fazeli.asnaf

اصناف ۶٫۵ نیم میلیون شغل ایجاد کردند

تصویر روز: رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نتوانستیم جلوی رانت موجود در دولت را بگیریم گفت: دولت بیش از ۲ هزار دستورالعمل برای گرفتن مجوز سر راه اشتغال ایجاد کرده است.

 علی فاضلی امروز در نشست خبری رؤسای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران گفت: اصناف کشور سهم ۲۵ درصدی در بخش اشتغال کشور را دارند و باعث ایجاد ۶٫۵ میلیون شغل شده اند.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: انتظار ما از دولت این است که گره‌های موجود پیش پای بنگاه‌ها را باز کند، چرا که بیش از ۲ هزار دستورالعمل برای گرفتن مجوز سر راه ایجاد اشتغال است.مجلس و دولت باید کمک کنند تا این سدها برای توسعه فضای کسب و کار برداشته شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲-۹۱ یکی از مشکلات اصناف این بود که در شرایط رکود تورمی و بیکاری حاکم بر جامعه افزایش مالیات جایی از اعراب ندارد.

فاضلی یادآورشد: در یک سال اخیر خوشبختانه تعامل بین اصناف و نظام مالیاتی کشور به حد بسیار خوبی رسیده و حدود ۸۰ درصد مشکلات حل شده و این سازمان در صدور برگ مفاصاحساب مالیاتی همکاری بسیار خوبی با اصناف داشته است.

به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه دولت گوش شنوا دارد اما مشکلات فراوان است و همه را سر این دولت خالی کرده اند گفت: دولت ۲ میلیون و اندکی نان خور دارد و روز به روز فربه تر می‌شود و کوچک کردن این مجموعه کارسختی است و نتوانستیم جلوی رانت موجود در دولت را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *