تصویر روز: رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد : نمایشگاههای بهاره در مناطق محروم استانها از نیمه دوم اسفند برگزار می شود.
علی فاضلی گفت : امسال نمایشگاههای بهاره در هر شهری که نیاز باشد ، برگزار خواهد شد. به گزارش صدا و سیما رئیس اتاق اصناف اعلام کرد : واحد های صنفی اعتقاد دارند که به دلیل انباشت تولید و مشکلات رکودی این نمایشگاهها برگزار نشود و واحدهای صنفی، فروشهای فوقالعاده برگزار کنند اما به دستور معاون اول رئیسجمهور قرار است این نمایشگاه ها با هماهنگی استانداران در مناطق محروم استانها در پایان سال برگزار شود.
وی با تاکید بر ضرورت عرضه کالاهای با کیفیت گفت : این نمایشگاهها تا حدودی با نمایشگاه های سالهای قبل متفاوت خواهد بود.
فاضلی زمان برگزاری نمایشگاه بهاره را در نیمه دوم اسفند ماه اعلام کرد و گفت : با توجه به زمان انتخابات مجلس و خبرگان که هفتم اسفند برگزار می شود و همچنین برای آنکه واحد های صنفی نیز بتوانند از فضای بازار در ایام عید که رونق می یابد برای فروش محصولات خود بهره مند شوند این نمایشگاهها از ۱۵ اسفند به بعد برگزار خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد : نمایشگاه بهاره اگر بخواهد در تهران برگزار شود به طور قطع در مناطق نیمه محروم تهران خواهد بود.
تصویر روز: در مراسمی که با حضور مدیران نمایندگی ها و عاملیتهای مجاز فروش قطعات یدکی و تعمیراتی برگزار شد، به قید قرعه دو دستگاه خودرو کارا به عاملیتهایی که در دی ماه بیشترین خرید قطعه از سایپایدک را داشتند اهدا شد.
در این مراسم که با حضور مهندس شرقی قائم مقام مدیرعامل سایپایدک برگزار شد، دو دستگاه خودرو کارا به قید قرعه به دو نفر از نمایندگان استان های اصفهان و آذربایجان غربی اهدا گردید.
در این مراسم سید عباس میرحسینی معاون بازرگانی سایپایدک در سخنانی با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل جدید فروش قطعات، اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف حذف گریدبندی های موجود در شبکه اجرایی گردید که در این طرح، یکسانسازی قیمت قطعات و جلوگیری از نوسانات قیمت قطعات در بازار نیز مد نظر بوده است. همچنین در این دستورالعمل، اعطای پاداش به میزان بیشترین خرید قطعه با هدف ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر مد نظر قرار گرفته است. علاوه بر این به نظر میرسد با یکسانسازی قیمتها و حذف گریدبندی درسطح شبکه و از سوی دیگر اعطای پاداش به خرید بیشتر قطعه، عدالت در سطح شبکه برقرار شده و هر یک از عوامل شبکه با توجه به توانایی مالی و امکان فروش خود اقدام به خرید قطعه میکنند و از مهمترین آثار این اقدام، کاهش میزان زیر فروشی و اسکونت قطعات در سطح بازار خواهد بود.
میرحسینی با تاکید بر ضرورت مقابله با توزیع و تولید قطعات یدکی تقلبی، گفت: شرکت سایپایدک به عنوان رهبر بازار در حوزه تامین قطعات یدکی خودروهای گروه سایپا و مواجه بودن با مشتریان زیاد در سراسر کشور، حساسیت و دقت زیادی را بر نحوه بسته بندی قطعات یدکی و پارامترهای امنیتی موجود بر آن اعمال میکند که از آن جمله میتوان به درج لیبل و هولوگرام امنیتی بر روی کلیه قطعات شرکتی اشاره نمود. از طرفی با راهاندازی طرح و سامانه اصالت قطعه نیز گام جدید و نوینی در راستای ارتقاء سطح امنیت بستهبندیها صورت پذیرفت که بدون شک سایپایدک را میتوان سرآمد و شروع کننده این طرح در بخش امنیت بستهبندی دانست. از این رو به دلیل اهمیت بستهبندی قطعات شرکت سایپایدک برای مشتریان نهایی و جلوگیری از نفوذ قطعات تقلبی به بازار و جلب رضایت و تامین اطمینان خاطر مشتریان از خرید قطعات شرکتی، موضوع بستهبندی همیشه در سرلوحه و دستور کار حوزه بازرگانی قرار دارد.
وی با اشاره به وجود رقابت تنگاتنگ در بازار قطعات یدکی، افزود: سایپایدک با ارائه قطعات با کیفیت و دارای گارانتی به مشتریان همواره برای افزایش سهم بازار تلاش میکند.
میرحسینی درباره برنامههای بازرگانی تا پایان سال نیز گفت: نیمه دوم سال به دلیل بالا رفتن حجم خرید مشتری و به تبع آن افزایش میزان فروش شرکت، از حساسیت بسیار بالایی برای این معاونت برخوردار است؛ لذا معاونت بازرگانی تلاش خواهد کرد تا با سیاستگذاریهای دقیق فروش، تامین و تزریق به موقع نقدینگی، تامین به موقع قطعات در بازار و توجه به نیاز مشتری و اتخاذ سیاستهایی جهت کاهش میزان فروش از دست رفته همچون مبارزه و جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی، میزان فروش شرکت را تا پایان سال بالا برده تا برنامههای تدوین شده را محقق کند.
وی اظهار داشت: شبکه گسترده توزیع قطعه از مزیتهای رقابتی سایپایدک است و ما بخاطر برخورداری از چنین شبکهای به خود میبالیم.وی ادامه داد: این همایش در جهت تقویت، توسعه و تغییر در رویکردهای فروش برگزار شده است.
میرحسینی افزود: یکی از اهداف سایپایدک، افزایش و جلب رضایت مشتری است و تامین و توزیع قطعات با کیفیت با قیمت مناسب از عوامل اصلی در این زمینه میباشد.
معاون بازرگانی سایپایدک اظهار کرد: افزایش سطح دسترسی به قطعات از مهمترین اهداف سایپایدک در بخش بازرگانی است و افزایش حس اعتماد در مشتریان یکی از دغدغههای ارزشمند سایپایدک است که در این زمینه تامین قطعات به صورت انحصاری از تامین کنندگان معتبر داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته است.
تصویر روز: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آثار برجام بر اقتصاد ایران از نیمه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد، گفت: تا این زمان، باید همچنان شرایط سخت را سپری کرد.
علینقی مشایخی در کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری با تأکید بر اینکه آثار برجام بر اقتصاد کشور از نیمه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد، گفت: پیاده سازی و نتایج برجام در اقتصاد کشور به سرعت عملی نخواهد شد و در این مدت باید همچنان شرایط سخت را پشت سر گذاشت.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور هم اکنون به لحاظ اقتصادی در حال رکود قرار دارد و رشد اقتصادی در حد صفر است. ضمن اینکه طی ۸ سال گذشته، کشور با درآمدهای خوبی مواجه بود اما در مقابل به رشد و توسعه و ایجاد شغل توجهی نشد.
وی افزود: دولت یازدهم در ابتدای کارش با ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانکها بخش خصوصی پیمانکاران و سازمانهای عمومی فعالیت خود را شروع کرد و وقتی شرایط به گونه ای باشد که این بدهی ها پرداخت نشود، به طور قطع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بانکها نیز مانند سایر بنگاههای اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار نبودند و با معوقات بی شماری مواجه بودند که این موضوع بر اوضاع صنعت تاثیر قابل توجهی داشت. این در حالی است که این اوضاع ناشی از سوء مدیریت و تحریمها بوده است.
به گفته وی، دولت یازدهم با به سرانجام رساندن مذاکرات هستهای، مقدمات رفع تحریمها را ایجاد کرد و اگر چه برجام گام بسیار مهمی در تاریخ کشور به شمار میآید، اما پیادهسازی و نتایج آن به سرعت عملیاتی نخواهد شد.
به گفته مشایخی، پس از سال ۹۵ و اینکه سایر مسایل با عقلانیت حل و فصل شود به طور قطع پتانسیل و توانمندی ایران در عرصه اقتصادی گسترده خواهد بود. به گزارش فارس این در حالی است که برخی صنایع در ایران از توسعه بالایی برخوردار است و هم اکنون تولیدات این صنعت بالغ بر ۶۲ میلیون تن است که اگر این صنعت با صنعت مستربچ و کامپاند تعامل پیدا کند مسیر گسترده ای پیش روی مجموعه صنعت کشور گشوده خواهد شد.
تصویر روز: واردات نفت کره جنوبی از ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی با افزایش ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۲۳۰ هزار و ۱۶۵ بشکه در روز رسید.
به گزارش رویترز، آمارهای گمرکی نشان داد، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل سه برابر شده، اما میزان خرید نفت این کشور از تهران همچنان فاصله زیادی با حجم دوره قبل از تحریم ها دارد.
این آمارها نشان داد، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، در ماه گذشته میلادی ۸۵۹ هزار و ۲۲۳ تن نفت از ایران وارد کرده که معادل ۲۰۳ هزار و ۱۶۵ بشکه در روز بوده است. این رقم ۳ برابر ۲۷۳ هزار و ۶۲۶ تنی است که کره جنوبی یک سال قبل از ایران خریده بود.
این بیشترین میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه، از سال ۲۰۱۲ تاکنون بوده است. این کشور در کنار دیگر مشتریان عمده نفت ایران، از اواسط سال ۲۰۱۲، خرید نفت خود از ایران را کاهش داده بود. کره جنوبی در ژانویه ۲۰۱۲، ۷۵ هزار و ۹۶۷ تن از ایران نفت خریداری کرده بود.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران گفت، ایران در حال حاضر روزانه ۱٫۳ میلیون بشکه نفت تولید می کند و این رقم را تا ابتدای سال ۱۳۹۵ به ۱٫۵ میلیون بشکه خواهد رساند.
بر اساس تحریم های غرب، کره جنوبی و دیگر مشتریان عمده نفت ایران نباید بیشتر از مقدار نفت خریداری شده در سال ۲۰۱۴، از ایران نفت می خریدند.
بر اساس آمارهای گمرکی، سئول در سال گذشته ۵٫۷ میلیون تن، معادل ۱۱۴ هزار و ۵۹۵ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد، که این رقم ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.
مجموع واردات نفت کره جنوبی در ماه ژانویه ۱۰٫۸۴ میلیون تن، معادل ۲٫۵۶ میلیون بشکه در روز بود. این رقم ۴٫۶ درصد کمتر از ۱۱٫۳۷ میلیون تن وارد شده در ژانویه سال گذشته بود.
آمارهای نهایی واردات نفت کره در ماه ژانویه در اواخر ماه جاری از سوی شرکت ملی نفت کره منتشر خواهد شد.
تصویر روز: رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی خبر داد، با توافق بانکهای دولتی و خصوصی نرخ سود سپردههای یکساله از ۲۰درصد به ۱۸درصد کاهش یافت.
عبدالناصر همتی اظهار داشت: با توافق بانکهای دولتی و خصوصی نرخ سود سپردههای یکساله از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. به گزارش تسنیم وی گفت: بانکها قول دادهاند از اول اسفند این توافق را اجرایی کنند.
رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی و خصوصی در پاسخ به این پرسش “آیا اجرای این توافق نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار ندارد؟” گفت: قرار گذاشتیم که نرخها را کم کنیم و این موضوع را به اطلاع بانک مرکزی هم رساندهایم.
همتی البته درباره توافق بانکیها در خصوص نرخ سود سپردههای روزشمار (کمتر از سه ماه) هم گفت: بنا شد نرخ ۱۰ درصد برای سپردههای کوتاهمدت باقی بماند.
به گزارش تسنیم، در متن توافق بانکهای دولتی و خصوصی آمده است: “در اجرای بخشنامه شماره ۹۴٫۳۱۴۹۳۱ در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ بانک مرکزی ج.ا.ا. که با تأکید بر مفاد ماده پنج «دستورالعمل نحوه محاسبه و تقسیم سود مشاع» موضوع بخشنامه ۹۴٫۶۹۳۸۳ در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ و مواردی از «ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات توسط مؤسسات اعتباری» که مقرر نموده است: «بانکها باید قبل از شروع سالهای جدید نرخ سود مورد انتظار سپردههای سرمایهگذاری را محاسبه و بهگونهای تعیین نمایند که سود علیالحساب پرداختی طی دوره همواره کمتر از نرخ سود قطعی پایان دوره باشد» و با توجه به پیشبینی عدم امکان اجرای مقرره فوق و براساس نرخهای سود علیالحساب پرداختی فعلی (حداکثر ۲۰ درصد) و ایجاد تمهیدات برای حسن اجرای دستورالعمل مذکور، کاهش نرخ سود علیالحساب سپردههای سرمایهگذاری از حداکثر ۲۰ درصد به کمتر از حداکثر ۱۸ درصد برای سپردههای یکساله و متناسباً کاهش نرخ سود سپردههای کوتاهمدت کمتر از سه ماه به کمتر از ۱۰ درصد ضروری است. با توجه به اینکه این تصمیم بهمنظور تسهیل در اجرای بخشنامه فوقالذکر بانک مرکزی ج.ا.ا. اتخاذ شده، مراتب به بانک مرکزی نیز اعلام خواهد شد تا بهنحوی که مصلحت باشد نسبت به نحوه اجرای این اقدام توسط بانکها اعمال نظارت نماید. ضمناً حسب تصمیم قبلی شورای هماهنگی بانکها و شورای عالی کانون بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی در این زمینه نیز پایش صورت خواهد پذیرفت.
ــ اجرای موضوع فوقالذکر از اول اسفند ماه ۱۳۹۴ میباشد”.
به گزارش تسنیم، شورای پول و اعتبار اردیبهشت ماه امسال نرخ سود سپردههای کوتاهمدت را حداکثر ۲۰ درصد و نرخ سود تسهیلات مبادلهای را نیز حداکثر ۲۱ درصد تعیین کرد. البته شورا در آن مقطع تصمیم گیری برای تعیین سپردههای کمتر از یک سال را به بانکها واگذار کرد.
بر همین اساس و بعد از توافق بانکیها، بنا شد که نرخ سود سپرده روزشمار کمتر از سه ماه حداکثر ۱۰ درصد، نرخ سود سپرده روزشمار ۳ ماه تا ۶ ماه ۱۴ درصد، نرخ سود سپرده روزشمار ۶ ماه تا ۹ ماه ۱۶ درصد، نرخ سود سپرده روزشمار ۹ ماه تا ۱۲ ماه ۱۸ درصد باشد.
تصویر روز: در راستای تغییر ساختار بخش توسعهٔ فروش جهانیاش از انتصاب هیروکازو ایشیزوکا به سمت معاون خاورمیانه و آفریقا خبر داد. این انتصاب لایههای منطقهای را در ساختار سازمانی حذف میکند و مسئولیت این منطقه را مستقیماً بر عهدهٔ خود وی میگذارد.
ایشیزوکا از فوریهٔ ۲۰۱۳ معاون ارشد فروش وتوسعهٔ Sony Mobile Communications بوده است. او در این سمت مسئولیت گسترش توانمندی عملیات فروش، حفظ مصرفکنندگان، گسترش کانالهای توزیع، پشتیبانی از شرکای استراتژیک و برنامههای تعالی در فروشگاهها را بر عهده داشته است. او همچنین نیروی محرکهٔ پشت اهداف Sony Mobile برای افزایش سهم بازار در کشورها و مشتریان کلیدی بوده است.
ایشیزوکا که از مدیران ارشد قدیمی Sony است، پیش از این عهدهدار چندین سمت مدیریتی ارشد در این شرکت بوده است. او در سال ۱۹۹۹ به سمت ریاست شرکت قطعات و دستگاههای نمایشگر آمریکا منصوب شد. پس از آن در سال ۲۰۰۴ به واحد کسبوکار تلویزیون Sony در اروپا رفت و سپس چندبار به سمت معاون ارشد منصوب شد که شامل ریاست منطقهٔ ژاپن و سپس ریاست منطقهٔ بزرگتر آسیا پاسیفیک پیش از انتصاب به سمت فعلیاش بود.
این مأموریت مضاعف،در راستای پیشرفت سری پرچمدار Xperia Z5 در این منطقه و افزایش اهمیت پتانسیلهای برند Sony Mobileدر منطقهٔ خاورمیانه و آفریقا ارزیابی میشود.
تصویر روز: در ادامه توسعه شبکه باندپهن همراه ایرانسل، هشتهزار و صدمین سایت باندپهن همراه (MBB) این اپراتور در ایران راهاندازی شد.
این اپراتور به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران، پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسلهای سوم، چهارم و بالاتر تلفن همراه و ارائه موفقیتآمیز خدمات ۳G باند پهن همراه در تمامی استانهای ایران، شبکه ۴G/LTE را بهعنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی دنیا، برای نخستین بار در ایران و در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راهاندازی کرد.
ایرانسل همچنین پیش از این، در روز اول شهریور ۹۴ و در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شش هزارمین سایت ۳G/4G خود را افتتاح کرده بود و اکنون با ادامه توسعه شبکه، موفق به راهاندازی ۸۱۰۰ سایت باندپهن همراه شده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از ۴۵۸ شهر و دهستان و ۱۰۳ مسیر جادهای اصلی معادل با ۷۷۳۷ کیلومتر در تمامی ۳۱ استان کشور تحت پوشش شبکه ۳G و بیش از ۱۷۰ شهر، تحت پوشش خدمات ۴G/LTE ایرانسل قرار دارند. نقشه و فهرست مناطق تحت پوشش خدمات باندپهن همراه ایرانسل در وبسایت این اپراتور به نشانی irancell.ir/coverage ارائه شده است.
مشترکان ایرانسل برای اتصال به شبکه نسل چهارم باید ضمن استفاده از گوشی یا مودم با قابلیت پشتیبانی از این شبکه، نسبت به اعمال تنظیمات لازم و حضور در مناطق تحت پوشش اقدام کرده و سیمکارت ایرانسل خود را نیز به سیمکارت «یوسیم» تغییر دهند و یا سیمکارت جدید یوسیم خریداری کنند.
استفاده از بستههای اینترنت همراه ایرانسل، براساس منطقه تحت پوشش، نوع سیمکارت و تنظیمات گوشی، بدون محدودیت در سرعت و فناوری، برای تمامی مشترکان سیمکارتهای دائمی، اعتباری و دیتای ایرانسل امکانپذیر است.