قیمت بنزین در سنگاپور به بالای ٧٠ دلار رفت

تصویر روز: کاهش ذخیره سازی بنزین در سنگاپور به کمترین میزان در یکسال گذشته، قیمت این فرآورده نفتی را به بیش از ٧١ دلار برای هر بشکه رسانده است.

 کاهش سطح ذخیره‌سازی بنزین در سنگاپور به کمترین سطح در یک سال گذشته به همراه افزایش تقاضا برای این فرآورده سبک نفتی از سوی عراق و اندونزی، سبب افزایش قیمت بنزین نسبت به نفت‌خام سبک برنت در بازار آسیا شده است.

قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١۴ اکتبر(جمعه، ٢٣ مهرماه) با یک دلار و ۵٧ سنت افزایش به ۶٢ دلار و ۵٢ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوئیل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی یک دلار و ۵۵ سنت افزایش یافت و به ۶١ دلار و ۵۴ سنت به ازای هر بشکه رسید.

انجام تعمیرات دوره‌ای در برخی واحدهای پالایشگاهی تولیدکننده گازوئیل، سودهای پالایشی این فرآورده نفتی را تقویت کرده است. قیمت نفت کوره در بازار آسیا به ۴٣ دلار و ٢٩ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و۶١ سنت افزایش یافت.

افت سطح ذخیره‌سازی نفت کوره همانند بنزین، سودهای پالایشی این فرآورده سبک نفتی را افزایش داده است. سطح ذخیره‌سازی های نفت کوره در سنگاپور به ٢٣ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است. افزایش تقاضا از سوی نیروگاه‌های برق کره جنوبی و تایوان عامل اصلی برای افت سطح ذخیره‌سازی است.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی ٢ دلار و ٨۶ سنت افزایش یافت و به ۶١ دلار و ۵۴ سنت رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار رتردام به ٧١ دلار و هشت سنت رسید که نسبت به هفته گذشته ١٨ سنت افزایش نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *