تصویر روز: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از توقیف یک دستگاه خودرو پراید با ۲۵ میلیون ریال خلافی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، قاسمعلی عبد یوسفخانی بیان داشت: در راستای اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مأموران پلیس حین گشتزنی، به یک دستگاه خودروی پراید مظنون و پس از استعلام، خودروی موردنظر را به دلیل سابقه دستور توقیف از سوی پلیس راهور متوقف کردند.
وی افزود: طبق قانون درصورتیکه مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.
یوسفخانی بابیان اینکه در استعلام صورت گرفته از سوابق خودروی موردنظر مشخص شد که دارای مبلغ ۲۵ میلیون ریال جریمه پرداختنشده است، گفت: خودروی موردنظر برای پرداخت جریمه و سیر مراحل قانونی به پلیس راهور تحویل داده شد.
تصویر روز: نوبخت گفت: دولت موافق دو نرخی شدن قیمت بنزین نیست و اعلام کرده است که قیمت دونرخی فسادآور است.
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران سخنگوی دولت از مصوبه اخیر هیئت وزیران برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها با تسهیلات کم بهره در سال کنونی خبر داد.
وی گفت: مقرر شد بانک مرکزی برای ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها به ازای هر واحد ۱۸ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد اختصاص دهد.
وی افزود: همچنین برای ۸۰ هزار واحد مسکونی دیگر در روستاهای مرزی و واحدهایی که درجا سازی می شوند و استانداردهای مبحث ۱۹ را رعایت می کنند به ازای هر واحد ۲۰ میلیون تومان وام با سود پنج درصد اعطا خواهد شد.
نوبخت گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف شد تفاوت این پنج درصد سود را با سودی که برای بانک های کشور رایج است ، پرداخت کند و اصل و فرع وام را تضمین کند.
نوبخت افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد این واحدها را در سال ۹۵ احداث کند.
وی از آماده شدن پیش نویس برنامه فعال کردن بخش مسکن در شهرها خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این پیش نویس به تصویب می رسد و اقدام مشابهی برای مسکن ارزان قیمت در شهرها صورت می گیرد تا بخش مسکن کشور فعال شود.
تصویر روز: خودروهای زیادی توسط شرکتهای خودروسازی در رویدادهای مختلف معرفی شدهاند؛ اما تعداد محدودی از آنها نگاههای زیادی را به خود جلب کردهاند و علاقهمندان این محصولات بیصبرانه منتظر ورود آنها به بازار خودروی جهان هستند. به گزارش zoomit در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مورد انتظارترین محصولات دنیای خودرو آشنا کنیم.
خودروهای انتخاب شده در این لیست همگی حرفهای زیادی برای گفتن دارند و هنگام عرضه به بازار قطعا تغییرات زیادی در کلاس خود ایجاد خواهند کرد. در ادامه شما را به مطالعهی لیست خودروهای فوقالعادهای دعوت میکنیم که طی دو سال آینده وارد بازار خواهند شد.
۱-فورد جی تی (GT)

شرکت فورد با معرفی مدل جدید GT ، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۵ همگان را شگفت زده کرد. این مدل جدید به طرز فوقالعادهای جذاب و مدرن است و همزمان به راحتی میتوان روح نیاکانش را در آن دید. فوردGT از دیرباز یکی از پرافتخارترین اتومبیلهای مسابقهای بوده و ما امیدواریم این مدل با زندن نگهداشتن نام بزرگ GT بتواند به افتخارات فورد نیز اضافه کند.
۲- استون مارتین DB11
بعد چند سال که فروش مدل DB9 رو به افول گذاشت و انتظارات کارخانه را در برآورده کردن سود بهجا نیاورد، استون مارتین سرانجام جانشین آن را با کد DB11 معرفی کرد. اولین سوالی که برای دنبال کنندگان استون مارتین پیش میآید این است که چه اتفاقی برای DB10 افتاده؟ خب، جواب این سوال را باید از سازمان MI6 پرسید چون آنها برای جیمز باند در آخرین فیلم سری ۰۰۷ جدید سفارش DB10 را داده بودند! در مدل DB11 پیشرانهی ۱۲ سیلندر قدیمی جای خود را به پیشرانهی ۱۲ سیلندر جدیدتر داده که با کمک دو توربوشارژر، ۶۰۰ اسب بخار تولید میکنند.
۳- فیات ۱۲۴ اسپایدر EaborazioneAbarth

مزدا میاتای جدید خودرویی فوقالعاده است؛ اما ایتالیاییها بیکار ننشستهاند و با طراحی و ساخت فیات ۱۲۴ اسپایدر Abarth به هیجان این رقابت افزودهاند. این اتومبیل مانند میاتا است اما با ظاهر، پیشرانه و البته صدایی ایتالیایی!
۴ –کوینیگزگ رگرا (Regera)

همه چیزِ جدیدترین ساختهی کوینیگزگ بر روی کاغذ دیوانه کننده است. ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت از یک پیشرانهی V8 توربو که با کمک دو موتور برقی و نداشتن جعبه دنده! از رگرا به راستی هیولایی ساخته که شبیه هیچ چیزِ دیگری نیست. امیدواریم در آینده بتوانیم توضیحاتی کاملتر درباره این اتومبیل و مخصوصا نحوه کارکرد موتور و سیستم انتقال نیرویش که کاملا جعبه دنده را با فناوریی جدید به طور کلی حذف کرده، خدمتتان ارایه دهیم.
۵- آلفارومئو جولیا (Giulia)

آلفارومئو یکی از اصیلترین برندهای صنعت خودروسازی جهان است اما با توجه به تاریخچه پر فراز و نشیب این شرکت در سالیان اخیر، نمیتوان خیلی روی آن حساب باز کرد. با این حال خودروی جدید جولیا (Giulia) توانایی بازگرداندن افتخارات این برند را دارد؛ پس اینبار سعی میکنیم خوشبینتر از سابق چشم به راه این زیباروی ایتالیایی باشیم.
۶- لکسوسLC500
سرانجام لکسوس در مورد LC500 تصمیم خود را گرفت و اعلام کرد که به زودی تولیدش را آغاز خواهد کرد. این مدل جوابی محکم به کسانی است که لکسوس را متهم به طراحیهای محافظهکارانه و کسل کننده میکنند. لکسوس با این مدل نشان داد که هنوز میداند چگونه اتومبیلی جذاب و چشمگیر طراحی کند.
۷ –مورگان EV3

سه چرخهی الکتریکی مورگان برای بسیاری از افراد فوقالعاده جذاب است (و برای خیلیها هم بر عکس!) این مدل موفق شده روح و اصالت سه چرخهی مورگان را با پکیج آینده نگرانهی پشتیبان محیط زیست یکجا جمعآوری کند.
۸ – جیپ رانگلر پیکآپ

برای آن دسته از افرادی که سالها منتظر پیکآپ جیپ بودند هیچ خبری خوشحال کنندهتر از این نیست که بالاخره جیپ تصمیم به ساخت آن گرفته و سال پیش خبرش به طور رسمی در تیزری کوتاه همراه با معرفی کانسپتی از آن تایید کرد.
۹- پورشه Mission E
زمانی که خودروسازی پرافتخار مسیر خود را به سمت تکنولوژیِ بسیار جدیدی تغییر میدهد، همیشه دلیلی برای نگرانی وجود دارد اما زمانی که از اشتوتگارت خودروی بسیار زیبای Mission E با دست پخت پورشه در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۵ رونمایی شد همگان منتظر ساخت آن هستند و آیندهای بسیار روشن برای پورشه متصور میشوند.
۱۰- هوندا سیویک تایپ آر (Civic Type R)

هوندا در چند سال اخیر مسیر خود را گم کرده اما با معرفی نسل جدید خودرویی که قابلیت های کاربردیِ بالایی دارد و عموم علاقمندان به خودروی هوندا را به خاطر ساخت این مدل میشناسند، رقابتی جدید بین این مدل و هاچبکهای پرقدرت بازار آغاز شده است. این مدل مستقیما با گلف R32، فورد فوکوسRS و سیتروین DS3 روبه رو خواهد شد.
۱۱- تسلا مدل ۳

آیا تسلا به واسطهی مدل ۳ پای خودروهای الکتریکی را به صورت انبوه به خیابانها باز میکند؟ فراموش نکنید که این مدل از یک BMW سری ۳ ارزانتر است و در صورت تولید نسخهی قویترش میتواند کابوسی برای اتومبیلهای عادی باشد. این خودروی تسلا از اواخر سال ۲۰۱۶ تولید خواهد شد.
۱۲ – بوگاتی شیرون (Chiron)

بوگاتی کار بسیار مشکلی در توانمندتر کردن جانشین هیولایی به اسم ویرون داشت ولی به نظر میرسد آنها این کار را به خوبی انجام دادهاند. درست است که حداکثر سرعت محصول جدید بوگاتی به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما مهندسان فولکس واگن قول دادهاند که شیرون برای رانندگی بسیار لذت بخشتر از نسل قبلی خود باشد.
۱۳-شورولت کامارو ZL1
کاماروی نسل قبل دارای پیشرانهی فوقالعاده بود که البته در بعضی از شرایط رانندگی در تعامل و تناسب کاملی با شاسی خود نبود. کامارو ZL1 جدید، پیشرانهی کادیلاک CTS-V را به عاریت گرفته و از پلتفرم جدید آلفا جنرال موتورز بهره میبرد که پیش از این در کامارو SS شاهدش بودیم و از عملکرد بسیار خوب آن شگفتزده شدیم. حال ZL1 با پیشرانهی قویتر و شاسی تقویت شده نوید بهترین کامارویی که تا به حال تولید شده است را میدهد.
۱۴- مرسدس بنز AMG GT R
مرسدس بنز AMG GT اولین خودروی اسپرت (نه GT) این کارخانه بعد از یک دهه است. در مدل GT S شما قدرت و سرعت بیشتری خواهید داشت اما مدل GT R خودرویی است که تنها به دنبال شکست پورشه ۹۱۱ GT3 است.
۱۵ –رنو آلپاین

رنو بار دیگر نام خودروهای اسپرت خویش، آلپاین را زنده کرده. درست است که در حال حاضر این مدل به صورت کانسپت ارائه شده است؛ اما بیش از هر خودروی مفهومی دیگری به تولید و عرضه نزدیک است. آلپاین یک ماشین سبک، موتور وسط و دو سرنشینه است که تمام معیارهای یک خودروی اسپرت کلاسیک را به همراه دارد.
تصویر روز: تراکنشهای مالی پایانههای پرداخت (POS) بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بر بستر شبکه ایرانسل انجام شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران شاهد حضور ناشران داخلی در بیش از ۲۴۰۰ غرفه بود و بالغ بر ۲۱۷هزار عنوان کتاب به زبان فارسی و نزدیک به ۱۴۰هزار عنوان کتاب نیز در بخش بینالملل نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
بر این اساس، ناشران حاضر برای عرضه کتابها و تراکنشهای مالی خود از بیش از ۳۵۰۰ دستگاه POS استفاده کردند که تمامی تراکنشهای مالی بر بستر آمادهسازی و نگهداری شده شبکه ایرانسل صورت گرفت.
علاوه بر این بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران میتوانستند برای پرداخت و تهیه محصولات مدنظرشان از اپلیکیشن پرداخت به صورت رایگان در شبکه ایرانسل استفاده کنند.
بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۵ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.
تصویر روز: اجرای طرح های تحقیقاتی با سود تسهیلات ۳۰درصدی توجیه ندارد و تمامی بخش ها باید برای رونق و شکوفایی صنعت استراتژیک خودرو وارد عمل شوند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی سخنرانی می کرد، با ارائه آمار و ارقامی تحلیلی از میزان تولید، واردات و فروش خودرو در منطقه پیرامون جمهوری اسلامی ایران گفت: تحلیل ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۴کشورهای منطقه بازاری حدود ۶میلیون و هفتصد هزار خودرویی خواهند داشت که ۴میلیون از آن تقاضای جدید خواهد بود. حال پرسش اساسی اینجاست که سهم خودروسازان ایرانی از این بازار چقدر خواهد بود؟
مهندس هاشم یکه زارع با اشاره به اسناد بالادستی کشور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هدفگذاری کرده که صنعت خودرو ایران در سال ۱۴۰۴ سه میلیون دستگاه خودرو تولید و یک میلیون از آن را نیز صادر کند.
وی ادامه داد: ایران و ۲۴کشور اطراف بازاری با پتانسیل جمعیتی ۵۷۵میلیون نفر را تشکیل داده اند که در حال حاضر با تولید سالانه ۲میلیون و ۷۰۰هزار خودرویی، ۴میلیون و ۴۰۰هزار دستگاه خودرو در آن به فروش می رود. یک میلیون و ۷۰۰هزار خودروی باقیمانده از طریق واردات تامین می شود که در نهایت تاسف باید گفت سهم تولیدکنندگان ایرانی از این بازار پرپتانسیل تاکنون صفر بوده است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه باید سهم قابل توجهی از بازار کشورهای منطقه به خودروسازان ایرانی تعلق پیدا کند، افزود: تامین حداقل یک چهارم از نیاز بازار منطقه توسط خودروسازان ایرانی، رویدادی “شدنی” و قابل دستیابی است اما باید توجه داشت که تحقق این هدف فقط کار خودروسازان نیست و لازم است تمام مجموعه های تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور در آن نقش ایفا کنند.
مهندس یکه زارع به برخی اظهارنظرها در خصوص صنعت حودرو کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۴ گردش مالی صنعت خودرو ایران حدود ۲۳میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود این عدد در سال ۲۰۲۵ به ۵۰میلیارد دلار برسد. آیا توصیه و نسخه آنانی که از تعطیلی صنعت خودرو سخن می گویند، این است که این ۵۰میلیارد دلار را به خارجی ها تقدیم کنیم؟
وی با بیان اینکه هیچ کشوری بازار مصرف خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی دهد، افزود: پس از برجام و گشایش فضای همکاری های بین المللی، اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: قرارداد ایران خودرو با پژو و تفاهم نامه با مرسدس بنز امضا شده و به زودی قرار داد مهم دیگری نیز با یکی از خودروسازان مطرح دنیا امضا خواهیم کرد اما باید به یک نکته اساسی توجه داشت که راه نجات صنعت خودرو، قرارداد با خارجی ها نیست بلکه تولید با برند داخلی، تولید قوای محرکه و تمرکز بر تحقیق و توسعه باید در اولویت قرار گیرد.
مهندس یکه زارع به نابرابر بودن زیرساخت های تولید داخل در مقایسه با رقبای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: طراحی پلتفرم و تولید خودروی روی آن، حدود یک میلیارد دلار هزینه لازم دارد که کشورهای دیگر این اعتبار مورد نیاز خودروساز را با سودهای ۲ و ۳درصدی ارائه می کنند و اقساط آن را نیز پس از ورود خودروی جدید به بازار دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در کشور ما اعطای تسهیلات بانکی به سختی انجام می پذیرد و در صورت اعطای تسهیلات نیز سودهای بیش از ۳۰درصدی دریافت می شود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرودر پایان خطاب به اساتید دانشگاه و دانشجویان حاضر در همایش مدیریت صنعتی گفت: رتبه ایران در فروش خودرو سیزدهم و در تولید آن هجدهم دنیاست اما این رتبه را می توانیم به یاری یکدیگر تک رقمی کنیم به شرطی که ایستا نباشیم و پویایی را در پیش بگیریم
تصویر روز: رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ۱۸۰ هیئت اقتصادی به ایران آمده است اما نتیجه لازم فراهم نشده است، گفت: صحبتهای خوبی با هیئتهای خارجی انجام شده اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن مشکلات بانکی است.
به گزارش تسنیم مسعود خوانساری در نخستین همایش تجاری ایران و ایتالیا اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۱۸۰ شرکت به ایران آمدهاند که از نتیجه آن بهطور کامل رضایت نداریم که از این تعداد ۴۰ تا ۵۰ هیئت بهطور مستقیم با اتاق بازرگانی مذاکره کردهاند.
وی افزود: صحبتهای خوبی با هیئتهای خارجی شده اما مشکلاتی نیز برای توسعه همکاریها وجود داشته است که مهمترین آن مسائل بانکی است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سرمایهگذاری کشورهای خارجی در ایران زمان میبرد و در ۳ تا ۴ ماه امکانپذیر نیست.
خوانساری در ادامه صحبتهای خود در ارتباط با همکاریهای اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: مناسبات میان ایران و ایتالیا از پشتوانه فنی فرهنگی و تاریخی و تمدنی برخوردار است که همین سابقه مشترک در حال حاضر میتواند بهعنوان پایه کلیدی برای توسعه روابط مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه توافق هستهای ایران با کشورهای غربی و اجرای برجام شرایط لازم را فراهم آورده است تا اقتصاد ایران پس از تحمیل یک دوره طولانی دوری از نظام بینالمللی دوباره به اقتصاد جهانی برگردد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد ایران بهدلیل برخورداری از زیرساخت مناسب و وجود امنیت کامل در منطقه ناامن خاورمیانه میتواند برای ایتالیا بهعنوان شریکی مناسب در منطقه به حساب آید.
خوانساری افزود: مزیتهایی مانند کریدور شمال به جنوب، و اتصال کشورهای آسیایی خلیج فارس به دریای خزر، راهآهن شمال به جنوب، و همچنین جادههای مناسب همگی در خدمت گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور است. از سوی دیگر با توجه به مزایای ترانزیتی برشمرده سرمایهگذاری در ایران بهمعنای دسترسی صنایع و کالاهای ایتالیا به بازارهای ۴۰۰میلیون نفری است.
وی تصریح کرد: ایتالیا بهعنوان یکی از ۴ قدرت برتر اتحادیه اروپا و یکی از اعضای مهم گروه G8 است و از نظر اقتصادی و صنعتی جایگاه برجستهای در سطح منطقه و دنیا دارد و این جایگاه موجب شده تا این کشور در زمره شرکای تجاری ایران در اروپا قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در دوران پساتحریم و در سفر رئیس جمهور ایران به ایتالیا و نیز سفر نخستوزیر ایتالیا به ایران این همکاریها ادامه پیدا کرد و ۶ قرارداد در زمینههای مختلف اقتصادی در حدود ۲۰ میلیارد یورو و ۱۲ سند تفاهم همکاری با موضوعات مختلف بین شرکتهای دو طرف منعقد شد.
وی گفت: بهرغم اینکه در پایان سال ۲۰۱۰ میلادی ایتالیا بهعنوان شریک ایران در اتحادیه اروپا بدل شد در دوران تحریم حجم مبادلات تجاری دو کشور طی ۵ سال اخیر از ۲ میلیارد دلار تجاوز نکرده است و تنها در سال ۲۰۱۱ میلادی دو کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار با یکدیگر دادوستد داشتهاند.
* سهم ایران در تجارت ایتالیا با جهان یکدرصد است
خوانساری افزود: مقایسه حجم مبادلاتی ایران و ایتالیا با حجم ۸۷۰ میلیارد دلاری مبادلات ایتالیا با جهان در سال ۲۰۱۵ نشانگر آن است که سهم ایران در مجموع تجارت ایتالیا صرفاً رقمی در حدود یک درصد است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: ایران بین کشورهای شریک تجاری این کشور در سال ۲۰۱۵ بهعنوان پنجاه و دومین وارد کننده و شصت و هشتمین صادر کننده قرار دارد که امیدواریم در شرایط جدید حجم این روابط توسعه یابد.
خوانساری در خصوص مذاکرات شرکتهای خودروسازی ایران و فیات ایتالیا برای عقد قرارداد گفت: این مذاکرات با فیات بزودی نهایی میشود.
تصویر روز: علیرضا بیرانوند با عقد قراردادی ۲ ساله به پرسپولیس پیوست.
بیرانوند با عقد قراردادی ۲ ساله به پرسپولیس پیوست گفت: علیرضا بیرانوند دروازبان ملی پوش کشورمان که در فصلی که روز جمعه گذشته به پایان رسید در تیم فوتبال نفت تهران بازی می کرد و قصد داشت در نیم فصل به پرسپولیس بپیوندد ، دقایقی پیش با حضور در باشگاه پرسپولیس با این تیم قرارداد رسمی امضا کرد.
بیرانوند با امضای قرارداد خود به مدت ۲ فصل پیراهن دروازبانی پرسپولیس را بر تن می کند تا بدین ترتیب سرخپوشان نخستین خرید خود را در فصل نقل و انتقالات ثبت نمایند.
لازم به ذکر است علیرضا بیرانوند متولد سال ۱۳۷۱ در شهر خرم آباد می باشد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم نفت تهران را در کارنامه خود دارد.
پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ضمن تایید این خبر در خصوص مبلغ این انتقال به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: هنوز مبلغ قرارداد علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس مشخص نیست.