tolid khodro

مشکلات انتخاب مدیران دولتی در شرکت های خودروساز

تصویر روز: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت وظیفه تصدی‌گری ندارد و تنها می‌تواند سیاست گذاری و حمایت را از صنعت خودروسازی داشته باشد، گفت: زمانی که مدیر از طرف دولت انتخاب نشود تصمیم‌گیری‌ها سریعتر انجام می‌شود.

به گزارش تصویر روز ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص لزوم ایجاد قطب سوم خودروسازی توسط بخش خصوصی و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این موضوع، اظهار داشت: یکی از مزیت های که می تواند در این مسئله وجود داشته باشد این است که بخش خصوصی دست بازتری دارد و می‌تواند سریع‌تر تصمیم گیری کنند و همچنین سریعتر به اهداف تعیین شده دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش های دولتی، نیمه دولتی و ‌بخش‌های که نظارت‌ها توسط دولت صورت می‌گیرد سرعت عمل از کارفرمایان و تولیدکنندگان گرفته می‌شود، گفت: شخصا اعتقاد دارم اگر این مسئله با جوینت شدن دو خودروساز بزرگ کشور با یک خودروساز خارجی صورت می‌گرفت و طی آن قطب سوم ایجاد می شد دوام و قوام بیشتری داشت.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت های موجود در خودروسازی‌های بزرگ کشور را بخش خصوصی در اختیار ندارد، ادامه داد: این زیرساخت ها شامل واحدها تحقیق و توسعه قویتر و واحدهای تولیدی فراوان‌تر می‌شود که می توان با استفاده از آنها دانش فنی را سریع‌تر داخلی سازی کرد.

وی افزود: متاسفانه این کار نشده و ما نیز نمی توانیم مانع فعالیت بخش خصوصی شویم، امیدوارم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی را بیشتر وارد این قضایا کنیم تا در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت وظیفه تصدی‌گری ندارد و تنها می‌تواند سیاست گذاری و حمایت را از صنعت خودروسازی داشته باشد، خاطرنشان کرد: زمانی که مدیر از طرف دولت انتخاب نشود تصمیم‌گیری‌ها سریعتر انجام می‌شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *