تصویر روز: در طول روزهای گذشته با وجود آنکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسما سفر توره ای مسافرتی ایرانی را به ترکیه ممنوع کرده و به آژانس ها اجازه فروش تور نمی دهد اما خبرهای مختلفی از باز شدن دوباره پنجره پرواز های برنامه ای ایران به گوش می رسد. پرواز هایی که سازمان هواپیمایی کشوری پس از چند روز رسما اعلام کرد: مجاز هستند و امکان فروش آنها وجود دارد.
با توجه به مشکلات و مسائل سیاسی به وجود آمده در ترکیه پس از کودتا نافرجام ارتش این کشور مسئولان ایرانی اعلام کردند تا زمانی که تکلیف نهایی امنیت و ثبات این کشور مشخص نشود امکان تداوم تور های مسافرتی ایرانیان وجود نخواهد داشت.
با وجود این صحبت ها پس از انکه سازمان هواپیمایی اعلام کردکه پرواز های ایرانی به ترکیه از سر گرفته شده در طول روز های گذشته خبرهایی مبنی بر از سرگیری دوباره پذیرش مسافران ایرانی به مقصد استانبول منتشر شده که با دستور العمل های قبلی با تناقض رو به رو می شود. موضوعی که مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی درباره آن ارائه داد تا شرایط آن شفاف شود.
رضا جعفر زاده توضیح داد: در طول روز های گذشته سوال های زیادی مبنی بر چگونگی از سرگیری دوباره پرواز های ایران به ترکیه با وجود ممنوعیت فروش تور مطرح شد. از این رو سازمان هواپیمایی به طور رسمی اعلام می کند که تمامی اژانس های مسافرتی که مجوز رسمی خود را از این سازمان دریافت کرده اند می توانند از طریق سامانه های فروش بلیط وابسته به شرکت های هواپیمایی ایرانی اقدام به فروش بلیط انفرادی کنند.
به گفته وی این موضوع ارتباطی با تور های مسافرتی ندارد زیرا فروش تور بر اساس دستور میراث فرهنگی ممنوع است و مرجع تصمیم گیری درباره بازگشایی دوباره فروش آنها نیز سازمان میراث فرهنگی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، بر اساس این توضیحات شرکت های هواپیمایی که پرواز های برنامه ای خود به مقصد ترکیه را مشخص کرده اند می توانند از طریق سامانه های رسمی برای مسافران امکان بلیط فروشی ایجاد کنند ولی در عین حال همچنان سفر ایرانی ها به مقصد ترکیه از طریق تور های مسافرتی ممنوع خواهد بود.
تصویر روز: با نزدیک شدن به آغاز بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶، پرسش هایی درخصوص میزان طلای به کار رفته در مدال های ورزشی مطرح شده است.
به گزارش ای بی سی، ورزشکاران می کوشند بتوانند مدال طلای المپیک را به دست آورند. آنها وقت و هزینه بسیاری صرف می کنند تا به آنچه می خواهند برسند؛ اما به راستی صرف نظر از افتخار کسب مدال طلا در المپیک، ارزش مادی این مدال چقدر است؟
آیا در مدال های المپیک، طلای واقعی وجود دارد؟ مدال طلای المپیک ریو تقریبا ۵۰۰ گرم وزن دارد؛ اما تنها ۶ گرم از این ۵۰۰ گرم طلاست و ۴۹۴ گرم آن نقره است. بنابراین بر اساس آخرین بهای فلز زرد، مدال طلای المپیک بهای چندانی ندارد. بدیهی است ذوب کردن مدال طلای المپیک و تبدیل آن به شمش طلا و فروش آن کار عاقلانه ای نیست!
به ورزشکارانی که در عرصه های مهم ورزشی موفق به کسب مدال می شوند، کمک های مالی نیز اعطا می شود. به گزارش تصویر روز به نقل از اقتصاد ان لاین در سال ۲۰۱۵ به هر ورزشکاری که در رقابت های جهانی مدال طلا کسب کرده بود، ۲۰۰۰۰ دلار، به دارندگان مدال نقره ۱۳۴۰۰ دلار و به دارندگان مدال برنز ۱۰۰۰۰ دلار از سوی کمیته المپیک استرالیا اعطا شد.
آیا میتوان مدال المپیک را فروخت؟ پاسخ مثبت است. ورزشکارانی هستند که در هنگام بازنشستگی با مشکلات مالی شدیدی مواجه می شوند. این ورزشکارها، اقدام به فروش مدال های خود می کنند. به عنوان مثال، یک مدال طلا ممکن است بین ۱۰ هزار تا یک میلیون دلار به فروش برسد. یکی از شناگران استرالیایی در زمره ورزشکارانی قرار دارد که مدال طلای المپیک خود را در سال ۲۰۱۱ در یک حراجی به بهای ۱۱۲۵۰ دلار فروخت. از سوی دیگر، مدال طلای المپیک ۱۹۳۶ برلین جسی اونز، دونده آمریکایی، نیز در سال ۲۰۱۳ به بهای ۱٫۴۶ میلیون دلار به فروش رسید
افشین لاریجانی
در حالی که مردم کم کم در حال از دست دادن امید خود از تدبیرها و امیدها و باز شدن درب ها هستند و هنوز زوایای حقوقهای نجومی پیدا نشده و در تاریکی دنبال می شود بعد از مجادله های شرکت های توزیع برق و آب و گاز با مشترکین خانگی – صنعتی – صنفی و یا به اصطلاح سایر مصارف بر سر مهلت پرداخت ها و قطع انشعابات، این بار مدیرعامل توزیع برق تهران ضمن تاکید مجدد بر هزینه ۴ هزار تومانی برگ های اخطار قطع مشترکین برق باردیگر تهدید کرد که برق مشترکین خانگی بالای ۳۰ هزار تومان را هم قطع می کنیم!؟
این در حالی است که در بین این دوایری که مشترکین زیادی دارند شرکت توزیع برق در تهران و شهرستان ها، آنچنان حالت قهری در برابر مردم را برای کارکنان خود بخشنامه می کند که گویی خودشان تافته جدا بافته و از این مردم نیستند و مشکلات کوچک و بزرگ بر سر راه این مردم را لمس نمی کنند. یا شاید حقوق های نجومی سطح توقع مخارج آنها را آنقدر بالا برده که درک نمی کنند که مشترکی که نمی تواند ۳۰ هزار تومان قبض خود را پرداخت کند از سر درماندگی است نه شکم سیری!؟
اگر از بخش مصارف خانگی بگذریم که اگرهم تاخیر در پرداخت قبوض داشته باشند از بی پولی است نه بی خیالی و اگر نگاهی به مصرف های صنفی و صنعتی بیاندازیم بازهم همین برخوردهای قهری را مشاهده می کنیم.
روز گذشته صاحب کارخانه ای در شهرک صنعتی با گلایه شدید و ارسال مستندات از اداره برق گلایه کرد که ساعت ۶ صبح در زمان نبودن هیچ کارمند و پرسنلی در کارخانه برای قبض برق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بدون بدهی قبلی و بدون اخطار، برق یک کارخانه صنایع غذایی را که دارای سردخانه های متعدد است قطع کردند و پس از پرداخت هزینه ۳۰ هزار تومانی هم بابت وصل دریافت کردند یا اینکه در کاری راحت تر شرکتهای توزیع برق حتی حاضر به ارائه قبوض به مشترکین نیستند و اخطار داده اند که باید از این پس به سایت مراجعه و با ثبت شماره شناسه و رمز قبض خود را دریافت کنید!؟ و یا اینکه تعرفه مصرف را به هر بهانه ای به گران ترین تعرفه تبدیل می کند.
و یا اینکه قبض های مبهم با تاریخ های تکراری و یا رقم های اضافه مثل پیک فصل یا آبونمان یا بهای قدرت و یا عوارض برق مطالبه میکند!؟ (تمامی این مستندات در دفتر روزنامه موجود است) و جالب تر اینکه هیچ مسوولی در اداره جات برق پاسخگوی این شکایت ها نیست و در برابر مشترکین آنها را به مقامات بالاتر شرکت توزیع برق هدایت می کنند.
اما در حالی که وضعیت اقتصادی حاکم که کمر تولید را شکسته و خانواده بزرگ اصناف را نیز روز به روز کوچکتر می کند ، و مشکلات معیشتی مردم روز به روز بیشتر می شود دولت بجای اینگونه اقدامات قهری که در تمامی بخش های حاکمیتی دولتی به چشم می خورد کمی رأفت اسلامی را در کنار تدبیر و امید و کلید داری بکار گیرد که وقتی نمی تواند اقتصاد را سر و سامان بدهد، حداقل توان های باقی مانده در اقتصاد را از بین نبرد.
شاید اگر اقتصاد شکوفا در کشور حاکم بود، دولتی ها برای وصول مطالبات اگر هم برخورد قهری داشتند قابل تامل بود، اما با این وضعیت نمک بر روی زخم مردم است.
شاید امروز نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به این موضوعات نیز حساسیت به خرج بدهند و با سوال و تذکر و تدوین قوانین جدید این فشارهای دولتی را با این وضعیت اقتصادی از دوش مردم بردارند.
تصویر روز: مشاور وزیر ،سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت در حکمی « مجید طلیمی » را به عنوان قائم مقام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی منصوب کرد.
منوچهر طاهایی در جلسه معارفه قائم مقام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن وتجارت گفت: با توجه به اینکه در آخرین سال دولت یازدهم قرار گرفته ایم باید حرکات و اقدامات جدی تری برای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی ، حمایت از تولید ساخت داخل و توسعه صادرات غیر نفتی انجام دهیم
وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر گودرزی در زمان تصدی ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: با توجه به پذیرش استعفای ایشان توسط وزیر صنعت،معدن وتجارت و با عنایت به تفویض ابلاغی مقام عالی وزارت ، با بررسی گزنه های متعدد ، جناب آقای طلیمی که از فعالان شناخته شده عرصه رسانه است به عنوان قائم مقام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی منصوب شد.
طاهایی افزود: در دوران جدید، باید روابط عمومی ها باز تعریف مجدد شود و با رویکرد توجه به شبکه های اجتماعی، ذائقه مخاطبان خصوصا نسل جوان ، با چابکی و قوت به وظایف خود عمل نماید.
مشاور وزیر ،سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: نهضت حمایت از کالای داخلی و فرهنگ سازی برای مصرف تولید ایرانی باید در دستور کار ویژه روابط عمومی قرار گیرد.
طاهایی گفت: آشنا کردن آحاد جامعه با روند تولید ، در قالب تورهای صنعتی از موضوعات مهمی است که باید روابط عمومی وزارتخانه و سایر سازمان و شرکتهای تابعه باید به آن بپردازند.
یادآور می شود، مجید طلیمی، سالها سابقه فعالیت در عرصه رسانه و روابط عمومی را در کارنامه خود دارد.
تصویر روز: خلبانان شرکت هواپیمایی ایزی جت هلند به نبود فرصت کافی برای استراحت بین پروازها معترض هستند.
به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی ایزی جت هلند به لغو شدن چندین پرواز این شرکت منجر شد. خلبانان این شرکت به نبود فرصت کافی برای استراحت بین پروازها معترض هستند.
بر اساس این گزارش اتحادیه خلبانان هلند که یکشنبه شب از اعتصاب خلبانان ایزی جت از ساعت شش تا ده ( چهار تا هشت به وقت گرینویچ ) خبر داد تعداد پروازهای لغو شده را شش پرواز اعلام کرد. این دومین اعتصاب خلبان هلندی بعد از اعتصاب نخست است که ۱۴ ژوئن پایان یافت.
اعتصاب خلبانان هلندی در حالی صورت می گیرد که مهمانداران ایر فرانس به اعتصاب خود ادامه می دهند و این اعتصاب در پنج روز نخست ۱۵۰ هزار مسافر را درگیر کرده است.

این محقق برنامه واتساپ را امتحان کرد تا ببیند که پس از حذفشدن یک پیام چه اتفاقی برای آن میافتد و در نهایت متوجه شد که پیامها در این اپلیکیشن ظاهرا حذف میشوند اما در اصل در جای دیگری در اپلیکیشن مخفی میشوند.
پیشتر، کاربران بر این باور بودند که هیچکس حتی دولت و قانون نمیتوانند به اطلاعات موجود در این اپلیکیشن شامل پیام، شماره تلفن، اطلاعات بانکی، فایلهای کاری، عکس و یا غیره دسترسی داشته باشد، اما این محقق توانسته خلاف این امر را اثبات کند.
البته وی بر این باور است که حذف نشدن این پیامها توسط این اپلیکیشن به صورت عمد اتفاق نیفتاده بلکه این مشکل به دلیل سیستم عامل iOS است که از SQLite استفاده میکند.
به گزارش ایسنا در اصل این اپلیکیشن سوابق پیامها را حذف میکند، اما مشکل اینجاست که خود سوابق این پیامها از پایگاه داده حذف نشده و چندین ماه در پایگاه داده میمانند. این محقق افزود که در حال حاضر جایی برای نگرانی در استفاده از این اپلیکیشن وجود ندارد و تنها این موضوع جهت اطلاع کاربران مطرح شده است.
تصویر روز: شاید در دنیای خودروسازی هیچ چیز مانند پروژه “تیتان” شرکت اپل مخفی نمانده باشد، تا جایی که مدیر شرکت اپل، آن را یک راز بزرگ عنوان میکند.

به نقل از “بلومبرگ”، تا کنون رسانهها و خبرنگاران زیادی تلاش کردهاند تا رازهای این پروژه بزرگ را کشف کنند و در مخفی آزمایشگاههای “اپل” در جهان را بیابند.
براساس گزارشها بن منسفلید رهبر این پروژه تمرکز زیادی را برای تغییر این خودرو به کار برده و در سکوت خبری قصد دارد راهبردهای شرکتش را برای همکاری با شرکتهای دیگر تغییر دهد.

پیش از این شرکت اپل قصد داشت در کنار یک خودروساز پروژه تیتان را پیش ببرد، اما اینک بحثها بر سر این است که اپل ممکن است به جای همکاری با خودروسازان، مستقیم و بدون واسطه وارد این صنعت شود.
اگر چنین شایعهای حقیقت داشته باشد، باید گفت در آینده تعداد خودروهایی که به سامانه “کارپلی” مجهز میشوند در خوشبینانهترین حالت کاهش یافته یا منحصرا به خودروهای “اپل” اختصاص مییابند.
از زمانی که بحث بر سر پروژه “تیتان” شکل گرفته، جزئیات بسیار کم و ناقصی از آن منتشر شده است. اپل تلاشهای خود را در زمینه تولید یک خودروی الکتریکی افزایش داده است این شرکت گزارش داده که حدود ۶۰۰ کارمند در حال کار روی پروژه تیتان هستند.
این در حالی است که تعداد کارمندان متمرکز روی این پروژه در حال افزایش است. گزارشهایی وجود دارد که نشان میدهد این شرکت یک آزمایشگاه سری را در شهر برلین آلمان توسعه داده است. اپل همچنین به دنبال ساخت یک خودرو الکتریکی به نام “اپل کار” یا “آی کار” در شهر وین اتریش نیز هست

گزارشهای زیادی درباره نمونه اولیه خودرویی که اپل روی آن کار میکند، نشان میدهند که این خودرو شبیه به یک مینیون است که احتمالا تغییرات زیادی میکند. با این حال هنوز هم نمیتوان مطمئن بود که خودرو اپل چه شکلی خواهد بود. اما احتمالا این خودرو بسیار هوشمند طراحی خواهد شد.

مدیر عامل اپل در این خصوص گفته بود: وقتی به این خودرو نگاه میکنم، آنچه میبینم این است که در آینده نرمافزار به بخشی بسیار مهمی از آن تبدیل خواهد شد. این اتفاق برای بسیاری از خودروها خواهد افتاد.
به گزارش عصر ایران در آخرین اخبار مقامات شرکت اپل اعلام کردهاند که تمامی جزئیات این خودرو که بخشی از آینده محسوب میشود، توسط شرکت اپل ساخته شده و تا سال ۲۰۲۰ راهاندازی میشوند و به بازار میآیند. شرکتهای سامسونگ، تسلا، فورد و جنرال موتورز رقیبان اصلی این پروژه به شمار میآیند.
تصویر روز: بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت هزار و ۳۴۸ دلار بفروش رسید.
امروز هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان و هر قطعه سکه امامی نیز یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان فروخته می شود. بر پایه این گزارش، هر قطعه نیم سکه نیز ۵۵۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۸ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۱۸۴هزار تومان بفروش می رسد.
همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۳هزار و ۶۵۶ تومان است.
بنابر این گزارش امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد ۳۵۴۰ تومان ، یورو ۳۹۹۰ تومان ، پوند نیز ۴ هزار و ۶۸۵ تومان ، درهم امارات ۹۷۱ تومان ، لیر ترکیه ۱۲۰۰ تومان و هر درام ارمنستان نیز ۸ تومان می باشد.