تصویر روز: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران: کارت سوخت خودروهای سنگین گازوئیل سوخت فاقد بیمه شخص ثالث از سال۹۵ باطل می شود.
سید ناصر سجادی در نشست خبری افزود: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار خودروی گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث است که بر اساس مصوبه دولت کارت سوخت این خودروها در سال آینده با اطلاع قبلی باطل خواهد شد.
وی افزود : امیدواریم این کار با هماهنگی بیمه مرکزی در نیمه اول سال آینده اجرایی و روزانه دو میلیون لیتر نفت گاز صرفه جویی شود.
سجادی همچنین تبدیل سوخت مصرف کنندگان بزرگ به ویژه کارخانه ها به گاز طبیعی را از دیگر برنامه های این شرکت در سال آینده خواند و افزود: سوخت مایع صرفه جویی شده از طریق بنادر جنوبی به دیگر کشورها صادر می شود.
وی از توسعه عرضه سوخت در نقاط مرزی برای مبارزه با قاچاق خبر داد و افزود : یکی دیگر از برنامه های ما در سال آینده برند سازی در مجاری عرضه است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵ هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور وجود دارد که تک مالک هستند و هماهنگی آنها کار سختی است اما ضوابط برند سازی هم اکنون آماده شده و در اختیار وزیر نفت است که با ابلاغ آن از طرف وزارت نفت به طرف استقرار برندها می رویم.
وی همچنین گفت: یک برند در اصفهان با شهرداری برای ایجاد ۴۰ پمپ بنزین با شهرداری تفاهم کرده است و ۲۰ جایگاه از آن در هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی درباره حفظ سامانه سوخت گفت : این سامانه برای عرضه نفت گاز حفظ می شود چون هم اکنون قیمت گازوئیل ۳۰۰ تومان است بنابراین برای جلوگیری از قاچاق گازوئیل باید این سامانه نگهداری شود. به گزارش صدا و سیما وی یکی دیگر از اهداف سامانه هوشمند سوخت را کنترل رشد مصرف دانست و تاکید کرد: با اعمال سهمیه بندی رشد مصرف کنترل شد و هم امکان اصلاح نظام قیمت گذاری بوجود آمد و هدف سوم مبارزه با قاچاق سوخت بود .به گفته سجادی با تک نرخی شدن سوخت رشد مصرف سالانه که پیشتر حدود ۱۲ درصد در سال بود به حدود ۲ درصد کاهش یافته و حتی در نقاط مرزی این رشد کمتر از ۲ درصد بوده که نرخی منطقی است چرا که بنزین ۱۰۰۰ تومانی هیچ جاذبه ای برای قاچاق ندارد.
وی با اشاره به اجرای طرح اختصاص نفت گاز بخش حمل و نقل براساس پیمایش برای خودروهای سنگین گفت: هم اکنون همه ۷۰۰ هزار خودروی نفت گاز سوز تحت پوشش این طرح است و این طرح که از مهر ۹۴ اجرایی شد آثار خوبی داشت از جمله اینکه در ۵ ماه اول اجرا نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف نفت گاز بخش حمل و نقل ۱۵٫۵ درصد معادل روزانه ۷٫۸ میلیون لیتر کمتر شد و از روزی ۵۰٫۲ میلیون لیتر به ۴۲٫۴ میلیون لیتر کاهش یافت.
تجارت نیوز: عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت:هیچ اجباری در پرداخت قسط واحدهای تحویل داده نشده وجود ندارد.
حبیب الله طاهرخانی در گفتگو با صدا و سیما گفت: ساخت و ساز پردیس دیرتر از سایر شهرها شروع شده ویکی از دلایل زمان بر بودن ساخت این واحد ها فاصله طولانی با بافت شهر است.
وی افزود: دلیل دیگر دیرکرد در تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس هم کمبود اعتبار و مشکلات زیرساختی است که در برخی جاها نیازمند ایجاد خدمات است که نبود زیرساخت هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و زمان بندی و دشواری کار را افزایش می دهد.
طاهرخانی تصریح کرد: اگر به نوع کار دقیق نگاه می شد وعده تکمیل ۱۸ ماه را به مردم نباید می دادند زیرا در هر شرایطی امکان پذیر نیست که ۱۸ ماه تمام شود ، در شهر تهران هم از زمان صدور پروانه ساخت که با امکانات کامل است ۱۸-۲۴ ماه به پایان نمی رسد.
وی شرایط اقلیمی خاص این منطقه را یکی از دلایل اصلی تاخیر در برخی از پروژه ها در دهه فجر دانست و گفت: یک ماه بسیاری از فعالیت های عمرانی بدلیل سرما متوقف شد و زمان بندی کار را طولانی کرد.
طاهرخانی افزود : یکی از رویکردهایی که وزارت راه برای افتتاح در نظر گرفته این است که باید لفظ واحد را کنار بگذاریم و محله را افتتاح کنیم.
طاهرخانی تصریح کرد: از این به بعد محله با تمامی امکانات از جمله واحدهای آموزشی ، تجاری و امنیت تامین شده ، کلانتری، درمانگاهها ، فضای سبز و شهرداری .. .افتتاح خواهد شد.
وی افزود: واگذاری واحد مسکونی بدون خدمات روبنایی و زیربنایی به تنهایی ارزشی ندارد و جز اینکه مردم را سردرگم کنیم اتفاق خاصی صورت نمی گیرد و چون این افراد از قشر متوسط هستند بدون خدمات روبنایی ، ارزش ملکشان پایین می اید.
طاهرخانی ادامه داد: ۴۵۵۰ هزار واحددر محله ایرانشهر پردیس با تمام امکانات تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
معین شهر جدید پردیس درباره افزایش قیمت برخی واحدها گفت:در زمان افتتاح واحد ها بررسی دقیق قیمتی صورت می گیرد به طوری که بخشی از هزینه هایی که ردیف بودجه در ان دیده نشده بود از جمله احداث تونل را که حدود ۸ میلیون تومان هزینه داشت ، خودمان پرداخت کردیم.
وی افزود : مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید به ازای هریک واحد افتتاح حدود ۸ میلیون تومان هزینه کرده است.
وی درباره پرداخت قسط مسکن مهر گفت: به هیچ وجه اجباری در گرفتن دفترچه قسط وجود ندارد و متقاضیان بعد از دریافت واحدهای خود می تواند اقدام به پرداخت اقساط خود کنند.
طاهرخانی تشکیل هیات مدیره قبل از تحویل واحدها را یک اقدام موثر برای جلوگیری از برخی مشکلات شهروندان دانست.
بانک شهر در انجام رسالت خود موفق بوده است
تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک شهر توانسته رسالت خود را در ارائه خدمات بانکی به درستی انجام دهد.
مهرداد بائوجلاهوتی با تاکید بر این که بانک شهر توانسته رسالت خود را به درستی انجام دهد، گفت: با توجه به اینکه سهامداران بانک شهر شهرداریها هستند باید خدمات بیشتری به کلانشهرها ارایه کنند و در این زمینه همواره پویا باشند.
وی خاطرنشان کرد: مدیران بانک شهر باید خدمات خود را علاوه بر شهرداریهایی که سهامدار بانک هستند به سایر شهرداریها نیز تعمیم دهند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سیستم “خودبانک” بانک شهر منجر به کاهش هزینههای بانک و مشتریان میشود، گفت: کاهش مراجعه حضوری، مکانیزم مطلوبی را برای مشتریان بانک ایجاد میکند.
تصویر روز: محصولات جدید تهویه مطبوع سامسونگ، در ایران رونمایی شدند. این محصولات طی یک همایش تخصصی که چهارشنبه شب، ۱۲ اسفند ماه، در هتل همای تهران برگزار شد، به سازندگان ساختمان و انبوهسازان، مشاوران تاسیساتی و شرکای تجاری سامسونگ معرفی شدند.
در این همایش «تونی جانگ»، مدیر ارشد بخش محصولات تهویه مطبوع سامسونگ در دفتر ایران ، ضمن خوشامدگویی به حاضران، عنوان کرد: «بخش لوازم خانگی سامسونگ، به صورت شبانهروزی تلاش کرده است تا فرصتهای جدیدی برای مصرفکنندگان و بخش B2C ایجاد کند. اکنون زمان بلندپروازیهای ما فرارسیده و این نشست، نقطه شروعی است که هم برای سامسونگ و هم برای صنعت، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.»
این همایش با معرفی محصولاتی نظیر کاست ۳۶۰ درجه، چیلر DVM، نسل جدید DVM S 30HP و دستگاه تهویه مطبوع VRF جدید (DVM S Eco 14HP) ادامه یافت. پس از معرفی این محصولات، جلسه پرسش و پاسخ فنی با حضور «مالک النیمر» از دفتر خاورمیانه سامسونگ برگزار شد. در این نشست همچنین حسین میرصادقی، مدیر عامل شرکت سام پخش، با اشاره به فعالیتهای نوآورانه سامسونگ در این زمینه، گفت: «اگرچه بخش تهویه مطبوع سامسونگ، بخش نسبتاً جدیدی است، اما سامسونگ با نوآوریهایی که انجام داده توانسته در پروژههایی که تاکنون اجرا شده رضایت بسیار بالایی از محصولاتمان را داشته باشیم» وی همچنین آمادگی سامسونگ را برای مشارکت در پروژههای بزرگ مرتبط با این حوزه اعلام کرد. بخش «تجربه محصول» به همراه توضیحات مهندسین مربوطه نیز قسمتی بود که امکان آشنایی بیشتر با محصولات را برای شرکت کنندکان در این مراسم فراهم میکرد.
کاست ۳۶۰، محصول جدید تهویه مطبوع سامسونگ است که سرمایش را به صورت غیرمستقیم انجام میدهد و با پخش جریان هوا به صورت افقی، مانع از برخورد مستقیم باد به مصرفکننده میشود. این محصول با طراحی مدرن، همگام با خانههای امروزی هوای خانهها را بهتر و یکنواختتر خنک میکند. همچنین دستگاههای DVM S، DVM Eco و چیلر DVM محصولاتی هستند که علاوه بر نیاز به فضای کمتر برای نصب، کارایی و عملکرد بالاتری دارند و باعث مصرف در صرفهجویی انرژی میشوند.
تصویر روز: مدیرکل کسبوکار سازمانی ایرانسل در نخستین همایش «آشنایی با خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT)» که روز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه در سالن همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به فناوری اینترنت اشیا گفت که این فناوری مدلهای جدیدی از کسبوکار را به وجود خواهد آورد. وی در عین حال تصریح کرد که اگر سازمانها خود را برای مواجهه با IoT هماهنگ نکنند، احتمال دارد کسب و کار آنها در آینده به شدت مورد تهدید قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این همایش محمد فرجود مدیرکل کسبوکار سازمانی ایرانسل طی سخنانی به تشریح خدمات و برنامههای ایرانسل در حوزه اینترنت اشیا و خدمات دستگاه به دستگاه پرداخت و چشمانداز کسبوکار سازمانی ایرانسل را تبدیل شدن به شریک تجاری منتخب سازمانها جهت افزایش بهرهوری کسبوکار از طریق ارائه راهکارهای سازمانی دانست.
فرجود در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی محصولات و خدمات سازمانی ایرانسل، از جمله تلفن همراه سازمانی، خدمات دیتای سازمانی، شبکه امن اختصاصی، خدمات دستگاه به دستگاه و… روند توسعه زیرساختهای اینترنت اشیا را تشریح کرد و گفت: ایرانسل آمادگی دارد در حوزههای مختلف با شرکتهای توانمند جهت ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا همکاری کند.
فرجود اینترنت اشیا را از مقولههای با اهمیت دانست و تاکید کرد که اینترنت اشیا از یک سو فرصتهای بسیاری را برای شرکتها و سازمانها جهت کاهش هزینهها و افرایش درآمدها ایجاد خواهد کرد و مدلهای جدیدی از کسبوکار را به وجود خواهد آورد؛ ولی از سوی دیگر، اگر سازمانها خود را برای مواجهه با IoT هماهنگ نکنند، احتمال دارد در آینده «کسب و کار آنها به شدت مورد تهدید قرار گیرد.»
وی نقش اپراتورها در شکلگیری اکو سیستم اینترنت اشیا را فراهم کردن زیرساخت و بستر ارتباطی، دسترسی به بازار مشتریان و ایجاد بسترهای همکاری و تعامل بخشهای مختلف عنوان کرد و افزود: کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند در نهایت باید بتوانند از کلان داده (Big Data) به دست آمده بهرهبرداری کنند.
سرمایهگذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی ایرانسل در اینترنت اشیا
در بخش دیگری از این همایش، معاون بازاریابی ایرانسل با اشاره به نقش اپراتورها در توسعه اینترنت اشیا و خدمات دستگاه به دستگاه و تاثیر آن بر ایجاد فرصتهایی برای رشد اقتصادی و بهبود شاخصهای اجتماعی، به تشریح روندهای جهانی دیتا پرداخت و گفت: در سال ۲۰۰۰ میلادی یک میلیارد خانه با خطوط تلفن ثابت به هم متصل شدند و در سال ۲۰۱۵ ارتباط ۷٫۲ میلیارد نفر با خطوط تلفن همراه برقرار شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ تعداد اشیای متصل به اینترنت بر تعداد جمعیت کره زمین فزونی یافت و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۰ میلیارد دستگاه به صورت بیسیم به هم متصل شوند.
وی با اشاره به نقش اپراتورها در شکلگیری اکوسیستم اینترنت اشیا، سامانه خدمات دستگاه به دستگاه را دارای نقش کلیدی در ارائه خدمات دولت همراه برشمرد و از سرمایهگذاری بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد ریالی ایرانسل برای راهاندازی این سامانه خبر داد و گفت: سامانه M2M شرکت ایرانسل یک سامانه جامع و یکپارچه با تمامی اجزای اصلی شبکه است که بر بستر ارتباط امن پهنباند توسعه یافته و امکان اتصال انواع شرکتها و سازمانها به آن فراهم است.
معاون بازاریابی ایرانسل همچنین با بیان این که بر اساس پیشبینیها فروش کالاهای هوشمند در سال ۲۰۱۶ به بیش از هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، به نقش فناوری اینترنت اشیا در ایجاد فرصتهای جدید اقتصادی اشاره کرد و افزایش بهرهوری صنایع، بهبود بازارهای مصرف، فرصتهای جدید کسبوکار و ایجاد فرصتهای شغلی جدید را از جمله مهمترین مزایای توسعه این فناوری برشمرد.
وی همچنین با اشاره به تأثیر فناوری اینترنت اشیا بر بهبود خدمات شهری و خدمات اجتماعی، حمل و نقل هوشمند، سلامت هوشمند و امنیت عمومی را از مهمترین حوزههای تاثیرگذاری این فناوری عنوان کرد.
همایش آشنایی با خدمات دستگاه به دستگاه با هدف معرفی آخرین کاربردهای این خدمات برای سازمانها و شرکتها با حضور صاحبان صنایع و فعالان عرصه فناوری ۱۶ اسفند ۹۴ توسط ایرانسل برگزار شد.
تصویر روز: مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا از برگزاری طرح امداد نوروزی سایپایدک از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین خبر داد.
مهندس مصطفی وحیدزاده با اعلام این خبر افزود: در طرح خدمات و امداد نوروزی سال ۹۵، بالغ بر ۴۵۰ نمایندگی سایپا یدک با بیش از ۴۵۰۰ نفر نیرو در سراسر کشور به ارائه خدمات تعمیرگاهی به هموطنان خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: در تعیین نمایندگیهای کشیک به گونهای برنامهریزی شده است که کلیه خودروهای تولیدی گروه سایپا در تمام شهرهای کشور در طول تعطیلات نوروزی تحت پوشش خدمات تعمیرگاهی قرار گیرند، همچنین در کلان شهرها و شهرهای سیاحتی – زیارتی، نمایندگیهای مجاز منتخب به صورت شبانهروزی پذیرای مشتریان محترم خواهند بود.
مهندس وحیدزاده یادآور شد: در طرح امداد نوروزی سال ۹۵ سایپا، ۴۲۰ واحد امدادی مشتمل بر ۲۸۰ پایگاه روزانه، ۵۵ پایگاه شبانهروزی و ۸۵ واحد درون شهری با ۵۰۰ نفر امدادگر آماده ارائه خدمات امدادی هستند. همچنین کلیه واحدهای امدادی به سامانه ردیاب (AVL) مجهز هستند و عملکرد آنها از طریق این سامانه، بازدیدهای میدانی مستمر و سایر ابزارهای کنترلی تحت نظارت قرار میگیرد.
مدیرعامل سایپایدک درباره ساز و کارهای پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح امداد نوروزی نیز توضیح داد: در طول اجرای طرح امداد نوروزی، بالغ بر ۱۲۰ نفر در شرکتهای امداد خودرو سایپا و سایپایدک وظیفه پشتیبانی شبکه نمایندگیهای مجاز و ناوگان امدادی و مرکز امور مشتریان گروه سایپا و مرکز تماس امداد خودرو سایپا را انجام خواهند داد. همچنین به منظور نظارت بر اجرای طرح، دفاتر منطقهای حضور فعال خواهند داشت و پیشبینی میشود بالغ بر ۱۳۰ نفر در هر روز کنترل و نظارت بر اجرای درست طرح را بر عهده خواهند داشت.
وی با اشاره به ارسال کلیه قطعات مورد نیاز به نمایندگیهای سایپا یدک در راستای اجرای طرح امداد نوروزی، گفت: در جریان طرح امداد نوروزی شرکت سایپایدک ناوگان خودرویی و خدماتی در این بخش بازسازی و افزایش یافته و امید است با اقدامات و برنامهریزیهای صورت گرفته،در نوروز امسال بتوانیم خدمات مناسبی را به مشتریان گروه خودروسازی سایپا ارائه نماییم.
مدیرعامل سایپایدک اظهار داشت: وظیفه شبکه خدمات پس از فروش سایپا در ایام نوروز، ایجاد اطمینان خاطر برای مشتریان در سفرهای نوروزی است و با توجه به حجم سفرهای نوروزی، نمایندگیهای منتخب سایپا آماده خدمترسانی به مشتریان هستند.
مهندس وحیدزاده کیفیت در خدمات را اصل اساسی و مهم در جلب رضایت مشتریان دانست و گفت: شبکه خدمات پس از فروش با تمام توان در تلاش است بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن به مسافران نوروزی ارائه نماید.وی یادآور شد: مرکز تماس شرکت امداد خودرو سایپا با شمارههای ۰۹۶۵۵۰ و ۰۲۱۸۴۴۴۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان محترم میباشد.