23414

واکنش رگولاتوری به رفع فیلتر یوتیوب در دانشگاهها و مجوز اینترنت طبقاتی

تصویر روز ـ جواد موحد سرپرست دفتر ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب در دانشگاه تهران و ارتباط آن با طرح موسوم به «اینترنت طبقاتی» اظهار کرد: تا این لحظه هیچ مصوبه یا ابلاغیه‌ای برای ارائه اینترنت خاص به بخشی از جامعه، سازمان‌ها یا مراکز آموزشی از سوی وزارت ارتباطات یا رگولاتوری وجود ندارد. چنین تصمیمی در دستور کار نبوده و اجرایی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات یا رگولاتوری با دانشگاه‌ها در زمینه ارائه دسترسی‌های ویژه اینترنتی همکاری داشته‌اند، گفت: خیر، تاکنون هیچ همکاری رسمی یا مصوبه‌ای برای رفع فیلتر پلتفرم‌های خاص در دانشگاه‌ها نداشته‌ایم. اگر در برخی دانشگاه‌ها دسترسی به برخی سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی بدون فیلتر امکان‌پذیر شده، لازم است بررسی شود که آن مجموعه از چه منبع اینترنتی استفاده می‌کند.

موحد با بیان اینکه موضوع موسوم به «اینترنت طبقاتی» سال گذشته در حد بررسی و طرح پیشنهادی مطرح بوده اما هیچ‌گاه به تصویب نرسیده است، افزود: در حال حاضر هیچ ابلاغیه رسمی مبنی بر ایجاد اینترنت تفکیک‌شده یا طبقاتی وجود ندارد. اگر موردی از دسترسی خاص گزارش شود، باید مسیر فنی و منبع ارائه اینترنت در آن بررسی شود.

سرپرست دفتر ریاست رگولاتوری در پایان گفت: هرگونه تصمیم در زمینه تغییر سطح دسترسی یا رفع فیلتر پلتفرم‌ها، نیازمند مصوبه رسمی و ابلاغ از سوی مراجع ذی‌صلاح است و تاکنون چنین مصوبه‌ای وجود نداشته است.

به گزارش مهر، شب گذشته اعلام شد، روابط عمومی شورای صنفی خوابگاه‌های سطح شهر دانشگاه تهران در جلسه‌ای با معاونت دیجیتال و معاونت دانشجویی دانشگاه تهران برخی از مشکلات دانشجویان این دانشگاه را مطرح کرده و گزارشی از این جلسه منتشر کرده است.

در حاشیه این گزارش اعلام شده که از چند روز گذشته استفاده از پلتفرم یوتیوب از طریق اتصال به شبکه اینترنت داخلی دانشگاه بخصوص در خوابگاه‌ها آزاد و بدون فیلتر است.

YoozBsiEkran

همکاری بانک صادرات ایران و حوزه هنری در زمینه محیط زیست و کودکان

تصویر روز ـ به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این اکران ویژه همزمان با برگزاری نشست توسعه همکاری‌های بانک صادرات ایران و حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. این نشست با حضور یاسر مرادی، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران ارشد دو مجموعه، با هدف گسترش همکاری در زمینه شیوه‌های مدرن تأمین مالی تولید آثار هنری و حمایت از هنرمندان کشور برگزار شد.

یاسر مرادی در این نشست با اشاره به نقش بانک صادرات ایران در حمایت از فرهنگ و هنر اصیل کشور گفت: بانک صادرات ایران علاوه بر وظایف اصلی بانکداری و سودآوری، چند سال است که موضوع اقتصاد هنر را به صورت جدی دنبال می‌کند چراکه معتقد است حمایت از هنر هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که منافع آن به کل جامعه بازمی‌گردد.
او با اشاره به دلایل حمایت بانک از تولید انیمیشن «یوز» افزود: این فیلم در راستای حفاظت از محیط‌زیست که یکی از دغدغه‌های اصلی امروز کشور است، تولید شده و توجه ویژه به مخاطبان کودک و نوجوان نیز از اهداف اصلی ما در این همکاری بود.
مرادی همچنین از پایان مراحل آماده‌سازی محصول جدید پلتفرم بانکداری دیجیتال «سپینو» برای کودکان و نوجوانان همزمان با اکران عمومی «یوز» خبر داد و اظهار کرد: این محصول تا یک ماه آینده در اختیار کودکان و نوجوانان کشور قرار می‌گیرد تا زمینه آموزش مفاهیم بانکداری و فرهنگ‌سازی و تربیت صحیح مالی را فراهم کند.

در ادامه، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، با تقدیر از اقدامات بانک صادرات ایران گفت: فعالیت‌های بانک صادرات ایران در حمایت از فرهنگ و هنر کشور پیشرو و الهام‌بخش است. پیوند میان اقتصاد و هنر در جهان یک واقعیت پذیرفته‌ شده است، اما در کشور ما هنوز به بلوغ کامل نرسیده؛ با این حال، تجربه موفق همکاری با بانک صادرات ایران در تولید انیمیشن یوز، گامی ارزشمند در این مسیر به شمار می‌آید.
وی تأمین مالی آثار فاخر هنری را از دغدغه‌های اصلی فعالین و نخبگان حوزه فرهنگ دانست و افزود: اعتماد و همکاری شکل‌ گرفته میان بانک صادرات ایران و حوزه هنری، زمینه‌ساز تداوم تولید آثار فرهنگی و هنری اثرگذار خواهد بود.

در پایان این برنامه، با اشاره به نمایش بیش از ۷۰۰ هزار مرتبه‌ای فیلم انیمیشن «یوز» در سینماهای کشور و استقبال گسترده کودکان و نوجوانان از آن، اعلام شد که اکران این اثر تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.
همچنین پس از اجرای نمایش عروسکی و اهدای هدایا، این فیلم برای ۲۸۰ کودک کار نیز به نمایش درآمد.
انیمیشن «یوز» به عنوان نخستین فیلم سینمایی تولید شده با حمایت بانک صادرات ایران در حوزه کودک و نوجوان، نمادی از هم‌افزایی اقتصاد و فرهنگ در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی و ترویج ارزش‌های انسانی است.
بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین بانک‌های کشور، همواره در کنار ایفای نقش مؤثر در نظام مالی و اقتصادی، در زمینه‌های مسئولیت اجتماعی، حمایت از فرهنگ و هنر، حفاظت از محیط‌زیست و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه نیز حضوری فعال و الهام‌بخش داشته است.

IMG 20251103 173013 531

IMG 20251103 175759 624

8182324 971

سد کرج خشک شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: پس از پنج سال خشک سالی در پاییزی هم که خشک است سدهای آبی استان در وضعیت نا مطلوبی به سر می‌برند کارشناسان هشدار می‌دهند این یکی از خشک‌ترین پاییزهای چند دهه اخیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: گرمای بالاتر از نرمال ، تبخیر منابع آبی را تشدید کرده و درحال حاضر بیش از نود درصد سد کرج خالی است.

نجفیان افزود: امیدوار هستیم پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر شروع بارندگی‌ها از آبان‌ماه محقق شود و نزولات جوی را در فصول بارش و بهار سال آینده شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: کاهش آب‌های سطحی منجر به افزایش فشار بر منابع آب زیرزمینی می‌شود. چهار محدوده در استان البرز از نظر منابع آب زیرزمینی در وضعیت بحرانی قرار دارند. در قالب کارگروه سازگاری با کم‌آبی و برای مقابله با این وضعیت، به‌طور مداوم جلساتی برگزار می‌شود تا بارگذاری بر منابع آب زیرزمینی کاهش یابد.

او ادامه داد: دیگر زمان مماشات با چاه‌های غیرمجاز به سر آمده و باید برای حفظ منابع آب شرب و تأمین نیاز صنایع، جلوی برداشت غیرمجاز آب گرفته شود تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای تأمین آب شرب جمعیت استان و صنایع فراهم کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های آبی دهه‌های اخیر است و لازم است همه دستگاه‌ها و شهروندان با همدلی، مدیریت مصرف را جدی بگیرند تا تنش‌های آبی در استان به حداقل برسد.

نجفیان اضافه کرد: ایران تنها یک‌سوم میانگین جهانی از نظر منابع آبی ظرفیت دارد، در حالی که مصرف آب شرب در کشور نزدیک به دو برابر متوسط جهانی است. اگر فقط ۲۰ درصد صرفه‌جویی انجام شود، می‌توان از بروز تنش‌های آبی جلوگیری کرد.

سکه

قیمت طلا و سکه ۱۳ آبان‌

تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با کاهش ۵ هزار تومانی، ۱۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با کاهش ۳۲ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان به فروش رفت.

قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۴ را مشاهده می کنید:

نوع قیمت
سکه امامی ۱۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان
سکه بهار آزادی ۱۰۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان
نیم سکه ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
ربع سکه ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سکه گرمی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان
گرم طلای ۲۴ عیار ۱۳ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان
مثقال طلا ۴۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان
اونس طلا (دلار) ۳۹۹۳.۳۶

5412986

رکوردشکنی قیمت‌ها در مهرماه؛ تورم نان، گوشت و سبزیجات صعودی شد

تصویر روز ـ مرکز آمار ایران طی گزارشی متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مهر ۱۴۰۴ را اعلام کرد.

مهر به نقل از مرکز آمار، در گروه نان و غلات، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با ۷.۷ درصد، «برنج ایرانی درجه یک» با ۶.۴ درصد و «رشته آش» با ۵.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در مهر ماه ۱۴۰۴ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با ۷.۷ درصد، «برنج ایرانی درجه یک» با ۶.۴ درصد و «رشته آش» با ۵.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «ماهی قزل آلا» با ۲۳.۰ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ۹.۶ درصد و «مرغ ماشینی» با ۷.۵ درصد است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با ۱۵.۷ درصد، «خامه پاستوریزه» با ۳.۸ درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «لیمو ترش» با ۴۵.۴ درصد، «خربزه» با ۱۳.۶ درصد، «کشمش پلویی» با ۱۱.۱ درصد و «مغز گردو» با ۱۰.۹ درصد می‌باشد. هم‌چنین بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «انار» با ۶.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «کدو سبز» با ۵۲.۸ درصد، «گوجه فرنگی» با ۳۰.۹ درصد، «سیب زمینی» با ۲۲.۲ درصد، «بادمجان» با ۱۱.۶ درصد و «خیار» با ۱۰.۴ درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس گوجه فرنگی» با ۳.۹ درصد، «سس مایونز» با ۳.۷ درصد و «رب گوجه فرنگی» با ۲.۹ درصد است.

1000188956

جشنواره فروش بیمه ملت با تخفیف ۲۲ درصدی و جوایز ویژه

تصویر روز ـ این جشنواره از ۱۲ آبان تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۴ در دو بخش بیمه‌گزاران حقیقی و حقوقی و در رشته‌های مختلف بیمه‌ای برگزار خواهد شد.

در بخش بیمه‌گزاران حقیقی، رشته‌های آتش‌سوزی، مسئولیت، بدنه و حوادث مشمول جشنواره هستند. در این بخش، بیمه‌گزاران از تخفیف های متنوع تا سقف ۲۲ درصد بهره‌مند شده و به ازای هر ۱۰ میلیون ریال خرید بیمه‌نامه، یک امتیاز برای شرکت در قرعه‌کشی جوایز نفیس دریافت می‌کنند. این قرعه‌کشی در چهار دوره زمانی و مطابق جدول زمان‌بندی اعلام‌شده برگزار خواهد شد.

1000188954

در بخش بیمه‌گزاران حقوقی نیز رشته‌های آتش‌سوزی، مسئولیت، بدنه، حوادث و بیمه درمان تکمیلی مشمول جشنواره قرار دارند. در این بخش، تخفیف‌هایی از ۱۰ تا ۴۰ درصد بر اساس جدول مربوطه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه ملت مراجعه کرده و یا با مرکز تماس بیمه ملت به شماره 85333 -021 تماس حاصل نمایند.

8134649 331

درخشش شیدا با محصولات تازه

تصویر روز ـ به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، این پلتفرم با محصولاتی چون سریال «بامداد خمار» و برنامه‌ گفت‌وگومحور «رباط صلیبی» و رئالیتی‌شو «پرسونا» تجربه‌ای تازه را به مخاطبان عرضه کرده است.

بامداد خمار

درام عاشقانه «بامداد خمار» که اثر اقتباسی از مشهورترین و پرفروش‌ترین رمان عاشقانه بعد از انقلاب به قلم فتانه حاج سیدجوادی ساخته شده است، روایت دختر یک خانواده اعیان طهران قدیم با نام «محبوبه» است که عاشق شاگرد نجاری محله‌شان می‌شود. او خواستگارهایش را رد می‌کند و در برابر خانواده‌اش می‌ایستد تا آنها این عشق را به رسمیت بشناسند و به ازدواج او با رحیم رضایت دهند. غافل از اینکه چرخ گردون روزگار گاهی بر وفق مراد نمی‌چرخد. این سریال که به کارگردانی نرگس آبیار ساخته شده، تنها با انتشار سه قسمت توانسته بیش از ۱۰۰ هزار اشتراک جدید جذب کند. از سوی دیگر فروش رمان کلاسیک «بامداد خمار» نیز هم‌زمان با پخش سریال، افزایش داشته و بار دیگر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته است.

رباط صلیبی

در برنامه گفت‌وگو محور «رباط صلیبی» هم امیرحسین قیاسی مصاحبه‌ای صمیمی‌تر و شیرین‌تر از همیشه، با چهره‌های ورزشی انجام می‌دهد.

پرسونا

رئالیتی‌شو «پرسونا» توسط امیرعلی دانایی کارگردانی و اجرا شده است. این رئالیتی‌شو به گفت‌وگو با چهره‌های مختلف می‌پردازد.

پلتفرم شیدا با این برنامه‌ها و آمادگی برای تولید محصولات تازه، نشان از یک سرمایه‌گذاری بلندمدت از سوی گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد.

Industry Expo 1404 Radmanesh

مهدی رادمنش: حرکت سایپا به سمت نسل جدید موتور با هدف خودکفایی ۶۰ درصدی

تصویر روز ـ مهدی رادمنش، قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره گروه سایپا، در حاشیه بازدید از بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه صنعت تهران و غرفه گروه سایپا اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد حضور منسجم و قدرتمند گروه سایپا در نمایشگاه صنعت هستیم. تمامی شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه در این رویداد حضور دارند و جدیدترین دستاوردها، محصولات و فناوری‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

سایپا در حوزه توسعه محصول گام‌های مؤثری برداشته است

عضو هیأت‌مدیره گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های مالی، سایپا در حوزه توسعه محصول گام‌های مؤثری برداشته و چندین محصول جدید را هم به بازار عرضه کرده است. بر این اساس تا پایان سال چند محصول جدید دیگر نیز به سبد تولید افزوده خواهد شد که بیانگر پویایی و حرکت رو‌به‌جلوی این گروه است.

وی افزود: نمایشگاه امسال فرصتی ارزشمند برای نمایش توانمندی‌های سایپا و شرکت‌های تابعه در حوزه‌های مختلف است. یکی از محورهای اصلی تمرکز ما در دوره اخیر، توسعه قوای محرکه بوده است؛ بخشی که در گذشته با چالش‌هایی روبه‌رو بود اما با شکل‌گیری تیم مدیریتی جدید، در اولویت برنامه‌های گروه قرار گرفت و اقدامات مؤثری در آن انجام شد.

رادمنش با اشاره به پروژه توسعه خانواده موتورهای جدید سایپا گفت: با همکاری شرکت مگاموتور، مرکز تحقیقات و معاونت مهندسی گروه، روند طراحی و توسعه یک خانواده موتور جدید آغاز شده است. هدف از اجرای این پروژه، ایجاد تحولی بنیادین در حوزه قوای محرکه و پاسخ‌گویی به نیازهای محصولات متنوع سایپا است. با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توان زنجیره تأمین کشور، دستیابی به بیش از ۶۰ درصد خودکفایی در تولید این موتورها پیش‌بینی می‌شود.

موتور جدید سایپا از سال آینده تجاری می‌شود

وی در ادامه افزود: نخستین نمونه از این خانواده موتور از سال آینده روی محصولات سایپا نصب خواهد شد و خطوط تولید آن طی حدود ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد. ظرفیت تولید سالانه این موتورها بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه برآورد شده است که علاوه بر تأمین نیاز داخلی گروه، قابلیت عرضه به سایر خودروسازان کشور را نیز خواهد داشت.

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا با تأکید بر استفاده از فناوری‌های به‌روز اظهار کرد: در طراحی این خانواده موتور، از فناوری‌هایی بهره گرفته‌ایم که در جهان در مرحله اوج توسعه قرار دارند، نه فناوری‌های قدیمی یا در حال خروج از چرخه تولید. از این رو، این موتور توان پاسخ‌گویی به نیازهای محصولات آینده صنعت خودروی کشور را به‌طور کامل خواهد داشت.

رادمنش در پایان گفت: در صورت مشارکت سایر خودروسازان در این پروژه و افزایش تیراژ تولید به سطح اقتصادی، منافع آن برای همه فعالان صنعت خودرو قابل‌توجه خواهد بود. تولید اقتصادی و تیراژ بالا از اصول اصلی صنعت جهانی خودروست و سایپا مصمم است با تکیه بر هم‌افزایی داخلی به این هدف دست پیدا کند.

Industry Expo 1404 Hosseini

حضور یکپارچه سایپا در نمایشگاه صنعت با محوریت زنجیره تأمین و محصولات جدید

تصویر روز ـ رضا حسینی با اشاره به مشارکت فعال شرکت‌های مختلف زیرمجموعه گروه سایپا در این نمایشگاه صنعت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این نمایشگاه، معرفی شرکت‌های فعال در زنجیره تأمین سایپا است؛ زنجیره‌ای گسترده که از تولید قطعه تا مونتاژ نهایی خودرو را شامل می‌شود. علاوه بر آن، تعدادی از خودروهای جدید و مدل‌های روز سایپا نیز متناسب با محور تخصصی نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند تا پیوند میان صنعت قطعه‌سازی و محصول نهایی برای مخاطبان به‌صورت ملموس‌تر نشان داده شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل گروه سایپا با اشاره به تنوع فعالیت‌های این گروه تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا تنها مجموعه خودروسازی کشور است که از چندین شرکت خودروساز از جمله زامیاد، سایپاسیتروئن، پارس‌خودرو، سایپادیزل و بن‌رو تشکیل شده است. در کنار این برندهای اصلی، مجموعه‌های اقتصادی و تولیدی فعال در زنجیره تأمین نیز حضور دارند تا ظرفیت‌های اشتغال‌زایی، تولید داخلی و توان فنی گروه به نمایش گذاشته شود.

حسینی با تأکید بر اهمیت توسعه فناوری و ارتقای کیفیت تولیدات گفت: هر خودرو حاصل همکاری مجموعه‌ای از شرکت‌های قطعه‌ساز است که هر یک دانش و فناوری خاص خود را دارند. با وجود محدودیت‌های اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی، گروه سایپا با تمرکز بر افزایش سهم داخلی‌سازی، ارتقای کیفیت قطعات و توسعه محصولات جدید مسیر رشد خود را ادامه می‌دهد.

وی همچنین از توسعه خانواده جدید موتورهای گروه سایپا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خبرهای این نمایشگاه یاد کرد و افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری کافی در حوزه موتور انجام نشده بود، اما اکنون خانواده جدید موتور سایپا با فناوری و کارایی به‌روز طراحی شده و قابلیت استفاده در محصولات مختلف گروه را دارد. این موتورها از نظر مصرف سوخت، توان خروجی و کیفیت، ارتقا یافته‌اند و به‌زودی در خودروهای جدید از جمله سایپا آریا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران که تا ۱۴ آبان ماه برپا است، شرکت‌هایی همچون مگاموتور، سایپاشیشه، فنرسازی زر، پارس‌خودرو، مالیبل سایپا، ایندامین، طیف سایپا، قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا، سایپاگام، سایپاپرس، تولید رینگ سایپا، پلاسکوکار، رادیاتور ایران و دیگر شرکت‌های تابعه گروه سایپا حضور دارند.

manisaaaabig800801

دریافت آنلاین وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن از «مانیسا» با پشتیبانی بانک صادرات ایران

تصویر روز ـ در راستای حمایت از گسترش خدمات مالی هوشمند و اجرای سیاست‌های بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه توسعه اعتبارات خرد، طرح پرداخت وام‌های دیجیتال بدون ضامن توسط تسهیلات‌یار «مانیسا» و با پشتوانه بانک صادرات ایران آغاز شد.

در این طرح، متقاضیان حقیقی می‌توانند پس از ثبت‌نام در وب‌سایت «مانیسا» و انجام احراز هویت و اعتبارسنجی دیجیتال، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اعتباری دریافت کنند. تمامی مراحل ثبت‌نام، اعتبارسنجی، تأیید مدارک و انعقاد قرارداد به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود و متقاضیان تنها با ارائه یک برگ چک صیادی می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

این طرح با هدف افزایش دسترسی اقشار مختلف جامعه به منابع مالی، تقویت توان خرید مشتریان، و حمایت از تجارت الکترونیک کشور طراحی شده و از طریق نظام اعتبارسنجی هوشمند، امکان دریافت و بازپرداخت تسهیلات را به ساده‌ترین شکل ممکن برای کاربران فراهم می‌کند.

کاربران پلتفرم مانیسا می‌توانند از اعتبار خود برای خرید اقساطی کالا و خدمات از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری طرف قرارداد این سامانه از جمله فروشگاه‌های معتبر کشور استفاده کنند.​