بانک شهر در انجام رسالت خود موفق بوده است
تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک شهر توانسته رسالت خود را در ارائه خدمات بانکی به درستی انجام دهد.
مهرداد بائوجلاهوتی با تاکید بر این که بانک شهر توانسته رسالت خود را به درستی انجام دهد، گفت: با توجه به اینکه سهامداران بانک شهر شهرداریها هستند باید خدمات بیشتری به کلانشهرها ارایه کنند و در این زمینه همواره پویا باشند.
وی خاطرنشان کرد: مدیران بانک شهر باید خدمات خود را علاوه بر شهرداریهایی که سهامدار بانک هستند به سایر شهرداریها نیز تعمیم دهند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سیستم “خودبانک” بانک شهر منجر به کاهش هزینههای بانک و مشتریان میشود، گفت: کاهش مراجعه حضوری، مکانیزم مطلوبی را برای مشتریان بانک ایجاد میکند.
تصویر روز: محصولات جدید تهویه مطبوع سامسونگ، در ایران رونمایی شدند. این محصولات طی یک همایش تخصصی که چهارشنبه شب، ۱۲ اسفند ماه، در هتل همای تهران برگزار شد، به سازندگان ساختمان و انبوهسازان، مشاوران تاسیساتی و شرکای تجاری سامسونگ معرفی شدند.
در این همایش «تونی جانگ»، مدیر ارشد بخش محصولات تهویه مطبوع سامسونگ در دفتر ایران ، ضمن خوشامدگویی به حاضران، عنوان کرد: «بخش لوازم خانگی سامسونگ، به صورت شبانهروزی تلاش کرده است تا فرصتهای جدیدی برای مصرفکنندگان و بخش B2C ایجاد کند. اکنون زمان بلندپروازیهای ما فرارسیده و این نشست، نقطه شروعی است که هم برای سامسونگ و هم برای صنعت، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.»
این همایش با معرفی محصولاتی نظیر کاست ۳۶۰ درجه، چیلر DVM، نسل جدید DVM S 30HP و دستگاه تهویه مطبوع VRF جدید (DVM S Eco 14HP) ادامه یافت. پس از معرفی این محصولات، جلسه پرسش و پاسخ فنی با حضور «مالک النیمر» از دفتر خاورمیانه سامسونگ برگزار شد. در این نشست همچنین حسین میرصادقی، مدیر عامل شرکت سام پخش، با اشاره به فعالیتهای نوآورانه سامسونگ در این زمینه، گفت: «اگرچه بخش تهویه مطبوع سامسونگ، بخش نسبتاً جدیدی است، اما سامسونگ با نوآوریهایی که انجام داده توانسته در پروژههایی که تاکنون اجرا شده رضایت بسیار بالایی از محصولاتمان را داشته باشیم» وی همچنین آمادگی سامسونگ را برای مشارکت در پروژههای بزرگ مرتبط با این حوزه اعلام کرد. بخش «تجربه محصول» به همراه توضیحات مهندسین مربوطه نیز قسمتی بود که امکان آشنایی بیشتر با محصولات را برای شرکت کنندکان در این مراسم فراهم میکرد.
کاست ۳۶۰، محصول جدید تهویه مطبوع سامسونگ است که سرمایش را به صورت غیرمستقیم انجام میدهد و با پخش جریان هوا به صورت افقی، مانع از برخورد مستقیم باد به مصرفکننده میشود. این محصول با طراحی مدرن، همگام با خانههای امروزی هوای خانهها را بهتر و یکنواختتر خنک میکند. همچنین دستگاههای DVM S، DVM Eco و چیلر DVM محصولاتی هستند که علاوه بر نیاز به فضای کمتر برای نصب، کارایی و عملکرد بالاتری دارند و باعث مصرف در صرفهجویی انرژی میشوند.
تصویر روز: مدیرکل کسبوکار سازمانی ایرانسل در نخستین همایش «آشنایی با خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT)» که روز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه در سالن همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به فناوری اینترنت اشیا گفت که این فناوری مدلهای جدیدی از کسبوکار را به وجود خواهد آورد. وی در عین حال تصریح کرد که اگر سازمانها خود را برای مواجهه با IoT هماهنگ نکنند، احتمال دارد کسب و کار آنها در آینده به شدت مورد تهدید قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این همایش محمد فرجود مدیرکل کسبوکار سازمانی ایرانسل طی سخنانی به تشریح خدمات و برنامههای ایرانسل در حوزه اینترنت اشیا و خدمات دستگاه به دستگاه پرداخت و چشمانداز کسبوکار سازمانی ایرانسل را تبدیل شدن به شریک تجاری منتخب سازمانها جهت افزایش بهرهوری کسبوکار از طریق ارائه راهکارهای سازمانی دانست.
فرجود در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی محصولات و خدمات سازمانی ایرانسل، از جمله تلفن همراه سازمانی، خدمات دیتای سازمانی، شبکه امن اختصاصی، خدمات دستگاه به دستگاه و… روند توسعه زیرساختهای اینترنت اشیا را تشریح کرد و گفت: ایرانسل آمادگی دارد در حوزههای مختلف با شرکتهای توانمند جهت ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا همکاری کند.
فرجود اینترنت اشیا را از مقولههای با اهمیت دانست و تاکید کرد که اینترنت اشیا از یک سو فرصتهای بسیاری را برای شرکتها و سازمانها جهت کاهش هزینهها و افرایش درآمدها ایجاد خواهد کرد و مدلهای جدیدی از کسبوکار را به وجود خواهد آورد؛ ولی از سوی دیگر، اگر سازمانها خود را برای مواجهه با IoT هماهنگ نکنند، احتمال دارد در آینده «کسب و کار آنها به شدت مورد تهدید قرار گیرد.»
وی نقش اپراتورها در شکلگیری اکو سیستم اینترنت اشیا را فراهم کردن زیرساخت و بستر ارتباطی، دسترسی به بازار مشتریان و ایجاد بسترهای همکاری و تعامل بخشهای مختلف عنوان کرد و افزود: کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند در نهایت باید بتوانند از کلان داده (Big Data) به دست آمده بهرهبرداری کنند.
سرمایهگذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی ایرانسل در اینترنت اشیا
در بخش دیگری از این همایش، معاون بازاریابی ایرانسل با اشاره به نقش اپراتورها در توسعه اینترنت اشیا و خدمات دستگاه به دستگاه و تاثیر آن بر ایجاد فرصتهایی برای رشد اقتصادی و بهبود شاخصهای اجتماعی، به تشریح روندهای جهانی دیتا پرداخت و گفت: در سال ۲۰۰۰ میلادی یک میلیارد خانه با خطوط تلفن ثابت به هم متصل شدند و در سال ۲۰۱۵ ارتباط ۷٫۲ میلیارد نفر با خطوط تلفن همراه برقرار شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ تعداد اشیای متصل به اینترنت بر تعداد جمعیت کره زمین فزونی یافت و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۰ میلیارد دستگاه به صورت بیسیم به هم متصل شوند.
وی با اشاره به نقش اپراتورها در شکلگیری اکوسیستم اینترنت اشیا، سامانه خدمات دستگاه به دستگاه را دارای نقش کلیدی در ارائه خدمات دولت همراه برشمرد و از سرمایهگذاری بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد ریالی ایرانسل برای راهاندازی این سامانه خبر داد و گفت: سامانه M2M شرکت ایرانسل یک سامانه جامع و یکپارچه با تمامی اجزای اصلی شبکه است که بر بستر ارتباط امن پهنباند توسعه یافته و امکان اتصال انواع شرکتها و سازمانها به آن فراهم است.
معاون بازاریابی ایرانسل همچنین با بیان این که بر اساس پیشبینیها فروش کالاهای هوشمند در سال ۲۰۱۶ به بیش از هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، به نقش فناوری اینترنت اشیا در ایجاد فرصتهای جدید اقتصادی اشاره کرد و افزایش بهرهوری صنایع، بهبود بازارهای مصرف، فرصتهای جدید کسبوکار و ایجاد فرصتهای شغلی جدید را از جمله مهمترین مزایای توسعه این فناوری برشمرد.
وی همچنین با اشاره به تأثیر فناوری اینترنت اشیا بر بهبود خدمات شهری و خدمات اجتماعی، حمل و نقل هوشمند، سلامت هوشمند و امنیت عمومی را از مهمترین حوزههای تاثیرگذاری این فناوری عنوان کرد.
همایش آشنایی با خدمات دستگاه به دستگاه با هدف معرفی آخرین کاربردهای این خدمات برای سازمانها و شرکتها با حضور صاحبان صنایع و فعالان عرصه فناوری ۱۶ اسفند ۹۴ توسط ایرانسل برگزار شد.
تصویر روز: مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا از برگزاری طرح امداد نوروزی سایپایدک از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین خبر داد.
مهندس مصطفی وحیدزاده با اعلام این خبر افزود: در طرح خدمات و امداد نوروزی سال ۹۵، بالغ بر ۴۵۰ نمایندگی سایپا یدک با بیش از ۴۵۰۰ نفر نیرو در سراسر کشور به ارائه خدمات تعمیرگاهی به هموطنان خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: در تعیین نمایندگیهای کشیک به گونهای برنامهریزی شده است که کلیه خودروهای تولیدی گروه سایپا در تمام شهرهای کشور در طول تعطیلات نوروزی تحت پوشش خدمات تعمیرگاهی قرار گیرند، همچنین در کلان شهرها و شهرهای سیاحتی – زیارتی، نمایندگیهای مجاز منتخب به صورت شبانهروزی پذیرای مشتریان محترم خواهند بود.
مهندس وحیدزاده یادآور شد: در طرح امداد نوروزی سال ۹۵ سایپا، ۴۲۰ واحد امدادی مشتمل بر ۲۸۰ پایگاه روزانه، ۵۵ پایگاه شبانهروزی و ۸۵ واحد درون شهری با ۵۰۰ نفر امدادگر آماده ارائه خدمات امدادی هستند. همچنین کلیه واحدهای امدادی به سامانه ردیاب (AVL) مجهز هستند و عملکرد آنها از طریق این سامانه، بازدیدهای میدانی مستمر و سایر ابزارهای کنترلی تحت نظارت قرار میگیرد.
مدیرعامل سایپایدک درباره ساز و کارهای پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح امداد نوروزی نیز توضیح داد: در طول اجرای طرح امداد نوروزی، بالغ بر ۱۲۰ نفر در شرکتهای امداد خودرو سایپا و سایپایدک وظیفه پشتیبانی شبکه نمایندگیهای مجاز و ناوگان امدادی و مرکز امور مشتریان گروه سایپا و مرکز تماس امداد خودرو سایپا را انجام خواهند داد. همچنین به منظور نظارت بر اجرای طرح، دفاتر منطقهای حضور فعال خواهند داشت و پیشبینی میشود بالغ بر ۱۳۰ نفر در هر روز کنترل و نظارت بر اجرای درست طرح را بر عهده خواهند داشت.
وی با اشاره به ارسال کلیه قطعات مورد نیاز به نمایندگیهای سایپا یدک در راستای اجرای طرح امداد نوروزی، گفت: در جریان طرح امداد نوروزی شرکت سایپایدک ناوگان خودرویی و خدماتی در این بخش بازسازی و افزایش یافته و امید است با اقدامات و برنامهریزیهای صورت گرفته،در نوروز امسال بتوانیم خدمات مناسبی را به مشتریان گروه خودروسازی سایپا ارائه نماییم.
مدیرعامل سایپایدک اظهار داشت: وظیفه شبکه خدمات پس از فروش سایپا در ایام نوروز، ایجاد اطمینان خاطر برای مشتریان در سفرهای نوروزی است و با توجه به حجم سفرهای نوروزی، نمایندگیهای منتخب سایپا آماده خدمترسانی به مشتریان هستند.
مهندس وحیدزاده کیفیت در خدمات را اصل اساسی و مهم در جلب رضایت مشتریان دانست و گفت: شبکه خدمات پس از فروش با تمام توان در تلاش است بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن به مسافران نوروزی ارائه نماید.وی یادآور شد: مرکز تماس شرکت امداد خودرو سایپا با شمارههای ۰۹۶۵۵۰ و ۰۲۱۸۴۴۴۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان محترم میباشد.
تصویر روز: در طرح سهمیهبندی آب بر اساس کد ملی الگوی مصرف هر فرد ابتدا بر اساس سه قالب مشخص شده و در فاز بعدی با تعیین الگوی مصرف آب در بخش خانگی هر شهر و روستا، الگوی مصرف هر شخص بر اساس شهر یا روستای محل زندگی آن فرد مشخص میشود.
بخه گزاش تسنیم جدیدترین طرح دولت برای بحران اصلی امروز و آینده کشور یعنی آب، روز گذشته در نشست خبری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بهصورت گذرا بیان شد.
این طرح که با عنوان “سهمیهبندی آب بر اساس کد ملی” میتوان از آن نام برد، در حال حاضر یک طرح مطالعاتی است که قرار است با همکاری وزارت نیرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار مطالعات آن بهزودی آغاز شود. علت انتخاب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت برای همکاری با وزارت نیرو در زمینه انجام مطالعات و اجرایی کردن این طرح این است که اکثر بانکهای جامع اطلاعاتی کشور در بخش معیشت و اقتصاد از مسیر این وزارتخانه تهیه میشود و برای تعیین نیاز آبی هر شخص نیز، دولت نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات کمیتها و کیفیتهای زندگی هر شخص است.
در این طرح قرار است ابتدا با تعریف فازهای مطالعاتی، مکان سکونت فرد به فرد مردم شناسایی شده و در قالبهای کلانشهرنشینی، شهرنشینی و روستانشینی، افراد مختلف در سراسر کشور طبقه بندی شوند. سپس طبق الگوهای مصرف مشخص شده در هر قالب زندگی، الگوی مصرف هر شخص تعیین شود.
در این صورت الگوی مصرف هر فرد ابتدا بر اساس سه قالب مذکور مشخص شده و در فاز بعدی با تعیین الگوی مصرف آب در بخش خانگی هر شهر و روستا، الگوی مصرف هر شخص بر اساس شهر یا روستای محل زندگی آن فرد مشخص میشود.
در این طرح دیده شده که با مشخص شدن الگوی مصرف هر فرد، میزان آب مورد نیاز در بخش خانگی به افراد جامعه اطلاع رسانی شود و میتوان با این کار بسترهای حذف فاصله قیمت واقعی تأمین آب و هزینه دریافتی از مشترک را فراهم کرد.
در این خصوص دو سناریوی ابتدایی مطرح است که قرار است مورد مطالعه قرار گیرند:
۱٫ با مشخص شدن نیاز آبی هر فرد، یارانهای به حساب بانکی فرد یا به حساب سرپرست خانوار، بهمیزان نیاز آبی پرداخت شود و قیمت دریافتی از افراد جامعه بابت مصرف آب، همان قیمت تمام شده تولید و تأمین آب شرب باشد.
۲٫ با مشخص شدن نیاز آبی هر فرد در هر خانواده، هزینه دریافتی از مشترک بابت مصرف آب بهمیزان مجموع نیاز آبی خانواده، کمتر از قیمت تمام شده تولید و تأمین آب شرب باشد و بیشتر از این میزان، برابر با قیمت تمام شده تولید و تأمین آب شرب محاسبه شود.
بهگفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حداقل زمان مورد نیاز برای تکمیل مطالعات این طرح و آغاز اجرای آن، ۲ تا ۳ سال است.
تصویر روز: سفر به ژاپن به همراه تورهای این کشور در ایام نوروز، با توجه به نوع هتل و خدمات آن بین ۱۹ میلیون و ۵۵۰ هزارتا ۲۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان (هر دلار معادل ۳۴۵۰ تومان) هزینه در بردارد.
ژاپن کشوری است در اقیانوس آرام، واقع در آسیای شمال شرقی که سومین اقتصاد بزرگ جهان را از نظر تولید ناخالص داخلی دارد.
برای سیاحت مکانهای متعددی در داخل و اطراف ژاپن ازجمله کاخ امپراتوری ژاپن، معبد آساکوسا، برج توکیو، دیزنی لند توکیو، چشمههای آب گرم باستانی، آکواریوم، معبد طلایی کیوتو، جنگل بامبو کیوتو و… وجود دارد و همچنین این کشور دارای هتلها و اقامتگاههای متعددی است.
مسعود کارزار، از مسئولان یک شرکت خدمات توریستی –گردشگری با بیان این مطلب که بیشتر سالها، تور ژاپن بهصورت منفرد برگزار میشود گفت: در نوروز سال ۱۳۹۵ این تور شامل پنج شب توکیو (هاکونه+کوه فوجی) به اضافه چهار شب اوزاکا (کیوتو به اضافه کوبه) است.
به گزارش اقتصادنیوز، کارزار در ادامه به دریافت ۵۰ میلیون تومان چکبانکی برای هر نفر در وجه شرکت برگزارکننده تور اشاره و در این مورد عنوان کرد: این وجه در ضمانت بانک در وجه تور مربوطه قرار خواهد گرفت تا اشخاصی که مایل به بازگشت نیستند مجاب به برگشت شوند.وی در نهایت عنوان کرد: در صورت عدم صدور روادید از طرف سفارت مربوطه، ۱۰ درصد مبلغ ریالی تور کسر و مابقی مسترد میشود.