حل موانع بانکی با ایجاد ارز ملی

تصویر روز : وزیر امور خارجه یکی از موانع موجود بر سر حضور و فعالیت‌ شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایرانی در عرصه تجارت خارجی و همکاری با دیگر کشورها را موانع بانکی عنوان کرد و گفت: ارز ملی راهی برای حل موانع است.
به گزارش  ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه همایش مشترک تجار ایرانی و صربستانی که در بلگراد و با حضور او و تعدادی از وزرای صربستانی و همچنین تجار دو کشور برگزار شده بود، اظهارداشت: در این سفر تعدادی از بازرگانان از جمله از بخش خصوصی و همچنین حوزه دانش‌بنیان حضور دارند و ما در دستگاه دیپلماسی کشور تلاش می‌کنیم تا موانع حضور آنها در عرصه تجارت خارجی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود مسائل بانکی است، تصریح کرد: برای حل این مشکل استفاده ارز ملی را مورد توجه قرار داده‌ایم که با برخی از کشورها در این زمینه توافق کرده‌ایم و کار در حال انجام است و با  برخی دیگر نیز در حال رایزنی هستیم. همچنین از روش سنتی کارگزاری بین بانک های ایرانی و خارجی در حال استفاده هستیم. این روش مدت ها بود که متوقف شده بود که بار دیگر در حال شکل‌گیری است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین یکی دیگر از مشکلات را بحث ساختاری عنوان کرد و گفت: در این زمینه با نبود شرکت‌های بزرگ صادر کننده  مواجه هستیم و تلاش داریم که با کمک بخش خصوصی این مشکل را تاحدودی حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *