eslami

واگذاری احداث راه‌های فرعی و روستایی به سازمان راهداری

تصویر روز: وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست رؤسای ادارات راهداری شهرستان‌های سراسر کشور، بر توجه به سه عامل پیش‌بینی، پیشگیری و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از رخدادها و سوانح جاده‌ای تأکید کرد.

به گزارش تصویر روز محمد اسلامی وزیر ر اه و شهرسازی با تقدیر از تلاش‌های ارزنده راهداران سراسر کشور در شرایط سخت جوی زمستان سال‌جاری و بازگشایی محورها و فراهم شدن تردد روان و ایمن وسایل‌نقلیه، اظهار داشت: مدیریت خدمات مدیریتی است که به قبل، حین و بعد از عملیات راهداری توجه دارد و با شناسایی نقاط و مقاطع پرحادثه، از طریق تدوین برنامه منسجم و دقیق، بتوان حوادث را پیش‌بینی و از وقوع اتفاقات و حوادث جاده‌ای جلوگیری کند.

وی با بیان این که به منظور اجرای برنامه‌های ایمن‌سازی و ارتقای خدمات راهداری با کیفیت به هم‌وطنان، می‌بایست تعامل بیشتری با مسئولین سایر سازمان‌ها انجام شود، افزود: اختلافات مرزی میان استان‌های همجوار می‌بایست حل و فصل شود و با اهتمام ویژه و از منطقه خدمت‌رسانی به مسافران جاده‌ای، همه راه‌ها اعم از بین‌راهی، ورودی و خروجی شهرها، از ایمنی و امکانات مناسبی برای عبور وسایل‌نقلیه برخوردار باشند.

وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه از مجموع ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده در کشور، کمک نمایند تا هر چه سریعتر امکانات ایمن‌سازی و تجهیزات و علائم جاده‌ای تأمین شود.

اسلامی یکی دیگر از اقدامات تخصصی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بررسی وضعیت فنی و آسفالت تمام جاده‌های کشور از طریق اسکن جاده‌ای بیان کرد و افزود: دسترسی به اطلاعات جاده‌ای کشور کمک می‌کند تا اولویت بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌ها به درستی مشخص شود و نقاط بحرانی که نیازمند رسیدگی هستند زودتر شناسایی و در دستور کار قرار گیرند.

وی مهم‌ترین وظیف راهداران را کنترل و مهار آسیب‌ها در راه‌ها دانست و افزود: کنترل و نظارت جاده‌ها باید به طور مستمر انجام شود و با بهره‌گیری سیستم‌های هوشمند، در مرکز مانیتورینگ استان‌ها و سازمان‌های مرکزی ثبت و گزارش شود.

وزیر راه و شهرسازی احداث مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان تقاضای مورد نظر در استان‌ها مورد تأکید قرار دارد و افزود: این مجتمع‌ها می‌بایست به صورت زنجیره‌ای و مطابق با ضوابط و استانداردهای تعیین شده احداث و خدمات را با کیفیت بالا به هم‌وطنان ارایه دهند و از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نظارت و کنترل بر تمام مراحل و پس از بهره‌برداری انجام شود به ویژه فضای نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی به نحو مطلوب و با امکانات مناسب در اختیار مسافران جاده‌ای و خدمات گیرندگان احداث شود. اسلامی با اظهار امیدواری از این که در ایام نوروز ۹۸ حادثه و اتفاق ناگواری در جاده‌ها، وقوع نیابد خاطرنشان کرد: رانندگان و مردم عزیز هم در صورتی که انضباط رانندگی و قوانین و مقررات را به خوبی رعایت کنند، نقش قابل توجهی در کاهش سوانح جاده‌ای برعهده دارند، راهداران هم در کنار سایر دستگاه‌های ستاد سفرهای نوروزی، وظیفه تأمین ایمنی جاده‌ای و پاکسازی جاده‌ها و اقدامات ترمیمی و نگهداری را برعهده دارند.

وی از واگذاری وظیفه احداث راه‌های فرعی و روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۹۸، خبر داد و افزود: این اقدام در راستای افزایش بهره‌وری در تحول در بخش‌ راه‌های روستایی و فرعی صورت گرفته است و امید است که ایمنی جاده‌ای در این راه‌ها افزایش یافته و سوانح جاده‌ای کاهش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود در زمینه تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی راهداری و رسیدگی به وضعیت معیشتی و برخورداری از امکانات و تسهیلات رفاهی تأکید و قول مساعد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *