دومین رالی گردشگری بانوان برگزار می شود

photo 2017 04 29 15 27 10 2

تصویر روز: دومین مسابقه رالی گردشگری بانوان از ۲۰ اردیبشهت ماه با هدف معرفی جاذبه ها و گردشگری منطقه آزاد ماکو با حضور بیش از ۶۰ خودرو برگزار می شود.

 نشست خبری دومین مسابقه رالی گردشگری بانوان ایران  با حضور حسین فروزان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و رقیه حاتمی پور مدیرعامل شرکت هلدینگ فلامینگو برگزار شد.

حسین فروزان،با اشاره به برگزاری دومین مسابقه رالی گردشگری بانوان ایران با هدف نشاط در بانوان منطقه آزاد ماکو گفت:تا کنون ۶۰ خودرو برای حضور در این مسابقه ثبت نام کرده اند. این مسابقه سرعت نیست و مسیر آن از داخل شهر ماکو آغاز می شودو پس از گذشتن از کاخ سردار و دخمه فرهاد و چشمه ثریا و روستای گردشگری رند به پارک امام در داخل شهر ماکو به اتمام می رسد.

وی اضافه کرد: در کنار برگزاری این مسابقه دومین نمایشگاه توانمند سازی بانوان منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به وسعت ۵ هزار کیلومتری منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق بکر و ناشناخته است و پتانسیل زیادی برای توسعه گردشگری دارد و می تواندبه عنوان یک مقصد بکر و سرسبز برای فصول گرم معرفی شود.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری منطقه ازاد ماکو بیان کرد: بیش از ۷ سد در این منطقه وجود دارد و آن نشان از وجود آب فراوان و روستا های سرسبز در این منطقه دارد.

فروزان در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای توسعه گردشگری منطقه ازاد ماکو اندیشیده اند گفت: یکی از زیر ساخت های گردشگری توسعه حمل و نقل است با پی گیری هایی که انجام شد فرودگاه منطقه ازاد ماکو افتتاح شد و قرار است پروازهای مستقیم روزانه از این فرودگاه به منطقه ارومیه به ماکو و و ماکو به تهران و برعکس انجام شود.

وی به ساخت ۲ هتل لوکس ۵ ستاره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر منطقه ازاد ماکو بیش از ۵۰۱ تخت در هتل ها و مراکز اقامتی ظرفیت دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در ادامه به موفق نبودن ایران در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: برخورد های سلیقه ای و نامناسب مانع از جذب گردشگر به کشورمان شده است.

در ادامه این نشست رقیه حاتمی پور، مبتکر رالی گردشگری بانوان توضیح داد: رالی گردشگری بانوان در حدود سه سال پیش طراحی شئ و بعد از دو سال مطالعه نخستین دوره آن سال گذشته در با افتتاحیه در کاخ موزه سعد اباد به طرف استان های البرز و ، قزوین و زنجان انجام شد.

وی توضیح داد: هدف از برگزاری رالی گردشگری بانوان معرفی و سفر به مناطق کمتر شناخته شده وهمچنین ایجاد روحیه نشاط و شادی در بانوان کشور است.

حاتمی پور با اشاره به بین المللی کردن مسابقه رالی گردشگری بانوان گفت: ما آمادگی داریم که هرکدام از کشور های همسایه منطقه آزاد تمایل به حضور در این مسابقه را داشته باشند تعامل کنیم. به گزارش اناهید نیوز وی همچین از تهیه نقشه این مسابقه به دست کانون جهانگردی و اتومبیل رانی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *