najafi.2

نجفی: شورایی ها با توضیحات تکمیلی‌ام استعفا را می پذیرند

تصویر روز: شهردار تهران با اشاره به جلسه بررسی استعفایش که فردا در شورای شهر به صورت علنی برگزار می‌شود، گفت:اعضای شورا هنوز همه دلایل من را نشنیده‌اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ؛محمدعلی نجفی شهردار تهران در پایان مراسم بهره‌برداری از ۲۰ پروژه‌ عمرانی شهرداری منطقه ۸ با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حضرت امام خمینی (ره) در مواجهه با یکی از مسئولان‌ که خواستار استعفا شده بود تأکید کرده بودند، من با ۸۰ سال سن در حال فعالیت هستم و شما نباید استعفا دهید گفت: خاطرات حضرت امام برای همه ما آموزنده است ولی شرایط متفاوت است و انشاالله‌ در جلسه فردای شورای شهر در این خصوص توضیح خواهم داد که چرا خواستار استعفا هستم و در آنجا تصمیم‌گیری مناسب انجام خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر همچنان اعضای شورا متفق‌القول‌ با استعفای شما مخالفت کنند چه خواهید کرد؟گفت: باید جلسه فردا برگزار شود و در جلسه فردا تصمیم نهایی گرفته شود زیرا آنها تاکنون همه حرف‌های من را نشنیده‌اند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه انگیزه اصلی من برای استعفا داشتن فرصت برای معالجه است، اظهار کرد: اگر بخواهم در حین معالجه مسئولیت شهرداری را هم حفظ کنم چند ماهی کار شهرداری با رکود مواجه می‌شود و من دلم نمی‌خواهد الان که شهرداری فرصتی برای حرکت سریع‌تر پیدا کرده و فرصتی پیدا کرده تا یک جهش خوبی پیدا کند دلم نمی‌خواهد که بخاطر بیماری من یک رکودی در کار شهرداری ایجاد شود و اصلی‌ترین مسئله من، مسئله بیماری و معالجه است.

وی تصریح کرد: البته دلایل تشدید‌‌کننده‌ هم همیشه است که آنها دلایل اصلی نیست.

شهردار تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا به جای استعفا مرخصی نمی‌گیرید تا اقدام به درمان کرده و کار شهرداری دچار اخلال نشود اظهار کرد: من نمی‌پسندم که کسی مسئول و مدیر باشد و آنطور‌ که باید نتواند مسئولیت‌های خود را انجام دهد و دیگران کار او را انجام دهند.

وی تصریح کرد: این سیستم که من چند ماه مرخصی بگیرم و به معالجه بپردازم و دیگران کار شهرداری را انجام دهند مورد قبول من نیست و در شهرداری تهران هم عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر در شهرداری تهران نیروهایی هستند که می‌توانند این مسئولیت را عهده‌دار شوند و کار را انجام دهند و چون افراد شایسته‌ای هستند ضرورتی‌ ندارد که من ۴ ماه مرخصی بگیرم و افراد دیگری کار را انجام دهند ولی نام شهردار بر روی من باشد.

نجفی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه استعفای شما سبب می‌شود تا فرد دیگر پس از ورود دست به تغییرات بزند و شهرداری طی مقطعی دچار سستی حرکت شود، اظهار کرد: اگرچه شهردار تغییر می‌کند اما شورا همان شورا است و سلیقه‌شان هم تغییر نمی‌کند و بر این اساس هر فرد دیگری هم که به روی کار آید همین مسیر و همین برنامه را ادامه خواهد داد و اینطور‌ نیست که برای مثال تغییراتی که در شهریور ماه انجام شد با آمدن فرد جدید همان سطح از تغییرات انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه با آمدن فرد جدید حداقل تغییرات انجام خواهد شد،بیان کرد: زیرساخت‌های خوبی فراهم شده که فرد جدید می‌تواند از این طریق‌ کار را ادامه دهد و جابجایی یک یا ۲ نفر تأثیر مهمی در عملکرد شهرداری نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *