تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برنامه تولید این شرکت را با تکیه بر برند ملی و داخلی، تولید محصولات شرکت های مشترک با بنز، پژو، سوزوکی، فیات و رنو دانست و گفت: در سال آینده سه محصول جدید با برند ایران خودرو و چند برند حاصل از همکاری مشترک با خودروسازان خارجی را به بازار عرضه خواهیم کرد.
مهندس یکه زارع با اشاره به تفاوت نمایشگاه خودروی امسال با نمایشگاه های گذشته گفت:نمایشگاه در سال های گذشته به صورت بین المللی و برای نمایش محصولات شرکت های خارجی بود، اما نمایشگاه فعلی با حضور خودروسازان داخلی، جایگاهی برای نمایش و ارائه دستاوردهای صنعت خودرو است.
وی افزود: در این نمایشگاه گروه صنعتی ایران خودرو محصولات خود را عرضه کرده و با توجه به قراردادهایی که در سطح بین المللی دارد، تولید محصولات داخلی و محصولات شرکای خارجی مختلف با اختصاص ۳۰ درصد از آن برای صادرات را برنامه ریزی کرده است.
وی هدفگذاری برای صادرات ۳۰ درصدی محصولات تولیدی را نشان دهنده جدیت خودروسازان برای ارتقای کیفیت قطعات و خودروها عنوان کرد و گفت: خودروها در صورت داشتن کیفیت مناسب قابلیت صادرات خواهند داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید با ساخت داخل بالا را از جمله سرفصل های قراردادهای ایران خودرو با شرکت های خارجی دانست و گفت: باید ظرف چهار سال پس از تولید، میزان داخلی سازی به ۷۰ درصد برسد.
وی افزایش توان مندی ها و ارتقای سطح تکنولوژی قطعه سازان را از نتایج همکاری های بین المللی برشمرد و تاکید کرد: مجموعه سازها در زنجیره تامین باید برای ادامه همکاری ها توان و ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.
مهندس یکه زارع تحقق برنامه حوزه صنعت خودرو در برنامه ۱۴۰۴ را موثر در رشد شاخص های اقتصادی کشور دانست و گفت:سرمایه گذاری در بخش خودروسازی و قطعه سازی حتما منجر به اشتغال و رونق اقتصادی کشور خواهد شد.
وی تاکید کرد: شرکت های خارجی استقبال زیادی برای حضور در بازار ایران دارند و پتانسیل این بازار را برای سرمایه گذاری و تولید محصول را مناسب ارزیابی می کنند.
وی افزود: نمایشگاه کوتاه ترین مسیر برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان است و بی شک می تواند ما را در رسیدن به مهمترین هدف،یعنی افزایش رضایتمندی مشتریان یاری رساند.
گفتنی است نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو از ۹ تا ۱۲ اسفند در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شده و گروه صنعتی ایران خودرو به همراه شرکت های زیرمجموعه در سالن ۳۸ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
در این سالن علاوه بر محصولات برند ایران خودرو، محصولاتی که تولید و عرضه آنها در قالب همکاری های مشترک ایران خودرو و شرکت های خارجی به زودی آغاز می شود نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.
تصویر روز: ایرانسل در پانزدهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان تنها اپراتور دریافتکننده تندیس و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل؛ این اپراتور تلفن همراه به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران، بر اساس ارزیابیهای سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان موفق به دریافت تندیس و سومین گواهینامه متوالی رعایت حقوق مصرفکنندگان از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد. رضایت حداقل ۷۰ درصدی مشتریان، از موارد الزامی در فرآیند ارزیابی برای اخذ این جایزه ملی است.
در این همایش که با حضور محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید محمدحسن ابوترابیفرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سید محمود نوابی، معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و سید محمد جعفری رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان و جمع کثیری از مدیران بنگاههای نمونه تولیدی و خدماتی کشور برگزار شد، لوح و گواهینامه ویژه رعایت حقوق مصرفکنندگان، به علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل اعطا شد.
پانزدهمین دوره اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرفکنندگان به همت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان و با پشتیبانی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، صبح روز یکشنبه، ۹ اسفندماه در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
ایرانسل همچنین در آبان ماه ۹۴ در دهمین همایش ملی کیفیت و بهرهوری، از سوی کمیته ارزیابی این همایش به عنوان شرکت برتر برگزیده شده بود.
تصویر روز: بانک شهر به لحاظ تعداد مقالات پذیرفته شده دومین همایش نظام پیشنهادهای شبکه بانکی کشور در جایگاه دوم قرار گرفت.
بنابر آمار اعلامی از سوی دبیرخانه همایش، در مجموع ۲۲۶مقاله از سوی ۲۸بانک و مؤسسه اعتباری ارسال که بر اساس نظر کمیته علمی همایش، تعداد ۶۲مقاله جهت درج در مجموعه مقالات همایش برگزیده شده است.
بانک شهر با ارسال ۲۹مقاله و پذیرش نهایی ۹مورد از مقالات ارسالی، در جایگاه دوم در میان ۲۸بانک و موسسه اعتباری قرار گرفته است.
بنابر اعلام مدیریت امور سازمان و برنامهریزی به عنوان دبیر نظام پیشنهادهای بانک، دومین همایش نظام پیشنهادهای شبکه بانکی کشور با حضور بانکهای خصوصی و دولتی برگزار شد.
بر این اساس، بانک شهر به عنوان یکی از بانکهای خصوصی مشارکتکننده در برگزاری این همایش، به همت اداره تحقیق و توسعه، حضور مؤثری در ارسال و داوری مقالات و همچنین مشارکت در روند اجرایی همایش داشته است.
اسامی برگزیدگان مقالات پذیرفته شده به شرح زیر است:
ردیف | عنوان مقاله | نویسنده / نویسندگان | واحد سازمانی |
۱ | توسعه خدمات جدید و عوامل موثر بر عملکرد مالی آن در صنعت بانکداری | حسین محمدپورزرندی و شهرام قهرمانی و مهدی رضوانی | ستاد- مدیریت امور بینالملل |
۲ | بهکارگیری عوامل موثر برای کاهش زمان تبدیل ایده به محصول در نظام پیشنهادات | سیدمرتضی صالحی و محمد شفیعخانی و سیدخلیل سجادی | ستاد- مدیریت امور سازمان و برنامهریزی |
۳ | نظام پیشنهادها محور سیستم مدیریت سلامت، ایمنی، محیط زیست (HSE)، رویکردی خلاق در ایجاد بانک سلامتمحور | اکرم صدفیطهران | ستاد- مدیریت امور توسعه سلامت |
۴ | طراحی مدل مفهومی برای پایداری سیستم نظام پیشنهادات کارکنان با استفاده از تحلیل عاملی و تحلیل خوشهای | میثم دسترنج و
علی حق گو |
باجه شهید دستغیب شیراز |
۵ | شناسایی و رتبهبندی عوامل سازمانی موثر بر توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات با استفاده از روش AHP فازی | ||
۶ | بررسی نقش نظام پیشنهادات بر عملکرد کارکنان بانک شهر | باقر نگهداری | شعبه معالیآباد شیراز |
۷ | شناسایی و رتبهبندی موانع پیادهسازی نظام پیشنهادها در بانک شهر با استفاده از تکنیک AHP و ارائه راهکارهایی برای توسعه آن | ||
۸ | مدیریت همگرایی در پرتو رهبریت کایزن | محمد خواجهسروی | شعبه یزد |
۹ | بررسی چالشها و آسیبهای فراروی نظام پیشنهادها؛ فرایند اجرای آن در شبکه بانکی ایران | بهرام حاتمی | شعبه علامه امینی اصفهان |
تصویر روز: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از افزایش نرخ کرایه تاکسی،اتوبوس و مترو خبر داد.
اقبال شاکری با بیان اینکه در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو بررسی شد، افزود: به صورت میانگین اعضای کمیسیون با افزایش حدود ۱۲ درصد موافقت کردند.
وی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایهها بوده است گفت: با توجه به شرایط حاکم از جمله قطع مقطعی بیمه و تک نرخی شدن قیمت سوخت اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند که نرخ کرایه تاکسی ۱۵ درصد افزایش یابد و نرخ کرایه مترو و اتوبوس متوسط ۱۲ درصد افزایش یابد.
شاکری با بیان اینکه بر اساس تصمیم گیری اعضای کمیسیون مقرر شد که در مسیرهایی شاهد افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی باشیم که مبلغ کرایه مشخص و بدون اعداد خرد باشد، افزود: این افزایش نرخ تنها در کمیسیون حمل و نقل مصوب شده و باید در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب برسد. ایسنا
تصویر روز: تازه ترین گزارش اقتصادی منتشر شده درباره عربستان، از گرانی بی سابقه در این کشور حکایت دارد.
روزنامه الحیات در گزارشی اقتصادی به نقل از شرکت سعودی «بررسی فایده سرمایه گذاری» نوشت که میانگین تورم سالانه در عربستان در ژانویه گذشته به ۴٫۳ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش این بالاترین میزان تورم به ثبت رسیده در طول پنج سال گذشته است و افزایش بهای انرژی به افزایش تورم در بخش مسکن، آب، برق، گاز و حمل و نقل انجامیده است.
تورم در بخش مسکن عربستان در ماه دسامبر گذشته ۴ درصد و در ماه ژانویه ۸٫۳ درصد رشد داشته است که این بالاترین میزان تورم به ثبت رسیده در این بخش طی پنج سال گذشته است.
همچنین تورم در بخش حمل و نقل در نتیجه تاثیرپذیری مستقیم از افزایش بهای سوخت در دسامبر سال ۲۰۱۵، ۱٫۳ درصد و در ماه ژانویه ۱۲٫۶ درصد افزایش یافته است که در طول ۲۱ سال گذشته بی سابقه بوده است.
رژیم سعودی که برای خوش خدمتی به غرب و با هدف ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت موجب شد که بهای نفت به طور بی سابقه ای کاهش یابد، اینک خود با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است.
در پی کاهش بهای نفت و افزایش هزینهها، رژیم عربستان سعودی در صدد است بهمنظور جبران کسری بودجه بالغ بر ۸۷ میلیارد دلاری برای اولین بار در تاریخ این کشور وام بگیرد.
صندوق بینالمللی پول چندی پیش احتمال داد که رشد تولید ناخالص ملی عربستان در سال جاری میلادی به یک و دو دهم درصد برسد که در این صورت از سال ۲۰۰۹ تاکنون کمترین میزان آن به شمار می آید. تسنیم
تصویر روز: از ۳۰ سال پیش تا کنون در حدود نیمی از مردم جهان دسترسی به اینترنت را پیدا کرده اند و می توانند حجم عظیمی از اطلاعات را در دنیای مجازی رصد کنند.
بر اساس مطالعات مرکز «Computer World»، سال گذشته میلادی در حدود ۲۰۰ میلیون نفر کاربر اینترنتی به این شبکه گسترده جهانی اضافه شدند و تعداد کل کاربرهای جهانی به ۳.۲ میلیارد نفر رسید ضمن اینکه در ۱۰ سال اخیر سالانه ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه اضافه شده اند.
همچنین محققین این مرکز اعلام کردند، علیرغم رشد قابل توجه در دسترسی به شبکه اینترنت، همچنان در حدود ۴.۱ میلیون نفر در سراسر جهان از دسترسی به دنیای مجازی به دور هستند.
بر همین اساس «فیس بوک» در تحلیل خود اعلام کرد: چهار عامل اصلی وجود دارد که مانع دسترسی مردم به اینترنت در دنیا است.
این عوامل عبارتند از: فقدان زیرساخت در نقاط دورافتاده و محروم، عدم وجود دلیل منطقی و ضرورت در نزد بسیاری از مردم برای اتصال به اینترنت، فقدان مهارت و نداشتن فرهنگ استفاده از اینترنت.
شرکت «فیس بوک» بعنوان راه حل این مسئله می گوید برای رفع موانع اتصال به اینترنت می بایستی شرکت ها، دولت ها، سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی با یکدیگر تعامل داشته باشند و اطلاعات جامع تری در مورد وضعیت اتصال به اینترنت در سراسر جهان به دست آورند و همچنین استانداردهایی جهانی را برای گردآوری، ارائه گزارش و توزیع این داده ها بکارگیرند.
تصویر روز: مدیر امور مشتریان سایپایدک از افزایش رضایت مشتریان در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و گفت: در خصوص افزایش رضایت مشتری اتفاقات خوبی در سایپایدک رخ داده است.
وحید خباززاده حقیقی با اشاره به شاخصهای ارزیابی رضایت مشتری در دو بخش ادراکی و عملکردی، ادامه داد: در شاخصهای ادراکی و عملکردی در سه ماهه سوم سال جاری پیشرفت مناسبی داشتیم که از مهمترین آنها میتوان به نوبت دهی، مدت زمان پذیرش، سهولت دسترسی به نمایندگیها، کیفیت خدمات ارائه شده توسط نمایندگی و .. اشاره کرد.
وی گفت: در این مدت رضایتمندی مشتری رشد خوبی داشته است و قطعا در ماههای آتی این روند افزایش خواهد یافت.
مدیر امور مشتریان سایپایدک تاکید کرد: هدف گذاری ما در زمینه رضایت مشتری، کسب رتبه یک در بین شرکتهای خودروساز است و با توجه به تنوع محصولات سایپا، باید با تلاش بیشتر به این هدف برسیم.
خباززاده درباره فراوانی شکایتها نیز گفت: بیشتر شکایتها در حوزه خدمات پس از فروش مربوط به نبود قطعه به دلیل مباحث تحریم می باشد که امیدواریم در دوره پسا تحریم و با همکاری سایر همکاران نسبت به رفع سریع این نقیصه نیز اقدام نمائیم .
وی با اشاره به تغییرات انجام شده در روند رسیدگی به شکایات مشتریان در گروه سایپا و سایپایدک، ادامه داد: از شهریور ماه گذشته مرکز ارتباط با مشتری به گروه سایپا منتقل شده است که وظیفه دریافت شکایات، دستهبندی و ارسال آنها به مدیریتهای مرتبط را بر عهده دارد. در سایپایدک نیز رسیدگی به شکایات به طور تخصصی در سه گروه سایپا، زامیاد و پارس خودرو و گروه خواب وخسارت خودروانجام میشود. علاوه بر این، اداره توسعه و ارزیابی رضایتمندی مشتری را ایجاد کردهایم که تهیه گزارشها از علل نارضایتی مشتریان و تحلیل آنها را بر عهده دارد. این اداره با نگاه پیشگیرانه، با رصد کردن مدت توقف خودروها در سطح شبکه و تهیه گزارشها، علت نارضایتی مشتری را واکاوی میکند.
خباززاده تصریح کرد: با نظر مساعد مدیرعامل سایپایدک، هر ۱۵ روز جلسه ارزیابی رضایت مشتری با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران مرتبط برگزار میشود که تاکنون نتایج بسیار خوبی از این جلسات به دست آمده و به کاهش زمان رسیدگی به شکایات و کاهش فرآیندهای خدماتی کمک کرده است.
مدیر امور مشتریان در ادامه با اشاره به راهاندازی باشگاه مشتریان وفادار، ادامه داد: در زمینه تکریم مشتری در نمایندگیها برنامههای ویژهای در حال اجراست. در همین راستا طرح بازآوری فرآیندهای CRMرا در دفاتر منطقهای اجرا کردهایم و آموزشهای لازم نیز به نمایندگیها داده شده است. همچنین از از اساتید مطرح در این زمینه برای آموزش افرادی که پاسخگوی مشتریان هستند استفاده شده است. مرامنامه شبکه نمایندگیها نیز به آنها ابلاغ شده است و در صدد هستیم با تاسیس کمیته رفتار با مشتری، در قالب پیامهای مدیریتی اثربخشی فرآیندهای رفتاری را ارزیابی کنیم.
خباززاده تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که باری از روی دوش مشتری برداریم به الهام از سخنان امام حسین (ع) که می فرمایند” نیازهای مردم که برای رفع آنها اقدام میکنید از جمله نعمتهای خداست بر خودتان پس از نعمتهای خدا بر خودتان اظهار ملامت و دل تنگی نکنید.” ما خدمتگزار مشتری هستیم و سعی می کنیم بتوانیم سطح رضایت مشتری را به هدف در نظر گرفته شده برسانیم.
تصویر روز: مدیرعامل بانک شهر از ایجاد قابلیت چهرهنگاری و دریافت اثر انگشت در شعب این بانک خبر داد و گفت: به این وسیله شهروندان میتوانند انواع خدمات بانکی را با امنیت بالا دریافت کنند.
دکتر حسین محمدپورزرندی با اشاره به خدمت جدید بانک شهر با عنوان “چهره بانک”، گفت: این قابلیت در حال حاضر یکی از خدمات نوینی است که به عنوان یکی از پیشبینیها توسط بانک شهر ارائه میشود تا در شرایط بحرانی و غیرمترقبه بتوان خدمات بانکی را از طریق شناسایی چهره افراد ارایه داد.
وی افزود: هم اکنون۲۰۰کیوسک شهری با قابلیت شناسایی چهره و دریافت اثر انگشت راهاندازی شده و در حقیقت بانک شهر با این اقدام شروع به ارائه خدمات بانکی با امنیت بالا به صورت ۲۴ساعته کرده است.
پورزرندی تاکید کرد: با این سیستم، امکان شناسایی بر روی چهره افراد و اثر انگشت آنها در شرایط اضطراری و برای ارائه خدمات گوناگون از جمله توزیع اقلام ضروری وجود دارد و هر فردی با مراجعه به این دستگاهها و بدون داشتن حساب در بانک شهر میتواند اطلاعات خود از جمله اطلاعات چهره و اثر انگشت را به ثبت برساند.
به گفته مدیرعامل بانک شهر این تکنولوژی به صورت بومی در کشور، تولید و مورد استفاده قرار گرفته و البته برخی ابزارهای جانبی از نقاط مختلف دنیا خریداری شده است.