تصویر روز ـ به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، مانده تسهیلات اعطایی این بانک به صنایع و بنگاههای اقتصادی اصفهان در آبانماه امسال به حدود ۶۴۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. از این میزان، ۲۴۶ هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات ارزی و ۳۹۴ هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات ریالی است؛ رقمی که سهم قابل توجهی در تقویت زیرساختهای تولید، صنایع مادر و بهبود معیشت مردم این استان بزرگ و صنعتی داشته است.
همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات مختلف به اقشار و بخشهای اقتصادی استان پرداخت شده است.
بانک صادرات ایران با ۱۵۱ شعبه تحت پوشش ۱۰ حوزه عملیاتی با درجه ممتاز الف در اصفهان فعالیت میکند و شبکهای توانمند برای پشتیبانی از صنایع بزرگ و کوچک استان ایجاد کرده است. این فعالیتها با تلاش بیش از ۱۴۵۰ نفر از کارکنان بانک در حال تداوم است.
در بخش بانکداری خرد نیز نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سپهرکارت فعال در اختیار مشتریان استان قرار دارد و بیش از ۳۴۱ هزار نفر بهصورت مداوم از همراهبانک صادرات ایران برای انجام امور روزمره بانکی خود استفاده میکنند.
شعب بانک صادرات ایران و اپلیکیشن بانکداری دیجیتال «سپینو» با پرداخت انواع وامهای قرضالحسنه نقش مهمی در تسهیل خدمات بانکی در شهرها و مناطق مختلف استان دارند. از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰۰۰ فقره وام قرضالحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش نزدیک به ۶۵۰۰ میلیارد ریال و حدود ۳۰۰۰ فقره وام فرزندآوری به ارزش تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. پرداخت وامهای قرضالحسنه مشاغل خانگی، مسکن شهری و روستایی، وامهای ضروری و سایر خدمات مسئولیت اجتماعی نیز ادامه دارد.
در حال حاضر صنایع مهم و مادر تخصصی استان در بخشهای فولاد، پتروشیمی، نفت، معدن، بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات و انواع صنوف در مقیاس خرد و کلان از خدمات این بانک در «نصف جهان» بهرهمند هستند.
روز «یکم آذرماه» بر اساس تصمیم شورای شهر اصفهان و رأی اصفهانشناسان، بهعنوان «روز نکوداشت اصفهان» انتخاب شده است. گفته میشود این انتخاب ریشه در مستندات تاریخی مربوط به طالع بنیانگذاری این شهر در ماه آذر دارد. همچنین نقش برجسته مشهور سردر بازار قیصریه، که تصویر تیراندازی با سر انسان و بدن حیوان و دم اژدها را نشان میدهد، با الهام از صورت فلکی برج قوس طراحی شده و بهعنوان نماد تاریخی اصفهان شناخته میشود.
تصویر روز ـ بر اساس تبصره یک ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، بیمه مرکزی موظف بود با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ کند که حداکثر تا پایان برنامه پنج ساله ششم، امکان صدور بیمه نامه شخص ثالث براساس ویژگیهای «راننده» فراهم شود؛ اجرای برنامه پنج ساله هفتم آغاز شده، اما همچنان این بند قانونی به شکل نهایی اجرایی نشده است و برای اجرای آن وعدههای مختلف داده میشود.
در بیمه شخص ثالث راننده محور رانندگان به پرخطر و کم خطر تقسیم بندی میشوند و زمانی که رانندگان پرخطر بر اساس شاخصهایی شناسایی شدند هنگام صدور بیمه نامه مبالغ بر اساس پرخطر بودن آنها محاسبه میشود و اگر کم خطر باشند برای آنها تخفیفاتی لحاظ میشود و بر این پایه دیگر بار رانندگی پرخطر بر دوش جامعه نخواهد بود.
اجرای بیمه شخص ثالث راننده محور که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر به سراغ پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی رفت، وی بیان کرد: تلاش ما این است که در خصوص بیمه شخص ثالت راننده محور آییننامه و مقررات مورد نیاز را تا آخر سال به نتیجه برسانیم البته که مصوبه دولت در این زمینه هم نیاز است.
او افزود: اگر بتوانیم این موارد را به نتیجه برسانیم سعی میکنیم حق بیمه سال آینده بر اساس راننده محوری باشد و هرکس که ریسک بالایی دارد حق بیمه بیشتری پرداخت کند.
کارشناسان بر این باورند بیمه شخص ثالث راننده محور دارای مزایای متعددی است که میتواند به رانندگان کمک کند؛ بر این اساس هزینههای بیمه برای رانندگان با سابقه خوب معمولاً کمتر از بیمههای سنتی است، که موجب کاهش هزینهها میشود همچنین این نوع بیمه میتواند رانندگان را به رعایت قوانین و رفتار ایمن در جادهها تشویق کند.
پیش از این هم صادقی کارشناس صعنت بیمه در خصوص مزایای اجرای این بند قانونی گفته بود: با نگاهی دقیق به ماده ۱۸ قانون شخص ثالث، مشخص میشود که بیمه نامه باید بر اساس ویژگیهای خودرو و همچنین ویژگیهای راننده تنظیم شود و لذا از دیدگاه تعیین حق بیمه طبق قانون باید بیمه نامههای صادره، هم خودرو محور و هم راننده محور باشند بند قانونی که اجرا نشده است.
این کارشناس صنعت بیمه افزود: در بیمه شخص ثالث راننده محور رانندهای که خوب رانندگی میکند یک امتیاز دریافت کرده و در نهایت قیمت کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت میکند. پیش بینی میشود در صورت اجرای بیمه شخص ثالث راننده محور بانوان موفقیت بیشتری داشته باشند، زیرا معمولا رانندگان محتاطتری هستند و به همین جهت میتوانند از این طرح به نفع خود استفاده کنند.
حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام اجرای بیمه شخص ثالث راننده محور محقق خواهد شد؟
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با کاهش ۲۱۰ هزار تومانی، ۱۱۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان شد.
به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با کاهش ۱۲۷ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۲۲۱ هزار تومان به فروش رفت.
قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز اول آذرماه ۱۴۰۴ را مشاهده می کنید:
| نوع | قیمت |
| سکه امامی | ۱۱۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان |
| سکه بهار آزادی | ۱۱۱ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان |
| نیم سکه | ۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان |
| ربع سکه | ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان |
| سکه گرمی | ۱۷ میلیون تومان |
| گرم طلای ۱۸ عیار | ۱۱ میلیون و ۲۲۱ هزار تومان |
| گرم طلای ۲۴ عیار | ۱۴ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان |
| مثقال طلا | ۴۸ میلیون و ۶۲۲ هزار تومان |
| اونس طلا (دلار) | ۴۰۶۹.۸۶ |
تصویر روز ـ رضا نواز سخنگوی صنف جایگاههای سوخت کشور، با حضور در برنامه روی خط خبر، با تشریح روند آغاز عرضه بنزین سوپر وارداتی اعلام کرد: از ۲۰ آبان ۱۴۰۳ و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، در قانون ۱۴۰۴ با همراهی مجلس روند کاهش مالیات این بخش پیگیری شد و اقدامات گستردهای برای تحقق این موضوع صورت گرفت.
وی گفت: این نخستینبار است که چنین فرآیندی در کشور انجام میشود و با همکاری وزارت نفت، دستگاههای مرتبط و بخش خصوصی در حال اجراست.
به گفته نواز، تاکنون برای حدود ۲۵ شرکت، مجوز واردات و توزیع بنزین صادر شده و هفته گذشته تابلوی بورس انرژی قیمت پایه را اعلام کرد. عرضه رسمی از دوم آذر آغاز میشود و حداقل خرید برای شرکتهای توزیعکننده ۲ هزار لیتر و حداکثر ۳۰۰ هزار لیتر تعیین شده است؛ هرچند حجم محمولههای وارداتی به بنادر بیش از این خواهد بود.
وی تأکید کرد: قیمت بنزین وارداتی میتواند دستخوش تغییر شود و خرید رسمی دوم آذر انجام خواهد شد.
نواز با بیان اینکه عرضه در بورس آغاز شده و سپس عرضه در جایگاهها انجام میشود، افزود: بین یک هفته تا یک ماه پس از عرضه رسمی، قیمت نهایی مشخص خواهد شد. طبق اعلام وزیر نفت، هیچ تغییری در سهمیه کارت سوخت و قیمت بنزین معمولی ایجاد نخواهد شد.
وی شفافیت قیمت در بورس انرژی را نقطه قوت این روند دانست، اما گفت: قانون اجازه خرید از طریق مذاکره و بدون بورس را نیز داده است، اما بورس انرژی شفافیت بیشتری دارد.
تشکیل شورای سیاستگذاری واردکنندگان
نواز ادامه داد: برای تحقق عرضه بنزین در بورس و بخش خصوصی، چندین مرحله و حلقه زنجیرهای باید همزمان شکل گیرد. اتفاق مثبت، تشکیل شورای سیاستگذاری شرکتهای واردکننده و عرضهکننده است. مبنای تصمیمگیری شورا این بود که اولویت نخست، نظارت دقیق کمی و کیفی و کاهش قیمت برای مردم باشد و سودآوری برای شرکتها در اولویتهای بعدی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: بنزین سوپر وارداتی باید در جایگاهها در مخزن و سکوی جداگانه عرضه شود و این زیرساختها تقریباً آماده است. جایگاههای تکسکو و سیار نیز در این طرح مشارکت دارند و اولویت اجرا تهران و کلانشهرهاست. قیمت روی سکو درج خواهد شد و برای این نوع بنزین از کارت سوخت استفاده نمیشود.
نواز با اشاره به استانداردهای جایگاههای سوخت کشور گفت: تجهیزات و ایمنی شبکه سوخترسانی ایران در سطح بسیار مطلوبی است و تنها آمادهسازی اولیه مخازن و تجهیزات کنترل کمی و کیفی مورد نیاز است.»
او افزود: بنزین سوپر وارداتی عمدتاً برای خودروهای لوکس مناسب خواهد بود و نظارتهای کمی و کیفی بهصورت روزانه و ساعتی انجام خواهد شد. پیش از تخلیه محموله در جایگاه، کنترلهای لازم انجام میشود.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت بنزین سوپر داخلی پایین نیست، گفت: افزایش شدید مصرف بنزین در کشور مانع تنوعبخشی به سبد سوخت و محدودکننده ظرفیت صادرات است.
وی ابراز امیدواری کرد با شکلگیری شورای سیاستگذاری، از دخالت دولت جلوگیری شود و در این حوزه مشکلی پیش نیاید.
جزئیات قیمتگذاری از زبان بورس انرژی
در ادامه، یاسر میرزایی، معاون توسعه بازار نفت و گاز بورس انرژی، درباره مبنای قیمتگذاری بنزین وارداتی توضیح داد: اطلاعیه منتشر شده در هفته گذشته مربوط به یکی از واردکنندگان بنزین سوپر است که قیمت پیشنهادی را بر اساس هزینههای محاسباتی خود ارائه کرده بود.
وی شاخصهای مؤثر بر قیمت نهایی را شامل هزینه خرید بنزین سوپر با اکتان ۹۵، شاخص زیستمحیطی یورو ۵، هزینه حمل از مبدأ تا مقصد، و هزینههای مربوط به مخازن و انتقال تا محل ذخیره در ایران دانست.
به گفته وی، این قیمت در منطقه بسته به زمان و حجم خرید متغیر خواهد بود.
میرزایی افزود: طبیعی است که فعالان این بازار در آغاز نباید انتظار سود بالا داشته باشند، زیرا دولت دخالتی در قیمتگذاری نخواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد: عرضه این فرآورده نقطه آغازی برای حضور گستردهتر بخش خصوصی در زنجیره ارزش توزیع سوخت باشد.
منبع: صداوسیما
موتورسواری کراس یکی از جذاب ترین و چالش برانگیز ترین سبک های موتورسواری است که محبوبیت آن در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. برخلاف موتورهای شهری که برای سرعت های متوسط و مسیرهای آسفالت طراحی می شوند، موتور کراس ها برای عبور از موانع سخت، مسیرهای خاکی، پستی و بلندی ها و شرایط کاملاً غیرقابل پیش بینی ساخته شده اند.
برای انتخاب صحیح موتور کراس، باید ابتدا با انواع موتور کراس آشنا شوید. هر نوع، کاربرد مخصوص خود را دارد و انتخاب صحیح آن می تواند تفاوت بزرگی در تجربه موتورسواری آفرودی شما ایجاد کند. در این مطلب به بررسی کامل مدل های مختلف موتور کراس، تفاوت ها، کاربردها و همچنین تجهیزات مناسب برای هر سبک می پردازیم تا شما بتوانید با تهیه تجهیزات و لوازم جانبی مناسب مانند کلاه کاسکت کراسی تجربه ای ایمن و هیجان انگیز از موتور سواری را کسب کنید.
موتور کراس به طور ویژه برای مسیرهای خاکی و ناهموار طراحی شده است. این موتورها معمولاً وزن کمتری دارند، ارتفاع آن از زمین بیشتر است و سیستم تعلیق آن ها به شدت تقویت شده است تا بتوانند پرش ها و ضربات شدید را تحمل کنند.
موتور کراس با توجه به طراحی تخصصی خود دارای ویژگی های خاصی هستند. این ویژگی ها عبارتند از:
این ساختار منجر می شود که موتور کراس از سبک های جاده ای یا شهری کاملا متمایز باشد.
هدف اصلی این موتورها، کنترل موتور در شرایط دشوار است. مسیرهای آفرود پر از سنگ، خاک نرم، گل، پرش و شیب های ناگهانی هستند. یک موتور شهری در این مسیرها کاملا ناتوان خواهد بود، اما موتور کراس با ویژگی های خود می توانید از پس جنین زمین هایی به راحتی برآید و تجربه ای هیجان انگیز از موتورسواری در مسیر های سخت را برای شما رقم بزند.

هر موتورسوار بسته به نوع مسیر، میزان حرفه ای بودن و سبک رانندگی، باید نوع مناسب موتور کراس را برای خود انتخاب کند. در ادامه رایج ترین انواع موتور کراس را بررسی خواهیم کرد.
موتورهای MX برای مسابقات رسمی طراحی شده اند. سیستم تعلیق بسیار قوی، موتور سبک و قدرت انفجاری، این موتور ها را به یک انتخاب ایده آل برای مسابقه در پیست های خاکی تبدیل کرده است. این مدل ها معمولا دارای ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.
اگر به دنبال رقابت در پیست های خاکی هستید، این مدل بهترین انتخاب است.
این مدل موتور کراس برای مسیرهای طبیعی، جنگلی و کوهستانی طراحی شده است. ویژگی های این موتور عبارتند از:
اگر قصد شما سفرهای آفرودی و گذر از محیط های طبیعی است، اندورو انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود.
این مدل، بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند هم در شهر از موتور استفاده کنند و هم در آخر هفته به مسیرهای خاکی بروند. مزیت های تجربه موتور سواری با این مدل موتور عبارتند از:
لازم به ذکر است که موتور های دو منظوره در پیست های حرفه ای عملکرد مدل های MX را ندارد.
این نوع موتور برای تمرینات پرشی، موانع مصنوعی، رمپ ها و حرکات نمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. کمک فنرهای فوق تقویت شده و بدنه سبک از ویژگی های اصلی این نوع موتور کراس هستند.
برای استفاده امن و حرفه ای از هر نوع موتور کراس، داشتن تجهیزات ایمنی و لوازم جانبی استاندارد ضروری است.
مهمترین تجهیزات برای تجربه ای ایمن از موتور سواری افرود شامل:
اما در میان همه این ها، کلاه ایمنی مهم ترین نقش را دارد. بسیاری از موتورسواران حرفه ای در مسیرهای آفرود تأکید دارند که کلاه های تخصصی کراسی، به دلیل تهویه مناسب، مقاومت بالا و طراحی مخصوص مسیرهای سخت، کاملا ضروری هستند. این نوع کلاه ها در کنار تجهیزات دیگر، تکمیل کننده امنیت شما در مسیرهای خاکی هستند.
شما می توانید کلاه کاسکت کراسی و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای موتور سواری آفرود و کراسی را از مجموعه های معتبر مانند فروشگاه موتو موسوی تهیه کنید. باید در نظر داشته باشید که تهیه تجهیرات استاندارد خیلی اهمیت بیشتری نسبت به تنها تهیه کردن تجهیزات دارند چراکه اگر لوازم جانبی موتور سواری شما از کیفیت درستی برخوردار نباشند نمی توانند از آسیب های احتمالی به شما جلوگیری کنند.
در مسیرهای آفرود همیشه ممکن است مشکلات فنی ایجاد شود. تجهیزات ضروری برای این مسیر ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.
تمام این تجهیزات یدکی نقش مستقیمی در کیفیت موتور سواری و امنیت موتورسوار دارند.
فروشگاه موتو موسوی یکی از معتبرترین مراکز تهیه لوازم جانبی و یدکی موتور سیکلت در ایران است که سال هاست در این حوزه فعالیت می کند. یکی از نقاط قوت موتو موسوی، ارائه تجهیزات تخصصی مخصوص انواع موتور کراس است. موتو موسوی مجموعه ای کامل از تجهیزات زیر را ارائه می دهد:
این تنوع باعث شده موتو موسوی به انتخاب اول بسیاری از موتورسواران حرفه ای و نیمه حرفه ای تبدیل شود. خرید از این فروشگاه دارای مزیت های بسیاری است:
این ویژگی ها به خصوص برای موتورسوارانی که نیاز فوری به قطعات یا تجهیزات دارند بسیار ارزشمند است.
جمع بندی
در پایان باید یادآوری کنیم که هیچ تجهیزی جای کلاه استاندارد را نمی گیرد. در مسیرهای آفرود، سقوط یا برخورد با موانع امری طبیعی است و تنها یک کلاه حرفه ای می تواند از سر و صورت شما در لحظات حیاتی محافظت کند و باید در نظر داشته باشید که تفاوتی ندارد شما از کدام مدل موتور کراس یا حتی موتور های شهری استفاده می کنید، استفاده از کلاه کاسکت یکی از ضروری ترین اقدامات شما برای تجربه ای ایمن و لذت بخش از موتور سواری خواهد بود.
کلاه های تخصصی مانند کلاه کاسکت کراسی، به دلیل طراحی مناسب برای خاک، تهویه بالا، وزن کم و مقاومت بالا، گزینه ای محبوب میان آفرودسواران هستند. متخصصین این حوزه توصیه می کنند که انتخاب چنین کلاه هایی در کنار تجهیزات اصلی موتور کراس، اولین قدم برای موتورسواری حرفه ای و ایمن است.
تصویر روز ـ ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه، نهمین سهمیه ۱۴۰۴ است که بامداد امشب به کارتهای هوشمند سوخت شخصی واریز میشود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت شارژ میشود.
سهمیهبندی بنزین براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان ۱۳۹۸، برای همه وسایل نقلیه بنزینسوز آغاز شد.
سقف ذخیره سهمیه بنزین کارتهای هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلتها هماکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلتها، در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارتهای هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.
تصویر روز ـ به نقل از تابناک، در حالی که صنایع لبنی محصولات خود را با مواد اولیه یارانهای تولید میکنند، اما سخنگوی انجمن صنایع لبنی با لحنی بیسابقه اعلام کرده است که «گران میکنیم و به کسی ربطی ندارد! » و نظارت دولتی را به دلیل «رقابتی بودن» رد کرد؛ درحالیکه گزارشهای میدانی از جهشهای قیمتی عجیب مانند افزایش ۱۱۲ درصدی یک نوع پنیر در ۱۰ روز نشان از هرج و مرج کامل دارد؛ ضمن اینکه انفعال شش ماهه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت در اعلام قیمتهای مصوب، راه را برای این تخلفات سریالی و تضییع حقوق عمومی باز گذاشته است.
جهشهای قیمتی تا سه بار در دو ماه و افزایش ۱۱۲ درصدی یک محصول فقط در ۱۰ روز، فقط بخشی از تخلفات صنایع لبنی است که سخنگوی این انجمن، با شعار «گران میکنیم و نیاز به متولی نداریم»، مهر تأییدی بر آن زده است؛ این درحالی است که این صنایع، ضمن استفاده از شیر یارانهای ، محصولات را خودسرانه گران کرده و آزادانه به بازارهای صادراتی با ارز نامشخص میفروشند؛ البته دولت شش ماه است وظیفه قانونی خود برای تعیین قیمت مصوب را انجام نداده است و به نظر می رسد با ورود دستگاههای نظارتی و مدعیالعموم برای دفاع از حقوق تضییع شده مردم این بحران را حل کند.
شیر یارانه ای در جیب انجمن لبنیات؛ پنیر ۱۰۰ هزارتومانی به کام مردم
بررسی میدانی نشان میدهد پنیر تولید ۵ آبان ۱۴۰۴ با قیمت ۸۸ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شده، اما همان محصول با تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۴ به قیمت ۹۹ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شده است؛ یعنی تنها طی ۱۰ روز حدود ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت. گزارشهای مشابه از بازار لبنیات نشان میدهد برخی کالاها طی دو ماه اخیر سه بار افزایش قیمت را تجربه کردهاند.
افزایش قیمت خودسرانه در شرایطی اتفاق افتاده است که طبق قانون، باید هر سال با افزایش نرخ شیر خام قیمت چهار قلم کالای پرمصرف لبنی شامل شیر بطری کمچرب، شیر کیسهای کمچرب، ماست ۲.۵ کیلویی کمچرب و پنیر ۴۰۰ گرمی UF بهصورت مصوب دولتی تعیین شود، اما با وجود گذشت حدود شش ماه از افزایش نرخ شیر خام، هنوز قیمت مصوب این چهار قلم اعلام نشده و کالاها چندین مرتبه گران شدهاند.
سخنگوی انجمن با اعلام اینکه «گران میکنیم و نیاز به متولی نداریم»، عملاً نظارت دولتی بر قیمتگذاری را رد کرده و موضعی قاطعانه در برابر حاکمیت و مردم اتخاذ نموده است و بزرگترین تناقض این اظهارات این است که صنایع لبنی برای تولید محصولات خود از شیر یارانهای استفاده میکنند، اما محصولات نهایی را به صورت خودسرانه و بدون تبعیت از قیمتهای مصوب دولتی، با قیمت آزاد و در حال افزایش به بازار عرضه میکنند.
محصولات لبنی تولید شده با مواد اولیه یارانهای که سهم مردم است به راحتی و آزادانه به بازارهای صادراتی با ارز آزاد عرضه میکنند و حتی ارز حاصل از آن نیز به کشور باز نمیگردانند که این عمل به نوعی تضییع حقوق عمومی و یارانه دولتی است.
انجمن لبنیات دولت را شریک گرانی اعلام کرد!
ازسویی دیگر ، انجمن لبنیات، درحالی گرانی را به گردن دولت و تورم می اندازد که بازار لبنیات در دو ماه اخیر شاهد افزایش قیمت و جهشهایی نظیر ۱۱۲ درصدی قیمت بوده است که این انجمن نه تنها مسئولیت افزایش قیمت را نپذیرفته است، بلکه با کنایه اعلام می کند که هرگونه کاهش قیمت را منوط به کنترل تورم و ارزان شدن مرغ و تخم مرغ می داند که این موضع گیری در برابر مردم، در سایه انفعال شش ماهه دولت در تعیین قیمتهای مصوب قانونی، عملاً بهانهای برای ادامه روند خودسرانه گرانفروشی شده است.
به گزارش تابناک، اظهارات تند سخنگوی انجمن صنایع لبنی در رد آشکار قیمتگذاری دولتی، فصل جدیدی از قانونگریزی در بازار کالاهای اساسی را رقم زد؛ این در حالی است که این صنایع از شیر یارانهای استفاده میکنند؛ بنابراین یک تناقض بنیادین که با افزایشهای بیقاعده ازجمله تا سه بار در دو ماه اخیر و صادرات محصولات یارانهای با ارز آزاد تشدید شده است و پرسش اینجاست که کدام قانون به صنایع اجازه داده است سهم یارانه مردم را به بازارهای خارجی بفرستند و ارز آن را هم برنگردانند؟
تصویر روز ـ به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به مردم خراسان جنوبی از طریق ۲۹ شعبه سپهری و بیش از ۳۰۰ کارمند تلاشگر این بانک در حالی انجام میشود که مانده تسهیلات پرداختشده در بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی استان از ۷۹ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.
بر اساس این گزارش، توجه به بهبود معیشت مردم بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی بانک صادرات ایران و بخشی از مسئولیتهای اجتماعی این بانک مورد غفلت قرار نگرفته است؛ بهطوریکه از ابتدای سال جاری، ۳۵۷ فقره وام ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال، ۶۵۵ فقره وام فرزندآوری به ارزش بیش از ۶۶۳ میلیارد ریال، ۱۶۶۸ فقره وام مشاغل خانگی به میزان ۲۵۴۶ میلیارد ریال و ۶۴ فقره وام ودیعه مسکن به ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال توسط شعب این بانک به مردم استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.
علاوه بر این، ۱۳۳۴ فقره تسهیلات مسکن اقشار ویژه، مسکن روستایی و نهضت ملی مسکن به ارزش بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده و با احتساب سایر وامهای ضروری، مجموع پرداختیها به بیش از ۴۰۰۰ فقره و ۱۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال رسیده است.
روز ۲۹ آبان در تقویم ملی بهعنوان «روز بشرویه» یکی از شهرهای شناختهشده استان خراسان جنوبی نامگذاری شده است.
تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با افزایش ۸۳۰ هزار تومانی، ۱۱۸ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان شد.
به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با افزایش ۸۸ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان به فروش رفت.
قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۴ را مشاهده می کنید:
| نوع | قیمت |
| سکه امامی | ۱۱۸ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان |
| سکه بهار آزادی | ۱۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان |
| نیم سکه | ۶۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان |
| ربع سکه | ۳۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان |
| سکه گرمی | ۱۷ میلیون تومان |
| گرم طلای ۱۸ عیار | ۱۱ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان |
| گرم طلای ۲۴ عیار | ۱۵ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان |
| مثقال طلا | ۴۹ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان |
| اونس طلا (دلار) | ۴۰۵۸.۶۸ |