خرما یک هفته ای ۳۰ درصد گران شد

تصویر روز: دبیر انجمن خرما از افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما طی یک هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد که هر کیلوگرم خرما باید حداکثر ۵۰۰۰ تومان باشد درصورتیکه قیمت این محصول به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده است.

علی اصغر موسوی گفت: در حال حاضر بازار خرما وضعیت مناسبی ندارد و قیمت بسیار بالایی پیدا کرده که همچنان هم این روند ادامه دارد و بدون هیچ دلیل مشخصی، قیمت خرما در حال افزایش است.

وی افزود: دلالان خرما به دلیل اینکه از این وضعیت سود می‌برند باعث افزایش قیمت شده‌اند تا قیمت خرما در بازار فعلی نامتعارف و غیر متعادل باشد. این در حالی است که قیمت‌ همه کالاها ثابت است یا مقداری با کاهش همراه بوده است.

دبیر انجمن خرما با بیان اینکه روند افزایشی قیمت خرما از یک هفته پیش شروع شده است، گفت: در همین چند روز قیمت خرما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت منطقی خرما در حال حاضر باید هر کیلوگرم بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان باشد اما در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود و حتی به ۱۴ هزار تومان هم رسیده است.

موسوی تصریح کرد: اکنون یک گران فروشی علنی در فروش خرما اتفاق افتاده است. کشاورزان از این وضعیت هیچ سودی نبرده اند، کشاورز خرمای خود را بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان فروخته است اما همین خرما کیلویی بیش از ۱۲ هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

دبیر انجمن خرما همچنین گفت که سازمان تعزیرات و وزارت جهاد کشاورزی باید به این وضعیت نظارت کنند، چرا که اصلا شرایط منطقی در بازار خرما وجود ندارد.

وی همچنین درباره وضعیت صادرات و تولید خرما در سال جاری گفت: میزان تولید نسبت به سال گذشته کمتر شده است اما صادرات افزایش پیدا کرده و همین باعث شده است که عده‌ای به دلیل اینکه انبارهای‌شان کم شده است قیمت خرما را افزایش دهند.

دبیر انجمن خرما درباره اصلی‌ترین مقصدهای صادراتی خرما ایران گفت: عمده‌ترین مقصدهای صادراتی خرما روسیه، امارات و مالزی است و بخشی هم به اروپا و آمریکای شمالی صادر می شود. موسوی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه خرید خرما توجیه اقتصادی ندارد در برخی استان‌ها و مناطق مثل جیرفت، ‌خوزستان و فارس خرما حذف شده است. ایسنا

سریع ترین خودروهای جهان + تصاویر

تصویر روز: سنجش شتاب خودروها یکی از مهمترین نشانه‌های عملکرد بالای آنهاست که هم از سوی خودروسازان و هم مجلات خودرویی جدی گرفته می‌شود. به گزارش پدال ، مجله کارانددرایور، سالیان طولانی است که خود به تست شتاب‌گیری خودروهای مختلف می‌پردازد و بنابراین مرجعی مناسب از شتاب و سرعت خودروها محسوب می‌گردد. در ادامه سلسله مطالب معرفی سریع‌ترین خودروهای تست شده توسط این مجله از دهه ۵۰ تاکنون، به قسمت انتهایی و خودروهای اخیر از سال ۲۰۰۰ تاکنون می‌رسیم.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون
۱۰) پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)

تصویر قدیمی‌تر پورشه ۹۱۱ به عنوان یک اسپورت کوچک گران‌قیمت، و در عین حال، دست‌یافتنی در اذهان ساخته شده بود. کسانی که می‌خواستند اندکی از «کوروت» پا به سن گذاشته‌ی خود فاصله بگیرند، به سراغ این مدل می‌رفتند. ولی بعداً ۹۱۱ دیگر خودروی کوچکی به شمار نمی‌رفت و طول آن به اندازه نیم اینچ بیشتر از C7 کوروت که خودش ابعاد چندان کوچکی هم نداشت، بود. همچنین موضوع در دسترس‌ بودن قیمت آن، اگر هم زمانی وجود داشت، به خاطره‌ها پیوست.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۹) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)
توربو S هیچ پدال کلاچی نداشت؛ ترمزهای کربن-سرامیکی آن در سرعت‌های پایین، با سر و صدای عجیبی همراه بودند و صندلی‌های عقب نیز فضای بسیار تنگی داشتند. ولی در این میان، موتور قدرتمند ۵۳۰ اسب‌بخاری از شرایط بی‌نقص و کاملی برخوردار بود.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۸) مک‌لارن P1 مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۷) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

اگر این چهره برای شما آشنا نیست، به دلیل آن است که توجه کافی نداشته‌اید. این ترکیب پایه از سال ۱۹۶۵ در حال رشد بوده و نسخه توروبوشارژر برای پیشرانه ۹۱۱ از سال ۱۹۷۶ در بازار امریکا وجود داشته است.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۶) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۶ ثانیه

آیا تا به حال به درون یک خودروی اسپورت برای تشخیص نوع گیربکس آن سرک کشیده‌اید؟ بنابراین حتماً برای شما اتفاق افتاده که مالک چنین خودرویی را برای استفاده از گیربکس اتوماتیک ملامت کنید. ولی اگر این نسخه از ۹۱۱ توربو را در خیابان دیدید، نیازی به نگرانی در مورد نوع سیستم انتقال قدرت آن نیست؛ چرا که به صورت انحصاری با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه همراه است.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۵) فراری لافراری مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

تست فراری لافراری در پیست معروف «فیورانو» در ایتالیا انجام شده است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که فراری تنها در شرایطی حاضر به تست این خودرو بوده که این کار در داخل همین پیست صورت گیرد.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۴) لامبورگینی اوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

«ناردو رینگ» یک پیست آسفالتی ۱۲/۵ کیلومتری است که خودروسازان از سراسر دنیا، سرعت‌های بالای خود را در آن امتحان می‌کنند. این اتوبان دایره‌ای بدون‌ترافیک در پاشنه چکمه ایتالیا، در مالکیت پورشه قرار دارد و انحنای آن به صورتی است که می‌توانید در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، دست‌های خود را از روی فرمان آزاد کنید. در واقع، این از معدود جاهایی در دنیاست که مدل جدید ۱۰ سیلندر لامبورگینی می‌تواند به حداکثر سرعت اعلام‌شده برای آن، یعنی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۳) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

به‌راحتی می‌توان در این خودرو سرعت گرفت. در داخل کابین، شرایط موتور شش سیلندر تخت درست به مانند چیزی است که از سال ۱۹۶۵ از یک ۹۱۱ انتظار رفته است. امّا از بیرون، داستان به گونه دیگری است؛ مانند این است که توربو S تمام هوای اطراف را به درون خود می‌کِشد.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۲) بوگاتی ویرون مدل ۲۰۰۸ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

۱) پورشه ۹۱۸ اسپایدر مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۲ ثانیه

خودروهای به سرعت پورشه ۹۱۸ در دنیای اتومبیل بسیار نادر هستند. در سال ۲۰۰۸ سریعترین خودروی تولیدی که مورد تست قرار گرفته بود، بوگاتی ویرون ۱۶٫۴ نام داشت که می‌توانست در ۲/۵ ثانیه، مرز ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت را رد کند و مسیر یک‌چهارم مایل را نیز در ۱۰/۱ ثانیه به پایان می‌رساند. امّا پورشه ۹۱۸ رکوردهای خودروی میلیون دلاری قبلی را جابجا کرد و توانست در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و مسیر یک‌چهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه کامل کند. برای آن که مقایسه‌ای از این زمان‌ها در اختیار داشته باشید، شاید بهتر است بدانید که ۰/۳ ثانیه، زمانی است که برای یک چشم به هم زدن لازم است. با کاهش زمان‌های شتاب‌گیری، اختلاف بین عملکرد مدل‌های خودروی مختلف بسیار قابل‌توجه می‌شود و این ۰/۳ ثانیه برتری برای پورشه، دستاوردی مهم نسبت به ویرون محسوب می‌گردد.

سریع ترین خودروهای سال 2000 تاکنون

جمع آوری خودروهای فرسوده با ۶۰ درصد تسهیلات

تصویر روز: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گروه خودروسازی سایپا در سال جاری و با شرایط بسیار خوب آغاز شده و با استقبال خوبی همراه شده است.

گروه خودروسازی سایپا در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و با هدف کاهش آلودگی هوا اقدام به انجام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با شرایط جدید در سال جاری کرده است.

در این طرح میزان تسهیلات بسیار مناسب و تا سقف ۶۰ درصد قیمت خودرو به دو صورت تسهیلات بدون بهره و کم بهره به مشتریان تعلق می گیرد و مدت بازپرداخت آن از یک تا چهار سال بر اساس خواست مشتریان صورت می پذیرد.

با توجه به شرایط فوق استقبال خوبی از سوی مشتریان در سال جاری صورت گرفته است به نحوی که از زمان آغاز طرح تا کنون نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۰۰درصدی مواجه بوده است.

این طرح در دو نوع لیزینگی و اعتباری انجام می شود و در فروش لیزینگی تا سقف ۴۸ ماه و در فروش اعتباری تا سقف ۲۴ ماه می باشد , مدت زمان تحویل خودروی جایگزین به مشتریان محترم بصورت تحویل فوری می باشد .

در روش اعتباری نیازی به معرفی ضامن نمی باشد و در روش لیزینگی نیز برای انواع خودروی پراید تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و برای انواع خودروی تیبا تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال نیازی به معرفی ضامن نمی باشد.

مشتریان محترمی که سن خودروی فرسوده آنها از سال ۱۳۵۹ الی ۱۳۸۴ شمسی و معادل میلادی آن می باشد می توانند در این طرح جهت دریافت خودروی جایگزین شرکت نمایند.

گفتنی است در این طرح ارزش خودروی فرسوده ۲٫۵ میلیون تومان محاسبه می شود.

حضور غول های دکوراسیون ایتالیا در ایران

تصویر روز: با حضور سه برند بین المللی از ایتالیا، جدیدترین دکوراسیون‌های داخلی، سرزمین مد و فشن در پایتخت ایران رونمایی شد.

 ARTE VENEZIANA، HENGE و TURRI برندهای سرشناس ایتالیایی هستند به ایران آمدند تا تازه‌ترین محصولات خود را در زمینه دکوراسیون داخلی در تهران به نمایش بگذارند. علاوه بر این سه برند شناخته شده بین المللی، VALCUCINE هم به پایتخت ایران آمد تا از تازه‌ترین محصولات خود در زمینه دکوراسیون آشپزخانه رونمایی کند. برندهایی که حالا جزو سرشناس‌ترین‌های جهان در زمینه دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند و بیشترآنها برای خانه‌های لاکچری طراحی شده‌اند.

آنها بخش قابل توجهی از چیدمان‌ خود را به صورت دست‌ساز و با بهترین مواد اولیه می‌سازند. البته دست ساخته‌هایی که حاصل طراحی بزرگترین دیزاینرها و طراحان ایتالیا به شمار می‌روند و حالا به نمایندگی شرکت بام و افق پارس به تهران آمده‌اند تا برای مشتریان ایرانی‌ لوکس‌ترین دکوراسیون داخلی را طراحی کنند. البته همه آنها تاکید می‌کنند که قیمت خدمات و محصولاتشان هیچ تفاوتی با بازار ایتالیا ندارد و مشتریان ایرانی هزینه اضافه‌ای نمی‌پردازند.

 قصر شیشه ای قرن ۱۴ ایتالیا در میدان اقدسیه

یک قصر شیشه‌ای اولین تصوری است که در مواجهه با دکوراسیون ARTE VENEZIANA به ذهن‌تان می‌رسد. لوسترهای بزرگ با گل‌های شیشه‌ای ظریف و فرم‌هایی شبیه بال فرشتگان، کمدها و کنسول‌های شیشه‌ای که بدنه‌ای سرشار از تزیینات و ریزه‌کاری‌های چشم‌نواز دارند و امواج نور را هزاران بار می‌شکنند و شکوه اشرافی یک قصر کوچک را مجسم می‌کنند. این تزیینات چشم‌نواز شیشه‌ای حتی روی درها و کناره‌های مبلمان تکرار می‌شود و یک فضای مجلل را می‌سازند.

نیکولا زانین NICOLA ZANIN مدیرعامل برند ARTE VENEZIANA نوه یک هنرمند شیشه‌گر است. او به حضور سه نسل از خانواده زانین در این صنعت اشاره می‌کند و در این زمینه به اخبار رسمی می‌گوید: پدربزرگش از یک مغازه کوچک شروع کرده است. مغازه‌ای که به خاطر کالاهای شیشه‌ای و چشم‌نوازش زبان زد خاص و عام بود و پس از پدربزرگ در سال ۱۹۷۰، پسرش یعنی پدر نیکولا کار او را توسعه می‌دهد و طراحی‌های هنری پدربزرگ را به مبلمان تسری می‌دهد. پدر، طراحی‌های هنری قرن ۱۴ و ۱۹ ایتالیا را با هنر روز تلفیق می‌کند و به تدریج تبدیل به یک برند می‌شود و در سال ۱۹۹۰ نیکولا و برادرش مدیریت برند خانوادگی‌شان را به دست می‌گیرند و از ساخت اشیای شیشه‌ای به طراحی دکوراسیون داخلی می‌رسند. حالا آنها بزرگترین طراحان مد و دکوراسیون داخلی ایتالیا را به کار گرفته‌اند. آلبرتو پینتو تنها یکی از آنهاست که با استفاده از طراحی، مواد اولیه و تکنولوژی توانسته است چیدمان این برند را به قصرهای شیشه‌ای تبدیل کند که در عین مدرن بودن یادآور تاریخ و هنر باشکوه ایتالیاست. حالا آنها طراحی و ساخت دکوراسیون هتل میامی آمریکا و هتل بزرگ لندن در انگلیس را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. نیکولا به اخبار رسمی می‌گوید از کالای پیش ساخته در طراحی دکور استفاده نمی‌کنند؛ بلکه ابتدا فضا را بررسی می‌کنند و بر اساس ویژگی‌های فضا برای آن سفارش ساخت و تولید دکور می‌دهند و این ویژگی است که آنها را از بقیه متمایز می‌کند. او با اشاره به اینکه تمام قطعات شیشه‌های به کار رفته در دکورها دست ساز است، تاکید می‌کند که برای حضور در بازار کشورهای مختلف و از جمله ایران می‌توانیم به سفارش مشتری هنر تاریخی زادگاه آنها را وارد طراحی دکوراسیون کنیم.

 زیبایی شناسی ایرانی‌ها به مردمان سرزمین مد نزدیک است

دکوراسیون برند TURRI بیشتر از هر چیز دنیای مد و فشن را زنده می‌کند. در چیدمانی که این برند در ساختمان بام و افق پارس طراحی کرده است، احساس می‌کنید هر آن با مشهورترین مانکن‌ها و مدل‌های صنعت مد مواجه می‌شوید. مدل‌هایی که کنار آینه‌ها یا دیوارهای چرمی فیگور گرفته‌اند و عکاس‌هایی که فلش می‌زنند! توری نام خانوادگی مؤسسان این برند ۱۰۰ ساله است.مدیرعامل فعلی این برند می‌گوید که کارشان را با مبلمان کلاسیک شروع کرده و توسعه داده‌اند و در حال حاضر یکی از مشهورترین و بزرگترین برندهای لاکچری دکوراسیون در سطح جهان هستند. توری به نظارت شدیدشان روی کیفیت موادی که به کار می برند تاکید می‌کند و می‌گوید: پولیش‌ها و براق‌کننده‌هایی که روی سطوح دکوراسیون این برند استفاده می‌شود در حال حاضر در تمام ایتالیا بی‌نظیر و بدون مشابه است. او به چرم‌های یک تکه و دست‌دوز در سطح دکوراسیون‌ این برند اشاره می‌کند و می افزاید: مواد و مصالح به کار رفته می‌تواند تا سال‌های طولانی دکوراسیون توری را باکیفیت و زیبا نگه دارد. به اعتقاد او حضور در بازار ایران نشانه خوبی است، زیرا مشتریان ایرانی روحیه هنری و سلیقه زیباشناسی بالایی دارند و  از این نظر به ایتالیایی‌ها بسیار نزدیک‌اند. توری با اشاره به حضور در بازارهای خاورمیانه تاکید می‌کند: کار کردن با عرب‌ها کمی دشوار است زیرا آنها سلیقه خاص و دید ویژه‌ای به زیبایی دارند، اما ایرانی‌ها درک بالایی از هنر دارند و به دلیل تمدن طولانی و هنر کهن راحت‌ تر با سرزمین مد و فشن به تفاهم می‌رسند.

توری درباره شعار این برند نیز می‌گوید ما تلاش می‌کنیم زندگی رویایی را برای مشتریان‌ خود، تجسم واقعی ببخشیم.

 مدرن اما گرم و صمیمی

گرم و صمیمی در عین زیبایی چشم‌ نواز و هنرمندانه؛ این اولین توصیفی است که از دکوراسیون HENGE به ذهن می‌رسد. اینجا نه یک قصر است نه دکوراسیون مانکن‌ها. اینجا یک خانه واقعی و خودمانی است که به زیباترین و هنرمندانه‌ ترین شکل ممکن چیده شده است. لوسترهای بزرگی که فرم‌های دایره‌وار دارد و از فلز برنج ساخته شده‌است. کاناپه‌های راحتی با چرم درخشان، گلدان‌های سیاه با ساده‌ترین فرم‌ها که شاخه‌های بلند و خشک، زیبایی عجیبی به آن بخشیده است. کتابخانه‌ای با ظریف‌ ترین فرم‌های هندسی که روی طبقات آن کتاب، ظرف‌های زیبا و گلدان‌های کوچک کاکتوس دیده می‌شود و میز پذیرایی با سفیدی خیره‌کننده و بافت سنگ مرمر.

EMILIO DINI CIACCI مدیرفروش برند HENGE می‌گوید: ما دنیای معاصر با تمام زیبایی‌هایش را به خانه‌ها می‌بریم. از هر موادی که فکرش را کنید مانند سنگ، چوب، شیشه، چرم، پارچه  و فلز برنج زیباترین فرم‌های هنر معاصر را می‌سازیم و در چیدمان خانه آدم‌های معاصر قرار می‌دهیم. او اضافه می کند: سبک این برند بیشتر مورد علاقه امریکایی هاست. اما با این حال آنها شعبه‌هایی در سراسر اروپا، کانادا، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، امارات، مالزی، هنگ کنگ، انگلیس، ترکیه و حالا ایران دارند.

HENGE از سال ۲۰۰۷ میلادی شروع به کار کرده و شاید همین قدمت کم باعث شده است که به هنر روز گرایش بیشتری داشته باشد. این برند در سال ۲۰۱۱ با پیوستن بزرگترین طراحان مد ایتالیا به مجموعه کاری‌شان، جهش بزرگی را تجربه کرده و به سرعت سرشناس شده است طوری که حالا مقلدهای بسیاری تلاش می‌کنند ایده آنها را کپی کنند اما HENGE به خاطر تولیدات باکیفیت، از ناحیه مقلدها احساس خطر نمی‌کند و مشتریانش را حفظ کرده است.

امیلیو مدیرفروش این برند می گوید: ما هیچ سختگیری برای خرید مشتریان‌مان نداریم. آنها می‌توانند تنها یک تکه از دکوراسیون‌شان را از ما بخرند. مثلا تنها یک صندلی. اما اگر سایر وسایل‌شان قابلیت تطبیق با هنر معاصر و دکور را داشته باشد ما به سادگی می‌پذیریم که دکوراسیون زیبایی برایشان بچینیم.

 اقتصادی فکر نمی‌کنیم، می‌خواهیم زیباترین‌ها را عرضه کنیم

مدرن‌ترین آشپزخانه‌های جهان را می‌توانید در میدان اقدسیه تهران و در ساختمان بام و افق پارس ببینید. آشپزخانه‌هایی که در عین هندسی بودن و طراحی مدرن، بسیار لطیف به نظر می‌رسد و فرم‌های نرم را در ذهن تداعی می‌کند. در این فضا شما خیلی راحت می‌توانید با گرفتن دستگیره‌ای و کشیدن آن تمام آشپزخانه‌تان را پشت دیواری زیبا پنهان کنید. آشپزخانه‌هایی که با طراحی پیچیده فضای زیادی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهد. اما همه چیز آن قدر هنرمندانه طراحی شده است که مخاطب در نگاه اول جز یک فضای ساده و صمیمی چیزی نمی بیند.

VALCUCINE تنها در زمینه دکوراسیون آشپزخانه فعالیت می‌کند و البته یکی از بزرگترین غول‌های جهان در زمینه دکوراسیون آشپزخانه است. این برند حالا به تهران آمده است تا آشپزخانه‌های زیبایش را به کاربران ایرانی نیز عرضه کند.

IVAN CESCHIUTTI  از مدیران ارشد VALCUCINE می‌گوید: ۳۵ سال پیش با چهارنفر از دوستانش تصمیم گرفتند، آشپزخانه‌های زیبایی طراحی کنند. آشپزخانه‌هایی که  جدا از فضای خانه نباشد و درست شبیه بخشی از فضای راحت نشیمن یک خانه به نظر برسد. هیچ کدام از این چهار نفر چیزی از طراحی دکوراسیون نمی‌دانستند اما دیری نگذشت که توانستند با استخدام بزرگترین طراحان ایتالیا به یکی از غول‌های جهان در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شوند.

ایوان توضیح می‌دهد که آنها در طراحی آشپزخانه‌هایشان بیشتر از هرچیزی به محیط زیست فکر کرده‌اند. مدیران  VALCUCINE به طبیعت علاقه دارند و به همین دلیل کمترین استفاده از نئوپان و چوب را در آشپزخانه های طراحی شده داشته‌اند. آنها همچنین تلاش کرده‌اند نازکترین قطرها را در طراحی دکورهایشان به کار برند تا از منابع زمین صرفه جویانه استفاده کنند.

او تاکید می‌کند: نگاه ما به این برند هرگز اقتصادی نبود، ما بیشتر به یک طراحی زیبا فکر می‌کردیم. علاوه بر این نگرانی‌هایمان برای طبیعت موجب شد که با صرفه‌جویی هرچه تمام‌تر از منابع زمین استفاده کنیم و البته می‌خواستیم هر ماده‌ای که از طبیعت بر می‌داریم، اعم از سنگ، چوب یا فلز را آن‌قدر تغییر بدهیم که کمترین شباهتی به منشا خام خود نداشته باشد. به همین دلیل فرم‌های ما لطیف‌تر و نرم‌تر از اشکال طبیعی به نظر می‌رسد.

ایوان البته برخلاف سایر برندهای حاضر می‌گوید: تنها برای مشتریان لوکس و خانه های لاکچری برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و دوست داریم بتوانیم محصولات‌مان را با شیوه‌هایی ارزان‌تر کنیم تا خانواده‌های متوسط هم بتوانند از آن استفاده کنند.

قدرتمندترین زن جهان در سال ۲۰۱۶

تصویر روز: نام آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای یازدهمین بار و ششمین سال متوالی در صدر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در مجله فوربس قرار گرفت، بعد از او هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد.

دیلی میل نوشت؛ مجله فوربس این زنان را “باهوش‌ترین و سرسخت‌ترین زنان در میان صاحبان صنعت و تجارت، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، دانشمندان، بشردوستان و مدیران عاملی که نشانی از خود در دنیای امروز به جا گذاشته‌اند” توصیف کرده است.

برای تهیه این فهرست چهار معیار در نظر گرفته شده است: ثروت (اعم از دارایی یا سود شرکت)، حضور رسانه‌ای، قلمرو نفوذ و میزان تاثیرگذاری در حوزه فعالیت. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای یازدهمین بار است که نامش در این لیست قرار می‌گیرد. نام وی شش سال پیاپی در این لیست قرار داشت.

مرکل باز هم در صدر فهرست

جوان‌ترین زن در این فهرست ماریسا مه‌یر، رئیس و مدیرعامل شرکت یاهو است که ۴۱ سال دارد و در رده پنجاه و پنجم قرار گرفته و فدریکا موگرینی ۴۲ ساله، مسئول ایتالیایی روابط خارجی اتحادیه اروپا هم نوزدهم است.

مسن‌ترین “زن قدرتمند جهان” الیزابت دوم، ملکه ۹۰ ساله بریتانیاست که در این فهرست رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داده است.

نام شش زن از انگلیس در این لیست قرار گرفته است که از جمله می‌توان به نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اشاره کرد که در رتبه پنجاهم قرار گرفته است. ۵۰- نفر از ۱۰۰ نفری که نامشان در این فهرست آمده‌ آمریکایی هستند و در میان ۱۰ نفر اول هم نام تنها سه غیرآمریکایی دیده می‌شود که هر سه از اروپا هستند.

در این فهرست نامی از ایران نیست و تنها چهار نفر از کشورهای خاورمیانه و منطقه حضور دارند که دو نفر از آنها شهروند امارات متحده عربی هستند.

لبنى بنت خالد بن سلطان القاسمی، وزیر همکاری و توسعه بین‌المللی امارات و رجاء عیسى القرق، مدیر اجرایی گروه عیسی صالح القرق و عضو هیئت مدیره اتاق صنعت و بازرگانی دوبی، به ترتیب در رده‌های ۴۳ و ۹۱ در فهرست فوربس هستند.

لبنى سلیمان العلیان، تاجر سعودی، در فهرست تازه قدرتمندترین زنان جهان شصت و پنجم است و گولر سابانجی، رئیس هیئت مدیره “گروه سابانجی” به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد دلار از ترکیه در رتبه ۶۴ام است.

امسال ۲۰ چهره تازه به فهرست قدرتمندترین زنان اضافه شده‌اند. ایسنا

عمر زناشویی ایرانی ها ۳ ساله شد!

تصویر روز: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱ درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.

احمد تویسرکانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته گفت: ۶۷۳ هزار ازدواج ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۶درصد کاهش داشته است و ۱۶۴ هزار و ۹۱۲طلاق که رشد یک درصدی داشته است در سال ۹۴ثبت شده است.

وی در خصوص جزئیات آمار ازدواج و طلاق گفت: ۳۸درصد ازدواج ها مربوط به مردان ۲۵تا۲۹ سال بوده است و در خانم ها معادل ۳۰درصد ازدواج ها مربوط به سنین ۲۰تا۲۴سال بوده است.

توسرکانی به جزئیات ثبت طلاق ها اشاره و تصریح کرد: بیشترین طلاق ها مربوط به رده سنی ۳۰تا ۳۴سال در مردان بوده است و ۲۳درصد طلاق ها در زنان نیز مربوط به سنین ۲۵تا۲۹ سال بوده است.

رییس سازمان ثبت با اشاره به رابطه میزان تحصیلات با ثبت ازدواج و طلاق گفت: ۶۷درصد ازدواج ها در مردان مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است و ۶۵درصد ازدواج ها در زنان به زنان با همین تحصیلات اختصاص دارد.

تویسرکانی افزود: ۶۸درصد طلاق در مردان، مربوط به دیپلم و زیر دیپلم بوده است که در زنان این میزان ۶۵درصد بوده است.

وی در خصوص میزان دوام زندگی بر اساس آمار ثبت شده طلاق و ازدواج گفت: دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.

رییس سازمان ثبت به مهریه های ثبت شده اشاره و تصریح کرد: موضوع ۶۲درصد مهریه ها سکه طلا بوده است که ۵۴ درصد آن کمتر از ۱۱۴سکه بوده است و ۳۶ درصد بین ۵۰۰ تا ۱۱۵سکه، ۲۷ درصد ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ سکه و دو درصد بیش از هزار سکه بوده است. مهر

هشدار هوآوی به مشتریان: استیکر روی جعبه کارت گارانتی نیست

تصویر روز: بزرگترین و مجهزترین مرکز خدمات پس از فروش شرکت هو آوی برای محصولات گوشی هوشمند و تبلت روز گذشته بطور رسمی در تهران افتتاح شد.

در نشست خبری پیش از افتتاح این مرکزی تانگ مدیر سرویس شرکت هو آوی در پاسخ به سوال خبرنگار تصویر روز اعلام کرد: این شرکت با هدف اصلی کسب رضایت مشتری وارد بازار بزرگ ایران شده و برای اجرای این هدف هز هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: سیاست هوآوی تا کنون حضور در بازار گوشی های رده متوسط بود اما با برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم داریم بزودی ضمن حفظ روند قبلی، وارد بازار گوشی های رده بالا شویم.

وی به خبرنگار تصویر روز گفت: برای کسب سهم بیشتری از بازار ایران تمرکز اصلی ما بر ارایه بهترین و با کیفیت ترین نوع خدمات پس از فروش است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این سیاست رضایت مشتریان را جلب نماییم.

در ادامه حمید رضا شاهرخ نیا مدیر سرویس ایران شرکت هو آوی نیز اعلام کرد: با بررسی های صورت گرفته شرکت حامی به عنوان تنها مرکز خدمات پس از فروش ایران انتخاب و معرفی شد.

به گفته وی البته برای این انتخاب، فاکتورهای متنوع و سختگیرانه ای در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه شرکت حامی با توجه به سوابق درخشان خود در این بخش موفق به کسب تمام موارد مورد نظر شرکت هوآوی شد.

وی تاکید کرد: از این پس شرکت حامی تنها نماینده خدمات پس از فروش شرکت هو آوی در ایران خواهد بود.

شاهرخ نیا در ادامه از نصب استیکر های اطلاع رسانی بر روی محصولات هوآوی اشاره کرد و گفت: این استیکر ها صرفا به منظور معرفی شرایط گارانتی محصول است و به هیچ عنوان ” برگ گارانتی ” محصول محسوب نمی شود. وی از مشتریان خواست تا به این موضوع مهم توجه داشته باشند که این استیکر ها کارت گارنتی نیست.

وی افزود: علاوه بر افتتاح این شعبه مشتریان محصولات هواوی از این پس از شیوه نوین ارایه خدمات از درب منزل یا محل کار خود نیز بهرمند خواهند شد.

به گفته وی این نوع خدمات در حال حاضر تنها در تهران و برای مدل های P9 و Mate 8 قابل ارایه است و در آینده نزدیک برای سایر مدل ها و سایر مناطق کشور نیز در دسترس خواهد بود.

وی تاکید کرد: کالاهای هواوی با ۱۸ ماه خدمات پس از فروش و دو هفته گارانتی تعویض به بازار عرضه می شوند. از سوی دیگر آن دسته از گوشی های هواوی که دارای باتری های جداشونده هستند دارای ۶ ماه گارانتی تعویض باتری هستند.

شاهرخ نیا تصریح کرد: حداکثر زمان برگشت کالا به مشتری در مراکز “هواوی سرویس” در ایران فقط ۳ روز تعیین شده است. همچنین در صورتی که کالای کاربر با شرایط تعویض مواجه شود، بعد از تایید گزارش فنی مربوط به کالای معیوب، تا ۴۸ ساعت دستگاه جدید جایگزین به درب منزل یا محل کار مشتری ارسال خواهد شد . گفتنی است هواوی سرویس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی اقدام به افتتاح حداقل ۱۶ مرکز خدمات دیگر نماید.

در ادامه سلطانی مدیر عامل شرکت حامی از برنلمه این شرکت بای ارایه خدمات گسترده به مشتریان خبر داد. وی در گفت و گو با تصویر روز افزود: در حال حاضر علاوه بر تهران این شرکت در ۴ استان کشور به مشتریان خدمات ارایه می دهد.

به گفته وی برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان و کوتاه شدن زمان ارایه خدمات در نظر داریم تا تعداد مراکز خدمات پس از فروش خود در کشور را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: به محض راه اندازی این مراکز ، از طریق رسانه ها این دفاتر به مردم معرفی خواهند شد. سلطانی در پایان اظهارداشت: مرکز تماس اختصاصی مشتریان هواوی به شماره ۰۲۱۴۲۰۰۰ به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان در خصوص تنوع خدمات ، جشنواره های فروش ، اصالت گارانتی،آدرس مراکز خدمات ، سوالات فنی و یا دریافت هرگونه انتقادت و پیشنهادی می باشد.

حمید طلیمی

صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه

تصویر روز: روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه‌ اول خود را به موضوعات مهم داخلی و خارجی اختصاص دادند که برخی از آنها در زیر می‌آید.
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
از گم شدن 17 پرونده فساد تا پروژه نفوذ در وزارت علوم
۱۱

سایپا یدک: نمایندگی‌هایی رتبه ۴ حذف می شوند

تصویر روز: مدیرعامل سایپایدک تأکید کرد: در سال جاری بر موضوع افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تمرکز کرده‌ایم به طوری که این امر مهم در رأس برنامه‌های ما قرار دارد.

مهندس وحیدزاده در جمع تعدادی از مدیران نمایندگی‌های سایپایدک با بیان این مطلب اظهار کرد: در کنار تلاش‌ها برای افزایش رضایت مشتریان، چرخ اقتصاد و کسب و کار نمایندگی‌ها هم باید در چرخش باشد. به همین دلیل مدیران نمایندگی‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا ضمن حضور مستمر و مداوم در محیط کار، بر تمام فرآیندها کنترل داشته باشند و ما در سایپایدک کاری مهمتر از افزایش رضایت مشتریان نداریم.

وی با اشاره به اینکه سایپا به واسطه برخورداری از نمایندگی‌های وفادار از بهترین سطح خدمات فروش و پس از فروش بهره‌ می‌برد، ادامه داد: رفتار محترمانه با مشتری ضامن بقای کسب و کار است و از این بابت رفتار مدیر نمایندگی الگویی برای سایرین است تا با رفتار همراه با احترام با مشتری، رضایت او را افزایش دهد.

مدیرعامل سایپایدک یادآور شد: در دو سال گذشته با همکاری و همراهی مدیران نمایندگی‌ها بسیاری از مشکلات را کم کردیم و در عین حال باید مشکلات موجود را نیز با کمک هم حل کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. از این بابت برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نمایندگی‌ها قطعا در رفع مشکلات موثر است.

مهندس وحیدزاده تاکید کرد: بنا بر تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگی‌هایی که رتبه ۴ را در ارزیابی‌ها کسب می‌کنند از چرخه خدمات پس از فروش حذف خواهند شد. لذا ما به دنبال اصلاح نقاط ضعف هستیم تا نمایندگی‌هایی که رتبه پایین دارند عملکرد بهتری داشته باشند و به رتبه بالاتر ارتقا یابند.

سایپا: زمان رسیدگی به شکایات از ۲۵ به ۹ روز رسید

تصویر روز: رئیس مرکز ارتباط با مشتریان سایپا گفت: پاسخگویی در گروه خودروسازی سایپا به یک فرهنگ تبدیل شده و کسب رضایت مشتریان فراتر از وظیفه کاری و تبدیل به وظیفه اخلاقی و قلبی شده و این فرهنگ در حال نهادینه شدن در سطح گروه سایپا است.

عباس صفری رئیس مرکز ارتباط با مشتریان سایپا در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد این مرکز تشکیل شده بود، گفت: در سال گذشته و در زمان رکود فروش خودرو که با کمپین نخریدن خودرو همراه شد، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در اقدامی شجاعانه اقدام به عذر خواهی از مشتریان به جهت مشکلات موجود در حوزه کیفیت و خدمات کرد.

وی افزود: بر اساس همین اعتقاد راسخ مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، دستور ایجاد مرکز پاسخگویی به شکایات مشتریان را صادر کرد تا بتواند به صورت مستقیم به مشکلات و رسیدگی به شکایات مشتریان نظارت داشته باشد.

صفری تصریح کرد: بر اساس همین نگرش و پاسخگو کردن سازمان به مشکلات مشتریان، این مرکز در داخل شهر ایجاد شد تا به صورت متمرکز به حوزه های فروش، خدمات پس از فروش و کیفیت در تمامی شرکت های تولیدی گروه سایپا اعم از سایپا، پارس خودرو، زامیاد و سایپا دیزل نگاه واحدی حاکم باشد و دسترسی مردم نیز به این مرکز راحت تر صورت پذیرد.

وی افزود: پاسخ گویی به مشکلات در گروه خودروسازی سایپا به یک فرهنگ تبدیل شده و کسب رضایت مشتریان فراتر از وظیفه کاری و تبدیل به وظیفه اخلاقی و قلبی شده و این فرهنگ در حال نهادینه شدن در سطح گروه می باشد.

رئیس مرکز ارتباط با مشتریان سایپا خاطر نشان کرد: این مرکز متولی سازماندهی و ساختار دهی در دریافت کلیه مشکلات و پایش و تجزیه و تحلیل و ارجاع مشکلات دریافت شده به واحد های ذی ربط و پیگیری تا حصول نتیجه می باشد.

وی با اشاره به تعیین اولویت های سه گانه تولید پایدار، ارتقاء رضایت مشتری و مدیریت هزینه ها در سال ۱۳۹۵ که از سوی مدیریت ارشد تعیین شده گفت: اهداف تشکیل این مرکز بر اساس سهولت دسترسی، پاسخ به نیازمندی های مشتریان، ارتقاء سطح وفاداری، ایجاد فرهنگ پاسخگویی، افزایش سرعت پاسخگویی به درخواست ها و ایجاد روابطی دوسویه، محترمانه و شفاف با مشتریان است.

صفری افزود: بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مدت کوتاه ایجاد این مرکز، متوسط زمان رسیدگی به شکایات در شش ماهه دوم سال ۹۴ ، از ۲۵ روز به ۹ روز رسیده است. همچنین روند نمره رضایت مشتریان در سه ماهه چهارم سال گذشته نسبت به سه ماهه سوم آن نیز با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده است که نشان از تاثیر گذاری و بهبود مشکلات موجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی قسمت های گروه خودروسازی سایپا و در حوزه های کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش خود را ملزم به پاسخگویی به مشکلات مشتریان می دانند.

رئیس مرکز ارتباط با مشتریان گروه سایپا با اشاره به تولید گروه ایکس صد که بیشترین خودرو تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده گفت: با توجه به تولید بسیار بالای این گروه خودرو طبیعی است که بیشترین مشکلات نیز برای همین نوع خودرو باشد که با تلاشهای انجام شده امیدواریم مشکلات این نوع خودرو نیز هرچه سریعتر کاهش پیدا کند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تماسهای ایجاد شده با مرکز، درخواست راهنمایی است که کارشناسان این مرکز به بهترین نحو به مشتریان راهنمایی می کنند و صرفا ۱۰ درصد تماسها انتقاد، پیشنهاد و پیگیری است و حداکثر ۲ درصد از تماسهای مشتریان تبدیل به شکایت می شود.

صفری گفت: خوشبختانه در گروه سایپا همواره با تراکم خرید محصولات روبرو هستیم که این روند گاها باعث ایجاد مشکل در تحویل به موقع خودرو کرده است و با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری این مشکل نیز رفع خواهد شد.

وی گفت: مشتریان محترم گروه سایپا می توانند جهت ارتباط با این مرکز با شماره تلفن ۰۹۶۵۵۰ تماس حاصل نمایند.