shahrak sanati

افزایش حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی

تصویر روز: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به افزایش تعداد حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی از رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی جهت ایجاد شهرکهای خصوصی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی علی یزدانی معاون وزیرصنعت معدن وتجارت در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور با بیان مطلب فوق خواستار نظارت مستمر بر وضعیت زیر ساختهای عمرانی شهرکها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در این مناطق صنعتی شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گردهمایی از ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: شرکت های استانی باید هرچه سریعتر ایجاد اشتغال برای ۱۳۶ هزار نفر را در دستور کار قرار دهند.
یزدانی بهره مندی از ظرفیت های موجود در مناطق روستایی در ایجاد اشتغال را موثر برشمرد و خاطر نشان کرد: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی در سال‌جاری از سیاست‌های دولت در ارتباط با صنایع کوچک روستایی است که در قالب کارگاه‌های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می‌کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری را در روستاها داشته باشیم.

یزدانی درادامه به تشریح برنامه های سازمان در راستای اجرای سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پرداخت وخواستار تسریع در اجرای اهداف مشخص شده تا پایان سال جاری شد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه تسهیل فضای سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و از افزایش ۲۳درصدی تعداد قرادادهای سرمایه گذاری در شهرکها ونواحی صنعتی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
یزدانی همچنین ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران جهت ایجاد شهرکهای خصوصی گفت: هر فعال اقتصادی که بخواهد در اراضی ملی یا زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی سرمایه گذاری کند باید مورد حمایت قرار بگیرد و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه باید حمایت کنند.
وی با اشاره به سهم ۹۶درصدی صتایع کوچک ومتوسط از صنایع کل کشورخاطرنشان کرد: ما باید در جهت کاهش موانع پیش روی تولیدتمام تلاش خود را بکار بگیریم وصنعتگران در همه مراحل مورد آسیب شناسی قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران در پایان خواستار حضور جدی مدیران وکارکنان شرکت های استانی در شهرکها ونواحی صنعتی وهمچنین روستاهای استان شد وگفت:باید از نزدیک در جریان وضعیت صنعتگران قرار بگیرید و با اتخاذ تدابیر مناسب فضا را برای ایجاد اشتغال در استان فراهم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *