maskan mehr 3

آمار اجاره نشین ها اعلام شد

تصویر روز: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران و کشور اعلام کرد: از آمار ۳۳ درصدی مستاجران ایران، ۷ تا ۱۰ درصد در خانه های سازمانی سکونت دارند.

به گزارش شبکه خبر؛ حسام عقبایی با بیان اینکه در کشور به طور قطع نیاز به مسکن داریم، گفت: امروز با کاهش تولید در حوزه مسکن روبرو هستیم و توازن بین عرضه و تقاضا چه در بخش خرید و فروش و چه در بخش اجاره وجود ندارد.

عقبایی با اشاره به اینکه اوضاع مسکن در ایران نسبت به بسیاری از کشورها وضع خوبی ندارد، افزود: در دنیا کشورهایی را داریم که بیش از ۵۵ درصد از مردم آن اجاره نشین هستند اما مشکلی به نام مشکل مسکن به این حادی که در ایران مطرح است، وجود ندارند زیرا مسکن در آن کشورها از سرمایه به کالا تبدیل شده و به همین دلیل مردم انگیزه ای برای اینکه حتما خانه دار شوند، ندارند.

او گفت: در ایران به دلیل عدم توازم در عرضه و تقاضا و نبودن تقویت تولید و برنامه های منسجم، خانه دار شدن برای افراد یک وجه تمایز است. بخش عمده ای از کسانی که در زمره خانه دارها هستند به این مفهوم نیست که هیچ مشکلی ندارند و بسیاری از آنها “بدخانه” تلقی می شوند.

او افزود: نمی توان انتظار داشت در یک جامعه همه افراد خانه دار شوند اما باید کاری کرد کسانی که توانایی خرید مسکن ندارند، دغدغه ای برای اجاره خانه نداشته باشند و با سرمایه ای که دارند حتی اگر خیلی زیاد هم نباشد، بتوانند یک خانه مناسب اجاره کنند.

عقبایی وضع اجاره نشینی را نیز مناسب ندانست و تاکید کرد: بخش کمی از این مستاجران کسانی هستند که سرمایه هایشان را جای دیگری هزینه کردند و با اینکه توانایی خرید منزل دارند، اما ترجیح می دهند، پول هایشان را صرف خرید خانه نکنند اما عمده کسانی که در حال حاضر مستاجر هستند، افرادی هستند که توانایی لازم را برای خرید خانه ندارند و در واقع درآمدهای ایشان متناسب با رشد قیمت مسکن نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *