تویر روز: تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با برتری ۲ یک مقابل فجر سپاسی شیراز به عنوان سومین تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد.
مهمترین دیدار هفته سی و هشتم لیگ دسته اول بین تیم های صنعت نفت و فجر سپاسی در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد.
در این بازی تیم میزبان با گل های محمد شادکام و امیر ذلیکانی در مقابل تک گل غلامرضاپور ۲ یک بر تیم فجر غلبه کرد و شاگردان دست نشان پس از ۳ سال بار دیگر لیگ برتری شدند تا استان خوزستان پس از سقوط استقلال اهواز به لیگ یک باز هم سه سهمیه در لیگ شانزدهم داشته باشد.
پیش از این تیم های پیکان و ماشین سازی تبریز نیز جواز صعود در لیگ برتر را کسب کرده بودند.
تصویر روز: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با تکذیب تعیین نرخ ۱۵۰۰تومانی بنزین برای فروش آزاد گفت: هنوز قانون بودجه ابلاغ نشده است که ما نرخی را تعیین کنیم.
عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران اظهار داشت: تعیین نرخ دوم بنزین را بهشدت تکذیب میکنم و اینکه وزارت نفت یا هر نهاد زیرمجموعه این وزارتخانه مبلغ ۱۵۰۰ تومان را بهعنوان نرخ دوم بنزین محاسبه یا تعیین کرده صحت ندارد.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه دونرخی شدن بنزین مصوبه مجلس در قالب قانون بودجه سال ۹۵ بود، ادامه داد: هنوز قانون بودجه ابلاغ نشده است که ما نرخ تعیین کنیم؛ هر زمان قانون بودجه ابلاغ شد دولت ۴ ماه فرصت دارد که جزئیات اجرای این قانون از جمله نرخ دوم بنزین و میزان مصرف در پایه نخست را مشخص و اعلام کند. تسنیم
نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید امروز دوشنبه در بازار یک میلیون و ۳۱ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۹ هزار تومان، نیم سکه ۵۳۲ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۹۳ هزار تومان اعلام شد.به گزارش مهر همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۰۴ هزار و ۹۸۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۲ دلار است.
در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۴۴۳ تومان، هر یورو را ۳۹۱۸ تومان، هر پوند را ۴۹۵۳ تومان، لیر ترکیه ۱۱۸۵ تومان و درهم امارات را ۹۴۱ تومان اعلام کردند.

تصویر روز: نسخه جدید تلگرام با ویژگیهای جدید منتشر شد. یکی از مهمترین ویژگی های نسخه جدید امکان ” Edit” است. این بخش به شما امکان می دهد تا پیام های ارسالی را تا دو روز بعد از ازسال مجددا ویراش کنید.
ویژگیهای نسخه ۳٫۹ تلگرام به شرح زیر است:
– ویرایش پیامهای شما در همه جا حتی پیام خصوصی تا دو روز بعد از ارسال.
– منشن کردن کاربرها در گروهها حتی کسانی که اسم کاربری ندارند.
– افزودن میانبر گروهها، کانالها و گفتوگوهای شخصی در صفحه اصلی منوی تلفن همراه.
– جستجوی سریع افرادی که اخیراً با آنها مکالمه کردهاید.
– اضافه شدن اشتراک سریع پستها به سوپرگروه.
تصویر روز: تحقیقات یک موسسه آمریکایی، نشان میدهد که افراد بهطور متوسط در روز، ۲۲۱ فعالیت متفاوت با تلفن همراهشان انجام میدهند.
این عدد نشاندهنده نقش پررنگ گوشیهای هوشمند در زندگی امروزی است. همچنین براساس نظرسنجی موسسه گالوپ، بیش از ۸۰ درصد کاربران گوشیهای هوشمند، تلفنشان را در طول روز نزدیک به خود نگه میدارند. این روزها گوشیهای هوشمند، از یک تلفن همراه پیشرفته، فراتر رفتهاند و تبدیل به یک دستیار شخصی شدهاند. دستیارهایی که سامسونگ در تولید آنها پیشرو است. گوشیهای Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به هفت دلیل زیر، یکی از کاملترین دستیارهای شخصی فعلی محسوب میشوند.
خوشچهره و زیبا
پرچمدارهای سامسونگ، دستیارهای خوشچهرهای هستند. یکپارچگی ترکیب فلز و شیشه، باعث زیبایی و ظرافت این گوشیها شده است. این گوشیها با حفظ چارچوب اصلی طراحی سامسونگ، ظاهر پیشرفتهتر و زیباتری نسبت به نسلهای قبلی خود دارند. شیشه این محصولات از کورنینگ گوریلاگلس ۴ (Corning Gorilla Glass 4) ساخته شده و در بدنه آن آلومینیومی به کار رفته که در صنایع هوانوردی کاربرد دارد و بدنه مقاوم آن را تضمین میکند. انحنای این دو گوشی نیز، متناسب با ارگونومی دست انسان ساخته شده تا این گوشیها، هرچه راحتتر در دست جای بگیرند.
ثبت خاطرات، هرزمان و هرکجا
سامسونگ در پرچمدارهای خود از فناوری دوئال پیکسل استفاده کرده است. با این فناوری زمان فوکوس کردن (Auto Focus) روی اجسام در روز، به ۰٫۱۵ ثانیه و در شب، به ۰٫۲ ثانیه، کاهش پیدا میکند. این فناوری که پیشتر تنها در برخی از دوربینهای حرفهای (DSLR) بهکاررفته بود، حالا در اختیار میلیونها کاربر قرار گرفته است؛ به این ترتیب با دستیاری سامسونگ، دیگر ثبت هیچ لحظه و خاطرهای از دست نمیرود. خاطرههایی تکرار نشدنی که حتی در شب و تاریکی نیز به کمک دیافراگم باز (f1.7) گوشیهای سامسونگ، به روشنی، قابل ثبت هستند.
استفاده در هر زمان و مکان
خیس شدن و آسیب دیدن گوشیهای کسانی که جنبوجوش زیادی دارند، دائماً در حال سفر هستند یا به طبیعتگردی علاقه دارند، اتفاقی عادی است. پرچمدارهای سامسونگ اما دستیارهایی هستند که در هر شرایطی در کنار کاربران حضور خواهند داشت. خیس شدن نه تنها برای گوشیهای Galaxy S7 و Galaxy S7 edge مشکلی ایجاد نمیکند، بلکه این گوشیها با داشتن استاندارد IP68 میتوانند به مدت نیمساعت تا عمق ۱٫۵ متری آب قرار بگیرند. این گوشیها همچنین بهطور کامل در برابر گردوغبار مقاوم هستند.
بازی کردن، بدون مزاحم
فرق چندانی نمیکند شغل کاربران چه باشد یا در چه جایگاهی باشند؛ بازی کردن با گوشی، بخش جدانشدنی گوشیهای هوشمند است. پرچمدارهای سامسونگ با توجه به همین مسئله و برای ارائه بهترین تجربه چندرسانهای ساخته شدهاند. کاربران با استفاده از Game Launcher این گوشیها، امکان آن را خواهند داشت تا هشدار زنگ و پیغامها را غیرفعال کنند و بدون وقفه به بازی ادامه دهند. همچنین این محصولات، از موتور گرافیکی Vulkan API برای پردازش دادههای گرافیکی بهره میبرند که درنتیجه، پردازش گرافیکی سریعتر، روانتر و با جزئیات بیشتر خواهد بود.
صفحه همیشه روشن
کاربران تلفنهای هوشمند بهطور متوسط در روز سه ساعت و ۱۵ دقیقه از زمان خود را به چک کردن گوشیهایشان اختصاص میدهند. زمانی که عموماً برای مواردی چون ایمیل، پیامک، آبوهوا، تماسهای ازدسترفته و … صرف میشود. صفحه همیشه روشن (Always-On Display) گوشی Galaxy S7، با نمایش مداوم اطلاعات روی صفحه، این زمان را به میزان قابلتوجهی کاهش میدهد و با نمایش دادن مواردی که بر اساس نیاز کاربر قابل تنظیم است، اطلاعات مختلف را بهسرعت به او منتقل میکند.
تجربه کاربری منحصربهفرد
لبه خمیده نسخه edge گوشی Galaxy S7 ویژگیهای متعددی دارد، از جمله دسترسی آسانتر به برخی منوها و برنامهها. صفحههای خانه (Home Screen) و قفلشده (Lock Screen) این گوشیها، برای مطابقت بیشتر با خواست مخاطب، قابل شخصیسازی هستند. اندروید نسخه ۶٫۰ (مارشمالو)، پردازشگر قدرتمند هشت هستهای و چهار گیگابایت رم، تجربه کاربری فوقالعادهای برای کاربران فراهم میکند و قدرت خود را برای انجام وظایف یک دستیار کاربلد به نمایش میگذارد.
دستیار پرانرژی
یک دستیار برای انجام همه ۲۲۱ وظیفهای که دارد، باید بسیار پرانرژی باشد. این انرژی توسط باتریهایی قدرتمند تهیه میشود. علاوهبر باتری سه هزار میلیآمپری برای Galaxy S7 و ۳۶۰۰ میلیآمپری برای Galaxy S7 edge، این محصولات بهسرعت و به ترتیب ظرف ۹۰ و ۱۰۰ دقیقه شارژ میشوند. دستیارهایی که هیچگاه پشت صاحبان خود را خالی نمیکنند.
تصویر روز: مدیر عامل اپراتور سوم از انجام پیگیریهای قانونی برای ارتقاء پروانه رایتل خبر داد.
مجید صدری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه پوشش رایتل در زمینه ارائهی خدمات نسل چهار به چه درصدی رسیده،اظهار کرد: اکنون در پنج شهر تهران، مشهد، کرج، بوشهر و کیش مشترکان اپراتور سوم امکان دسترسی به خدمات نسل چهار را دارند.
وی در عین حال از نصب تجهیزات رایتل در ۱۷ شهر خبر داد و افزود: البته با توجه به اینکه در زمان ارائه خدمات نسل چهار مجوزی را به صورت موقت دریافت کرده ایم به دنبال امور مربوط به ارتقاء پروانه خود هستیم.
مدیر عامل اپراتور سوم در ارتباط با شهر تهران و اینکه چند درصد از این شهر تحت پوشش ۴G رایتل قرار دارد، توضیح داد: ما در زمینه نصب تجهیزات براساس جمعیت و ترافیک عمل میکنیم البته در زمینهی خدمات نسل چهار با توجه به اینکه لازم است مشترکان به دستگاههای پشتیبانیکننده خدمات ۴G دسترسی داشته باشند متاسفانه تعداد افرادی که دسترسی به تجهیزات پشتیبانی کننده LTE داشته باشند اندک میشود و برهمین اساس ما تلاش داریم در نقاطی که تجمع گوشیهایی که نسل چهار را پشتیبانی میکنند این خدمات را ارائه کنیم.
صدری در ارتباط با اجرای طرح ترابردپذیری و اینکه پیشبینی میشود با اجرای این طرح مشترکان رایتل کاهش یا افزایش داشته باشند، گفت: پیشبینی ما آن است که با اجرای طرح ترابردپذیری مهاجرت به شبکه ما بیش از مهاجرت از شبکه ما باشد، چرا که بر اساس حجم مشترکان سه اپراتور فعال بازار اینگونه به نظر می رسد که چنین اتفاقی رخ دهد.

تلاش برای فروش کالا به هر کسی کار سودآوری نیست. شاید بتوانید مردها را قانع کنید که لوازم آرایش زنانه بخرند اما بازگشت هزینهای که صرف تبلیغ آن میکنید منفی خواهد بود. خیلی بهتر است که لوازم آرایش را به زنان یا دختران جوانی که به دنبال مد بوده و مصرف کننده اصلی هستند، بفروشید.
برای سود بردن از بازاریابی باید حتما یک بازار هدف (Target Market) مشخص داشته باشید یعنی اکثریتی که از کالای شما استفاده میکنند.
بازار هدف، مشتریانی هستند که موجب سود و زیان شما میشوند و بدون آنها هیچ کاری نمیتوانید انجام بدهید. البته بازارهای دوم و سوم هم هستند که به اندازه بازار هدف اهمیت ندارند.
برای نمونه در آمریکا معمولا بیشترین لباس زیر مردان را زنان برای همسر یا پسرشان میخرند. زنان و مادران، بازار اصلی (بازار هدف) در خرید زیرپوش مردانه هستند اما مردان مجرد و جوانان هم زیرپوش میخرند که آنها بازار ثانویه هستند. درک این موضوع مهم است چون بر اساس عقاید و انگیزههای متفاوتی که افراد دارند، باید در رسانههای مختلف برای آنها تبلیغات متفاوتی ارائه شود.
یکی از مهمترین تصمیمات بازاریابی، مشخص کردن مشتریان بازار هدف است. نمی توانید تمام بازارها و یا حتی دو بازار متفاوت را با هم داشته باشید. برای مثال مادرها چیزی را دوست دارند که نوجوانان آن را دوست ندارند، ممکن است آماتورها چیزی را دوست داشته باشند که حرفه ای ها حتی برای استفاده آن خجالت بکشند. گاهی فقط باید انتخاب کنید، نمی توانید همه را راضی نگه دارید.
منبع: modir.tv