vaezi

وزیر ارتباطات:مردم اینترنت با کیفیت و ارزان مى خواهند

تصویر روز: وزیر ارتباطات اعلام کرد: با توسعه فعالیت هاى حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات، مردم سه ویژگى خدمات ارزان، با کیفیت و متنوع را در این حوزه خواستارند.

 محمود واعظی در مراسم افتتاح نخستین دیتا سنتر ابرى بخش خصوصى کشور افزود: در حال حاضر با بازار خوبی مواجهیم و ارزش کنونی این بازار حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با نُرم جهانی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان در این مردم اینترنت با کیفیت و ارزان مى خواهندبخش خلاء داریم.
وی گفت: شاهد حضور بخش هایی در فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که شاید پیش از این هیچگونه آشنایی در این عرصه نداشتند و علاوه بر این سرمایه‌گذاران خارجی نیز به حضور و شراکت با ایرانیان بسیار علاقه‌مند هستند.

واعظی در ارتباط با بحث اشتغالزایی تصریح کرد: هر کس بتواند یک شغل برای کشور ایجاد کند صمیمانه از او سپاسگزاریم زیرا در حال حاضر برای اشتغال ۱۳۰ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ایجاد هر شغلی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف ترغیب کند. وزیر ارتباطات گفت: افتتاح این دیتاسنتر ابری ۱۰۰ شغل مستقیم و چند هزار شغل غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

سیاست دولت در حوزه ict برپایه اقتصاد مقاومتى است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت بر مبنای توسعه مردمی است که براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی استوار است.

محمود واعظى افزود: دولت به طور جدی آنرا دنبال می کند تا به جز امور حاکمیتی مابقی را در اختیار مردم قرار دهیم که اگر همین یک بند را خوب انجام دهیم، همه مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.

وى گفت: دولت از ابتدا بنا داشته است که شرایطی که طی هشت سال قبل از خود را بویژه در حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات (ICT ) بوجود آمده را تغییر دهد که البته جز با دید جامع نگر امکان پذیر نیست.

واعظى با اشاره به مباحث شکل گرفته در دولت ها درباره خصوصی سازی افزود: دولت ها یا در عمل نخواستند این سیاست را اجرایی کنند و یا بوروکراسی موجود در کشور اجازه نداده تا خصوصی سازی انجام شود.

وزیر ارتباطات گفت: واگذاری تصدی گری دولت به این معنی نیست که دولت موازی و در سایه تشکیل شود چراکه فعالیت دولت مستقیم با قبول مسئولیت امور بسیار بهتر است تا معلوم نباشد تصمیم گیری ها در کجا انجام می شود و کسی مسئولیت آنرا نپذیرد.

وى افزود: دولت سعی دارد تا بطور صحیح و غیر تبعیض امور غیر حاکمیتی در اختیار مردم باشد تا سرمایه گذاری بخش خصوصی سود ده باشد و ضمن اینکه مقررات را برای مانور بخش خصوصی آماده کند.

واعظى درباره نقش سیاست خارجى در رونق اقتصادى نیز گفت: هرآنچه دولت در حوزه سیاست خارجه انجام داده در جهت توسعه و رونق اقتصادی بخش خصوصی بوده است، چراکه وقتی دولت مذاکرات را برای رفع تحریم ها انجام داده به این خاطر بوده است که مردم بیشتر از دولت از تحریم ها ضربه می خورند. به گزارش صدا وسیما، وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز با تلاش دولت، همت مردم و حمایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری بخش قابل توجهی از تحریم ها برداشته شده است هرچند که موضوع تحریم ها فرایندی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *