ضرورت احترام به پیشکسوتان صنعت بیمه 

تصویر روز: در هفته گذشته ,یکی از مدیران و اساتید دلسوز و محقق صنعت بیمه ،در خصوص لزوم دقت در حد توانگری شرکت های بیمه ای که تعهد بلند مدت پوشش بیمه عمر اندوخته ساز را بفروش میرسانند مطالبی بیان نموده بودند که از جنبه فنی و تذکر حرفه ای نکته ای حایز اهمیت و قابل توجه است .

صنعت بیمه بازرگانی و شرکت های بیمه فعال در بازار بیمه همگی صرفنظر از تفاوت نام شرکت ها از اعضای یک خانواده هستند و متفاوت بودن نام شرکت ها و سهامداران صرفا یک تقسیم سهم بازار بعلت خدمات رسانی از طریق شرکت های مختلف به جامعه شریف بیمه گذاران است و در نزد عموم افراد جامعه موفقیت و عدم موفقیت هر یک از شرکت های بیمه موجب ارزیابی مثبت یا منفی از مجموع عملکرد بازار بیمه خواهد شد .

اگر امروز دست اندر کاران جوان بازار بیمه به وجود نهاد ناظر مقتدر و با دانش و حضور شرکت های بیمه توانگر و با تجربه افتخار میکنند و بر این باور هستند که صنعت بیمه کشورمان در بالاترین سطح از دانش و تجربه بیمه گری در میان کشورهای خاورمیانه قرار دارد ، لازم است بیاد آوریم رسیدن به این نقطه حاصل تلاش ها و زحمات چندین و چند ساله علمی و تحقیقاتی پیشکسوتان صنعت بیمه کشور بوده که موجب بدست آمدن این موفقیت ها شده و اگر نسل امروز مدیران و کارشناسان و شبکه توزیع صنعت بیمه در یک بستر منطقی و کارآمد به فعالیت تجاری بیمه گری در اقتصاد کشور میپردازند فقط بدلیل ثمرات و انتقال شایسته دانش بیمه گری توسط پیشکسوتان بوده و میباشد .

در چند ساله اخیر ،صنعت بیمه از جمله معدود رشته های شغلی در کشورمان است که همواره به نقد منصفانه عملکرد و تبیین ضرورت اصلاحات مستمر از درون توسط ارشدترین مدیران و کارشناسان خویش بطور شجاعانه دست زده و همواره داوطلبانه پذیرای نقد کارشناسی برون سیستمی بوده که به سبب شفاف سازی و همیت اعضای خانواده صنعت بیمه برگرفته از اخلاق و رفتار حرفه ای اینک طلیعه تحولات ارزشمند و بهبودی مستمر در این خدمات اساسی و فضای کسب و کار را شاهد هستیم .

صنعت بیمه تنها رشته شغلی در حوزه خدمات بازرگانی است که به سبب ماهیت و ذات فعالیت خود از پیچیدگی وسیعی برخوردار است که هیچ فعالیت دیگری با آن در این حوزه قابل مقایسه و رقابت نیست .

بطوریکه به عقیده کارشناسان زبده اقتصادی ,ارزش سرمایه های انسانی صنعت بیمه از سرمایه های مادی آن بسیار گرانبها تر است .
همه ما آنچه آموخته ایم و آنچه که تصور میکنیم میدانیم و به آن دانسته ها میبالیم چیزی جز حاصل سالها تلاش اساتید و پیشکسوتان عزیز صنعت بیمه در سالهای گذشته نیست و بدین سبب مدیون تلاشهای آموزشی و تجربی این عزیزان بوده و خواهیم بود .

نقد عملکرد اگر منصفانه باشد موجب پیشرفت و تعالی سازمان بیمه گری خواهد شد ،فقط توجه به این نکته لازم است که نقد از عملکرد را به سطح نقد از سخنان مصلحانه یک همکار دلسوز تقلیل ندهیم.

قدر پیشکسوتان و اساتید خویش را بدانیم زیرا اگر وجود پر برکت آنها نبود صنعت بیمه کشور ما هم از این توانایی های علمی شایسته هرگز برخوردار نمیشد.

حاجی اشرفی
کارشناس مطالعات ریسک و بیمه 

  • arvandguarantee
  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *