنوعیت دارد اعم از اداری، درمانی و پزشکی، بازرگانی و سرکشی به بنگاه‌های اقتصادی، تکمیل کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به خروج آن‌ها برگه صادر کنند.
وی افزود: در واقع صدور مجوز به شهر‌های قرمز و نارنجی بسیار محدود امکان پذیر است و صرفاً در اختیار فرمانداران است که البته در ایام تعطیلات نوروزی کار‌های حقوقی و اداری و … تعطیل است و این موضوع برای بعد از تعطیلات پیش بینی شده است تا طبق یک دستورالعمل در صورت ضرورت برای سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی عمل کنند.
استاندار تهران گفت: چون تهران زرد است بنابر این شهروندان تهرانی می‌توانند از آن خارج شوند و یا افرادی به آن وارد شوند که البته خواسته و برنامه‌های ما این است که تهرانی‌ها در خود تهران بمانند و از فرصت‌های گردشگری در نظر گرفته شده با رعایت شیوه نامه‌ها استفاده کنند که این برنامه‌ها از طریق شبکه پنج و بروشور‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: بنابر این تهران به واسطه زرد بودن در ایام تعطیل امکان ورود و خروج دارد که البته اغلب تهران به عنوان یک مسیر گذری به سمت شمال و جنوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *