varedat khodro

نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودرو های وارداتی

تصویر روز: رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو گفت: در حال حاضر شرکت های خودروساز خارجی حتی حاضر نیستند نام نمایندگی های ایرانی خود را در سایت‌هایشان به نمایش بگذارند.

میثم رضایی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلات واردات خودرو گفت: به دلیل وجود مشکلات سیاست گذاری و چالش های پیش روی واردکنندگان خودرو،خدمات مطلوبی ارائه نمی دهند.

وی با اشاره به چالش‌های بخش زیرساخت ارتباطی با شرکت های مادر بیان کرد: نمایندگی ها فقط به ارائه خدمات مکانیکی مشغول هستند و اکثر مردم از خدمات دهی این مراکز ابراز ناراضیتی می کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو تصریح کرد: تعدد شرکت های وارد کننده خودرو موجب شده تا سرویس دهی مناسب وخدمات پس از فروش به خوبی انجام نشود و این امر به تعلیق امتیاز برخی نمایندگی ها منجر شده است.

رضایی بر لزوم ساماندهی درآمدهای ناشی از واردات خودرو و صرف هزینه آن در راستای تولید ملی تاکید کرد و گفت: برخی معتقدند که واردات خودرو موجب خروج ارز از کشور می شود اما نباید از این موضوع غافل شد که واردات موجب افزایش رقابت می شود.

وی با اشاره به برخی دستورالعمل های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: با مراقبت های غیر کارشناسی و توقف کامل امر واردات، آسیب زیادی به تولید داخل وارد می‌شود، و دردوره های قبل دستورالعمل های نادرست در حوزه برخی محصولات موجب افزایش قاچاق شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو افزود: برندهای داخلی که نمایانگر اقتدار ملی و پیاده سازی چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی هستند، همواره نیازمند حمایت های دولتی هستند اما بهتر است که به جای حمایت های غیر کارشناسی، بخشی از درآمد حدود ۱۰۰ درصدی دولت از واردات خودروهای خارجی به توانمندسازی تولیدکنندگان خودرو در داخل اختصاص یابد تا ضمن توازن در امر واردات٬ از تولیدکنندگان داخلی نیز حمایت شود.

رضایی ضمن بیان اینکه باید مقدارقابل توجهی از درآمدهای حاصل از واردات خودرو در صنعت داخلی هزینه شود، گفت: این امر موجب می شود تا تولید ملی نیز توان رقابت با خودرو وارداتی را داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های خودروساز خارجی حتی حاضر نیستند نام نمایندگی های ایرانی خود را در سایت‌هایشان به نمایش بگذارند٬ بنابراین در این شرایط نمی توان انتظار داشت در مدت زمانی کوتاه ارتباطی موثر میان شرکت های واردکننده و شرکت خودروساز مادر در اروپا ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *