kamion

جزئیات بسته حمایتی از رانندگان

تصویر روز: ​معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جزئیات بسته‌های حمایتی دولت از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در شرایط شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نقل از خبرگزاری فارس، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در خصوص بسته‌های حمایتی دولت از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در شرایط شیوع کرونا گفت: بسته‌های حمایتی ویژه کسب و کارهای آسیب دیده مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای در شرایط شیوع کرونا فعلا شامل پنج بسته است که سه بسته آن نهایی شده و دو بسته آن نیز در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

بسته اول: کاهش هزینه تهیه اسناد فعالیت حمل و نقل

وی اظهار داشت: بسته اول ،بسته حمایتی شامل کاهش هزینه ناشی از تهیه اسناد فعالیت حمل و نقل همچون ایجاد امکان تمدید غیر حضوری کارت‌های هوشمند فعالیت راننده و تمدید مجوز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی است که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است.

بسته دوم: پرداخت بیمه بیکاری راننده و عوامل حوزه حمل و نقل تا اردیبهشت99

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: دومین بسته شامل پرداخت بیمه بیکاری از اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته و ابلاغ شده است و هر یک از رانندگان یا عوامل حوزه حمل و نقل می‌توانند وارد سامانه مورد نظر شده و موضوع بیمه بیکاری خود را‌‌‌ آنجا اعلام کنند.

بسته سوم: کارت های خرید یک و دو میلیون تومانی با سه ماه تنفس برای راننده‌های سرویسی

قربانی ادامه داد: سومین بسته، بسته حمایتی ارائه کارت‌های اعتباری خرید یک و دو میلیون تومانی است که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: این بسته مربوط به اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل راننده‌های اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری است و مقرر شده است کارت خرید اعتباری یک میلیون تومانی برای خانواده‌های تا یک نفر و دو میلیون تومانی برای خانوارهای دو نفره و بیش از دو نفر باشد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: برای کسانی که درآمد ثابت ندارند و سرویسی حقوق می‌گیرند، نظیر راننده‌های سرویسی اتوبوس از آن منظر که ۷۰ درصد سرویس‌ها به دلیل کاهش تقاضای سفر، کاهش یافته است، این رانندگان، سرویسی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند که البته ۱۲ درصد کارمزد دارد که چهار درصد آن سهم راننده و هشت درصد هم سهم دولت است و بازپرداخت ۲۷ ماهه و سه ماه تنفس دارد.
وی افزود: رانندگان می‌توانند در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد شوند که پس از ورود اطلاعات، معرفی آنها به بانک‌ها انجام می‌شود.

بسته چهارم: کمک هزینه قرض الحسنه برای 111 هزار راننده

قربانی گفت: چهارمین موردی که جزء بسته‌های حمایتی و در دست پیگیری است، کمک هزینه قرض الحسنه برای حدود ۱۱۱ هزار راننده حمل و نقل مسافری فعال در حوزه بین شهری است. در این راستا فهرست این راننده‌ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است و به محض نهایی شدن مراحل اجرایی اطلاع‌رسانی کامل انجام می‌شود که راننده‌ها به چه طریق می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

بسته پنجم: 800 میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت های حمل و نقل مسافر و مجتمع های خدماتی-رفاهی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همچنین بسته پنجم که در حال پیگیری است ، اختصاص تسهیلات برای شرکت‌های حمل و نقل مسافری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی است، تسهیلات هشت هزار میلیارد تومانی برای همه شرکت‌های حمل و نقلی اعم از ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی در نظر گرفته شده است که ۱۰ درصد از این رقم برای شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای خواهد بود.
قربانی اضافه کرد:‌ در این راستا اسامی و تعداد شرکت‌ها ارسال شده است که به محض جمع‌بندی نهایی و ابلاغ، شرکت‌ها می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

بسته‌های حمایتی فقط برای بخش حمل و نقل جاده ای مسافری

وی یادآور شد: سه بسته اول به مرحله اجرا رسیده و امکان ثبت‌نام دارد اما دو بسته آخر شامل تسهیلات قرض الحسنه برای 111 هزار راننده و اختصاص هشت هزار میلیارد تومان برای همه شرکت‌های حمل و نقلی در دست مکاتبه و پیگیری است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از آن منظر که در شیوع کرونا بخش حمل و نقل مسافری جاده‌ای زیان بیشتری دید و ۷۵ درصد حمل مسافر کاهش یافت، این بسته‌های حمایتی فقط برای حمل و نقل جاده‌ای مسافری است.
قربانی اظهار داشت: بخش حمل و نقل جاده‌ای بار در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ کاهشی از نظر تردد و تقاضا نداشته است و با آهنگ جا به جایی‌های سال گذشته همخوان است، بنابراین در این بسته‌های حمایتی حمایت از بخش حمل و نقل کالا مطرح نیست و متناسب با عدم نفع بخش حمل و نقل مسافری بسته‌ها اختصاص می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *