96 08 c03 281

دخالت خودروسازان در بازارهای سیاه فروش خودرو

تصویر روز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کاهش آلودگی هوا تنها با اجرای سیاست‌های تشویقی برای استفاده بیشتر مردم از سوخت پاک و خودرو‌های هیبریدی امکان‌پذیر است.

رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص اصلاح ماده ۸ قانون هوای پاک در ارتباط با از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده گفت: متاسفانه تمامی قوانینی که در برنامه‌های اول تا ششم توسعه در خصوص کاهش آلودگی هوا تصویب شده خروجی مناسبی نداشته است. کاهش آلودگی هوا تنها با اجرای سیاست‌های تشویقی برای استفاده بیشتر مردم از سوخت پاک و خودرو‌های هیبریدی امکان‌پذیر است.

ایران رتبه دوم تصادفات جاده‌ای در جهان است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر، مصدومیت‌ها و معلولیت‌های ناشی از تصادفات کم نیست تصریح کرد: از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده کمترین کاری است که باید توسط دولت و خودروساز‌ها انجام شود. اکثر خودرو‌های ما از لحاظ مصرف سوخت، تولید آلودگی و سیستم ترمز غیر استاندارد بوده بر همین اساس ما رتبه دوم تصادفات جاده ای را در جهان داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متاسفانه بیشتر بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان، خودرو‌ها جان مردم را می‌گیرند، افزایش آمار تصادفات بار مضاعفی بر دوش جامعه می‌گذارد، بسیاری از سرپرست‌های خانواده‌ها در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، این موضوع باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی شده است.

خودروسازان از آشفتگی بازار خودرو سود می‌برند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم شرکت‌های خودروسازی از لحاظ قیمت و کیفیت عدالت را رعایت کنند. متاسفانه شرکت‌های خوروسازی در راه انداختن بازارهای سیاه فروش خودرو به طور مستقیم دخالت دارند.

بزرگترین و بدترین کارفرما دولت بوده و در عین حال بزرگترین احتکار کننده نیز خود دولت است. قوه قضاییه اگر می‌خواهد با محتکرین برخورد کند ابتدا باید از دولت شروع کند چرا که بیش از ۴۰ هزار خودرو را به بهانه، نقص لوازم به مردم ندادند و وضعیت به جایی رسید که مابه التفاوت فروش خودرو ثبت‌نامی با بازار آزاد بیش از ۳۰-۷۰ میلیون است.

بیش از ۷۰ درصد قوانین مربوط به کاهش آلودگی هوا توسط دولت اجرا نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: قانون تا زمانی که اجرا نشود هیچ ارزشی ندارد، ما در قانون برنامه‌های اول تا ششم توسعه بیش از ۸۰ هزار ماده در خصوص کاهش آلودگی هوا، سوخت پاک، خودرو غیر آلاینده داریم، ولی تا زمانی که هیچ اراده‌ای برای اجرا نباشد فایده‌ای برای مردم نخواهد داشت. وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد قوانین توسط دولت اجرا نشده و هیچ ضمانت اجرایی نیز ندارد.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *