rah ahan

عملیات اجرایی راه آهن مشهد-زاهدان آغاز شد

تصویر روز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان- مشهد، بخش دیگری از کریدور ریلی شمال-جنوب تکمیل می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ خیراله خادمی، از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان- مشهد خبر داد و گفت: این خط ریلی، بخشی از کریدور ریلی شمال- جنوب شرق کشور است که کشورهای آسیای میانه را از طریق راه‌آهن سرخس، به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران و سپس به بندر چابهار و آب‌های آزاد متصل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، این خط ریلی را موجب توسعه شبکه ریلی در شرق کشور دانست و ادامه داد: قطعه اول طرح راه‌آهن زاهدان- مشهد، از شمال به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه یونسی از خط ریلی مشهد- بافق، منشعب شده و پس از عبور از مسیر دشت و تپه ماهور به ایستگاه گناباد منتهی می‌شود.

وی، راه‌آهن زاهدان- مشهد را نقطه اتصال ریلی بین استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی معرفی کرد و افزود: این طرح بخشی از کریدور ترانزیتی شمال- جنوب شرقی است و نقش مهمی در بهره‌مندی از مزایای ترانزیت ریلی کالا بین کشورهای آسیای میانه و آب‌های آزاد برای استان‌های همجوار  دارد.

طبق گفته این مقام مسئول، سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری است. این محور دارای ۴۵ دستگاه پل و آب‌رو و یک دستگاه پل بزرگ است و  یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون متر مکعب خاکریزی، ۹۸ هزار متر مکعب بتن‌ریزی نیز احجام عملیاتی در این خط ریلی بایستی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *