ادامه خاموشی‌ها تا ۳ هفته دیگر

تصویر روز: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر می گوید کاهش صادرات و مدیریت مصرف مشترکان بخش خانگی در کنار افزایش ضریب آمادگی نیروگاه‌ها، مهم‌ترین علت کاهش قطعی برق در کشور بوده و در صورت تداوم آن، خاموشی‌ها تا سه هفته آینده به‌طور کامل متوقف خواهد شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایرنا ، تابستان امسال یکی از گرم‌ترین تابستان‌های سال‌های اخیر در سراسر جهان است، به‌گونه‌ای که هر روز به تعداد جان‌باختگان گرما افزوده می‌شود.

در ایران نیز تابستان با اوج گرفتن دمای هوا آغاز شد و همین امر سبب شد تا استفاده از وسایل سرمایشی و به‌دنبال آن، مصرف برق جهش چشمگیری داشته باشد. تا آنجا که در هفته‌های اول، شبکه برق کشور توان پاسخگویی به نیاز کشور را نداشت و خاموشی‌ها میهمان شوم ایرانیان شد.

با گذشت یک ماه از آغاز تابستان، اکنون در هفته اول مرداد ‌ماه، از میزان قطعی برق در پایتخت کاسته شده و در مواردی به صفر رسیده است. البته قطعی برق در سایر استان‌ها همچنان ادامه دارد. هرچند که نسبت به گذشته کمتر شده است.

**علت کاهش خاموشی‌ها

محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، مهم‌ترین علت کاهش قطعی برق را مدیریت مصرف مشترکان بخش خانگی می‌داند.

به گفته وی مشترکین خانگی در پیک شبکه سراسری سهمی ۵۰درصدی دارند که می‌توانند با مدیریت مختصری در مصرف، نقش مهمی درخصوص بار شبکه برق کشور ایفا کنند.

**توقف قطع برق با همگرایی ملی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر علت دیگر را کاهش مصرف در برخی مناطق دانست و افزود: بسته به وضعیت آب و هوایی میزان بار تغییر می‌کند. در روزهای اخیر نیز شاهد کاهش بار مصرف در برخی از حوزه‌ها بوده‌ایم.

وی با تشکر از همراهی مردم در کنترل مصرف برق، گفت: در زمینه مصرف برق در کشور، یک همگرایی ملی ایجاد شد که جای خوشحالی و قدردانی دارد.

حقی‌فام ادامه داد: اثرات این همگرایی در حال مشخص شدن است، به‌طوری که میزان خاموشی‌ها به صفر نزدیک شده و اگر این روند همکاری در کنار آمادگی نیروگاه‌ها ادامه داشته باشد، تا سه هفته آینده، خاموشی‌ها را به‌طور کامل متوقف می‌کنیم.

به گفته وی همه خاموشی‌ها ناشی از کمبود تولید نیست و مشکلات در شبکه برق و خرابی‌ها نیز می‌تواند علت خاموشی‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *