حمایت بیمه ایران معین از سرمایه گذاری در مناطق آزاد

تصویر روز: آماده خدمت رسانی گسترده به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور هستیم.
علیرضا حمیدی مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین که برای شرکت در چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور در کیش به این جزیره سفر کرده است در گفتگو با روزنامه اخبار کیش از آمادگی کامل این شرکت برای ارائه خدمات بیمه‌ای گسترده به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران مناطق آزاد کشورخبر داد و گفت: با توجه به اینکه در پنج سال متوالی بیمه ایران معین به لحاظ توان گری مالی رتبه اول را داشته است، این شرکت آماده است تا از قابلیت‌های فراوان خود برای حمایت و تسهیل فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد کشور بکار گیرد.
حمیدی مناطق آزاد کشور را دروازه ورود به تجارت جهانی خواند و تصریح کرد: اگرچه مقررات حاکم در مناطق آزاد و اعمال سیاست های متعدد از جمله معافیت‌های مالیاتی در جهت ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گزاری های خارجی است اما در حوزه بیمه، مقررات بیمه تسهیل کننده نیست و مشکل اساسی ما عدم خدمت رسانی بیمه مناطق آزاد به سرزمین اصلی است.
مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین با بیان اینکه ۱۴ سال از تاسیس نخستین بیمه خصوصی در مناطق آزاد کشور می‌گذرد گفت: بررسی عوامل موثر بر عملکرد شرکت‌های بیمه در مناطق آزاد و رفع موانع مهم ترین‌گام در تقویت عملکرد این شرکت ها برای رونق بیشتر مناطق آزاد کشور است.
وی با اشاره به اینکه بیمه به عنوان محرکه اقتصاد می تواند در کنار کسب و کار و تولید به صاحبان سرمایه خدمات عرضه کرده و با تامین نیازهای بیمه ایی سرمایه گذاران خارجی ازآنها در برابر ریسک سرمایه حمایت کند اظهار داشت: بیمه ایران معین ویژه مناطق آزاد است و درکیش، قشم، عسلویه، چابهار، ارس، ماکو، بندرانزلی و خرمشهر شعب فعالی دارد .
وی با بیان اینکه به دلیل مقرارات محدود کننده حاکم بر روند بیمه در کشور ما سرمایه‌گزاران خارجی رغبتی به فعالیت در حوزه بیمه ندارند گفت: قوانین فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق آزاد نیازمند بازنگری و تغییر اساسی است .
مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه عمده ثروت و سرمایه ها در مناطق ویژه اقتصادی است و همین امر می‌تواند مناطق آزاد را به قطب مهمی در جهت جذب سرمایه در بخش بیمه مبدل کند اظهار داشت: متاسفانه فروش بیمه های اشخاص برای شرکت های بیمه‌ای ثبت شده در این مناطق امکان پذیر نیست. به بیان دیگر این شرکت ها نمی توانند بیمه نامه های عمر، حادثه ودرمان را بفروشند و بر اساس مقررات ذکر شده منع قانونی وجود دارد .
وی با تاکید بر لزوم بازنگری این قوانین گفت: اگر مشتری در مناطق ویژه اقتصادی بخواهد از بیمه‌ای استفاده کند که قابلیت پوشش تمامی خطرات را داشته باشد بدلیل محدودیت شرکت‌های بیمه‌ای ثبت شده در این مناطق برای ارائه این خدمات، ترجیح می دهد کلیه خدمات را از یک شرکت بگیرد و شرکت بیمه دیگری را در سرزمین اصلی انتخاب کند. به همین دلیل سهم عمده بیمه در مناطق ویژه اقتصادی در اختیار شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی است.
حمیدی اظهار داشت: در حالیکه فعالان اقتصادی در مناطق آزاد می‌توانند محصولات تولیدی خود را از این مناطق به سرزمین اصلی ارسال کرده و یا کالا و خدمات خود را در سرزمین اصلی به فروش برسانند اما شرکت‌های بیمه‌ایی که در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند قادر به ارایه خدمات خود در سرزمین اصلی نیستند و این یک مانع بزرگ در جهت جذب سرمایه‌گزاری برای فعالیت در عرصه بیمه در مناطق آزاد است.
عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد صنعت بیمه در کشورمان و البته فراز و فرود هایی که این صنعت در مسیر خود با آن مواجه بوده است گفت: توجه به این مهم ضروری است که بیمه در اقتصاد تعریف می‌شود و با نقویت و رونق اقتصاد، شرکت‌های بیمه کارایی بسیار چشمگیرتری خواهند داشت .
وی با تاکید بر اینکه بیمه ایران معین به دنبال حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای است از راه اندازی شعب بیمه ایران معین در عراق خبر داد و افزود: این شعبه با تعامل سرمایه گزاران خارجی و ایرانی بزودی در عراق آغاز بکار می کند. ضمن اینکه با توجه سیاست‌ها و راهبردهای شرکت شرایط ایجاد شعبه در افغانستان، تاجیکستان و ارمنستان نیز در حال بررسی است .
به گفته مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین، این شرکت بیمه‌ای تا پیش از تحریم ها نیز در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی ، بحرین و عمان فعالیت های گسترده ای داشته است که امید می رود در شرایط پسا برجام این روابط دوباره آغاز و تقویت شود.
حمیدی با اشاره به سهم اندک بیمه های زندگی در حق بیمه تولیدی در کشور ما و سایر کشورهای خاورمیانه گفت : سهم بیمه های زندگی در حق بیمه تولیدی در کشور های توسعه یافته بیش از ۵۰ درصد است در حالی که در خاورمیانه این سهم ۲۲ درصد و در کشور ما کمتر از ۹ درصد است .
حمیدی دولتی بودن اقتصاد را مهم‌ترین عامل کاهش سهم بیمه در کشورمان دانست و افزود: دولت علاقه ای به بیمه کردن طرح های بزرگ عمرانی ندارد و برای بالا بردن ضریب نفوذ بیمه باید این نگرش تغییر یابد.
مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین همچنین با بیان اینکه در کشور ما بیمه‌ها سهم کمتری در سبد خانواده‌های ایرانی دارند اظهار داشت: در برخی کشورهای آسیایی سهم بیمه های زندگی ۷۴ درصد است و این بیانگر تلاش موفق این کشورها در نهادینه کردن فرهنگ بیمه‌ای است .
حمیدی با انتقاد از نگاه دولت یازدهم به عملکرد بیمه ایران معین و تغییر مکرر مدیران این شرکت اظهار داشت: در سال‌های اخیر به ویژه در دولت یازدهم بیمه ایران به دلیل تغییر مکرر مدیران آسیب جدی دید.
وی افزود: بیمه ایران با قدمت ۸۵ ساله می تواند در رقابت با بیمه های جدیدالتاسیس عملکرد بسیار موفق تری داشته باشد و برای تحقق این مهم باید برنامه و نقش خود را مورد بازنگری قرار داده و به روز رسانی شود.
با توجه به الحاقیه ۲۸ قانون مقررات‌ تأسیس‌ و فعالیت‌ مؤسسات‌ بیمه در مناطق‌ آزاد تجاری‌ – صنعتی‌ جمهوری‌ اسلامی بیمه ایران معین در سال ۸۲ به ثبت رسید و در سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز نمود .
مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین در خصوص برنامه‌های خاص بیمه ایران معین در مناطق آزادگفت : بیمه ایران معین طراح بیمه زندگی مان هست که با همکاری با بیمه ایران انجام شده و توسعه، بهبود و رونق آن بیمه نامه از مهم‌ترین اولویت‌های بیمه ایران معین است.
وی با تبریک ۱۵ آبان سالروز تاسیس بیمه ایران گفت: من سال ها در بیمه ایران فعالیت کردم. بیمه ایران بیمه دولتی است که می‌تواند نقش تنظیم کننده بازار را داشته در حوزه هایی وارد شود که بیمه‌های دیگر امکان مشارکت و فعالیت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *